Diskuse

BMW X5 (2015)

12.5.2015

Poslední dobou sílila potřeba druhého auta do rodiny. Původní plán koupit menší přibližovadlo, by ale stávající Ford Galaxy předurčil k dalším několika…

 

BMW X5 (Kačer Donald)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto TomasPT

    TomasPT 12.05.2015  19:25

    Zvláštní způsob uvažování

    Zaujal mě autorův způsob uvažování. Už na začátku - 6 let a 115tisíc kilometrů ještě pro auto není nic, vždyť to je pořád skoro nové, možná před prvním trochu větším servisem.
    Další je ohledně toho, že nikdo neocení příplatkovou výbavu. Zrovna u X5 vidím látková sedadla snad poprvé, ale X5 je fakt pohodlná a třeba mně kůže bez ventilace moc nesedí.
    Motorizace v pohodě a auto taky fajn. Docela tank, ale příjemnej, tak ať slouží.
    • 10 Reagovat !

      foto kacer-Donald

      kačer Donald 12.05.2015  20:16

      « Re: Zvláštní způsob uvažování

      Díky za comment. 6let/115tkm už auto prostě nevoní novotou ;) už mi trochu zevšednělo, ale nedám na něj dopustit, jako druhé poslouží doufám ještě několik let výtečně.

      Typická příplatková výbava u X5 obvykle vyžene pořizovací cenu min. o 500tKč výš. Pro mě už to bylo mimo limit, který jsem byl za auto ochoten dát. Logika byla, než top vybavené MPV, radši prémiové SUV v základu za podobný peníz.
      Tím, že jí nikdo neocení, jsem myslel při případném prodeji za x tisíc km a x let. Je pravda, že látkové sedačky v X5 nejsou úplně běžná věc ;) ale dle prodejce je objednávají i někteří movití klienti. Dávám za pravdu, že když kůži, tak jedině ventilovanou a to už bylo zase za nehorázný ranec (neventilovaná je pro mě za trest). Jasně, látka nemá takovou image, auto tak uvnitř nevoní a časem se zašpiní, ale na sezení je příjemná :-)
      • 00 Reagovat !

        foto TomasPT

        TomasPT 13.05.2015  12:24

        « Re: Re: Zvláštní způsob uvažování

        To s tím zevšedněním beru, mám to samé. Ne teda se svým autem, protože jsem si ještě žádné za svoje prachy nepořídil, ale jezdím autem rodičů už od roku 2010 a poslední dobou mám takový zvláštní pocit, že by to chtělo změnu. :-)
        Nezkoušel jsem ty základní látkové, ale ta kombinace, která je v základu u M-Paketu, tak mi přišla dost příjemná na dotek.
        Pro mě osobně by byla u takového povinná výbava - zadní kamera, tažné, xDrive a slušně hrající audio. Možná ještě nezávislé topení. Ostatní jsou fakt věci, které ze člověka akorát vytáhnou prachy při konfiguraci >:D
  • 10 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 12.05.2015  20:57

    Súhlasim

    s tebou,že bez nášlapou a hromade iných "cingrlátiek" vyzerá X5 podstatne lepšie.Volba motora je individuálna podla tvojich potrieb a tý borci čo tvrdia,že 6válec je minimum,nech si kúpia čo im vyhovuje.Nakoniec z toho vyplinie,že väčšina z nich(česť výnimkam) jazdí na niečom ale úplne inom. >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Lackey

    Lackey 13.05.2015  19:42

    Konečne

    Až sa tesim z normalnej recenzie auta a z toho, ze sa nasiel majitel BMW X5, ktory nema, asi ani nebude mat za volantom X5, "nabubřelý výraz", že je "úplně standartní majitel ".
    Doteraz som naozaj, stretaval na cestach iba takych, tych, nestandardných majitelov.
    Nech dlho a dobre sluzi X5.
  • 00 Reagovat !

