Recenze

Kifrd (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus 2.0i Duratec 107 kW

9,13 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Fokus Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:178000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,2 maximální rychlost [km/h]: 206 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,1

Popis vozu

Výborné auto nižší střední třídy za hodně rozumnou cenu. Bezpečné a prostorné pro rodinu, ale dá se s ním i užívat a zažít sportovní jízda pro nenáročné :)

Mám Hyundai Elantra 1.6 77 kW r.v. 2005, je to slušné auto na které se můžu 100% spolehnout, má nízké provozní náklady a nepamatuji si, že bych na něm musel za celá léta něco opravovat (vyjma ruční brzy, což je slabina těchto modelů). Nicméně na delší trasy a vyšší rychlosti auto není moc stavěné, ztrácí se komfort a snižuje bezpečnost. Nemluvím o cestách do Německa přes Cínovec, kde jsem musel jet na trojku s nohou na podlaze, abych nebrzdil provoz...

Začal jsem tedy pokukovat po silnějším rodinném autě s větším kufrem, jelikož nás doma trochu přibylo. V hledáčku jsem měl Octávku, Passat, Golfa, Mondeo, Focuse a A4, vše v provedení kombi. Nechtěl jsem však do auta vrážet zbytečně moc peněz, ale zase jsem nechtěl nic staršího a horšího než byla Elantra. Další požadavek byl, aby auto mělo benzínový atmosferický motor, což už se výběr zužoval. Hlavní pozornost jsem zaměřil na Focus kombi 1,6 74 kW v benzínu, všude se dočtěte, že je to bezporuchový držák s rozumnou spotřebou a fenomenálním podvozkem, jenže najít zachovalý kousek byl kunšt. Všude mi to házelo akorát naftové 1,6 které jsou známy spíš poruchovostí a základní výbava byla slabá. Na výbavu si moc nepotrpím, razím heslo, čím méně elektroniky, tím méně se může něco pokazit, ale el. stahování oken už beru jako základ a co jsem opravdu chtěl, byl tempomat. Na auto jsem nijak nespěchal, tak měsíce a roky plynuly a já měl čas studovat na fórech a recenzích, které auto je to nejlepší, až jednoho dne jsem narazil v inzerátu na svůj nynější kousek, Ford Focous 2007 2.0i Duratec se 107 kw a zajímavou výbavou, jehož cena byla pod 60K.
Nějak to celé klaplo a auto je nyní v mém vlastnictví. Výbava: přední mlhovky, tempomat, vyhřívání čelního skla a zrcátek, elektronické zpětné zrcátko které absorbuje oslnění, loketní opěrka, kožený volant, nastavitelný volant, tažné zařízení, el. přední okna, ABS... Co chybí jsou el. zadní okna, ESP a aut. klimatizace, ale co se dá dělat :)
Automatickou klimu bych oželel, ale zadní el. okna se hodí a dokonce zpětně přemýšlím o užitečnosti ESP, které jsem bral jako zbytečnost. Občas když přišlápnu plyn, přední kola začnou hrabat (silný motor), v takových případech by se hodil, ale možná bude spíš potřeba vyměnit pneumatiky.

Na autě jsem po koupi vyměnil olej, olejový filtr a vzduchový filtr, zkontroloval náplně, nechal pro jistotu vyměnit jeden čep. Auto má nastříkaný podvozek antikorozním nátěrem. Na karoserii byly kosmetické vady, dolíčky od krup, což mi nijak nevadí a koroze na pár místech, která se vybrousila a přelepila, že auto dostalo nový šmrnc a přitom to není nijak rušivé.

V zimě bylo spíš garážované, šetřím ho hlavně na léto. Koupil jsem na dojetí obuté 16" plecháče a na léto obutou sadu 16" ContinentalPremiumCompact. Byly tam originál krásné 17", které jsou na fotce, ale chtěl jsem trochu "vyměkčit" podvozek a hlavně ušetřit, sice jen 205/55/r16 je za jiné peníze než 205/50/r17.

Pár dní jsem pak trávil na aliexpresu a kupoval různé drobnosti na "vyhezčení" auta. Super je hlavně vystřelovací klíč, knoflíky na klimu, teplotu, ofuk, ventilky ukazující nafouknutí pneu, FM bluetooth transmitter a další serepetičky :)

Odešla jedna žárovka, tak jsem koupil pár Osramek Night Breaker Ultimate v očekávání, že budou svítit jak polární záře, ale zas tak velký rozdíl tam od klasických H7 za 79,- z Tesca není. V dlouhých zimách se taky odporoučela autobaterie, tak jsem ji ani neoživoval a rovnou koupil novou Exide Premium 61Ah, se startovacím proudem 600 A a spoustou pozitivních recenzí, tak jsem zvědavý.

Auto bylo před prodejem trochu "vybydlené", myslím tím, že tam byla slaboučká vybitá baterie, sjeté pneu na limit 1,6 mm, chyběla povinná výbava atd. prostě co šlo vyměnit, tak bylo vyměněno :) jinak interiér je jako nový, aby to nikdo špatně nepochopil.

