reklama


Recenze

Přemek (muž 32 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 1.8 20V SLX

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 151× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57
 

Technické info

Přezdívka auta Laurin & Klement Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:152000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,6 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

První Škodovka postavená na koncernovém podvozku což mělo své výhody i nevýhody.

MOTOR:Vpředu napříč uložený řadový zážehový čtyřválec zdvihový objem 1781cm3 vrtání x zdvih 81,0 x 86,4 mm kompresní poměr 10,3:1 nevětší výkon 92kw/6000 min-1 největší točivý moment 173 N.m/4100 min-1 rozvod DOHC tři sací a dva výfukové ventily na válec pětkrát uložená kliková hřídel elektronické sekvenční vícebodové vstřikování paliva elektronické bezdotykové zapalování třícestný řízený katalyzátor s lambda sondou alternátor 12V-70A akumulátor 12V-55Ah.
PŘEVODOVKA:Pohon předních kol jednokotoučová suchá spojka s bezazbestovým obložením a s hydraulickým ovládáním přímo řazená pětistupňová převodovka.
PODVOZEK:Vpředu spodní trojúhelníková ramena a příčné vzpěry McPherson pomocný rám příčný zkrutný stabilizátor.
Vzadu kliková náprava s vlečnými rameny příčný zkrutný stabilizátor.
Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči
Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové s podtlakovým posilovačem brzdného účinku vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vzadu kotoučové parkovací brzda mechanická s účinkem na zadní kola hřebenové řízení s posilovačem pneumatiky 195/65 R15.
KAROSERIE:Samonosná ocelová plně pozinkovaná dvouprostorová pětidvéřová Cx=0,31.
ROZMĚRY A HMOTNOSTI:Celkové vnější rozměry 4511x1731x1429 mm rozvor náprav 2512 mm rozchod kol vpředu/vzadu 1516/1492 mm výška nakládací hrany 662 mm pohotovostní hmotnost 1265 kg užitečná hmotnost 510kg objem zavazadlového prostoru 528/1328 litrů.
objem palivové nádrže 55l.

Silné stránky

Moderní design:Ano dnešní auta jsou již trochu někde jinde ale na to že tvary tohoto auta vznikaly v polovině devadesátých let to ještě nepůsobí tak moc zastarale.
Velikost zavazadlového prostoru:Na poměry kategorie kam auto zapadá je opravdu nadprůměrný ještě se mi nestalo že by mi nestačil.
Prostor na Předních sedadlech:Jsou pohodlná a pozice za volantem je celkem dobrá při jízdě se mi nestalo že bych do něčeho narážel nebo mě něco omezovalo
Kvalita zpracování:Je na nad úrovní doby vzniku auta slícování je dobré a v interiéru nic nevrže ani neskřípe
Motor:má dostatečný výkon a dobrou pružnost nikdy se nestalo že by mi výkon chyběl tam kde v jiném aute musím podřazovat tak tady v tomto jedu bez řazení
Brzdy:Na rozdíl od slabších verzí které mají na zadní nápravě pouze bubny tak na mojí verzi byli montovány kotoučové brzdy a ten rozdíl je opravdu velmy značný

Slabé stránky

Prostor na zadních sedadlech:Je největší slabinou a to z důvodu kračího rozvoru naprav moje auto je z první série a tam je ten prostor hodně malý neboť přední sedadla nemají ze zadní strany vybrání jako pozdější modely
Barva potahů:Šedivá barva potahů má velkou nevýhodu a to že je na nich vidět veškeré zašpinění a tak je potřeba je přibližně jednou za půlroku vyčistit
Absence loketních opěr:Docela mě mrzí že autě nejsou loketní opěry
Aerodynamický hluk:Hlavně okolo zavřeného střešního okna ale i ten se dá utlumit čalouněnou clonou
Polička v odkládací přihrádce:Je řešena jen jako dva plastové uhelníky mam v ní uloženou servisku a ta stále padá