    foto Radkos

    Radkos 14.05.2015  20:14

    Rozumna volba

    Zajimava rozumna volba. Zvenku pekna kombinace - lak, kola, cerny listy - ani neni znat, ze to neni s prominutim "nabouchana verze". Ty cerny ledviny bych tam dal ASAP - aspon prodas ty stavajaci jako zanovni a bude to dobrej batmobil :-)
    Co se tyce interieru, osobne moc sedacky v kuzi nemusim (zima/leto chudak moje pr...), nicmene je fakt, ze u ty iks paty ta obyc latka vypada trochu zvlastne. Skoda, ze nejdou priplatit samotny sedacky z M paketu nebo naka alcantara. Myslim, ze se tam da priplatit jen za kombinaci latka/kuze, coz sezeni nijak nevylepsi a vypada to jako kdyz jim pri siti sedacek dosly kravy. Cernej strop bych tam dal stopro - vypada to elegantneji, zvlast u tmavyho auta. Jinak skoda maly obrazovky iDrive, ale uznavam ze 70 za obyc navigaci, ktera je obcas pekne tupa, je fakt zlodejna a nakej online tom tom si s ni vytre displej.
    Motorove bych nemel asi strach, ze by nestacil na auto silove, preci jen naky ty kone tam jsou (zkousel jsem ho v jednicce a jelo to jak z praku), ale spis bych mel asi strach o zivotnost - preci jen turba si pekne zabehaj, nez rozpohybujou takovyho mastodonta, nicmene hmotnost 2,1 tuny je velmi slusna, kdyz vezmes v uvahu ze 530xd Touring ma ted dve tuny. Zatim to ale vypada, ze za pet let bude takovyhle SUV pohanet litrovej trivalec s dvanacti turby :-) Chapu, ze rozdil oproti 30d je pres sto tisic, ale aby to nedopadlo tak, ze nakonec po secteni vsech nakladu bude 30d levnejsi varianta. Snad v Mnichove stale vedi, co delaji a poradne namahane casti motoru naddimenzovali prave pro potrebu tahat s sebou pres dve tuny zeleza. Osobne bych se asi jeste poohlid nekde v Nemecku u dealera po lehce jety 30d se zarukou, protoze prave u ojetych X5 se ta vybava celkem resi, ale zas na druhou stranu chapu, ze vune novoty je ten nejprijemnejsi osvezovac do auta. Aspon ze ta radost z jizdy je v zakladni cene ;)
    No nic tak at to jezdi!
    • 00 Reagovat !

      foto kacer-Donald

      kačer Donald 19.05.2015  12:51

      « Re: Rozumna volba

      Díky za comment. iDrive jsem v předváďečce měl s navi, takže při prvním sednutí do mého byla velikost obrazovky trochu zklamáním, stejně jako menší ovladač, ale stačí to, člověk brzo přivykne. Navi 98% času stejně nepotřebuju a kdyžtak jo, tak přesně jak píšeš, online s reálným provozem je podstatně přesnější a využitelnější, než rok stará nahraná data za 70klacků. Spolehlivost motoru ukáže čas. Po lehce jetých kusech jsem se díval i v DE, ale nabídnutá sleva na nový vůz byla jednoznačná. Ani teď není (pravda v jenom v ČR) F15ková ojetina za nižší cenu, než jsem dal za nové auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Art-Vandelay

    Art Vandelay 27.05.2015  08:59

    Vlastne skusenosti s X5

    Ahoj Kacer, fajn recenzia, ja som v dost podobnej situacii ako ty a prisiel som uplne k inym uzaverom ako ty, tak ak sa nenahnevas, podelim sa tu o ne. Momentalne mam 6-rocneho S-Maxa (diesel + automat, 90 tisic km) a naozaj musim povedat ze maximalne spokojnost, ale o BMW som chcel hlavne pisat. Tiez X5 bola dlho pre mna tak trochu dream car, tak som sa pred par tyzdnami rozhodol kupit 3-rocnu X5. Po par dnoch som bol z auta zhrozeny (viem ze pisem o starom modely ale pridem aj k novemu) z nasledovnych dovodov:
    1. vrzganie plastov
    2. raz za cas klepne nieco v priestore kufra, neviem co presne
    3. 19" kolesa + run flat pneumatiky - hrozne tvrde a nekomfortne, toto sa da samozrejme vyriesit
    4. a toto je to najpodstatnejsie, po tom ako som si zvykol na maximalne pohodlie a makke plasty o ktore som mal oprete koleno pri soferovani S-Maxu, X5 ma tie chromove tvrde plasty priamo tam kde je oprete koleno a tak isto je tvrdy plast aj tam kde mam oprete lave koleno o dvere

