Recenze

JirkaVejrazka (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Prius XW5P

9,71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 2 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5 Toyota Prius, foto 6 Toyota Prius, foto 7 Toyota Prius, foto 7
Toyota Prius, foto 8 Toyota Prius, foto 11 Toyota Prius, foto 12 Toyota Prius, foto 13 Toyota Prius, foto 15 Toyota Prius, foto 16 Toyota Prius, foto 18 Toyota Prius, foto 19 Toyota Prius, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta PriusPHV Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:6400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 5200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,7 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 359 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Když bylo v rodině jasné, ze nám jedno auto nestačí, nastala klasická otázka. Co koupit? Jedno bylo po zkušenostech s Priusem jasné - bude to hybrid a nejspíš Toyota.

Chvíli jsem zvažoval aktuální generaci Priuse a nebo Hyundai Ioniq, ale nakonec jsem čím dál tím víc začal uvažovat nad plug-in hybridem. Ideálně vyhovuje potřebám naší rodiny. Přes týden klasické rodinné pojíždění po okolí (čistě na elektriku), o víkendech bez problémů větší vzdálenosti (elektrika + benzín). Na auta německých výrobců jsem ani nekoukal, takže zbyly dvě možnosti - Prius PHV (známý též jako Prius Prime) a Hyundai Ioniq v plug-in verzi.

Cenově to vycházelo podobně (Ioniq vypadá ceníkově lépe, ale jen než tam přidáte věci, které má Prius už "v základu"), recenze nijak zvlášť neporadily. Absolvoval jsem s zkušební jízdu s Priusem, ale na Ioniq už nedošlo. Jednak se mi nechtělo jít do úplné novinky přes nesporné kvality (Ioniq je pro Hyundai novinka, Prius je ve 4. generaci, nehledě na ostatní hybridy značky) a pak se také Toyotou svezla manželka. A bylo rozhodnuto.

Výbavu nemělo smysl řešit. Plug-in verze Priusu se u nás dodává jen v jedné výbavě, ke které si můžete dokoupit dva balíčky. Ten se solární střechou je u nás celkem nesmysl. Druhý, pojmenovaný "Tech", je už zajímavější. Přidává pár asistentů (parkování, detekce překážek při couvání, parkovací senzory ze všech stran), lepší audio a kožené sedačky. Ty jsme ale nechtěli, tak jsme tenhle balíček nechali plavat.

Autem jezdíme od první poloviny října 2018.

Prvním překvapením (porovnávám s 2. generací Priusu, kterým jezdím už bezmála 10 let) byly jednoznačně jízdní vlastnosti. I když se starým Priusem nemám žádný problém, musím uznat, že aktuální generace je jízdně úplně jinde. Hlavně kvůli nově vyvinutému podvozku, který je znát jak v zatáčkách, tak při jakýchkoli nerovnostech na silnici, které s přehledem zvládá.

Dalším velmi příjemným překvapením jsou "matrix LED" světla (nevím, jestli to má nějaký český název). Toyota je zatím dává jenom do tohoto plug-in Priusu a to ještě jen v japonské a evropské verzi. Stručně řečeno - auto můžete nechat pořád se zapnutými dálkovými světly. Ve dne funguje jen denní svícení, v noci podle rychlosti auta. Při pomalé jízdě (cca do 60km/h) svítí světla doširoka. Při vyšších rychlostech se zapnou dálková světla. Ale svítí jen tam, kde nejsou auta (ať už jedou před vámi, nebo proti vám). Světla umí vypínat jednotlivé segmenty, takže svítíte dálkovými všude, jen ne na auta před vámi. Težko se to popisuje, ale funguje to velmi dobře. Detekce aut je rychlá a funguje spolehlivě - jen občas je musím vypnout ručně, když je protijedoucí auto na dlouhé rovince ještě hodně daleko (ve stovkách metrů). Světla totiž svítí až do vesmíru a detekce protijedoucích aut víc než nějakých 200-250 metrů nezvládá. Je krásně vidět, jak světla před protijedoucím autem "uhýbají". Zvláštní je, že občas nefungují dobře za deště - dálková se zapnou později a také později vypnou. Asi to souvisí s vlhkostí v autě nebo teplotou kamery - problém zmizí chvíli po zapnutí klimatizace a vytopení kabiny auta.

