Diskuse

Wartburg 353 (1978)

27.1.2010

Na začiatok uvediem že majiteľom auta niesom ja ale môj otec avšak dané auto poznám a mám s ním odjazdené neaké tie kilometre no a hlavne sa podieľam…

 

Wartburg 353W (luco206)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Petr408

    Petr408 27.01.2010  20:37

    Krasavec

    Gratuluji k tomuto nádherného vozu. Stejného měl můj děda a najel s ním přes 250 000 km. A taky to byl rok 1978. Hlavně si ho važ, je to fakt krasavec. Ještě mi zbylo dost náhradních dílů. >:D
    • 10 Reagovat !

      foto luco206

      luco206 27.01.2010  21:40

      « Re: Krasavec

      No mne sa toto auto veľmi páči a neviem sa dočkať kedy si na ňom budem môcť konečne zajazdit. osobne si myslím že pre začínajúceho vodiča je to ideálne auto aby nabral potrebné zručnosti
      • 00 Reagovat !

        foto Janyk3777

        Janyk3777 11.11.2013  09:40

        « Re: Re: Krasavec

        :-) to jo mas pravdu,pro zacatecniky to je auticko tak akorat
    • 00 Reagovat !

      foto Janyk3777

      Janyk3777 11.11.2013  09:38

      « Re: Krasavec

      tak jo nahradni dily bych potreboval,mam taky Warta`sa 353 S,1986 r.v. 1.0 L :-)
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 27.01.2010  21:11

    Mě se moc líbí ...

    ... Aerodynamický tunel a la wartburg - to prostě nemá chybu! :yes:

    Jinak pěkné ,,osvěžení,, bezduchých recenzí s jednou fotkou a nápisem doplním recenzi za ,,někdy,, - moc pěkný Luko! ;-)

    Dávám body : 1) Odvahu 2) Oživení MACZ 3) Vtip :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto luco206

      luco206 27.01.2010  21:46

      « Re: Mě se moc líbí ...

      Ďakujem za kladnú reakciu snažil som sa to napísať zaujímavo a pútavo neaké foto určite ešte pribudne keďže v lete sa chystáme na veteránske akcie . Čoskoro pridám aj recenziu na BMW2000CS z roku 1972 na ktorom prebieha už asi dva roky renovácia.
  • 10 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.2010  21:47

    neuveritelny...

    ...stav tohoto kousku. Jedina skoda te deformace vzadu, jinak k tomu nemam co vytknout. Hlavne to dejte poradne do kupy, nechte to striknout odbornikem, at to vypada jak original. Toto za par let bude mit peknou cenu! Taky jsme doma jednoho meli, nebo jeste mame, ma ho deda:-) je to uz ten novejsi, takze razeni na podlaze,novejsi maska, nechrom. narazniky, volnobezka apod. Jsou to dobra auta, oproti 120 bych radeji toto vsema deseti! a taky vsema deseti hodnotim varana ;-) at slouzi a hlavne - opatrne na nej >:D
    • 10 Reagovat !

      foto luco206

      luco206 27.01.2010  22:02

      « Re: neuveritelny...

      Ďakujem za ohodnotenie no a ten zadok sa určiťe dá spraviť neakému odorníkovy nech to vyzerá ako má ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 29.01.2010  09:48

      « Re: neuveritelny...

      co mi udrelo do oci, boli tie krasne ziarive kryty svetiel :-)
      je to nadherny kusok :yes: podobneho mal moj stary otec
      • 10 Reagovat !

        foto luco206

        luco206 29.01.2010  19:44

        « Re: Re: neuveritelny...

