Recenze

10 Majitel

BMW řada 5 530xdrive 190kW M paket

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta BMW Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní

Popis vozu

Opět celkem běžná kombinace pětkového BMW. Na ulicích je 5tek opravdu hodně, prý se asi povedlo.
V Čechách velmi oblíbená konfigurace 3litru a x drive v kombíku. V tomto případě okořeněné vizuálním exterierovým a interiorévým Mpaketem. Jde o relativně kosmetické záležitosti, které auto trochu odlehčí a dají mu trochu sportovní šmrnc, především M prahy a 18" M kola. Uvnitř je a až udělám fotky, tak i bude vidět, myslím velmi dobře vypadající kombinace černého M interiéru, stropu a černých lesklých lišt s hliníkovým krajním dekorem a černými lesklými keramickými prvky ovladačů. M volant je fantastický, snad kvůli němu a zkušenosti z předchozí F31 M paket, jsem ho chtěl, slušné sedačky, sportovní převodovka s pádly (a ten 8mistupeň od BMW je vážně moc dobrý), mimo standardní výbavu snad už jen velmi povedený a návykový HeadUp a adaptabilní tempomat, který vám v kolonách celkem odlehčí - umí zastavit a zase se rozjet.

Co vybrat, nebo ušetřit čas a koupit rovnou pětku od BMW?
Když chcete tuhle třídu, tzn. zaplatit hodně peněz pořád "jenom" za auto, asi vás auta trochu baví. Moc toho není z čeho vybírat, zvlášť když jste několik předchozích aut skoro BMW fanda. Zkusíte i trochu oldschool too compromise Infinity, zajímavý a rodokomenový Jaguar s trochu studeným interiérem a směšnou grafikou ovládání paluby, pak otestujete samozřejmě Audi. Zjistíte, že je dobré, až výborné, prostě jak se všude píše, ale nemá to tak nějak ten pravý "šmak". Kdo chce nějakou emoci od auta, tak v Audi to nemají ani v příplatku. (zkušenost z A4, A6allroad). Tak stejně nakonec skončíte u BMW. Po jakžtakž sportovnější F31 320d Mpaket, čekáte to samé, ale silnější, lépe odhlučněné atd. ve větším balení.....no a ono je to prostě spíš trošku sportovnější Audi A6. MYslím, ale, že vypadá lépe:-)
Má to 1995kg, xdrive, těžký motor, je to vyšší střední....no to není sporťák, co jsem si myslel.
Ale to co to má být, tak to je to vynikající. Luxusní, v jakýchkoliv a opravdu tím myslím jakýchkoliv rychlostech naprosto bohorovně stabilní auto, vynikající na dlouhé bezbolestné přesuny, kdy 200 není žádný problém, kdy předjet kdykoliv potřebujete není problém, 190kW je přesně to ,co takové auto potřebuje aby bylo tak důstojné a nevystresované, jak má být. Většina vlastností takového auta je v porovnání s nižší třídou nebo běžným autem skvělá. Zpracování, feeling z interiéru, materiály, odhlučnění, veškerá funkčnost např. automat, Idrive, sound, automatika na světlech a stěračích a samozřejmě výkon špičkového 3litru, o koňskou délku napřed. Nicméně v rámci očekává í od prémiové třídy a cena/výkon je to prostě odpovídající. A právě v té silné kombinaci všeho, kde není moc slabých stránek je celková síla tohoto auta. Prostě sednete, jezdíte v létě v zimě, vždy v komfortu, vždy hooodně rychle, ne nijak sportovně a prostě to funguje, nic moc vás neirituje. Taková by auta měla být.
V 2litru předchozí trojky mě vyloženě vadili věci jako špatné odhlučnění,a hlučný motor v nízkých otáčkách, dost zásadní věci, rušilo mě to a auto jsem si ne vždy užíval. V 5er této kombinace jezdím a nic mě neruší. Možná to je největší výhoda.

Na druhou stranu. Nejhorší jsou nesplněná a možná nesmyslná očekávání.
Sportovnost? Pokud je to pohodových 230 na dálnici , pak OK, jinak ne. Engine sound? Sorry je to diesel. Absolutní robustnost např. z E61? Sorry je rok 2014 a nebudeme tam dávat kilo hlíníku, když stačí 10ti gramová hliníková folie. Vlastně proč hliník, když máme stoprocentní imitaci hliníku z plastu.

Finále
Je to super auto. Možná splněný sen, který když si splníte, tak zjistíte, že ste si to zbytečně vybájili.
Řekl bych možná nejlepší auto v obdobné kombinaci a kategorii, co si člověk může koupit. A musí být ready na:

Silné stránky

Chtete prémiové špičkové auto? Tak ho dostanete.
Myslí si to i ostatní na silnici a umožní vám celkem plynulý průlet, díky za to.
Celková souhra motoru, automatu, podvozku, interiéru, odhlučnění.
Špičkové prvky Mpaketu v interiéru - volant, sedačky
Líbí se mi Idrive, proměnlivé zobrazení rychloměrů.
Přes aplikaci na mobilu možnost pustit větrátní auta.
Nelegální rychlosti vám auto lehce zatají.
Xdrive - ani o něm nevíte, prostě to v zimě funguje
Head up je skvělý, chtějte ho.
Automatika na světlech, stěračích funguje tak jak má, ne že v vám v mlze svítí jen ledky jak v hjundaji a ze zadu nejste vidět
něco by se ještě určitě našlo...ten motor je fajn, převodovka fantastická

Slabé stránky

Ty ecopro, normal režimy - nevím, nechceš přeci 190kW, abys potom šetřil desetinu litru. Navíc při tom naprosto otupí řízení, prodlouží převod a totálně otupí reakce na plyn.
Ani v normal režimu to není moc ostré.
Chtěl bych robustnost interiéru jako např. v E60, s pocitem že za madlo dveří odtáhnete celé auto, to tady už není a není už v žádném současném BMW
Zapomeň na runflaty! Okamžitě vyměnit, dostaneš najendou naprosto jiné lepší auto, kamenný výraz auta je najednou pryč

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím OK. I BMW už má dneska slušně hlídaný standard obsluhy, uvidíme když vznikne problém.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Invelt Plzeň. Nemám rád pražskou pásovou výrobu, mnohem příjemnější bylo v dobrém maloměststější jednání v Plzni.

 


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

Slušné, není to sporťák

jízdní komfort
9

velmi dobré, na úkor sportovnosti

provozní náklady
8

odpovídá BMW, není to levné

náhradní díly
9
výkon motoru
9

190kW by bylo úplně mimo v octávce, ale k tomuto BMW se to naprosto hodí, tak akorát

spotřeba
9

véééélmi dynamickým průměrem 8,6. Tzn. pod 8 nebude problém

hlučnost motoru
8

Diesel, kvůli zvuku to vytáčet nebudete

kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluBMW řada 5 F10/F11/F07 (2010-2016)
BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší! BMW M550i xDrive – Nekecali… Je nejlepší!

BMW na velké motory nezanevřelo. V řadě 5 stále…

Nové BMW 3 Nové BMW 3

Ještě než začnete tento článek číst, chtěli bychom vás…

 





Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může proměnit taktiku fotbalu

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může…

Fotbal už nikdy nebude jako dřív. To lze s ohledem na zapojení videa do nejmasovějšího světového sportu s…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…