EKONOMIKA PROVOZU

Tohle bude asi zajímat skoro každého čtenáře téhle recenze, tak s tím začnu. Za čtyři měsíce provozu auta a 5300 najetých km jsem tankoval pětkát, celkem za 4004 Kč. Poprvé po převzetí auta (s téměř prázdnou nádrží) a naposledy včera večer. Do galerie jsem dal fotku spotřeby benzínu po měsících dle palubního počítače (v prosinci jsem začal jezdit po dálnici, proto vyrostla průměrná spotřeba téměř na 3L/100km).

To samozřejmě nezahrnuje elektřinu. Od koupení auta jsme dobili cca 420 kW (měřeno digitálním měřákem z hobby marketu), což hrubým výpočtem vychází v průměru na nějakých 400 Kč za elektřinu za jeden měsíc (nebo 1300 ujetých km).

Jestli to z hlavy počítám správně, tak to vychází zhruba na 1,15 Kč za ujetý kilometr. Samozřejmě záleží na profilech jízdy apod. Tohle jsou čísla pro náš způsob používání auta, u jiného majitele to bude jinak. Podotýkám, že nejezdíme "na spotřebu", v autě je standardně puštěná klimatizace a topení - nemrzneme jen proto, že topení zkracuje elektrický dojezd.

Pokud by to někoho zajímalo, tak dobíjení sleduju na https://docs.google.com/spreadsheets/d/1AIQQDyfIINOSGNCFjq7EgGBqighgvkLGA2VeoCysm20/edit?usp=sharing (než mě to přestane bavit). Zatím to vychází tak, že *průměrně* dojíme necelé 4kW denně.

Benzín mám na https://www.spritmonitor.de/en/detail/977640.html (umí to i elektriku, ale je otrava to tam zadávat, tak jsem to rychle přestal dělat).

Spotřeba při provozu je zhruba následnující: Krátké trasy za trochu elektriky, okresky na letních pneu okolo 3,5l/100km v HV režimu (viz níže) rychlostí na hranici předpisů (nejsem brzda provozu, ale nezávodím se starými černými Golfy a zjevně služebními Oktávkami). Dálnice na zimních pneu cca za 5,2 (tempomat na 125, občas víc, abych nebrzdil provoz).

DOJEZD NA ELEKTŘINU

V létě není deklarovaných 50kilometrů žádný problém. Po nastartování ukazuje odhad vzdálenosti cca 56 kilometrů a pro městský a příměstský provoz to i platí (závisí samozřejmě na stylu jízdy.

V zimě to ujede také, ale nesmíte topit. Topení snižuje dojezd až na nějakých 30-35 kilometrů v závislosti na teplotě venku a požadované teplotě uvnitř. Pro masochisty je samozřejmě možné topení vypnout a dostat se na těch 50km, ale my normální si zatopíme a smíříme se s tím, že pokud potřebujeme jet kousek dál, nastartuje nám benzínový motor.

NABÍJENÍ

K autu jsme dostali dva kabely. Jeden na obyčejnou zásuvku na 230 voltů, druhý ve standardu Mennekes (též známý jako Type 2). Používáme ten na klasickou zásuvku. Druhý se hodí pro veřejné rychlonabíječky a nebo pokud by si někdo chtěl udělat třífázovou rychlonabíječku doma. Nám to za to nestojí, tak ten kabel leží ve sklepě.