        Kryty sú naozaj krásne ale čo mňa osobne dostalo najviac boli kryty elektriky na prednom blatníku sú úplne priesvitné ako keby ich tam pred chvíľou na montovali ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Pelikan

    Pelikán 28.01.2010  14:59

    upřesnění

    Po modelu 353W ( weiterentwicklung - něco jako dále vylepšený ) přišla ještě v roce 85 verze S. Měl jinou přední masku hodně podobnou pozdějšímu čtyřtaktu a na ní měl umístěn náporový chladič. Pak měl pár drobností změněných. Třeba elektromotorek na stěrače měl větší kroutící moment, stěrače samotné byly nové. Ty byly z PALu Kbely. Chladič byl z PALu Nový Jičín. Kotoučové brzdy byly z PALu Jablonec. Mimochodem jsou shodné se Škodou 130 a Rapidem. Ještě měl nově udělany ovládání topení.
    Co se 4T verze týče, tak neměl pět rychlostí, ale jenom čtyři. Převodovka byla vůbec dost slabinou tohoto auta. Byla docela nespolehlivá.
    Tvoje auto vypadá hezky. Otázka je co se objeví po sejmutí zadního blatníku a jak jsou na tom třeba čepy. Jestli je karoserie a rám v pořádku, tak si můžeš gratulovat.

    Asi nejhezčí zachovalý W353 o kterym vím je tento: [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto Petr408

      Petr408 28.01.2010  16:00

      « Re: upřesnění

      S těmi brzdami a ostatními věci to je pravda. Ale převodovka je spolehlivá. Že je nespolehlivá, to je kravina. Nesmí tam člověk ty rychlosti rvát silou. To se zlikviduje volnoběžka do 60 000 km. Jak jsem psal děda ho měl. A volonoběžka vydržela až do těch 250 000 km. Volnoběžka se dá ještě snadno vypnout pod volantem. Můj otec opravooval Wartburgy přes 25 let. :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Pelikan

        Pelikán 28.01.2010  16:29

        « Re: Re: upřesnění

        Špatně čteš. Psal jsem převodovka na 4 takt. Klasickej Wartburg měl převodovku snad nezničitelnou. Jenom se občas rozpadla klec na volnoběžku. Ale tady nebyla oprava nějak zvlášť složitá ani drahá.
        • 10 Reagovat !

          foto Petr408

          Petr408 29.01.2010  20:38

          « Re: Re: Re: upřesnění

          No jo, už na to koukám. Jsem to čet moc rychle. :-|
      • 00 Reagovat !

        foto Janyk3777

        Janyk3777 11.11.2013  09:49

        « Re: Re: upřesnění

        mnt by tveho deda sem anebo podobneho odbornika aby opravil meho Warta`sa :-)
    • 10 Reagovat !

      foto luco206

      luco206 28.01.2010  18:37

      « Re: upřesnění

      No po vizuálnej kontrole je podvozok a vnútorná strana zadných blatníkov v úplnom poriadku bez akéhokoľvek náznaku úniku kvapaliny alebo poškodenia. Keď som vystriekaval vnútornú stranu zadných blatníkov vypadlo odtiaľ asi plné vedro blata ktoré tam bolo aspoň 15 rokov :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Pelikan

        Pelikán 28.01.2010  19:23

        « Re: Re: upřesnění

        No tak pak nezbývá než gratulovat. Ještě si zkontroluj čepy. Hlavně jestli nemají popraskany nebo roztrhany prachovky.
        • 10 Reagovat !

          foto luco206

          luco206 28.01.2010  21:26

          « Re: Re: Re: upřesnění

          Dík za radu len čo bude vonku trochu teplejšie a nebude sneh auto poriadne prebehneme a skontrolujeme ho podrobne najme mechanické časti.
  • 10 Reagovat !

    foto ras100a

    ras100a 28.01.2010  18:55

    Prevodovka 1.3

    Tetka mala 1.3 Dovoz z Nemecka.Do Československa sa oficialne nikdy nedovážal.Šlo to nádherne,oproti s120 delo.Len tomu chýbala ta päťka.Prevodovka sa samozrejme rozsypala. >:-[]

    Ináč krásne autičko,len sa oň pekne staraj. :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.01.2010  19:08

    Prostornost

    Ve Warťasovi jsem ujel asi jen 40 km, ale zážitek to byl... jak to popsat... podivný. Z jedné strany při rozjezdu bylo auto docela živé, nad 80 ale už nejelo vůbec. V autě byl docela specifický kravál pro dvoutakt. Mělo to své kouzlo.

