reklama


Recenze

KubikCv (muž 33 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Cinquecento 0.9

8,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Cinquecento, foto 1 Fiat Cinquecento, foto 3 Fiat Cinquecento, foto 4 Fiat Cinquecento, foto 5 Fiat Cinquecento, foto 6 Fiat Cinquecento, foto 7 Fiat Cinquecento, foto 8 Fiat Cinquecento, foto 9
Fiat Cinquecento, foto 10 Fiat Cinquecento, foto 11 Fiat Cinquecento, foto 12 Fiat Cinquecento, foto 13 Fiat Cinquecento, foto 14 Fiat Cinquecento, foto 15 Fiat Cinquecento, foto 16 Fiat Cinquecento, foto 17 Fiat Cinquecento, foto 18 Fiat Cinquecento, foto 19 Fiat Cinquecento, foto 20 Fiat Cinquecento, foto 21 Fiat Cinquecento, foto 22 Fiat Cinquecento, foto 23 Fiat Cinquecento, foto 24 Fiat Cinquecento, foto 25 Fiat Cinquecento, foto 26 Fiat Cinquecento, foto 27 Fiat Cinquecento, foto 28 Fiat Cinquecento, foto 29 Fiat Cinquecento, foto 30 Fiat Cinquecento, foto 31 Fiat Cinquecento, foto 32 Fiat Cinquecento, foto 33 Fiat Cinquecento, foto 34 Fiat Cinquecento, foto 35 Fiat Cinquecento, foto 36 Fiat Cinquecento, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta Čento Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:126000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 899 výkon [kW]: 29 kroutící moment [Nm]: 65 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 170 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Vždycky se mi líbila malá auta,proto jsem před cca rokem vyměnil dosluhujícího Fanouše za Fiat Cinquecento.S vidinou nízké pojistky i spotřeby jsem obhlížel bazary a inzerci.Několikrát jsem se mohl svézt s kamarádovým Čentem 1.1 sporting a to auto mě dostalo.Seznámen se vším s čím bych si u Čenta měl dát pozor jsem se jal vybírat svůj nový postrk do práce.
Pár kousků kolem 20tisíc jsem viděl,ale většina měla v háji uložení zadní nápravy,což je u čenta hůř řešitelný problém.
V tom se mi zmínil kamarád v Plzni,že má jedno čento a že ho skoro nevyužije,stojí mu u domu a nejezdí s ním.Vzal jsem sebou kamaráda,který má sportinga a jeli jsme milého Fiátka očíhnout.
Motor 0.9 29kW..žádný zázrak,ale s rozvody poháněnými řetězem.Skočili jsme do něj...nastartoval na cvrnknutí a po chvilce ježdění okolními ulicemi jsme mu ještě trochu za studena dali za uši...auto jelo jako z praku a pocitově oproti sportingu mu jen ve vyšší rychlosti docházel dech.
Téměř jsme si plácli a já za týden po tom pro čento jel.Náprava byla O.K. jen jsem byl upozorněn na pomalé tankování...při plném sepnutí tankovací pistole vytryskl benzín ven a tankovat se muselo pomalu.
Dovezl jsem ho domů a pár měsíců jsem s ním nadšeně jezdil.Obul jsem ho na kola MOD mistral a z čenta se stala neuvěřitelná motokára,jelikož na autě byly pneu 175/50/13 klesla max. rychlost,ale zkrátily se kvalty a auto krásně zrychlovalo z nuly akorát na pětku se motor dost vytáčel.
Ze slibované čtyřlitrové spotřeby s lehkou nohou bylo 5,5 s lehkou nohou a skoro 7 při svižné jízdě.Nakonec jsem ho chtěl v zimě prodat,ale těsně před prodejem jsem ho zbořil...hlavní chyba byla mezi pedálem a volantem,ale zimní pneu které byly k autu měly sice krásný vzorek...ale byly staré...
Na letních to ale bylo jiné kafe.Auto bylo v zatáčkách jak ještěrka a to mělo standartní podvozek,sporting má o něco lepší.Na limitu se sunulo ven ze zatáčky všema čtyřma...na původních 145/80 by to bylo holé šílenství.5,5 palcové lehoučké disky se 175/50/13 pneu byly pro prcka to pravé.Bylo to jedno z mála aut se kterým byla vážně zábava jezdit.Všude se vešlo...parkovat se dalo téměř jako se Smartem.Časem jsem litoval,že jsem si nepořídil přeci jen silnější Sporting (40kW) Na dálnici s malýma kolečkama jsem skoro pořád atakoval omezovač.I když mi prcek nakonec přinesl smůlu,na malé Fiaty jsem nezanevřel...možná si zase nějakého prcka na léto pořídím.