Co se jízdy týče, tak to jsem popsal v hodnocení na pravé straně a níže.

Doufám, že auto bude dobře a dlouho sloužit a že to nebude jen černá díra na lití peněz :) zatím jsem však spokojený.

PS: Snažil jsem se nezaujatě popsat své zkušenosti se svým autem, každý může mít jiný názor, případně porovnání s více auty atd.

Silné stránky

Výkon motoru, táhne plynule odspodu až nahoru. Rozumná spotřeba, když člověk jede s rozumem a zbytečně nevytáčí motor. Sedí v zatáčkách.

Slabé stránky

Tvrdý, hůře odhlučněný podvozek, když najedu do díry, tak mám občas dojem, že jsem urval kolo, komfort je trochu omezen.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím bez zkušeností, co se dalo, jsem si dohledal na internetu a opravil sám, relativně rozšířené auto, tak se dá na vrakáčích sehnat téměř cokoliv

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem auto od člověka, který je tahá ze zahraničí a prodává dál. Cena byla víc než slušná a ještě dnes, když sleduji auta na bazarech a v inzercích jsem nenašel lepší nabídku. Zdá se mi že bylo auto před prodejem trochu očesané, totálně sjeté pneumatiky, baterie na sklonku života...

 

Novinky v recenzi

16.7.2018 22:36

Po delší době

Zatím auto šlape jak má, za tu dobu jsem nechal vyměnit přední tlumiče, to hodně pomohlo jízdnímu komfortu a auto už nedrncá, jak jsem psal v úvodním popisu. Ve 193000 mě postihlo to, čeho jsem se obával ještě před koupí auta. Odešel alternátor, o téhle slabině jsem se dozvěděl z komentářů a recenzí ještě předtím, než jsem auto koupil. Je sice hůře dostupný, než ostatní verze na jiné motorizace, ale zas to není taková tragedie, cena repas 3000,- Poctivě měněn olej (Ford Formula) po 15K klilometrech, pravidelně používáno aditivum VIF.

3.2.2017 14:31

Ochrana motoru - aditivum do benzínu

Pro svého mazlíčka chci jen to nejlepší, ale samozřejmě, aby to tolik nestálo :) Padla tedy otázka, jaký benzín zvolit. Po hodinách pročítání testů a diskusních fór jsem došel k názoru, že nemá smysl do něj lít 98 nebo 100 oktanový benzín, za který chtějí přibližně o 3 kačky víc než za klasický natural 95 (vysokooktanový se hodí možná v zimě při velmi nízkých teplotách, protože neobsahují biosložku, voda v ní obsažená může způsobit neplechu). Zvýšení výkonu nebo výrazné snížení spotřeby nebylo na válcové zkušebně prokázáno. Ani platit za "kvalitnější" benzín u renomovaných čerpacích stanic např.: Shell, Benzina... nemá smysl, protože mají všichni vesměs jednoho (výrobce) dodavatele a podle testů byla kvalita klasických (nepremiových) benzínů obdobná. Rozhodl jsem se tedy pokračovat v nákupu u své oblíbené a levné benzínky Tank ONO, kde dle mých zkušeností mají benzín kvalitní, případně u jakékoliv jiné benzínky, vyjma samozřejmě těch, které prodávají za městem na poli a čerpají vám pohonné hmoty z "home made" zásobníků :) a budu si benzín upravovat sám pomocí aditiva. Naštěstí benzín není nafta a nedá se tak snadno pančovat. Vybral jsem českou značku aditiva VIF benzín, měla spoustu spokojených fanoušků napříč diskusními fóry. Plechovka o objemu 500 ml přijde na nějakých 165,- a lije se do nádrže v poměru 1:1000, tedy mililitr na litr. Úprava benzínu na prémiový benzín vyjde na nějakých 30 halířů. Podle výrobce snižuje aditivum spotřebu a hluk, zvyšuje výkon, zabraňuje korozi a hlavně čistí motor od úsad, toto bylo prokázáno i v testu Svět motorů. Ostatní účinky zatím potvrdit nemůžu, ale určitě mám lepší pocit, že jsem pro auto udělal to nejlepší a prodlužuji jeho životnost.

27.1.2017 10:01

špatný ukazatel teploty motoru

Zjistil jsem, že špatně ukazuje ručička teploty motoru (kapaliny). I po delší jízdě ukazuje cca 60°C. Zkoušel jsem diagnostiku palubní desky a ručička fungovala bez problému, přetočila se z 60°C na 120°C a vrátila se zpět, takže ručičkou to asi není. Když jsem najel do hidden menu, tak jsem projel ukazatele všech čidel a tam mi to ukazovalo teplotu motoru 103°C, takže čidlo také nejspíš funguje... nevím kde je chyba, v jízdě mě to neomezuje, jen nevím kdy mám dostatečně zahřátý motor a můžu ho začít více vytáčet.