Auto dobíjíme vždy po zaparkování doma (bydlíme v rodinném domě), hned jak po příjezdu vystoupíme z auta. Připojení auta na zásuvku je záležitost cca deseti sekund a už to děláme naprosto automaticky. Kabely zůstávají vždy doma, na cesty je s sebou nevozíme. Vzhledem k tomu. že auto jezdí extrémně levně i na benzín, nepovažuju za nutné při každém zastavení hledat zásuvku. Stejně tak s rychlonabíječkami - už jsem několikrát zvažoval, že nějakou vyzkouším, ale kvůli měsíčnímu paušálu za používání se nám to nevyplatí.

Pokud je baterka v autě úplně vybitá, trvá nabíjení 2,5 až 3 hodiny a auto si vezme ze zásuvky něco málo přes 6kW. Stav baterky je vidět i zvenku, za předním sklem jsou tři modré diody, které ukazují stav nabíjení. Pokud svítí všechny tři, ja plně nabito (viz fotky).

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Proovnáním mám hlavně se starým Priusem (recenze tady na MACZ). Potvozek je výrazně lepší, řízení ochotnějsí a přesnější, celkově se auto chová velice kultivovaně (auto má nezávislé zavěšení všech kol, nízké těžiště a ideální rozložení hmotnosti). Ve městě je jako doma, ale ani na na okreskách a dálnici se neztratí. Celkově je auto velmi řidičsky příjemné, pokud nechcete závodit. Tedy kromě rozjezdu od semaforů, tam závodit můžete (a prvních pár desítek metrů skoro určitě vyhrajete).

Auto je samozřejmě velmi tiché. Při jízdě na elektřinu si můžete se spolujezdcem šeptat. Při zapnutém benzínovém motoru také, pokud zrovna nezrychlujete (pak je motor slyšet, ale nijak hrozně). Při ustálené jízdě po rovině na dálnici s tempomatem na 125km/h (117 dle GPS) není slyšet vúbec, ozve se až ve stoupáních. Celkově je zvuk motoru hlubší a příjemnější než u starého Priusu.

JÍZDNÍ REŽIMY

Můžete volit mezi režimy Normal, Power a Eco. Nemá to ale žádný význam, mění to jen reakci auta na pedál plynu. V režimu Power auto poskočí dopředu, sotva na pedál fouknete, zatímco u Eco musite plyn sešlápnout aspoň do třetiny, aby si toho Prius všimnul. Reálně to dává smysl jen pokud máte těžkou nohu. Já to nepoužívám, jezdám na Normal. Pravdou je, že v režimu Eco se trochu sníží výkon klimatizace, ale to se dá nastavit i ručně, kdyby to někdo chtěl.

Zajímavější jsou režímy EV, HV a EV City. Ty se nastavují nezávisle na těch předešlých a ovlivňují souhru benzínového a elektrických motorů. Po nastartování je auto vždy v režímu EV. V něm jezdí na elektriku co nejvíc, dokud má dost nabitou baterku. Na benzín se přepne když baterka dojdce (resp. zbývá posledních cca 15%), nebo pokud je potřeba velký výdej energie. Typicky při zrychlování v zimě (občas se mi stane na výpadovce za městem, když zrychluju z 90 na 110km/h) nebo při ofukování předního skla (je rychle potřeba hodně tepla).

Režim HV můžete kdykoli zvolit ručně a pro auto znamená "chovej se jako klasický hybrid". Prius zapojí benzínový motor a přestane ždímat baterku. Pokud při nabití baterky na 60% stisknete tlačítko HV a ujedete třeba 100km, na konci budete mít v baterce pořád zhruba 60% baterky. Přitom můžete jet většinu klidně polovinu cesty jen na elektriku, ale bude to proložené častými starty benzínového motoru, stejně jako u klasického Priusu. U některých jiných plug-in hybridů se tento režim označuje "Hold". Používám pokud jedu delší trasu a vím že na konci pojedu nějakým městem, aby mi zbyla elektrika v baterce. Typicky na cestě po dálnici do Prahy apod. Při příjezdu do Prahy režím HV vypínám a dál pokračuju v EV režimu.

