Recenze

8 Majitel

BMW X5 3.0d 190kw M paket

8,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW X5, foto 1 BMW X5, foto 2 BMW X5, foto 3 BMW X5, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta X5 Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:24000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 190 kroutící moment [Nm]: 560 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9,2

Popis vozu

Dovolte pár postřehů k X5tce s ambicí poskytnout další uživatelské informace případným zájemcům o vůz. Už před časem jsem vyměnil, takže budu trochu vzpomínat.

Před popisem několik info proč X5. SUV jsem, krom krátké zkušenosti se starší X3, ještě neměl. Tak nějak jsem měl v podvědomí, že je to další kvalitativní krok a trochu splněný sen, posunout se na "vrchol" modelové řady. Prostě ať si kdo chce co chce říká, pěkná X5 je auto, po kterém se člověk i ohlédne a myslím, že by si hodně lidí dalo říct. I já jsem si chtěl prostě mlsnout a užít si benefity big SUV. A tak jsem si ho koupil. Vystřízlivění, přátelé, přišlo záhy......

Máme tu X5 v klasické konfiguraci s 3litrovým dieslem 190kw. U této verze F15 se mi M paket jevil jako zásadní designové plus a proto byla v osvědčené mpaketové modročerné carbon black. Nad pro tyto vozy běžnou výbavu zmíním adaptivní LED světla, s celkem slušnou funkčností (passatové jsou lepší) a nastavitelným M podvozkem.

Nemám srovnání s předchozími generacemi, nicméně v rámci aktuálních BMW modeů je i zde jasná standardizace. Výborný M volant s pádly, velmi dobré sportovní alcantarové sedačky jednozančně doporučuji. Navigace, I drive - standard, kdo je zvyklý na BMW je spokojen. Prostornost auta výborná, automatické zvednutí a odsunutí volantu mě otravovalo, chtěl jsem deaktivovat a nejde to. Srandardní přístrojovka NEBRAT, je to archaismus v takovém autě, doporučuji jakoukoliv z příplatkových variant. Celkově je zpracování a pocit z auta určitě prémiový, pocit z řízení, zvlášť v aglomeracích je výborný, nadhled a jistota je příjemná, překvapivě dobře se manévruje, díky vysokému posezu a pohledu z hora je velmi dobrá přehlednost o celém autě. Zároveň díky "terénosti" auta, tzn. vyšší stavbě, balonovitějším pneu a nakonec i nastavitelnému podvozku je to vážně fajn auto do města, protoře se krásně přenáší přes díry, retardéry, kostky případně obrubníky. Samozřemě máte v takovém autě i repsekt na silnici, nikdo se nechce moc přetlačovat s 2plus tunovým autem. I proto bych možná překvapivě toto auto doporučil jako dobrou možnost do města, tam jsem s ním byl spokojen.

POZOR ovšem, celkově jsem s ním byl totiž nespokojen. Prostě je důležité pro jaký účel a jaký způsob jízdy si auto člověk koupí. A to byla chyba, kterou jsem udělal. Předchozí 530xd byla prostě jednoznačně lepší.

Doporučuju všem ať si ten svůj SUV luxus sen taky splní, aby pak mohli potvrdit, to co se říká a píše v některých testech. Na mých 5-6 tis. km měsíčně je takové auto v podstatě utrpení.
Nejen, že se do něj blbě leze a vylézá (znáte ten práh, co vám zašpiní kalhoty) ale hlavně jsou dlouhé jízdy skoro až nepříjemné. Najednou zjistíte, že díky vysokému těžišti vnímáte násobně více příčné kmity karoserie a klidně vás začne bolet za krkem. Ohlučnění je díky karoserii SUV také horší a když jezdíte rychle, tak to hučí, což opět na pohodě jízdy nepřidá. Jestli 3litr v 5er je naprosto OK, tak v X5 to už takové letadlo rozhodně není (opět váha a aerodynamika).

Takže jsem najednou zjistitl, že zásadní "kvalita" takového auta proti např. dnes už celkem přehlédnutelné 5er je něco jako "masírkoefekt" a to je mi jaksi prd platné. Vše ostatní pro můj typ dynamického ježdění a větší porce km je proti 5er prostě horší. Někdo by mi to asi řekl už před koupí, ale zkušenost je nepřenositelná, znáte to. Tak teď už to vím, a auto jsem tehdy s 24tkm prodal.

POZOR. Skoro by to vypadalo veskrze negativně. Já jsem ale konstruktivnější člověk věřím. A věřím i že, X5 je z obdobných aut vynikající, na to jaká je to konstrukce, tak má oprvadu obdivuhodné jízdní vlasnosti podle mě neporovnatelné tehdy s ML. Typ SUV má i samozřejmě řadu předností daných stavbou, ale pro moje silničně přepravníkové užití prostě nepodstatné. Věřím, že si to řada lidí užívá. Ideální by byl přechod z nějakého horšího auta na X5, ale těžko z 5er.

Dnes když nějakou X5 potkám, tak rád zavzpomínám a na dálnici ve 180ti majitele i trošku polituju, protože to prostě není žádná slast a kdejaký sedan/kombi střední třídy umí standardní transportní přesuny prostě lépe.

Moje rada, je tedy klidně si to masírkové SUV BMW X5 odpusťdte, budete spokojenější s nižším autem, 5er, A6 apod. Nakonec např. v DE, AT ty X5 skoro nepotkáte. Říkám si, že je to asi tím, že oni více řeší reálný užitek a méně ten efekt na okolí.


Silné stránky

Velké, komfortní, na SUV velmi dobře manévrovatelné auto.
Prostorné, i kufr
Velmi pěkné klasické BMWácké prvky, volant, 8mi stupeň automat, Idrive, interiér, proměnlivé vnitřní LED osvětlení:-)
slušná spotřeba

Slabé stránky

příčné kmity karoserie
hlučnost při vyšších rychlostech
těžké auto, zhoršená dynamika
špinění se o práh auta

(vše berte v relaci ke kategorii auta, luxusní ceně apod., nelze srovnávat s nižšími kategoriemi aut)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bez problému

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RENOCAR Praha/Brno, nebyl problém, ani jsem od nich nic nechtěl, jen připravi auto a jel jsem.

 


Přidat názorDiskuse: BMW X5 3.0d 190kw M paket

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW X5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nelze posuzovat nové auto

praktičnost
8

relativně OK, prostorné, složitější přístup do kufru, archaický systém roletky

prostornost
9

good

jízdní vlastnosti
8

na tak velké dobrý, negativa jsem popsal

jízdní komfort
9

velmi dobré, nastavitelný podvozek je znát, hlušnost, kmity problém

provozní náklady
8

odpovídá BMW

náhradní díly
8

xxx

výkon motoru
8

Slušné, ale 190kw je tak tak

spotřeba
9

cca 9 je OK

hlučnost motoru
8

je to diesel, žádná symfonie

kvalita sedadel
9

sportovní jsou good

brzdy
9

nevím co k tomu

zavazadlový prostor
7

otevírání na 2x, ještě spodní část a ta roletka je old style, nevyjíždí sama


Více o modeluBMW X5 F15 (2014–2018)
Nové BMW X5 na prvních fotografiích. Používá nový typ ledvinek Nové BMW X5 na prvních fotografiích. Používá nový typ ledvinek

Hlavní poznávací znak BMW projde u nové generace X5…

Podívejte se na maskované BMW X5 zachycené špiony. Co už o chystané novince víme? Podívejte se na maskované BMW X5 zachycené špiony. Co už o chystané novince víme?

BMW X5 si zatím pečlivě střeží svá tajemství, přesto už o…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…