Recenze

JirkaVejrazka (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Prius XW5P

9,50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 2 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5 Toyota Prius, foto 6 Toyota Prius, foto 7 Toyota Prius, foto 8
Toyota Prius, foto 9 Toyota Prius, foto 10 Toyota Prius, foto 11 Toyota Prius, foto 12 Toyota Prius, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta PriusPHV Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 5200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,7 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 359 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Když bylo v rodině jasné, ze nám jedno auto nestačí, nastala klasická otázka. Co koupit? Jedno bylo po zkušenostech s Priusem jasné - bude to hybrid a nejspíš Toyota.

Chvíli jsem zvažoval aktuální generaci Priuse a nebo Hyundai Ioniq, ale nakonec jsem čím dál tím víc začal uvažovat nad plug-in hybridem. Ideálně vyhovuje potřebám naší rodiny. Přes týden klasické rodinné pojíždění po okolí (čistě na elektriku), o víkendech bez problémů větší vzdálenosti (elektrika + benzín). Na auta německých výrobců jsem ani nekoukal, takže zbyly dvě možnosti - Prius PHV (známý též jako Prius Prime) a Hyundai Ioniq v plug-in verzi.

Cenově to vycházelo podobně (Ioniq vypadá ceníkově lépe, ale jen než tam přidáte věci, které má Prius už "v základu"), recenze nijak zvlášť neporadily. Absolvoval jsem s zkušební jízdu s Priusem, ale na Ioniq už nedošlo. Jednak se mi nechtělo jít do úplné novinky přes nesporné kvality (Ioniq je pro Hyundai novinka, Prius je ve 4. generaci, nehledě na ostatní hybridy značky) a pak se také Toyotou svezla manželka. A bylo rozhodnuto.

Výbavu nemělo smysl řešit. Plug-in verze Priusu se u nás dodává jen v jedné výbavě, ke které si můžete dokoupit dva balíčky. Ten se solární střechou je u nás celkem nesmysl. Druhý, pojmenovaný "Tech" je už zajímavější. Přidává pár asistentů (parkování, detekce překážek při couvání, parkovací senzory ze všech stran), lepší audio a kožené sedačky. Ty jsme ale nechtěli, tak jsme tenhle balíček nechali plavat.

Auto dorazilo minulý týden, takže se zatím sžíváme. Celkem funguje přesně tak, jak jsem čekal. Je to stále Prius, ale "dospělejší".

Silné stránky

Prvním překvapením (porovnávám s 2. generací Priusu, kterým jezdím už bezmála 10 let) byly jednoznačně jízdní vlastnosti. I když se starým Priusem nemám žádný problém, musím uznat, že aktuální generace je jízdně úplně jinde. Hlavně kvůli nově vyvinutému podvozku, který je znát jak v zatáčkách, tak při jakýchkoli nerovnostech na silnici, které s přehledem zvládá.

Dalším velmi příjemným překvapením jsou "matrix LED" světla (nevím, jestli to má nějaký český název). Toyota je zatím dává jenom do tohoto plug-in Priusu a to ještě jen v japonské a evropské verzi. Stručně řečeno - auto můžete nechat pořád se zapnutými dálkovými světly. Ve dne funguje jen denní svícení, v noci podle rychlosti auta. Při pomalé jízdě (cca do 55km/h) svítí světla doširoka. Při vyšších rychlostech se zapnou dálková světla. Ale svítí jen tam, kde nejsou auta (ať už jedou před vámi, nebo proti vám). Světla umí vypínat jednotlivé segmenty, takže svítíte dálkovými všude, jen ne na auta před vámi. Težko se to popisuje, ale funguje to velmi dobře. Detekce aut je rychlá a funguje spolehlivě - ujel jsem zatím v noci cca 300 km v celkem hustém provozu a ani jednou mě kvůli dálkovým nikdo neprobliknul. Je krásně vidět, jak světla před protijedoucím autem "uhýbají".

No a pak samozřejmě ekonomika provozu. Prius plug-in je momentálně autem s nejlepším využitím energie z benzínu nebo baterek. Tuším, že v elektrický Hyundai Ioniq je tabulkově marginálně lepší v ujeté vzdálenosti na 1kWh, ale to je myslím vše.

Stručně - přes týden jízda čistě na elektriku, o víkendu pak na libovolnou vzdálenost na kombinaci elektrika + benzín. Po natankování plné nádrže (43 litrů) ukazuje auto odhadovaný dojezd okolo 1100km (z toho je cca 50 km dojezd na elektriku, pokud je nabitá baterka). Ale tolik jsem s autem zatím ještě neujel: Upřesním, až budu vědět víc.

Slabé stránky

Malý kufr. Baterka je pod zavazadelníkem, protože narozdíl od běžného Priusu se nevejde pod zadní sedačky.

Pouze čtyřmístné auto. Dlouho jsem to bral jako zásadní nevýhodu, ale pak jsem si uvědomil, že mezi dětské sedačky se nám vzadu třetí člověk stejně už pár let nevejde a dalších pár let se to nezmění.