"EV city" je stený režim jeko EV, ale auto se snaží jet na elektriku co to jenom jde. Přitom má o něco horší zrychlení (zabírá jeden ze dvou elektromotorů) a pokud má dost šťávy v baterce, tak benzín nastartuje jen když na plyn šlápnete oběma nohama a prostrčíte pedál podlahou do motorového prostoru (je to vyhodnoceno jako nouzová situace). Tenhle režim nepouzívám.

Existuje ještě režim CHG (Charge, dobíjení). Při tom se zvýší výkon benzínového motoru a za provozu se dobije baterka až do cca 80%. Nepoužívám, není proč.

MOTOR

Zmínil jsem motor. Auto má atmosférickou 1.8 pracující v Atkinsonově cyklu (nižší výkon a nižší emise než klasický Ottův cyklus). Výkon samotného motoru je 90 kW. K tomu jsou ještě dva elektromotory (jeden má myslím 53 kW, druhý 23 kW). Ten silnější se točí vždy, když se točí kola. Při 130 km/h na dálnici má přibližně 15000 otáček za minutu.

Zvláštností je jednocestná spojka, která zabraňuje benzínovému motoru točit se "v protisměru", pokud zabírají oba elektrické motory. Tu žádný jiný Prius nemá, protože u běžných Priusů neumí ten slabší motor pohánět auto. U plug-inu ano.

Převodovka a elektrické motory jsou vidět na videu tady (anglicky): https://www.youtube.com/watch?v=vHc-_E8xWnM&t=840s
Planetová "převodovka" označovaná eCVT je pěkně vidět tady: https://www.youtube.com/watch?v=vHc-_E8xWnM&feature=youtu.be&t=1056

Do téhle sekce se asi hodí, že auto až do nějakých -10 stupňů venkovní teploty bez problémů topí tepelným čerpadlem a nepotřebuje kvůli tomu startovat benzínový motor (nejbližší konkurence, Hyundai Ioniq, tohle nezvládá). Spotřebovává to samozřejmě elektriku. V extrémním případě to může snížit elektrický dojezd až cca o třetinu. Prius umožnuje tenhle dopad snížit speciálním režimem klimatizace a topení, kdy ofukuje jenom sedadlo řidiče (a spolujezdce, pokud sedí v autě), ale když vzadu děti drkotají zuby, tak jim tam občas trochu toho tepla taky pustím, nejsem nelida ;-)

POHODLÍ A PRAKTIČNOST

Prius je velmi příjemnné auto. Místa pro lidi všude dost, pokud nejste basketbalisti. Aby ne, když jsou vzadu jen dvě místa, třetí si doprostřed nesedne. Není tam ani místo, ani bezpečnostní pás.

Problémem je malý kufr. Plocha je v pořádku, ale dno je hrozně vysoko - když otevřete páté dveře, tak je tam překvapivě ještě schod nahoru. Nemá zvedací podlahu, jen malou úzkou kapsu, kam se vejdou jen nabíjecí kabely. Tohle budu občac řešit rakví na střechu. Na kolo nemyslete, skladný kočárek nebo golfový bag by možná šly, ale k nim už pak jenom síťovka se svačinou ;-)

Do auta se nedá dáť rezerva, můžete ho mít jen se sadou na opravu pneu. Ale ani to už dnes bohužel není žádná výjimka.

V autě je také jen takové to standardní množství běžných úložných prostor, zatímco starý Prius jich měl překvapivě hodně (třeba dvě schránky před spolujezdcem, extra šuplík pod středovou konzolí, atd).

VZHLED

To je samozřejmě individuální. Mně se zepředu líbí, zezadu už o něco míň a z boku je to slabota. Ale je to prostě daň za nízký odpor vzduchu při jízdě. A ano, má patnáctipalcová kola a s jinými ho mít nemůžete. Zajímavostí je zadní sklo, které má uprostřed prolis kopírující ten na spojleru. Kvůli tomu tam není zadní stěrač, sklo prostě není rovné.