    S čím ale nesouhlasím, to je prostornost. Kufr má sice obrovský, ale v předu je neskutečně málo místa, protože jak už jde vidět na tvých fotkách, tak si není kam natáhnout nohy. Chybí jakékoliv vykrojení prostoru vpřed směrem pod přední sklo, takže se v autě sedí vždy s pokrčenýma nohama. Totéž řidič šlape na pedály jako by šlapal zelí. Pří tom pidi motůrku vpředu jsem nikdy nepochopil, proč soudruzi lépe nevyužili obestavěný prostor. V tom byla Š120 přecejen dále.

    Jinak ale hodnotím tvou recenzi a váš počin s taťkou velmi kladně :yes: Ať je takových nadšenců více :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Janyk3777

      Janyk3777 11.11.2013  09:35

      « Re: Prostornost

      :-)mate pravdu avto je podivne moc mi se taky nelibi vic veci v nem
  • 20 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 03.02.2010  19:54

    wartburg

    Moc pěkně zachovalý kousek,jde vidět že se oněj majitel staral a dobrý je stav tachometru jen 2400 najetých km to není moc,tak at ti jezdí :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.2010  13:02

    Pěkný

    veteránek, tak jej udržujte. Těch už je málo. Jooo a podívej na moje auta ;-) A dej i nějaké pěkné bodíky pokud možno
  • 10 Reagovat !

    foto Martin-Happy

    Martin_Happy 11.05.2010  08:32

    Nádherný kousek

    Si obrovský klikař, že ste našli takového zachovalého krasavce. A máš štěstí že doma je s tátou o starým autě řeč. Já to mám doma akorát... ale to je jejdno. Tak Ať dobře slouží a v létě dodej trochu více fotek a ještě něco dopiš :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto quicky

    quicky 17.05.2010  21:32

    super zachovaly

    tak moje auto takto dobre nevyzera uz po dvoch rokoch ;-\ klobuk dole... aj ked cistit to takto do detailov by mi zabralo asi mesiac >:D bohuzial ja si nemozem dovolit dat ho v zlom pocasi odpocinut do garaze, snad jedneho dna...
    vidno ze sa o Wartburg prikladne starate
  • 10 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 25.12.2010  12:00

    353

    MOc hezký kousek.Tyto wartburgy se vyráběly od roku 1966.Bylo to na tu dobu velice luxusní auto.Ikdyž mělo dvoutaktní motor který hodně čoudí,ale zato je výkonný a vysoko otáčkový.Jsem velký fanda ifa strojů s mými kamarády jezdíme na simsonech.Jen tak dál at vám dobře slouží waranek.
  • 00 Reagovat !