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím mám auto krátce, tak nemohu moc soudit, co mě vypeklo je vybitá baterie, za což auto moc nemůže.

praktičnost
9

Auto je praktické a dobře uspořádané, za co musím strhnout jeden bod je umístění 12V zásuvky v kaslíku (hůře dostupné), nepraktická opěrka na roku (daleko od řadící páky) a chybějící prostor pro položení velké PET lahve.

prostornost
10

Zatím se vše vešlo, dokoupil jsem plastovou vanu do kufru, aby se zavazadlový prostor lépe udržoval v čistotě. Vzadu by mohlo být víc místa, aby mi syn nekopal z dětské sedačky do sedadla, ale je to nižší střední třída, ne Superb.

jízdní vlastnosti
9

Optimální motor, silný odpich, jde dobře do otáček, tichý, rozvod řemenem... Dobře sedí na silnici i v zatáčkách, má širší podvozek oproti ostatním autům, tak mi trochu jízda připomíná motokáru. Na co si ale hůře zvykám je sportovní tvrdost podvozku.

jízdní komfort
8

Hodně tvrdý podvozek, je cítit každá díra a při najetí do větší prohlubně mám pocit, že je kolo KO. Dokonce jsem přešel z nádherných originálních 17" na 16", ale moc to nepomohlo. (Důvodem byla částečně cena pneu, 205/55/R16 jsou o poznání levnější).

provozní náklady
9

Přešel jsem z Hyundai Elantra 1,6 na dvoulitr, tak se mi spotřeba zvýšila, na dálku jde sice jezdit v zimě ve třech lidech ve vánici mezi Děčínem a Teplicemi obcemi a okreskami za 5,5l/100 km, ale kdo by takovému auto nešlápl na krk a neužil se jízdu :)

náhradní díly
9

Druhovýroba a vrakoviště, hodně aut v oběhu, takže cena dílů je OK, spíš se bojím specifických dílů okolo motoru 2.0 Duratec, kterých v ČR moc není, hlavně alternátor, dvouhmotový setrvačník (ano u 2.0i je dvouhmota i v benzínu)

výkon motoru
10

Výkon dostatečný, krásně táhne v celém spektru otáček i s naloženým autem do kopce. Trochu chybí turboefekt, který znám z dieslu, ale dá s pořádně vytočit motor, což ho nahrazuje. Navíc kde dnes seženete takový spolehlivý atmosferický benzín (Euro 4).

spotřeba
8

Tabulkově: Město: 9.8 l/100 km Mimo město: 5.4 l/100 km Kombinovaná: 7.1 l/100 km Jel jsem v klidu za 5,5 l/100 km, ale krátké trasy v zimě po městě jsou za 12 l/100 km. Průměrnou reálnou spotřebu zatím nemám.

hlučnost motoru
10

Až jsem se divil, že motor není skoro slyšet a to ani nemám odhlučnění motoru, takový ten plyš přiháčkovaný zespodu kapoty.

kvalita sedadel
9

Příjemné boční vedení, dobře se na nich sedí, jen bych uvítal možnost naklopení opěrky na krk (záhlavníku) směrem dopředu, dozadu.

brzdy
10

Zatím nemohu soudit, jezdil jsem spíše krátké trasy opatrnou jízdou v zimě, tak nevím, jestli v létě nebudou vadnout, ale dosavadní zkušenosti ukazují, že jsou ostré a brzdí dobře (otestována i funkce ABS).

zavazadlový prostor
10

Rozhodoval jsem se mezi Mondeem a Focusem, zvoli jsem Focus a zavazadelník bohatě stačí, Mondeo už je takový stěhovák. z 80% jezdím sám z/do práce, na nákupy atd. Zbytek s rodinou...


Více o modeluFord Focus C307 (2004-2010)
Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol

Čtvrtá generace Fordu Focus dostala do vínku skutečně…

Nový Ford Focus konečně spatřen bez maskování. Vypadá atraktivně! Nový Ford Focus konečně spatřen bez maskování. Vypadá atraktivně!

Trochu překvapivě nepřiveze Modrý ovál novou generaci…

 





Blesk.cz

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár chvil a hrát ji lze jedním tlačítkem na mobilu

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár…

Videohry ze série PlayLink pro PlayStation 4 jsou snadno přístupné a srozumitelné. To platí i o šimpanzí…

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

 

iSport.cz

Kváča se po třech přídělech dočkal první výhry: Nechali jsme tam všechno

Kváča se po třech přídělech dočkal první výhry:…

Třikrát naskočil do Tipsport extraligy a třikrát z toho byla prohra. Talentovaný brankář Petr Kváča (21 let) v…

SESTŘIHY: Chomutov rozdrtil Spartu 5:0. Boleslav porazila Liberec 5:2

SESTŘIHY: Chomutov rozdrtil Spartu 5:0. Boleslav…

Přední tým tabulky dostal nařezáno od posledního mužstva. Hokejisté Sparty nezvládli duel v Chomutově a schytali…

 

Reflex.cz

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný fotografický talent byl objeven až po její smrti

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný…

Vivian Maierová se narodila v roce 1926 francouzské matce a rakouskému otci v New Yorku. Dětství trávila…