Recenze

Lacik (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C4 1.6VTi 88kW Collection

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 23 Citroën C4, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta White Swan Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:1700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Citroen C4 Collection (bílá) + Paket Comfort + Connection Box + 17" litá kola Canberra z DS4.

Tak po dlouhém vybírání je ze mě také "Citróňák".
Nastala chvíle obnovy vozového parku, kdy moje jedničková Fabie začala dosluhovat. Velmi dlouho sem se rozhodoval, nejdříve jsem chtěl ojetinu, ale max. 2 roky starou, ale cena byla stále příliš vysoko. Pak jsem začal pokukovat po nových, kde mi alespoň zůstane nějaká hodnota vozu a jsem si jistý, do čeho jdu.

Začalo vybírání: Seat Leon, Rapid Spaceback, Hyundai, Ceed a Golf. Chtěl jsem auto v poměru cena/výbava/prostor. Jezdím zatím jen s přítelkyní, avšak poměrně často na výlety, v zimě hory, v létě kolo, takže i ten prostor a pohodlí (výbava) hrála velkou roli. Do práce to mam 15km, takže jsem chtěl určitě benzín. Vyzkoušel již řadu aut díky služebákům ve firmě a po této zkušenosti jsem musel vyškrtnout Rapida. Cena, kvalita zpracování (a že o tom něco vim), ale především osobní zkušenost, kdy jsem se po 300km vrátil a tak mě boleli záda a byl jsem celej vyklepanej, hovořili jasně. Toto ne. Pohled na pojezdy sedaček, výplně dveří a loketní opěrka, která se kupuje do jedničkový Fábky mě v tom jen utvrdili.

Golf, Seat - koncernové vozy, kvalitní, ale ta cena...

Hyundai, má jí děda, pěkně vybavená, dobrá cena, ale po pár kilometrech, nepřirostla mi. Výbornej podvozek, jízdní vlastnosti, ale motorově (1.4 benzínová) nic moc a celkově jsem se vůbec necítil.

Takže Ceed nebo C4. C4 byla díky přední masce ihned můj favorit a po navštívení autosalonu bylo téměř rozhodnuto. Probíhala super akce, s financováním, autem na protiúčet a přes 100 000 slevou. Domluvena předváděcí jízda a z jišťování podrobností: recenze, pročítání fór atd.

Po usednutí za volant verze C4 Tendence 1.6 88kW skvělý pocit ze sedaček a na nižší střední třídu luxusní interiér. Komfort jízdy super a přesednutí z Rapidu a 150km jízdy v něm, to bylo jak balzám na duši. Odhlučnění fantastické. A jedovaté brzdy, paní z autosalonu to málem odnesla rozbitým nosem :) bylo rozhodnuto.

Dlouho jsem si hrál s cenou a výbavou, nakonec výbava Selection s paketem Comfort (dvouzónová klima, automatické stěrače, svícení Guide Home), Connection Box (ten jsem chtěl, díky práci často telefonuju). Také jsem chtěl za příplatek 17" kola Phoenixy, nakonec jsme zahlédli v katalogu DS4 pěkná kola a dostali jsme nabídku, daj nám je za příplatek kol pro C4. Takže 17" kola Canberra z DS4, ještě jsem vzal auto v bílé, takže doufám, že kola jí ještě pomůžou, protože v bílé je C4 luxusní.

Avšak špatná zpráva, auto jsem objednával na konci října s tím, že dodávka bude za 6 týdnů. No je po Vánocích a dodávka se očekává na konci ledna, výroba se nám protáhla na 3 měsíce a já se již nemůžu dočkat. Doufám, že změna kurzu koruny neudělá nic moc s cenou.

Takže recenzi a fotky připíšu později.

Tak první rychlé dojmy po 500km. Poté se rozepíšu více...

Auto jsem nakonec dostal ve verzi Collection, což znamená obměněnou grafiku na palubním počítači (dle prodejce), nové čalounění a sjednocení tlačítek na volantu, kdy i s Bluetooth pro telefon máte pouze jednu řadu tlačítek. Mrzí mě, že jsem na prodejně nevyfotil ty 17" Canberry, jsou luxusní, na autě ji všichni bohužel uvidíme až v létě.

Při přebírání mě jen zaskočil pohled na motor. Když sedíte v autě, tak přístrojovka je velmi hluboká a tak máte pocit, že před Vámi je pořádná kapota. Po otevření kapoty zjistíte, že kapota je velmi lehká a malá a že motor je slušně nacpaný hluboko v autě a tak čumák není tak velký, jak se zevnitř zdá. Nicméně při projíždění na parkovištích v obchoďákách si člověk musí zvykat na jiné rozměry auta, naštěstí má C4 slušnej rejt. K prostoru u motoru pro mě bylo ještě překvapením, kolik je tam místa.

První kilometry se nesly ve stylu zvykání si na spojku, která zabírá velmi nahoře, dávkování brzd, které mají zpočátku pomalý nástup, ale jak trochu přimáčknete, dokážou být pěkně jedovaté. To mi vyhovuje.