Silné stránky

- ohromný vnitřní prostor
- snadné nastupování
- tvrdé a celkem vysoko posazené sedačky,nebyl jsem rozlámaný ani po 300km v kuse
- snadné parkování
- lehké řízení
- malý poloměr otáčení
- malý motor,ale čtyřválec = klidný běh
- dobré topení
- startování i v mrazech na cvrnknutí
- 5místná homologace (např. většina VW Lupo v ČR je 4místných)
- když jsou zachovalé paraboly,výborně svítí
- zadní výklopná okna

Slabé stránky

- konkrétně u mého kusu koroze
- potíže s tankováním způsobené nejspíš montážní pěnou na vršku prahů a lemu
- pasivní bezpečnost...auto je malé..k tomu připočteme náchylnost na korozi a je z toho malá rakev (i když jsem při nehodě v cca 70 km/h vylezl živý)
- na malý motor celkem vysoká spotřeba (možná dáno tím,že jsem zjistil,že do čtvrtého válce prosakovala voda)
- malý zavazadelník
- náchylnost ke slepnutí světel
- vůle v zadní nápravě
- vlivem krátkého rozvoru bylo auto překvapivě přetáčivé

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis mi dělal kamarád,šikovný automechanik.
Na autě už byl nový výfuk,nová aku i zadní náprava byla bez vůlí.

Na ledovce jsem projel vrátky do kozího chlívku,takže bylo nutné slepit nárazník a narovnat větrák chladiče.Potom začala ubývat chladící kapalina.Po sundání hlavy jsme zjistili,že poslední válec je plný vody a vůbec nepálí.Drážka nebyla v hlavě,ale v bloku...po zabroušení se vyměnilo těsnění pod hlavou a auto potom pocitově jelo o dost líp...celkově mi nepřišlo,že má jen 29kW

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od kamaráda,který jej koupil v bazaru Štěpánek auto....na bazarovej pekáč,to ještě docela šlo.

Auto které nosilo smůlu

Byl to můj první Fiat a byl jsem z něj nadšený...jenže vidina prodeje mě ukolébala a nechal jsem na autě zimní pneu na kterých jsem čento koupil...a to byla chyba.
První smůla byla,když jsem jel zrovna na výměnu těsnění pod hlavou,vyhýbal jsem se v T křižovatce autu které mi vjelo do cesty a následně už nešlo na ledovce zatočit a s prckem jsem projel vrátky do kozího chlívku.
Další etuda následovala,když jsem čento půjčil kamarádce kterou jsem učil řídit.Po průjezdu zasněžené zatáčky nepochopitelně vjela do vnitřku zatáčky a sjela do příkopu...auto které má 710 kg jsme nemohli vytáhnout i když bylo v příkopu jen kouskem předku.Nakonec jsme ho v šesti lidech s pomocí Citroenu C15D vytáhli.
No a třetí a poslední smůla byla nehoda.Cestou z UL jsem na výjezdu z levotočivé zatáčky dostal smyk a dostal se do protisměru,když už jsem se srovnal a chtěl jsem se vrátit zpět do pruhu,objevilo se proti mě auto.Se stočeným volantem doprava jsem lehce ťuknul o brzdu a bylo vymalováno.Proti Mondeu v protisměru jsem najednou letěl bokem.Naštěstí jsem se zadkem auta dostal skoro do příkopu a Mondeo které nemělo kam uhnout se mi trefilo do levého předního kola.Takže jsem z tohodle prcka vylezl po svých.
Ale jinak ve mě čento zanechalo veskrze pozitivní dojem.

 
reklama

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Fiat


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

až na prosakování vody do válce bez problémů

praktičnost
5

samozřejmně to není stěhovák,ale pro dva nadprůměrně vzrostlé lidi pohodlné

prostornost
8

sám mám 184/80 a dva takto rostlí jsme se vešli bez problémů

jízdní vlastnosti
8

na origo kolech s vysokým profilem to je o strach...ale s použitím nízkoprofilových pneu na širokém ráfku se z auta stala motokára,která se v zatáčce ne a ne utrhnout...ohromně zábavné auto

jízdní komfort
8

podvozek tak akorát...příjemně tvrdé sedačky...snadno se nastupuje

provozní náklady
3

očekával jsem nižší spotřebu...i když moje vyšší spotřeba mohla být daná prosakováním vody do válce a mým jízdním stylem...po výměně těsnění už jsem spotřebu neměřil

náhradní díly
5

dostupné a levné...přímo v Polsku daleko levnější

výkon motoru
8

na objem 0.9litru nadprůměrně svižné auto

spotřeba
2

očekával jsem od miniauta menší....pokud bych měl třeba kombíkovou Fabku SDi,tak se dostanu pod 5 litrů,ale s větším prostorem

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8

krásně tvrdé sedáky...příjemné na delších trasách

brzdy
5

nic moc..po použití širších kol byla účinnost lepší

zavazadlový prostor
2

prcek


Více o modeluFiat Cinquecento
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech: Havajany vyděsila možná tsunami

Silné zemětřesení na Šalamounových ostrovech:…

Šalamounovy ostrovy v Tichomoří dnes zasáhlo zemětřesení o síle 7,7 stupně. Informovala o tom americká…

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Proč bouráme? Nejčastěji kvůli „pokecu“, jídlu i mobilu

Mezi lety 2006–2015 zemřelo kvůli nedostatečné pozornosti při řízení celkově 890 lidí, což je více než deset…

 

iSport.cz

Beer Ševa šokovala Southampton, Manchester United vyhrál v Luhansku

Beer Ševa šokovala Southampton, Manchester United…

SOUHRN 6. KOLA |  Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa na závěr úvodní fáze Evropské ligy remizovali v Southamptonu 1:1…

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to se k tomu vyjadřovat

Hrubec po výhře: Co se dělo v Třinci? Nestojí za to…

Přesně tohle Třinec potřeboval. K uklidnění třaskavé situace uvnitř týmu, která vedla k odchodu populárního…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama