Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift 1,3 GLX

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4 Suzuki Swift, foto 5 Suzuki Swift, foto 6 Suzuki Swift, foto 7 Suzuki Swift, foto 8
Suzuki Swift, foto 9 Suzuki Swift, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Svištík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:34200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1328 výkon [kW]: 68 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 213 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3

Popis vozu

V zimě 2009/2010 jsem se rozhodl, že své starší auto vyměním za nové. Resp. "nové ojeté". Jenže po shlédnutí několika aut, desítek a stovek inzerátů jsem došel k tomu, že v daném rozpočtu (dal jsem si 100 000,-, víc prostě za ojetinu nedám) je sice nejšírší, ale zároveň snad nejhorší výběr. Chtěl jsem něco bezpečného, zábavného a s perspektivou minimální kazivosti. To je ale samozřejmě v této cenové relaci problém, což jsem si uvědomoval, takže jsem se nakonec rozhodl pro nové. Jelikož jsem zatím mlaďoch bez rodiny, zaměřil jsem se na segment B - malé vozy a cenovou relaci cca 250 000,-. Požadavky byly: alespoň průměrný motor vzhledem k hmotnosti, klimatizace, palubní počítač, přední okna v elektrice, alespoň 4**** bezpečnost a co nejvíc airbagů a v neposlední řadě zajímavý vzhled (splňuje hodně aut, ale byl třeba důvodem k vyřazení fordu fusion :-) ). Na rozdíl od velkého počtu lidí nemám problém vzhledově s fabií, ale hitparáda to také nebyla. Přesto postoupila do dalšího kola.
Zkrátím to - nechtěl jsem nic francouzského, italského a korejského (dnes už některé z těchto předsudků nemám :-) ). Lákal mě koncern, ale seaty moc nemusím, fabia a polo mělo bohužel zajímavý až třetí motor v pořadí, a to 1,4. Bohužel. Hodně mě lákala akce fabia magic (ambiente s prvky navíc) s 1,4 ale i tak mi to přišlo jako hodně peněz vzhledem k výbavě (šlo by to ke 300 000,-), polo by bylo určitě přes 300 000,-. Kdybych neměl problém s HTP, okamžitě beru Polo, stále ho považuji za nejlepší segmentu. A pak tu byli Japonci. A vzhledem k tomu, že v širší rodině máme už jednoho swifta, tak jsem upřel pozornost právě na něj. Nakonec to tedy i vyhrál. Vzhledem k poměrně příjemné slevě za skladovku (nechtěl jsem ani metalízu, 10 000,- Kč se dá utratit lépe a červená je moc pěkná, měl jsem jí i na předchozím autě), jsem si nakonec pořídil nejvyšší výbavu GLX, kde se mi nejvíce zamlouvala automatická klima a 6x airbag místo 2, které jsou v GL/AC. Přesto jsem nakonec utratil více než jsem chtěl, ale pod 300 000,- to bylo i se sadou alu kol na zimu a dalšími blbostmi typu lišty (mimochodem u Suzuki není takovéto příslušenství úplná láce, bohužel).

Můj swift byl uveden do provozu v březnu 2010 a je v červené barvě s motorem 1,3 68kw v nejvyšší výbavě GLX. Nemá smysl jí tady asi celou vypisovat, ale alespoň to nejdůležitější:

8 x airbag

automatická klimatizace

centrální zamykání s dálkovým ovládáním +
bezklíčkový přístup a startování

přední okna a zrcátka (vyhřívaná) v elektrice

vyhřívaná přední sedadla

palubní počítač

rádio s CD a Mp3

ovládáni radia na volantu

mlhovky

atd.

Silné stránky

+++++++++++

- výborné jízdní vlastnosti (auto drží jako přibité, obzvlášť na 15´ kolech), je to taková malá motokára - auto, se kterým je radost jezdit a vrhat se do zatáček

- motor - nutno si ale zvyknout na "vysokootáčkovou" charakteristiku, avšak na okresky a předjíždění perfektní a neztratí se ani na dálnici (vše samozřejmě v rámci srovnatelné kategorie vozů a motorů)

- prostor na předních sedadlech

- dobře fungující automatická klimatizace je velmi příjemná a není nutno na ní během jízdy vůbec sahat

- vzhled auta - ne nadarmo je nový model 2011 na pohled spíš faceliftem, nebyl důvod ho nějak výrazně měnit

- příjemné červenobílé podsvícení budíků, které se dá (stejně jako u radia a počítače) regulovat

- velká zpětná zrcátka dávající řidiči dobrý přehled

- dobře naladěné řízení, člověk krásně cítí situaci pod koly (to u moderních aut rozhodně není samozřejmostí)