Jeden velký dojem však budí sedačky, pohodlí a odhlučnění. To je paráda. Interiér přehledný, intuitivní, i když pořád studuju návod. Stále jsem například nepřišel na aktivování doprovodného svícení po zamknutí vozidla. Nastavil jsem uvítací, ale Guide me Home ne :)

Auto se velmi rychle vytopí, rádio hraje parádně. Škoda, že loketní opěrka má pouze dvě polohy pro zaaretování. Napravo od plynového pedálu je prostor, kde mírně škobrtám nohou, ale to je jen o zvyku. Jinak motor je krásně pružný a má tendenci akcelerovat i od nižších otáček.

Velice chválím automatické stěrače, které stírají přesně jak chci. Na tempomat jsem si také rychle zvykl. Telefonování je velmi pohodlné, hovor je zřetelný, čistý a co jsem se ptal, tak druhá strana ani netušila, že volám z auta.

S tím je spojená i taková otravná prkotina a to je, že bych některé informace měl raději přímo před sebou než na středovém panelu. Nevím jak ostatní, ale mě to rozptyluje se koukat doprava a už jsem se několikrát přistihl, jak se vteřinku nevěnuji řízení a místo toho čučim na středový panel, kde hledám aktuální spotřebu.

Co se týče vzhledu, tak velmi chválím chromované doplňky, chromovaná zrcátka bílé barvě sluší. Těším se na léto, na litá kola a také plánuji černý polep na střechu.

To jsou mé dojmy po prvních kilometrech, později připíšu další...

RECENZE
Tak už mam něco málo najeto, tak se rozepíšu s recenzí.

EXTERIÉR
Nejsilnější doména auta. Především přední maska je nejdominantnějším prvkem na autě, působí velmi agresivně a svěže, přitom elegantně. Sluší s jakýmkoliv odstínem laku. Nenechte se zmást optickým klamem, že auto vypadá malé. Nejlépe tento klam odhalí, když auto postavíte například vedle škodovky, kterou každý důvěrně zná a ihned zjistíte, že auto vůbec není malé. Doporučuji si všímat detailů, především na proporci 16" palcových kol ke karoserie, které jsou v tak opticky "malém" autě ztrácejí, doporučuji 17". A nejvíce Vás přesvědčí pokud sednete do opticky většího Rapidu a poté do C4 a zas naopak, ihned pochopíte, co znamená prostor. Jinak auto má krásné tvary, sluší mu tmavé barvy, kde vyniknou chromované prvky a především maska, ale i světlé například bílá, která má nádech luxusu. Pro ty, co o C4 přemýšlejí: kupte chromované doplňky, dělají opravdu hodně. Suma sumárum, C4 je vzhledově jedno z nejpovedenějších aut své třídy, dle mého nejen své třídy.

INTERIÉR
Druhá nejsilnější stránka vozu. V nižší střední třídě Vás obklopí luxus, prostor, prémiové materiály v podobě měkčené palubní desky. Samostatnou kapitolou jsou sedačky, které jsou precizně zpracované a velmi pohodlné. Se svýma 80kg a 182cm jsem do nich sednul jak prdel na hrnec, vnější vedení skvěle drží a i po delší jízdě po našich silnicích Vás nebolí záda. Přístrojovka působí velmi mohutně a je hluboko zapuštěná v kabině, panely jsou intuitivní a osazeny chromovanými doplňky. Volant má větší průměr a jsem rád, že s výbavou Collection došlo ke sloučení tlačítek horní a zadní řady na volantu. Změna také nastala v čalounění a stropní svítidla jsou bílá, což působí také velmi příjemně. Co se týče maličkostí v interiéru, tak musím pochválit prostornost v kabině, úložné prostory. Například do dveří se Vám v pohodě vejde 1,5l láhev a 0,5 láhev se vejde i do klimatizované přihrádky, kde je na ní dokonce vytvořené místo. Trošku bych konstruktérům vyčetl loketní opěrku, která opět působí honosným dojmem, avšak aretace polohy je možná pouze ve dvou polohách a ta druhá koliduje se zataženou ruční brzdou, či menším nápojem. Krom toho, že aretace polohy není pevná a občas Vám opěrka prostě sjede do dolní polohy. Odkládací místa pro nápoje jsou nešťastně dle mého řešená, protože nápoj vyšší než 15cm a překáží Vám v pohybu ruky při řazení, takže odkládka nápojů tak pro malé kafíčka, nj Francouzi :) Jinak místa je u spolujezdce i pro posádku ve druhé řadě dostatek. Než otevřete kufr tipněte si, jak bude asi velký a pak ho otevřete, budete překvapeni. myslím, že každý by tipoval méně, může za to optický klam karoserie. Doporučuji také zadní parkovací senzory. Když máte sklo čisté, je výhled vzad dobrý. Pokud ho ale máte špinavé, tak stěrač setře jen velmi malou plochu a pak je orientace při jízdě vzad velmi těžká.