VYCHYTÁVKY (NEJEN PRO ŘIDIČE)

Nemá smysl v roce 2019 psát, že auto má ABS, ESP a detekci aut v mrtvém úhlu. Ale můžu se zmínit, že má kompletní sadu bezpečnostních systémů a jízdních asistentů, které je dnes Toyota schopna nabídnout. Od adaptivního tempomatu přes nouzové brždění (i s detekcí chodců), varování před jinými auty pří couvání z parkoviště, asistent pro jízdu v pruhu (nefunguje pod 50km/h), systém rozpoznáváni dopravních značek (mám vypnutý).

Poměrně rychle jsem si zvyknul i na HUD. Původně jsem myslel, že ho vypnu a nebudu používat, ale po pár dnech jsem přestal sledovat rychlost na palubní desce a koukám už jen na něj. Je barevný a údaje na něm jsou částečně nastavitelné. Já tam mám aktuální rychlost a odhadovaný dojezd na elektriku. Z nějakého důvodu se tam neukazují navigační pokyny, i když v zahraničí (Japonsko, USA) to funguje. Příjemné taky je, že HUD je promítán přímo na přední sklo, nejde o žádný plastový štítek vyrůstající z palubky.

Skvělé maticové LEDky jsem už zmiňoval.

Příjemné je osvětlení prostoru pro nohy při nastupování (řidič a spolujezdec) a také drobná LEDka ve stropě, která v noci nenásilně osvětluje prostor okolo řadící "páky" a infotainmentu.

Infotainment je bohužel bolavou patou současnch Toyot. Funguje docela dobře, když si na něj zvyknete, ale okamžitě bych ho vyměnil za ten dvanáct let starý ze starého Priusu. Na druhou stranu se nikdy nestalo, že by se infotainnment restartoval nebo se nepřipojil telefon na Bluetooth. Jako pozitivní beru i to, že narozdíl od americké verze stejného auta, která má jedenáctipalcový displej a vše se nastavuje na něm, tady zůstala fyzická tlačítka na ovládání klimatizace. Důležité věci se taky dají nastavit na volantu (hlasitost, vypínání a zapínání rádia nebo MP3, přepínání stanic atd.), nebo hlasovými povely (třeba to přepínání stanic rádia). Hlasové povely fungují celkem spolehlivě narozdíl od starého Priusu, kde fungují jenom když je v autě řidič sám (neptejte se mě proč, nevím).

Můžete bezdrátově dobíjet telefon, pokud to ten váš umí.

Auto se umí přes telefon připojit k Internetu a spouštět na displeji infotainmentu Entune aplikace. Nevyzkoušeno.

CO SE NEPOVEDLO

Jednoznačně kufr. Kolují informace o tom, že baterka měla být původně pod zadními sedadly jako u běžného Priusu (co není plug-in). Ale marketing Toyoty USA prý začal lobovat za zvýšení elektrického dojezdu aspoň na 30 mil (50 km) tak vehementně, že Toyotě nezbylo než zvětšit baterku a vrazit ji prostě do kufru. Co je na tom pravdy nevím.

Slabší infotainment jsem už zmínil. Narozdíl od většiny konkurence nezvládá Android Auto ani Apple CarPlay (což mi momentálně nevadí, stejně nemám kompatibilní telefon). Navíc je umístěný tak, že podvečerní slunce zprava se odráží řidičí přímo do obličeje. K tomu mu zhruba pět vteřin trvá než nastartuje, což je pěkně otravné pokud chcete třeba vypnout hlasité rádio, které tak zůstalo nastavené z minulé jízdy.

V autě je jen jedno USB a jedna 12V "zapalovačová" zásuvka. Obojí neprakticky těsně před loketní opěrkou. Není to ideální, pokud tam chcete zapojit autokameru nebo za jízdy vyměnit USB flash disk.