    Auto som musel zaniest do servisu, kedze mi oficialny dealer zamlcal skutocnost ze treba vymenit sanie+ventily+kto vie co a dal mi na tyzden novu X5 s ktorou jazdim teraz, cakal som ze veci budu lepsie a o trochu su, lebo je to nove auto, ale tiez nic moc, tak som chcel vediet ako to vidis ty:

    1. Sedenie v aute je uplne nekomfortne, tym ze ma auto vysoky podvozok, clovek sedi na velmi nizkej sedacke, toto je uplne rozdiel oproti S-Maxu, mam pocit ze sedim v nejakej vysoko polozenej motokare + plus tie tvrde plasty naokolo
    2. Ak sa dotknem pristrojovej dosky a trochu ju zatlacim, tiez zacne vrzgat. Auto ma 20" pneumatiky + adaptivny podvozodk ktory je samozrejme nastaveny na komfort mode ale na Bratislavskych cestach kde je jam a hrbolov dost, to proste raz za cas zavrzga, zatial jemne, ale myslim ze sa to bude len zhorsovat

    Vrzganie a nekomfortne sedenie toto auto pre mna robia uplne nepouzitelnym, je to uplne sklamanie.

    A teraz k jednemu plusu a to je prave vec co si si ty nekupil, a to je ten 6-valcovy motor. Zvuk tohto motora plus skvely zatah je absolutna fantazia, tazko to tu opisat ale prave tento motor je myslim jednoznacne najsilnejsou strankou tohto auta. Kedze teraz vidim ze X5 pre mna asi nie je, a v pripade ze novy S-Max 4x4 bude aspon taky dobry ako ten moj, a asi si ho kupim tak z jedinou vecou co mi bude chybat je prave ten nadherny zvuk a sila 6-valcoveho dieslu.

    Pisal som toto dost v rychlosti, prosim ak budes mat cas, napis mi tvoj nazor na to vrzganie a pohodlie sedenie oproti tvojej Galaxy. Dik, inak samozrejme krasne auto a dufam ze sa ti nebude kazit.
    • 00 Reagovat !

      foto kacer-Donald

      kačer Donald 04.06.2015  09:24

      « Re: Vlastne skusenosti s X5

      Ahoj,
      docela náhoda, přesednutí z 6letého S-Max/Galaxy do X5 ;) Ale je vidět, že co uživatel, to jiný názor, pak je těžké se někomu zavděčit ;)

      Co se týče Tvých nespokojeností: mně nikde nic nevrže, 19kola s runflaty jsou tvrdší než 17ky v Galaxy, ale není to nijak nekomfortní. Profilové číslo mají obě gumy stejné (50), v BMW je to ale celkově větší kolo, což je na výmoly plus.

      Není týden abych neseděl v obou autech, můžu dobře porovnávat. V Galaxy mám nejvyšší výbavu (Titanium) se sportovními sedadly, které jsou skvělé, přesně padnou mým zádům. První sednutí do sedaček X5 bylo trochu zklamání, rád bych tvrdší bederní opěrku, což u mých základních sedadel chybí, ale teď po 7tkm, jsem si úplně zvykl. Sedadla v Galaxy jsou spíše jako skořepiny odlité přesně na moje záda (celkově si příjdu spíš tady jako v motokáře), u X5 jsou to velkorysá měkčí křesla, spousty extra místa jak na výšku, tak na šířku (jsem střední štíhlé postavy;) Ale celkově, co se komfortu auta týče, je X5 o dvě třídy výš. Nevím, jak Tě můžou tlačit plasty. Všude jsou jenom měkčené, nikde se ničeho ani pořádně nedotýkám, širší prostor pro řidiče má asi málokteré auto. Je pravda, že v Galaxy člověk sedí víc vzpřímeně, jako na židli (přecijenom je to trochu dodávka), ale v X5 je to řidičsky příjemnější. Nastupování a vystupování je teda vzhledem k výšce podlahy a šířce prahu je jiná kapitola ;)

      Přístrojovku mám v základu (bez dekorů, kůže či dřeva) a nikde nic nevrže ani při zatlačení.

      6válcový motor vím, že je pěkný, ale nelituji mé volby. Chtěl jsem použitelné, úsporné auto na každodenní provoz. Dojezd nad 1.000km na jednu nádrž i z 90% v pražském provozu mi to potvrzuje.