    foto alvin

    alvin 30.07.2011  02:02

    Naozaj nádherny kúsok

    Klobúk dolu,ako wartburgový fanatik,svojho času,najazdil som s 353W z r.1976 vyše 100 000 km,celkove ten voz najazdil vyše 250 000km, od r.1977 do r.2001,myslím že jeho motor,ktorý bol ako nový zamontovaný v r.1989, výr.č, si pamätám dodnes 23-102959 slúži dodnes k pohonu malotraktora,pôvodný motor vydržal okolo 165000 km,môžem len súhlasiť s autorom článku,iba malé upresnenie,prvý krát 353-ka zmenila vzhľad v r.1972,keď boli kovové vetracie mriežky na zadných stlpikoch karosérie nahradené plastovými,tvarovými,taktiež boli nahradené kovove,pogumované zvislé členy nárazníkov celogumovými vonkajšie spätné zrkadlo,slzička bolo nahradené hranatým. tento model bol označený ako 353-1,a tomu vonkajšiemu drobnému faceliftu predchádzali zmeny v r.1969 montážou výkonnejšie motora,označovaného ako 50 PS (po našom 50 k,teda presne 36,77 kw),od 18.6.1969 nahradil ipôvodný združený prístroj na prístrojovke, 3 samostatné kruhové budíky,typ 353W si vystačil už len z dvoma a niekedy kocom roka 1970 ,teda pre modelový rok 1971 sa tlačidla vonkajších kľučiek dverí z bezpečnostých dôvodov skryly hlbšie do telesa kľučky,nevytrčali z nich a v zadných skupinových svetlách si vymenili miesto navzájom brzdové svetlá a spiatočky.
    Ja osobne som považoval za najväčšiu necnosť vozov tohto typu fading bŕzd,,vzhľadom na to,že dvojtaktný motor bolo najvýhodnejšie,kvôli mazaniu vypínať pri jazde z kopca,pri schádzani klesaní ako napr. z Čertovice,bolo zjavne cítiť postupný prepad pedála nižšie k podlahe,výrobca sa dosť dlho bránil,práve vzhľadom na konštrukciu motora,montáži posilovača brzd,ktorý pri novších modeloch problém odstránil a dosť poruchovou časťou bol štartér,ale pri počte najazdených km a že sme ten motor dosť často vypínali,aj napr pri státi na semaforoch,niet sa čo diviť,za tých 24 rokov sme zodrali 3>:D,ale v prípade,že zatrucoval,stačilo roztlačiť,čo nebol nijaký problém .Ešte si spomínam,že občasnou mrzutosťou bolo to,že vaskočil celý mechanizmus radiacej páky,čo spôsobilo uvoľnenie klinu,upevňujúcedo samotný mechanizmus páky k radiacej tyči,takže bez zásahu nebolo možné nič zaradiť,ale stalo sa to asi 3x za tých vyše 250 000 km,prvý raz cca po 65 000,vôbec radenie bola kapitolka sama o sebe,bolo treba dbať a v prípade potreby meniť pryžové komponenty mechanizmu,ktorých životnosť bola tak 4-5 rokov,problematická bývala práve spiatočka,ale po tých rokoch som vedel presne nastaviť kulisu radenie,takže šlo radiť rychlost 1 až 4 pomocou len jedného prsta na ruke,ako som to bol neraz predvádzal odporcom radenia na volante.Ako som si kúpil neskôr Š120L,tak som sprvu pri pokuse preradiť automaticky siahal po páčke ovládania stieračov a studený motor mi vždy pred križovatkou skapal,lebo som automaticky siahal po sytiči pod prístrojovku :D a keď som potom presadol po čase z mojej škodovky za otcovho wartburga,situácia sa zas opakovala naruby :D. a časté oxidácie kontaktov elektrickej sústavy a nasledkom toho,trucujúce elektrozariadenia,bola asi nectnosť všetkých áut tej doby,keď prišli do istého veku,fakt bolo treba ,hlavne po pár dňovom státi,svedomito kontrolovať pred odjazdom všetky svetlá,či naozaj svietia.Inak to bolo neskonale spoľahlivé,nenáročne a neuročne vozidlo,nedám naň dopustiť.ČO do spoľahlivosti,predčí mnohé súčasne vozy,jeho Eisenašký následník OPEL ASTRA G ma sklamal na celej čiare,čo sa týka spoľahlivosti,ale zavšie na wartburga nostalgicky zaspomínam,ten dunivý zvuk plechov pri zabuchnutí dverí,ktorý bol nezameniteľný,znel podobne na SEATe IBIZA,zas bručanie motora pri akcelerácii a to umenie včas radiť v kopcoch,ktoré som si tak osvojil pri jazde wartburgom,boli spoločné vlastnosti Matizka zároveň s nakláňaním sa v zákrutách,to bolo vôbec,po wartburu auto,ktoré mi najviac prirástlo k srdcu a zas pohľad na štít prístrojov môjho terjšieho HYUNDAIa GETZ (2004) neklamne pripomína prístrojovku 353W,čísleice,symboly aj usporiadanie budíkov a to nevrevím,ako sa poteším,keď vidím nejaký zachovalý wartburg niekde na ceste,Ja už jediné wartburgy,čo vlastním sú 2 modely 1 : 87.Nejaké fotky,či už z môjho archívu,ale čo som nafotil v súčasnosti sú tu:
    [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto Filip99

