Recenze

KubikCv (muž 34 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Wartburg 353 Tourist (1.6)

9,59 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Wartburg 353, foto 1 Wartburg 353, foto 2 Wartburg 353, foto 3 Wartburg 353, foto 4 Wartburg 353, foto 5 Wartburg 353, foto 6 Wartburg 353, foto 7 Wartburg 353, foto 8
Wartburg 353, foto 9 Wartburg 353, foto 10 Wartburg 353, foto 11 Wartburg 353, foto 12 Wartburg 353, foto 13 Wartburg 353, foto 14 Wartburg 353, foto 15 Wartburg 353, foto 16 Wartburg 353, foto 17 Wartburg 353, foto 18 Wartburg 353, foto 19 Wartburg 353, foto 20 Wartburg 353, foto 21 Wartburg 353, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Waran Rok výroby 1991 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1272 výkon [kW]: 43 / 55 * kroutící moment [Nm]: 96 / 135 * / 15 * maximální rychlost [km/h]: 135 / 170 * počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3 / 11 *

Popis vozu

Wartburg 1.3 kombi
Motor vpředu napříč,pohon předních kol, 4stupňová přímo řazená převodovka


Jedna z prvních věcí byla výměna převodovky za 5stupňovou ze Škody Favorit (jednoduchá instalace,poloosy Wartburg pasují bez úprav)
Původní převodovka nesnesla větší zatížení (v tahu,nebo brždění motorem) a byla náchylná na "vypadávání" rychlostí.Každý majitel Wartburgu 1.3 má náhradní převodovku jako rodinné stříbro.Výhoda převodovky Favorit byla v její "lepší" konstrukci,díky pátému stupni příznivější spotřebě a v neposlední řadě ceně startéru,jelikož startér pro Wartburg stojí podle ceníku fy.Elit téměř 8 tisíc Kč !!! Startér Felicia s reduktorem,druhovýroba 1500 Kč.

Motor se díky pátému rych.stupni na dálnici příliš nevytáčí,ale pětka u motoru se 43kW/58 k je vyloženě na spotřebu,zrychluje pozvolna.Je to dáno i těžším setrvačníkem,který kvůli převodovce Škoda a bloku VW byl použit z Felicie 1.6 (je cca o 3,5 kg těžší než původní Wartburg)

Maximální rychlost je omezena povětrnostními podmínkami (aerodynamika ledničky) a pohybuje se od cca 130 km/h do 150 km/h s větrem v zádech.
Stabilita na silnici není nejhorší,díky použití nových dílů,zejména tlumičů a čepů a také díky 14palcovým kolům z lehké slitiny.Auto drží stopu lépe než sedan,jen je náchylnější na boční vítr.Brzdy jsou kotoučové 4pístkové shodné se Škodou 130 a plně postačují i při naloženém autě.I bez posilovače brzd je chod pedálu lehký.

Auto má nyní ošetřený rám,vyměněná ložiska na všech kolech,nové horní i spodní svislé čepy,nové čepy řízení,nové tlumiče,brzdové kotouče,destičky,pakny a prasátka zadních kol.Dále byla provedena veškerá výměna náplní,filtrů a svíček.Vyměněn porouchaný startér Škoda Favorit za rychloběžný startér Felicia.

Silné stránky

- pohodlí
- prostor
- celkově jednoduchá konstrukce
- zcela rovná podlaha v zavazadlovém prostoru,i při sklopení sedaček
- rozměry ložné plochy 1940/1300/860 mm
- s původním motorem 1.3 solidní spotřeba kolem šesti litrů
- bytelný podvozek,rámová konstrukce,dobrá průchodnost lehčím terénem

- zadní blatníky a páte dveře z laminátu
- stěrač zadního okna s ostřikovačem
- s motorem 1.6 jízdní dynamika postačuje i na dálnici

Slabé stránky

- koroze
- elektroinstalace
- většina kombíků je v dezolátním stavu (používání na stavbě,jako pracovní auto apod.)
- malý rejd
- citlivost na boční vítr
- většinou unavené zadní pružiny (důsledek častého přetěžování)
- otvírání a zamykání dveří,k otevření slouží kruhový udělátor,který se musí povytáhnout k sobě a zatáhnout dozadu,to mnoho lidí nemůže pochopit a nemůže se z Warana dostat ven,zamykání zevnitř funguje jen na zadních dveřích,přední nemají "knoflíky" - buď to vyřeší centrální zámek,nebo se poohlédnu po mechanismu zamykání z jiného auta