VÝBAVA
Auto mam ve verzi Collection, dříve Selection s příplatkovou výbavou Paket Comfort, Connection Box a 17" litá kola Canberra z DS4. Tedy mam vše potřebné. Musím pochválit tempomat, který mi sedí lépe než je škodovkách, ovládání mi přijde intuitivnější a lehčí, což ocení při rychlejší dálniční jízdě. Rádio hraje skvěle, má krásný zvuk a Handsfree taktéž, na to jsem se velmi těšil a je to velmi pohodlné. Automatická klimatizaci funguje na výbornou, auto se velmi rychle vytopí. Při zamrzlém sklu stačí jedno tlačítko a do dvou minut máte sklo čisté. Automatické stěrače fungují také skvěle, velmi sem si je oblíbil. S výbavou a interiérem jsem nadmíru spokojen.

MOTOR A PŘEVODOVKA.
Motor 1.6VTi 88kW. Motor je ideální na pohodové jízdy, ale když si potřebujete pospíšit, velmi ochotně spolupracuje. Velmi rád se pohybuje ve vyšších otáčkách. Tady by se mi hodil 6-tý převodový stupeň, při dálniční 130 je motor vytáčený na 3800 otáček a motor je poměrně hlučný, tady by se ta 6 vážně hodila. Převodovka je dle všech fór a recenzí nejslabší stránkou vozu. Nejsem o tom tak zcela přesvědčen, už po prvním svezení jsem si říkal, že je to spíše nafouknutá bublina. S řazením nemám nejmenší problém, jednou ze 30 pokusů mi tam nechce skočit jednička, jinak je řazení pohodové, i když není to TOP jako u koncernu, to přiznávám. Ale, že by to byla taková tragédie, že bych kvůli tomu auto nekupoval? To opravdu ne. Zapomeňte na předsudky a co jedna bába povídala, sedněte do C4 a zkuste sami. Co bych trochu vytkl jsou však dlouhé dráhy a řadící páky trochu dále od těla než jsem zvyklý. Ke spotřebě, auto mam v zimních měsících a málo najeto, aktuální spotřeba je 7.1l/100 a stále klesá.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Komfort, komfort a ještě jednou komfort. To je asi nejsilnější zážitek z C4. Odhlučnění a pohodová, komfortní jízda. Je to radost řídit, člověk se těší, až se zase projede a plánuje výlety. Přítelkyně se neustále doprošuje, zda může řídit. Ano, takto je silný zážitek ze svezení se v C4. Francouzi v tomto udělali skvělou práci, podvozek není naladěn na sportovní jízdu, to musí k tvrdším.. Ale pro pohodovou, cestovní jízdu. A tak mi to vyhovuje, nicméně to není tak, že by při vyšších rychlostech a v zatáčkách se C4 všelijak houpala, to ne. Jen byla prostě konstruována s jinou vizí a s touto vizí se musí ztotožnit jeho majitel. A já se ztotožňuji. Pochvaluji i asistenty, především Hill Asisst a ITC, které teď v zimních měsících často využívám.

Plánované změny:
Budu pořizovat černý polep na střechu. ten se bude hodit jak k bílé, tak k černým B-sloupkům a křídlům, ale také k černým 17" s výbrusem Canberra. Více neplánuji. Fota této kombinace budou až v létě...

Silné stránky

+ Exteriér
+ Interiér - prémiové materiály, prostornost, luxus na danou třídu
+ Komfort

Slabé stránky

- prkotiny, jako odkládka nápojů atd.
- výhled vzad

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

CITROËN Auto Mrkvička s.r.o.

Vše naprosto bez problémů. Vlídný a ochotný přístup, kdy dcera majitele je ještě velmi pohledná. Byl jsem v kontaktu s více prodejci, ale jejich přístup a nakonec i podmínky byly nejlepší.

Vřele doporučuji.

 

Novinky v recenzi

7.2.2014 18:30

7.2.2014 Recenze

Dopsána recenze. Auto umeju, vezmu zrcadlovku a přidám ještě pořádné fotky

18.1.2014 10:57

18.1.2014 Auto už je doma

Tak auto už je doma. Sbírám první kilometry a první dojmy...

Uveřejňuji první rychlé fotky z mobilu a dojmy po prvních 500 km


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím v pohodě

praktičnost
10

Zatím, vše co jsem potřeboval, auto splnilo.

prostornost
10

Nedejte na první pohled, auto je velmi prostorné

jízdní vlastnosti
9

Auto reaguje skvěle, velmi dobré brzdy, velmi dobře drží stopu.

jízdní komfort
10

Radost jezdit!

provozní náklady
9

Zatím sem pořádně nic neřešil

náhradní díly
10

Nepotřebuji zatím....

výkon motoru
10

120 koní je na toto auto zcela dostačujících

spotřeba
8

7,1, ale stále klesá

hlučnost motoru
9

o motoru nevíte, tak do 120km/h, pak by motor potřeboval 6-tý převodový stupeň.

kvalita sedadel
10

Jedním slovem: Paráda!

brzdy
10

Na začátku pomalý nástup, poté velmi jedovaté...

zavazadlový prostor
10

K dané třídě, jednoznačně super!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…