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pouze Autorizovaný servis:Je sice za normálních okolností dražší než neoriginální servis ale je spolehlivější než nějaký neautorizovaný servis kterým po zkušenostech opravdu hodně nevěřím.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem sháněl celkem dlouho a stále jsem si nemohl vybrat a tak jsem zkusil i přes mnohá varování autobazar AAA Auto Praha po telefonu výborné jednání auto mi nabízely za perfektní cenu a na moje předchozí auto mi nabídly výkup za super cenu a tak jsem se tam rozjel ale skutečnost byla úplně jiná na place jsem si vybral auto prodejce ochotný auto jsme jely ihned projet a on říkal že je to perfektní volba že to auto tam přivezly včera a je o něj velký zájem,auto jsem chtěl platit z časti na úvěr který poskytují pak jsem byl poslán do kanceláře kde bude sepsána smlouva tak tam mě nechaly dvě hodiny čekat než na mě přišla řada,úvěr mi ihned zamítly a nabídly leasing ovšem s navýšením a to ne malím auto bych přeplatil o více než 150000 a to na autě bylo vylepeno leasing z nulovym navýšením když jsem se nato zeptal tak mi řekly že jim to minulí měsíc předělaly a oni nestačily předělat všechny auta přitom prodejce tvrdil že auto je tam od včerejška takže někdo z nich lhal a na moje předchozí auto mi řekly že o tento typ auta nemají zájem
Později jsem zašel do autobazaru v Argentinské a tam jsem si již vybral perfektní jednání jen bohužel ztratili servisní knížku
Auto bylo servisováno v Auto Jarov tak tam mi po zavolání řekly kompletní historii mého auta tak ta ztráta servisní knížky mě tolik nemrzí

Moje celková spokojenost.

Nemůžu jinak něž za 10 protože tohle auto je minimálně o 150% lepší než moje předchozí

Co se týká uprav tak tech jsem moc neudělal jedná se pouze o doplňky jako samolepky na krytech zpětných zrcátek,nápis Laurin & Klement na zadní víko, montáž palubních hodin,montáž ozdobných krytů prahů s nápisem octavia,výměna originálních žárovek v předních směrových světlech za žárovky z Touarega a Výměna oranžových bočních směrových světel v blatníkách za zatmavené původem z Fabie RS

A co do budoucna tak pokud si dříve nekoupím novější auto tak mám v plánu sehnat malý kožený paket to jest volant řadící páku a madlo ruční brzdy,také bych chtěl pedály z Octavie RS a uvažuji o lepším autorádiu

 
reklama

Novinky v recenzi

28.5.2009 18:58

Poslední inovace

Toto Auto již není moje Nechal jsem ho na protiúčet na mé nové auto které je zde http://moje.auto.cz/Premek/ice-quin.html

9.4.2009 18:17

Mladá Boleslav

Přidal jsem fotky z místa vzniku mého auta Mladé Boleslavi

20.11.2008 00:00

Přidal jsem dvě fotky z návštěvy italských automobilových muzeí

9.10.2008 00:00

Odstraněn dlohodobý problém z řazením který vznikl při výmněně převodovky šlo špatně řadit první a zpětný rychlostní stupeň po seřízení vše OK jen se opět potvrdila má neduvěra k vesnickým servisum

21.8.2008 00:00

Tak jsem již obnovil kompletní recenzi jen doufám že ta smazaná nebyla lepší

20.8.2008 00:00

Přidány fotky ze srazu Moje Auto

18.8.2008 00:00

Nějakým omylem nebo chybou smazána recenze budu ji muset znovu napsat

16.8.2008 00:00

Návštěva technické kontroly vše OK

10.8.2008 00:00

Účast na druhém oficiálním srazu Moje Auto

23.7.2008 00:00

Co všechno muže zavinit drobné problémy,pravé zadní okno začalo drhnout o spodní těsnící lištu a začlo jí hrnout do dveří a co to bylo:ze stromů mi na okno zkapala smůla a ta zafungovala jako lepidlo po umytí je opět vše v pořádku.

8.7.2008 00:00

Ventilátor topení začal být od druhého stupně dost hlučný zdá se žě mám někde pod filtrem zapadané listí.

16.6.2008 00:00

Včera na parkovišti před supermarketem mi neznámý pachatel klíčem poškrabal pravé přední a pravé zadní dverě dost mě tím naštval naštěstí škrábance nešly do hloubky a tak šly rozleštit.

30.5.2008 00:00

Proběhla jarní servisní prohlídka: výměna všech filtru,uložení předního stabilizátoru a předních brzdových destiček.
Při odjezdu jsem udělal fotku s Ferrari které stálo před dílnou.

22.5.2008 00:00

Tak jsem přidal fotku průměrné spotřeby snažil jsem se o maximálně úspornou jízdu a výsledek 5,8l na 100km.

16.5.2008 00:00

Tak od doby co jsem jí koupil se vyskytla první velká závada a to opravdu velká v převodovce se utrhl šroub a uvnitř skříně napáchal velkou neplechu nakonec se závada řešila kompletní výměnou převodovky a to to začalo jako jen únik oleje.

29.2.2008 00:00

Tak jak jsem slíbil po uklizení interiéru jsem přidal jeho fotky.

13.2.2008 00:00

Po čtyřech letech mě opustil akumulátor tak musela proběhnout jeho výměna.