Slabé stránky

-----------

- tvrdé plasty v interiéru a ne nejkvalitnější výplň dvěří (občas člověk slyší různé pazvuky, hlavně když je pod nulou a auto není zahřáté), v tomto jsou auta z koncernu VW jinde, byť auto na plasty nejezdí

- tvrdší podvozek - není to žádná žehlička jako francouzi a i oproti koncernu dost tvrdé, obzvlášť nemám rád jízdu po dlažebních kostkách, kdy v kombinaci s tvrdými plasty a trochu slabším zpracováním je těch pazvuků zejména v zimním období trochu víc

- drobnosti znepříjemňující život osobám vyššího vzrůstu než cca 185 cm - vysoký posaz resp. nemožnost většího rozsahu nastavení výšky sedadla řidiče směrem dolů, díky tomu (a zároveň specificky tvarované hraně střechy) horší výhled nahorů na semafory plus volant nastavitelný pouze výškově, nikoli podélně

= nicméně všechny tyto slabé stránky absolutně nemohou převýšit klady auta !, i já, ač spadám mezi vyšší osoby, jsem si našel vhodnout polohu za volantem a nemám problém s posledním bodem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto servisuji (myšleno prozatím tři garanční prohlídky) u Emil Frey - nemám výtek.

 

Novinky v recenzi

10.3.2017 22:41

Swift po sedmi letech a 79 000 km prodán

Jakkoli jsem zdejší účet už 3,5 neaktualizoval, dovolím si vložit poslední novinku. Suzuki Swift po 7 letech změnil v únoru tohoto roku majitele. Bylo to skvělé auto a už teď se mi po něm stýská. Věřím, že nové majitelce bude sloužit ještě hooodně dlouho. Důvod výměny auta byla pouze koupě nového větší třídy, jinak bych Swiftem jezdil asi ještě mnoho dalších let.

7 let od novoty v mém vlastnictví = 0 závad (pouze drobnost v prvním roce provozu, viz recenze). Měnil jsem pouze baterii, a to až tuto zimu. Nikdy na autě ani neodešla žádná žárovka. Jednoduchý točivý atmosférický motor, zábavná motokára, robustní podvozek, stále pěkný vzhled (dle mého názoru je nynější nová generace po této stránce krokem zpět).

Profil zde autu nechávám, mazat ho nebudu, stejně tak ani aktualizovat dojmy z prvních tří let, v zásadě ani není co měnit, za ty roky se můj pohled na auto nezměnil a když už, tak vlastně ještě asi spíš k lepšímu. :-)

1.9.2013 13:32

3,5 roku

Čas letí a za pár dní budu spokojeným majitelem tohoto červeného draka už 3,5 roku. Při této příležitosti jsem malinko zaktualizoval recenzi. Dodávám, že jsem pro klid duše prodloužil záruku na 5 let. I když s autem nejsou problémy (nerad bych to zakřikl), jeden nikdy neví.

2.3.2012 10:57

2. garanční prohlídka

Po dvou letech od koupě čekal Swifta další garanční servis. Opět jsem auto nechal v servisu Emil Frey v Butovicích. Kromě drobností jako bylo dotáhnutí šroubů kapoty (projevilo se to klapáním při vyšší rychlosti na německé dálnici) a promáznutí lanka spojky (za vyšších teplot občas vrzne), jsem nemusel nic reklamovat.
Čili po dvou letech a 18 000 najetých kilometrech není s autem absolutně žádný problém, na autě žádná vůle atd. (musím zaklepat). Samozřejmě, že toto není žádná pořádná porce kilometrů, která by měla auto řádně prověřít, avšak myslím, že stav našich silnic prověří několik komponent auta i po pár kilometrech. :-) A rozhodně není samozřejmé, že u všech modelů se nemusí reklamovat třeba závada na motoru atd. i v tomto nízkém stáří.
Při této příležitosti jsem zároveň zaktualizoval a lehce upravil celou recenzi. Na jaře plánuji konečně nafotit auto na letních kolech a v lepším prostředí, a to nikoli na mobil jako dosud. ;-)

4.3.2011 12:30

1. garančka + aktualizace fotogalerie

Jelikož Swift oslavil první narozeniny, proběhla včera první roční prohlídka s předepsanými úkony + údržbou klimatizace u Emil Frey v Praze-Butovicích. Jsem velmi spokojený s jejich přístupem. Takto by to mělo být všude (a nejde jen o toto jedno odvětví v našem státě, bohužel). Auto navíc vrátili umyté.