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- původní převodovka vyměněná za 5stupňovou
- po prasknutí rozvodového řemene rovnou výměna za motor 1.6
- ohnuté rameno zadní nápravy (sjíždení hrany pneu)
- špatná funkce sytiče a topení (motor 1.6 má jinak řešený koloběh chladící kapaliny)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od fandy, hlavně kvůli 100% legálnímu TP,přihlášený jako dovoz v roce 1991

Renovace a úpravy

Po celkem jednoduché zástavbě převodovky Favorit přišel na řadu motor 1,6 AEE původem z Felicie.
K dispozici byl pouze "holý" blok,na který se upravilo sání a přetryskoval dvoukomorový karburátor Pierburg,benzínová pumpa nahrazena elektrickým nízkotlakým čerpadlem.
Motor namaskovaný jako původní 1.3..ventilové víko IFA..karburátor...díky podobnosti motorů 1.3 a 1.6 nemá laik šanci poznat na první pohled rozdíl.
Kvůli rozdílné vodní pumpě přetrvávaly problémy s koloběhem chladící kapaliny (nefunkční automatický sytič)
Tento problém by měla vyřešit montáž hlavy a pístů z motoru 1.3 a použitím ozubeného kola rozvodů z 1.6
Jelikož se časem a častým používáním odporoučela převodovka,byl jsem nucen auto uložit do depozita a na ježdění do práce používat jiné.
Wartburg proto letos přes zimu čeká na renovaci.Díky rámové konstrukci se budka oddělí od rámu a rám se po opískování nakonzervuje,na holý rám se namontuje motor a nová převodovka,následovat bude repase brzdové soustavy a náprav.
Když zbyde čas a finance čeká renovace i budku,prozatímní nadstandartní výbava kombíka jsou anatomické kožené sedačky Citroën BX,protisluneční folie na bočních oknech a originální litá 14" kola Irmscher.
V plánu je elektrický šíbr z posunem nad střechu,elektrické stahování oken a alarm s centrálním zámkem.
Vše završí celolak stejný jako mám na druhém svém autě z NDR

 

Novinky v recenzi

29.6.2010 18:33

Renovace

Renovace Wartburga je v plném proudu.Rám je opískovaný a postupně jej čeká několik vrstev ochranného nátěru a nastrojení ramen,nových čepů,kotoučů,renovace třmenů a nové brzdové vedení.Zároveň se usadí motor.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Wartburg



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
3

horší..díky mizerné péči předchozích majitelů

praktičnost
10

i v dnešní době výborná variabilita a obrovský zavazadelník

prostornost
9

vpředu královský prostor pro nohy,dozadu horší přístup malými dveřmi

jízdní vlastnosti
6

průměrné..vyšší náklony v zatáčkách,citlivost na boční vítr

jízdní komfort
10

Wartburg=komfort

provozní náklady
6

vzhledem k plánovaným investicím velmi vysoké

náhradní díly
7

lepší dostupnost než na Trabanta...vyšší ceny...spotřební díly levné

výkon motoru
8

po zástavbě 1.6 zcela dostačující

spotřeba
4

s původním motorem spotřeba kolem 6,3 litru...s motorem 1.6 a častým využíváním druhé komory karburátoru přes 11litrů

hlučnost motoru
8

se standartním motorem a hlukovou izolací velmi nízká

kvalita sedadel
8

původní příliš měkká...kožené sedačky drží tělo...snadno se udržují

brzdy
8

adekvátní a dostačující i silnějšímu motoru

zavazadlový prostor
10

velký a variabilní


Více o modeluWartburg 353
Legendy na Moje.auto.cz: Wartburg 1.3 Tourist (1.6) Legendy na Moje.auto.cz: Wartburg 1.3 Tourist (1.6)

Wartburg 1.3 Tourist originálně používal čtyřtaktní motor…

Opel prý uvažuje o vzkříšení značky Wartburg Opel prý uvažuje o vzkříšení značky Wartburg

Nový Wartburg by prý byl levnější variantou Corsy. Opel…

 





Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…