      Na Primě v Autosalonu to jeden redaktor popsal, "potřebujete pro vytápění Vašeho rodinného domku jaderný reaktor, nebo Vám stačí plynový kotel? ;)" ale co člověk, to jiné priority, nic nekritizuju (ve užitkovém MB mám 3,0l V6 a velká spokojenost oproti minulému 2,2l, ale tam se jede spíš na výdrž i po 500tkm).

      Příchod nového S-Maxu/Galaxy slejeduju, ale když bych tam navolil co má X5 (biturbo, 4x4 + spousty příplatků, co má X5, tak seš hodně přes 1M a to auto na to nebude vypadat...)
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 02.07.2015  23:56

    F15

    Tož protože sem zabloudím jen jednou za čas, tak jsem nemohl přispět do této diskuze dříve. Ale dnes je již dost pozdě, tak jenom krátce. Také jezdím s F15. Road testoval jsem 30d ve vyšší výbavě a byl jsem mile překvapen, jak pohodlné a lehce ovladatelné X5 je. Jediná věc která mě chyběla byl výkon motoru. Spodek velmi dobrý, ale po 4t ot/min. se už nedělo nic. Proto jsem šel do 40d. Jo, asi jsem byl zmlsaný z M3 MPS, kterou jsem v tu dobu vlastnil. Příště napíši víc. Good luck!
    • 00 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 03.07.2015  09:09

      « Re: F15

      Mě osobně přijde, že i 40d nemá úplně adekvátní výkon pro tak velké auto. Při jakémkoli požadavku na akceleraci auto podřazuje a pak má člověk pocit, jak kdyby tam byl mnohem slabší motor. Holt chybí objem.
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 03.07.2015  13:39

        « Re: Re: F15

        To, že auto podřazuje při akceleraci je díky zpřevodování a nastavení ECU, které musí preferovat spotřebu a tím i emise. Při samotné akceleraci díky dvěma turbům, 40d táhne (630Nm) a má pružnost a dost lepší než 30d (560Nm). Ano, M50d je na tom s třema turby ještě lepší (740Nm). Ale pro můj styl jízdy a s přihlédnutím k tomu o jaké auto jde, je výkon víc než adekvátní. No a na akceleraci z 0-100 za 5.9sec, která je na úrovni HH, se také nedá jen tak plivnou. :-! Vidím, že jsi měl tu část jezdit také s Toyotou Land Cruiser. V Austrálii, pod jménem Toyota Prado, jsem nějakou dobu s 3.4l V6 A/T benzin, 7 seater, jezdil. Paráda! "Žralo" to sice strašně, ale vůz byl podnikový, tak žádné křeče. Při testovací jízdě mě F15 hodně Prado připomnělo. Celkové chování vozu a nakonec i ten nafťák zní v F15 jako benziňák.
        • 00 Reagovat !

          foto poterienko

          poterienko 03.07.2015  15:40

          « Re: Re: Re: F15

          Samozřejmě neříkám, že to nemůže být nastavením ovládání převodovky, ale bylo mi to docela nepřijemné. I na dálnici to často podřazovalo a mě osobně to nebylo příjemné, ačkoli převodovka řadí výborně a stejně tak vrcholné je odhlučnění.
          Jinak samozřejmě dynamika z místa je skvělá, skvělá byla i na předchozí generaci (s oběma mám najeto asi tak 1500km/auto), ale to podřazovaní no...
          Jo Prado..skoro jsem ani jiné označení při hledání infa na netu nepoužíval, protože 120 se to označuje snad jen v EU. Auto to bylo super, ale já osobně bych to s X5 vůbec nesrovnával (obě X5 tedy byly s mfucketem a podvozkem), protože objet s LC kruháč bez převrácení byl zážitek :D.
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 03.07.2015  21:22

            « Re: Re: Re: Re: F15

            Zmiňuješ to podřazování. Ono to totiž bez toho podřazení nejde. Je to tak i s manuálem. Když chceš aby auto sebou trochu víc hnulo, musíš mu převodovkou pomoc. Možná Camaro s 6.2l V8 by na tom bylo o něco lepší než F15, ale to by tak asi bylo vše. Moje F15 je také s M fuketem >:D . Jednak daleko lepší vypadá a já ho částečně také zvolil kvůli nastupování/vystupování. M fuket nemá totiž tu ochranou lištu, která dost vystupuje z boku karoserie a tudíž se těžko překonává. Bez očištění lišty kalhotami to nejde. S Pradem jsem jezdil opatrně (podnikový vůz), takže nějaké losí testy nehrozily.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…