    Filip99 28.06.2012  14:24

    wartburg

    Zdravím chcem sa opýtať nemáte náhodou na predaj nejaké náhradné diely na tento typ? :-) Blatníky alebo podobne?
    • 10 Reagovat !

      foto luco206

      luco206 29.04.2013  23:19

      « Re: wartburg

      Zdravím čo sa týka dielov mám len zopár na bežnú údržbu ktorú auto potrebuje ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto Janyk3777

      Janyk3777 11.11.2013  11:20

      « Re: wartburg

      to bych taky potreboval nektery nahradnich dily :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Pelikan

    Pelikán 20.06.2013  16:31

    Potíže se startováním a 1 válec nezapaluje.

    Toto už jsou celkem dobře popsané věci. Auto nestartuje proto, že má membránové palivové čerpadlo s ne dokonale těsnícími ventilky. Na mym aute je limit 10 dní za ktery benzin v hadičce mezi karburátorem a čerpadlem steče dolů pod něj. Toto pak zůstane na suchu a hladina paliva v karburátoru vlivem odparu klesne pod minimální úroveň. Řešením je do motoru dostat palivo jinou cestou. Nejjednoduší způsob je prostě sundat tlumič sání a rovnou nalít do karburátoru přibližně vršek od PET flašku. Na toto se to nějak chytne a to stačí na to, aby pumpa začala pracovat a dodala už palivo standardní cestou. Druhej způsob je odšroubovat hadici na straně u pumpy obrátit ji nahoru, narazit do ní malej trychtýř a nalít tam. Jehlovej ventil ti nedovolí karbec přelít. Takže nalívat opatrně a zbytek vylít zpátky do kansytru. Mně se osvědčila první metoda. Je to rychlejší a neriskuješ třeba špatny dotažení omačkané hadice a následnej únik paliva na horkej výfuk.

    Ad nepálí první válec. Myslíš tím předpokládám ten u chladiče. Čili "vzadu". To je správně první válec. Zanášívá se mu svíčka. Při běhu na prázdno - volnoběh - prudí směs v karburátoru nedostatečnou rychlostí a tím pádem se olej v něm obsaženej usazuje na jedné jeho stěně. Při sešlápnutí plynu a zvýšení otáček se pak tato vrstvička oleje strhne a skončí právě v první válci, na kterym zanese kontakty svíčky. řešení je velice jednoduché. Vyměň ji. A jestli chceš těmto problémům předejít doporučuju v pravidelných intervalech " vypálit výfuk". To nakonec prospívá každymu autu. Občas pokusit jeho limity. U W353 je to na trojku oficiálně 96 km/h. Když to přetáhneš na 100-110 km/h nic tím nepokazíš. Ventily se Ti s pístem nepotkají :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.2013  11:30

    s tim palivem to mas pravdu...

    :-) mas pravdu s palivem-benzinem a cerpadlem,a i v jinych vecich koukam vyznas,respekt!!!mam Warta`sa 1986 r.v.1.0 L. a ted` mi jeden odbornik dela pro nej samorobne elektronne zapalovani od VAZ-2108 na datcikach Holla... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto multinka

    multinka 30.11.2014  06:28

    veteránek

    a opravdu krásný, ať dlouho slouží :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…