Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 530D Touring

8,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2989 výkon [kW]: 173 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Dřívě běžnější, z dnešního pohledu prakticky ojedinělá kombinace pětkové 3litrové BMW s náhonem jenom na zadek.
Auto je již dávno historie, ale trochu zavzpomínám, abych sobě a možná i někomu dalšímu doplnil mezigenerční srovnání a genezi modelu 5er.
Vzpomínám na dobové testy nového auta, které tehdy hodně vyzdvihovali vlastnosti předchozího modelu a trochu relativizovali tento nový bangelovský. Tyto debaty jsou vždy lehce absurdní, protože prostě staré auto bude jen starší a z pohledu současných standardů víc out a novější bude prostě aktuálnější. E61 530 bylo myslím velmi dobré az skvělé auto. Po mém cca přechozím E91 to byl skoro po všech stránkách očekávaný posun kupředu.
Vynikající motor 173kw s orpavdu hutným zvukem a zátahem a navíc oproti aktuálním verzím s ecopro režimy i s celkem okamžitou reakcí na plyn. Rozhodně lepší než např. F11 530. 530d je myslím ve všech modelových řadách ten správný motor, který vám doručí tu správnou pohodu, klid a příjemný zvuk a když je třeba tak výkon, který vyřeší většinu situací a umožní vám i neslušné přelety po dálnicích a akceleraci i nad 160kmh. S F11 můžu srovnávat protože jsme jednu dobu měli v rodině auta obě. Musím přiznat, že jsem při přesednutí do nové F11 čekal prostě víc. E61 byla ve výrobním roce 2009 už vychytaná, měla vynikající odhlučnění i kolem 200km/h. Rozhodně měla lepší řízení, ještě ne elektrické a oproti F11 bylo o hodně lepší, sportovnější, přímější. Ta sportovnost, která oproti E91 byla výrazně utlumenější a taková limuzínovitější, však byla oproti novému F11 naprosto výraznější a lepší. E61 je stále ještě krásně řidičské auto s intezivnějším feelingem z řízení a celkově s citelnějšími reakcemi auta na povely. Navíc bez xdrive s lehčím předkem opravdu skvělá v zatáčkách, bez zaklekávání a naklánění.
Dalším plus je celková bytelnost auta. Poctivost, která je cítit. Z dnešního pohledu jsou prvky interiéru takové oldstyle humpolácké, ale přesto stále bytelné a solidní. Celkově nebylo ani příliš znatelné opotřebení při 150tkm.
Z prvků výbavy je třeba doporučit sportoví nebo M volant, významně lepší a hezčí varianta, než základní úzký volant. Zároveň i sporotoví i když látkové sedačky jsou velkým plus. Runflaty pryč a celkem tvrdé auto se stává akcepotvatelným, i když komfort určitě nelze srovnávat s novějšími verzemi.
Design zastarává, nedá se nic dělat, ale dostat se dnes k slušně jetému a servisovanému autu znamená pořídit si podle mě elitu mezi tehdešjí konkurecí za cenu pomalu Octavie. Já vám ho doporučím s 6ti válcem je to pořád skvělé auto, které nelze srovnávat jenom cenou s 2litrovými superby apod. to prostě bez urážky neee

Silné stránky

Solidnost
Skvělé jízdní vlastnosti, stabilita při vysokých rychlostech, výborné zatáčky
Top motor 6 válců, hutný zátah, dostatčný výkon
Odhlučnění a celkový feeling z jízdy

Slabé stránky

Samozřejmě dnes už oldstyle venku i uvnitř, ale na to jezdec fanda nehledí.
Spolehlivost těchto složitějších aut je prostě nevýhoda. Popraskaný svazek kabelů v zadním okně za 11tis. ve značkovém servisu, pěkné
Problém E61 je postpuná vůle v řízení, mám zkušenost z 2. Nutné měnit řízení v relativně nízkých km, to se vám nechce. Pak jsou to všechny ty měchy, kompresory, vstřiky a DPF, automtay bez výměn oleje atd. atd.
Nekupovat za všchny poslední peníze, platí obecně u premiovky zvlášt.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Pár drobností, ale celkově OK

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ukončený oparák, vše OK

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530D Touring

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

není to asi premiant spolehlivosti, je složitější

praktičnost
8

Ani tady to neexceluje, nedáš do dveří vodu apod.

prostornost
8

Ok, rodinné auto

jízdní vlastnosti
10

výborné

jízdní komfort
7

bez runflatu to jde

provozní náklady
7

ojetá premiovka něco stojí

náhradní díly
7

ad výše

výkon motoru
9

výborné, dostačující

spotřeba
9

na výkon super

hlučnost motoru
9

hutný a příjemný zvuk, lepší než novější modely

kvalita sedadel
9

sportovní super

brzdy
9

nevím co k tomu, normální

zavazadlový prostor
9

kombík je ok


Více o modeluBMW řada 5 E60/E61 (2003-2010)
BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší! BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!

BMW na velké motory nezanevřelo. V řadě 5 stále…

Nové BMW 3 Nové BMW 3

Ještě než začnete tento článek číst, chtěli bychom vás…

 





Blesk.cz

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky nepochválili, ale vás zaručeně rozpálí

Nejvíc sexy doktorka v Moskvě: V práci ji za fotky…

Ne vždy se vyplácí zveřejňovat na sociálních sítích sexy fotky. Své o tom ví ruská záchranářka Anastázia…

Vlaďka Erbová s dětmi a přítelem v exotickém ráji. Lidi z nich šílí! Tohle jejího ex nepotěší

Vlaďka Erbová s dětmi a přítelem v exotickém ráji.…

Zaslouženou dovolenou si v Dominikánské republice užívá Vlaďka Erbová (37) s přítelem Michalem Gulašim (31) a…

 

iSport.cz

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se zapíše do historie!

Van Avermaet udržel vedení na Tour i v horách: To se…

Dokázal nemožné. Před vstupem do hor jen málokdo počítal s tím, že by belgický cyklista Greg Van Avermaet zvládl…

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do Sparty? Zeptejte se jeho

Šural: Proč jsem nepřemluvil Coufala, aby šel do…

Kapitánem fotbalistů Sparty po Davidu Lafatovi, který ukončil kariéru, se oficiálně stal Josef Šural. Ten už s…

 

Reflex.cz

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Snem všech milovníků přírody je možnost pozorovat zvířata v jejich domácím prostředí.  Pokud jste jedním z nich,…