Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 530D Touring

8,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2989 výkon [kW]: 173 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Dřívě běžnější, z dnešního pohledu prakticky ojedinělá kombinace pětkové 3litrové BMW s náhonem jenom na zadek.
Auto je již dávno historie, ale trochu zavzpomínám, abych sobě a možná i někomu dalšímu doplnil mezigenerční srovnání a genezi modelu 5er.
Vzpomínám na dobové testy nového auta, které tehdy hodně vyzdvihovali vlastnosti předchozího modelu a trochu relativizovali tento nový bangelovský. Tyto debaty jsou vždy lehce absurdní, protože prostě staré auto bude jen starší a z pohledu současných standardů víc out a novější bude prostě aktuálnější. E61 530 bylo myslím velmi dobré az skvělé auto. Po mém cca přechozím E91 to byl skoro po všech stránkách očekávaný posun kupředu.
Vynikající motor 173kw s orpavdu hutným zvukem a zátahem a navíc oproti aktuálním verzím s ecopro režimy i s celkem okamžitou reakcí na plyn. Rozhodně lepší než např. F11 530. 530d je myslím ve všech modelových řadách ten správný motor, který vám doručí tu správnou pohodu, klid a příjemný zvuk a když je třeba tak výkon, který vyřeší většinu situací a umožní vám i neslušné přelety po dálnicích a akceleraci i nad 160kmh. S F11 můžu srovnávat protože jsme jednu dobu měli v rodině auta obě. Musím přiznat, že jsem při přesednutí do nové F11 čekal prostě víc. E61 byla ve výrobním roce 2009 už vychytaná, měla vynikající odhlučnění i kolem 200km/h. Rozhodně měla lepší řízení, ještě ne elektrické a oproti F11 bylo o hodně lepší, sportovnější, přímější. Ta sportovnost, která oproti E91 byla výrazně utlumenější a taková limuzínovitější, však byla oproti novému F11 naprosto výraznější a lepší. E61 je stále ještě krásně řidičské auto s intezivnějším feelingem z řízení a celkově s citelnějšími reakcemi auta na povely. Navíc bez xdrive s lehčím předkem opravdu skvělá v zatáčkách, bez zaklekávání a naklánění.
Dalším plus je celková bytelnost auta. Poctivost, která je cítit. Z dnešního pohledu jsou prvky interiéru takové oldstyle humpolácké, ale přesto stále bytelné a solidní. Celkově nebylo ani příliš znatelné opotřebení při 150tkm.
Z prvků výbavy je třeba doporučit sportoví nebo M volant, významně lepší a hezčí varianta, než základní úzký volant. Zároveň i sporotoví i když látkové sedačky jsou velkým plus. Runflaty pryč a celkem tvrdé auto se stává akcepotvatelným, i když komfort určitě nelze srovnávat s novějšími verzemi.
Design zastarává, nedá se nic dělat, ale dostat se dnes k slušně jetému a servisovanému autu znamená pořídit si podle mě elitu mezi tehdešjí konkurecí za cenu pomalu Octavie. Já vám ho doporučím s 6ti válcem je to pořád skvělé auto, které nelze srovnávat jenom cenou s 2litrovými superby apod. to prostě bez urážky neee

Silné stránky

Solidnost
Skvělé jízdní vlastnosti, stabilita při vysokých rychlostech, výborné zatáčky
Top motor 6 válců, hutný zátah, dostatčný výkon
Odhlučnění a celkový feeling z jízdy

Slabé stránky

Samozřejmě dnes už oldstyle venku i uvnitř, ale na to jezdec fanda nehledí.
Spolehlivost těchto složitějších aut je prostě nevýhoda. Popraskaný svazek kabelů v zadním okně za 11tis. ve značkovém servisu, pěkné
Problém E61 je postpuná vůle v řízení, mám zkušenost z 2. Nutné měnit řízení v relativně nízkých km, to se vám nechce. Pak jsou to všechny ty měchy, kompresory, vstřiky a DPF, automtay bez výměn oleje atd. atd.
Nekupovat za všchny poslední peníze, platí obecně u premiovky zvlášt.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pár drobností, ale celkově OK

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ukončený oparák, vše OK

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530D Touring

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

není to asi premiant spolehlivosti, je složitější

praktičnost
8

Ani tady to neexceluje, nedáš do dveří vodu apod.

prostornost
8

Ok, rodinné auto

jízdní vlastnosti
10

výborné

jízdní komfort
7

bez runflatu to jde

provozní náklady
7

ojetá premiovka něco stojí

náhradní díly
7

ad výše

výkon motoru
9

výborné, dostačující

spotřeba
9

na výkon super

hlučnost motoru
9

hutný a příjemný zvuk, lepší než novější modely

kvalita sedadel
9

sportovní super

brzdy
9

nevím co k tomu, normální

zavazadlový prostor
9

kombík je ok


Více o modeluBMW řada 5 E60/E61 (2003-2010)
BMW M550d xDrive Touring - Dieselové superkombi BMW M550d xDrive Touring - Dieselové superkombi

Takhle silný naftový kombík vyšší střední třídy jinde…

Nové BMW 3 Nové BMW 3

Ještě než začnete tento článek číst, chtěli bychom vás…

 





Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…