22.12.2007 00:00

Přidal jsem pár novích fotek mezi nimi i první fotku sedaček určitě přidám i další jen co budu mít trochu více času na vyluksování a vyčištění to samé se týká i zavazadlového prostoru.

25.9.2007 00:00

O víkendu jsem si alespoň z časti splnil svůj automobilový sen a Ferrari 288 GTO jsem viděl alepsoň jako divák v akci kromě něj i několik F40 F50 Enzo FXX a jiné....
Za Vyfocení fotky s Ferrari děkuji Pivrncovi.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.8 20V SLX

Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Ještě nikdy nezklamala.

praktičnost
10

Zavazadlový prostor je obrovský a lze vněm odvést téměř vše protože je rovný a bez vystupků a když se stane že je něco delší lze sklopit dělené sedačky a pak už lze odvézt opravdu vše.

prostornost
9

Na předních sedadlech není žádný problém místa je dostatek ale v zadu je to horší kratší rozvor je znát ještě když já mám sedačku posunutou až dozadu tak tam místa zbývá opravdu jen minimum.

jízdní vlastnosti
9

Továrnímu nastavení podvozku není co vytknout je nastaven úměrně k výkonu motoru jenom by mi nevadilo o trochu více sportovnější nastavení.

jízdní komfort
9

Podvozek je nastaven hodně do měka a tak dokáže přefiltrovat hodně nerovností což je na našich silnicích docela příjemné ale zase nemá možnost sportovnějšího svezení.

provozní náklady
10

Kromě spotřeby žádné extrémní náklady na provoz nemám auto je celkem dostatečně spolehlivé a tak náklady jsou pouze na pravidelné servisní prohlídky.

náhradní díly
10

Snažím se používat pouze originální náhradní díly jsou sice za višši cenu ale je u nich jistota kvality a proto se ta zvýšená investice vyplatí.

výkon motoru
10

Motor táhne již od nízkých otáček a výkon 92Kw je na toto auto dostatečný nikdy se mi nestalo že by v nějaké situaci chyběl.

spotřeba
9

Spotřeba 8 litrů je perfektní zvláště když většina lidí tvrdí že se nelze dostat pod 11 litrů ale při dnešních cenách by mi nevadilo pokud by byla ještě menší.

hlučnost motoru
8

Hluk od motoru do prostoru pro cestující nevniká až tak moc, horší je aerodynamický hluk hlavně okolo střešního okna ale i ten se dá utlumit zatáhnutím čalouněné clony.

kvalita sedadel
9

Sedadlum v RS se nevyrovnají ale mají širokou možnost seřízení a jsou pohodlná i na delší cesty.

brzdy
10

Kotoučové brzdy na všech kolech je výhoda proti zadním bubnům u slabší verze opravdu hodně velká.

zavazadlový prostor
10

Objem 528 litrů který je perfektně skladný a přístupný lze naložit naprosto vše.


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

Perkausová v živém vysílání Top Staru: Přehání gesta!

Perkausová v živém vysílání Top Staru: Přehání gesta!

Přechod z týdenního Top Staru do denního, který se navíc vysílá živě, si Eva Perkausová (22) a její parťák Petr…

Skandál neskandál. Zeman dál věří, že Forejt půjde do Vatikánu jako velvyslanec

Skandál neskandál. Zeman dál věří, že Forejt půjde…

I po přešlapech Jindřicha Forejta, který v úterý rezignoval na funkci hradního protokoláře, věří prezident Miloš…

 

iSport.cz

Nože i baseballové pálky. Po obří bitce před LM v Kyjevě zůstalo 10 pobodaných

Nože i baseballové pálky. Po obří bitce před LM v…

Po střetech fanoušků Dynama Kyjev a Besiktase Istanbul před úterním utkáním fotbalové Ligy mistrů bylo deset…

Machačkala popřála Vrbovi k narozeninám, ten jednal se Spartou

Machačkala popřála Vrbovi k narozeninám, ten jednal…

Konec v reprezentaci, úprk do Ruska a pak rychlý návrat do české ligy, navíc k týmu největšího rivala „jeho“…

 

Reflex.cz

Kouzelná příroda, nebo pohřebiště vraků? Podívejte se na místa, kde 2. světová válka stále žije

Kouzelná příroda, nebo pohřebiště vraků? Podívejte…

Na tuto fázi 2. světové války se často zapomíná, přesto válka v Tichomoří probíhala ve stejných intencích jako v…

Blíží se Armageddon? Vědci řeší, jak odvrátit srážku s asteroidem

Blíží se Armageddon? Vědci řeší, jak odvrátit srážku…

V historii planety Země to zatím odnesli pouze dinosauři, podle vědců je ale jen otázkou času, kdy podobný osud…

 
 
reklama