Velkým zklamáním je pro mě infotainment. Kdybych si mohl vybrat, bez váhání bych tam vrazil ten z 10 let starého Priusu. Je to pomalé a zbytečně složité na ovládání. Nehledě na to, že dotyková obrazovka je už od první jízdy viditelně opatlaná (u starého Priusu to kupodivu není problém, i když má taky dotykový systém) a pokud svítí slunce pod špatným úhlem (typicky teď na podzim při odpoledních cestách na východ), dokáže nepříjemně oslňovat (se starym Priusem se to nestává).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v Toyota Louwman, spokojenost. Dokázali dodělat i parkovací senzory, které jsme chtěli. I když teoreticky nejsou pro tenhle model jako volitelný prvek k dispozici.

 

Novinky v recenzi

12.11.2018 10:12

Druhe tankovani

O vikendu jsem musel podruhe natankovat benzin. Po cca 1800 ujetych kilometrech se do nadrze veslo necelych 35 litru. Vychazi to tesne pod 2 litry na 100km.

To je samozrejme zavadejici udaj, protoze nebere v uvahu elektriku. Te jsem za ten mesic dobil cca 120kWh, coz pri aktualnim tarifu vychazi na necelych 400Kc.

1.11.2018 10:59

První měsíc za námi

Po dvou týdnech jsme s autem víc než spokojeni. Až bude chvíle času, doplním hlavní recenzi. Ale většinu lidí bude zajímat hlavně ekonomika provozu, tak jsme přidal pár fotek a udělal pár výpočtů. Auto poskytuje spoustu statistik o provozu, takže po ujetých 1200km (z toho dvě třetiny "kolem komína", jednou cca 350km trasa bez použití čistě elektrického režimu, jednou asi 120km taktéž) to vypadá následovně: v nádrži je necelá polovina toho benzínu, který jsem natankoval před 20 dny cestou od dealera. Do auta jsem dobil necelých 90 kWh elektriky (vychází to v průměru na 4,4 kWh denně), což podle mých výpočtů dělá cca 300Kč za elektriku. Vždy jezdíme se zapnutým topením a klimatizací, kvůli spotřebě se nijak neomezujeme.


Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Tady se není o čem bavit. Je to Toyota a ještě navíc Prius

praktičnost
8

Kufr stačí tak na denní ježdění, na víkendy s rodinou jen s velkým sebezapřením. Dva sudy piva jako do starého Priusu tam nedám..

prostornost
9

Je to pouze čtyrmístné auto. Ale každý pasažér má pro sebe dost místa.

jízdní vlastnosti
9

Závodní auto na okruh to není, ale jízdní vlastnosti jsou překvapivě velmi dobré, rozhodně srovnatelné s jinými auty podobné velikosti. Jeden zahraniční recenzent řekl, že se chová jako "malé mrštné auto".

jízdní komfort
10

Naprosto bez problémů.

provozní náklady
10

Dal bych 12, ale nejde to :)

náhradní díly
10

Bez komentáře, je to Prius

výkon motoru
8

Který ze tří motorů? ;-) Ale jo, mohlo by to z nuly na 100 být rychlejší než za 10,7. Ale o tomhle tohle auto proste neni, i když při startu na semaforech ujedete skoro každému.

spotřeba
10

Viz "provozní náklady". Benzínku uvidíte jednou za čas.

hlučnost motoru
10

Elektromotory nejsou slyšet vůbec, benzínový jen když se tomu "šlápne na krk"

kvalita sedadel
10

Pro mne naprosto vyhovující.

brzdy
10

Brzdy v kombinaci s rekuperačním bržděním elektromotorem. Brzdí to adekvátně, detailní testy jsem nedělal.

zavazadlový prostor
5

Malý, ale dobře použitelný. Velká plocha s malou využitelnou výškou.


Více o modeluToyota Prius 690A (2015-)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a pokusila se zabít: Dva muži ji zneužili na sociálních sítích

Sebevražda je velký čin, napsala Anička (15) a…

Úzkost, sebepoškozování, pak dokonce pokus o sebevraždu! To má za sebou školačka Anna (15) z Vimperka. Důvodem…

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

3 tipy, jak omládnout: Čas nezastavíte, ale …

Jednou to prostě přijde. I když hubneme, i když sportujeme, i když se snažíme. Mládí je pryč a vy máte pocit, že…

 

iSport.cz

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu smlouvu do roku 2021

Jen dočasný záskok? NE! Solari podepsal v Realu…

Trenér Santiago Solari podepsal v Realu Madrid smlouvu až do léta 2021. Původně dočasný kouč a nástupce…

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl Siniakové a jaké vidí naděje?

Černošek: Z Kvitové mám divný pocit. Co řekl…

Nevyhnutelné střídání generací ve fedcupovém týmu, toho jsme byli podle Miroslava Černoška svědky o pražském…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Příručka moderního fotra: Dopis Ježíškovi

Blíží se Vánoce a je tu čas na to vybrat dárky. Zatímco dospělí vědí, že dárky nosí další dospělí, děti žijí…

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu Hry o trůny prozradila konečně datum vysílání

Čekání je u konce. První upoutávka na poslední řadu…

Každá bitva, každá zrada, každé spojenectví, riziko, boj, přísaha i smrt. To všechno je pryč, protože teď záleží…