Poslední dobou jsem slyšel ze zadní části vozu bouchání při přejezdu sebemenších nerovností - šlo o drobnost, dorazy tlumičů - vyměněny v záruce. S autem jsem jinak spokojený a šlape jako hodinky. A teď vzhůru do druhého roku provozu! ;-)

Rovněž jsem konečně přidal pár nových fotografií.


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po 3,5 letech bez problémů.

praktičnost
9

Perfektní auto pro 1 - 2 osoby, pro rodinu samozřejmě nikoli.

prostornost
8

Prostor na předních sedadlech je dostačující a ve srovnání třeba s Fabií II větší. Vzadu je to samozřejmě slabší, jako u všech vozidel této třídy.

jízdní vlastnosti
9

Jízdní vlastnosti zejména na letních 15 bezkonkurenční, na zimních 14 průměr.

jízdní komfort
7

Na kvalitní cestě bez problémů, na méně už je to slabší.

provozní náklady
0

Zatím řeším jen spotřebu, která je vzhledem k výkonu a objemu přiměřená. Servisní prohlídky jsou spíše dražší, ale to je u japonských značek normální. Na druhou stranu člověk vidí servis jednou ročně a nemusí pořád něco reklamovat jako jinde.

náhradní díly
0

Zatím nemohu posoudit, jelikož nebyly třeba (a doufám, že nebudou i nadále). Je to Japonec, ceny budou asi trochu vyšší než na škodovky.

výkon motoru
9

Vzhledem k objemu a váze vozidla super. Malá motokára. Na okresky vynikající, dálnici v levém pruhu zvládne taktéž vcelku důstojně, jen je občas při stoupáních potřeba podřadit na 4.

spotřeba
8

Spotřeba je dle mého názoru odpovídající. V létě se zapnutou klimou a normální jízdou (ani brzda provozu ani kamikaze) i 5,5 (20% město - 50% okresky - 30% dálnice). Při "zábavnější jízdě" není problém jezdit ale i za 7,5.

hlučnost motoru
7

Není to tichošlápek, ale nijak zvlášť také neřve. Zvuk je takový příjemný, sportovní. Spíše než hluk motoru je potom na dálnici více znatelný aerodynamický hluk od velkých zpětných zrcátek (která jsou ale jinak bezvadná!).

kvalita sedadel
10

Nemám výtek, dobře drží tělo a není problém ani po 600 km v kuse.

brzdy
8

Musí se na ně trochu víc šlápnout, ale pak brzdí adekvátně.

zavazadlový prostor
3

Největší slabina tohoto auta. Proto je ideální pro jednotlivce, mladý pár či pár důchodců, co nemají potřebu vozit denně přepravky, ledničky atp. :-)


Více o modeluSuzuki Swift MZ (2005-2010)
Suzuki Swift oficiálně: Nový svišť s maskou Audi nabízí hybrid i turbo-tříválec Suzuki Swift oficiálně: Nový svišť s maskou Audi nabízí hybrid i turbo-tříválec

Nová generace Swift dostala masku podobnou vozům Audi.…

Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

 





Blesk.cz

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi vydělává na rodinu politika!

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi…

Kdekdo si myslel, že největší hit Heidi Janků Když se načančám složil Ivo Pavlík. Hit má ale jiné autory, a těm…

Čau Praho, já jsem Robbie Fuck*ng Williams: Miláček fanoušků rozparádil Prahu

Čau Praho, já jsem Robbie Fuck*ng Williams: Miláček…

Miláček nejen britského publika, který několikrát získal ocenění Brit Award, vystoupil v pražských Letňanech.…

 

iSport.cz

Plíšková padla s Muguruzaovou, může přijít o post světové jedničky

Plíšková padla s Muguruzaovou, může přijít o post…

Tenistka Karolína Plíšková prohrála v semifinále turnaje v Cincinnati se Španělkou Garbiňe Muguruzaovou 3:6, 2:6…

SESTŘIHY: Vršovické derby bez gólů. Výhry slaví Sparta, Zlín i Liberec

SESTŘIHY: Vršovické derby bez gólů. Výhry slaví…

V úvodních třech zápasech 4. kola fotbalové HET ligy nejvíce bavilo utkání v Ostravě, kam zavítaly Teplice.…

 

Reflex.cz

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo rekordních 32 lidí v dalším protidrogovém tažení

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo…

Filipínská drogová válka, kterou de facto vyhlásil tamní prezident Rodrigo Duterte již téměř před dvěma lety,…

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18. narozeniny netěší

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18.…

Podle íránských zákonů jsou tamní dívky trestně odpovědné již od devíti let. Za pašování drog, ozbrojené…