Prakticky ve všech recenzích si lidé stěžují na tlačítka pro vyhřívání sedadel utopená pod palubní deskou. Mně je to jedno, nepoužívám.

BEZPEČNOST

K tomu jen jedno - podívejte se na stránky EuroNCAP a jejich zprávu z konce roku 2016. Hádejte, které auto je tam mezi třemi nejlepšími?

https://www.euroncap.com/en/press-media/press-releases/euro-ncap-s-best-in-class-cars-of-2016/

DROBNOSTI

Volant z umělé kůže je na omak trochu horší než opravdu kožený. Ale není to žádná tragédie.
U staršího Priusu se navigace a infotainment dají téměř kompletně ovládat z volantu, nový to už neumí. Trochu mi to chybí, ale na funkci rostlináře to nemá žádný zásadní vliv ;-)

Silné stránky

- jízdní vlastnosti, chování ve městech a na okreskách
- světla
- ekonomika provozu
- očekávaná spolehlivost
- ticho při jízdě
- levné pneu

Slabé stránky

- nízký kufr
- jen čtyři místa pro pasažéry
- infotainment Toyoty
- slabší zrychlení 0-100
- max rychlost něco přes 160km/h, není to auto na dálniční přejezdy.
- nemá rezervu
- nízké slunce zprava zezadu se přes obrazovku infotainmentu nepřijemně odráží na řidiče

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v Toyota Louwman, spokojenost. Dokázali dodělat i parkovací senzory, které jsme chtěli. I když teoreticky nejsou pro tenhle model jako volitelný prvek k dispozici.

 

Novinky v recenzi

10.6.2019 09:22

Zajímavost - výška předního nárazníku

Včera jsem náhodou viděl oba své Priusy z boku a z úrovně země. Přitom jsem si poprvé všimnul, že přední nárazník a celá kapota nového je výrazně výš nad zemí, než u starého. Odhadnul bych to minimálně na 10cm rozdílu. Takže obrubníky při parkování nejsou problém. Zároveň kapota a kryt motorů směrem "od nosu" k předním kolům mírně klesá, takže by nemělo ani vadit parkování v místech, kde se silnice k obrubníku trochu svažuje.

30.5.2019 10:31

Dojezd na elektriku se zvysuje

Nevim, jestli je to primarne kvuli pocasi nebo si auto "mapuje" jak s nim jezdime, ale odhadovany dojezd se neustale zvysuje. Pri koupi auta to ukazovalo okolo 55km, vcera rano se na HUD objevilo 60,7.

Vim, ze tech 50km se ujet dalo. Jestli se mi povede i tech 60, podam o tom zpravu :)

20.5.2019 14:07

Spotřeba elektriky

ZImu máme za sebou, tak přidám pár čísel o spotřebě el. energie. Auto ukazuje průměrnou spotřebu elektriky po dnech a po měsicích.

Nejhoršími měsíci byly celkem nepřekvapivě prosinec (19,8 kWh/100km, 20% z toho na topení a klimatizaci) a leden (19,7 kWh/100km, 23% z toho na A/C). Průměr za květen je zatím rovných 14,0 (10% na A/C).

Co se týká denních průměrů, tak nejhorší byl někdy v lednu (cca 26 kWh/100 km, nepamatuju se přesně). Nejlepši byl zatím včerejšek, kdy jsem na elektřinu ujel 30km s průněrnou spotřebou 11,8 kWh/100km.

Co jsem tak odpozoroval, tak auto tohle počítá jen v připadě, že jede pouze na elektřinu. Provoz v hybridním režimu se nezapočítává, i když v i tomhle režimu auto jezdí s vypnutým spalovákem dost často.

20.5.2019 14:07

Drobná nehoda

Před pár týdny se stala drobná nehoda - vracel jsem se k autu zaparkovanému na parkovišti a u něj PČR. Ukázalo se, že mi do auta nacouvala studentka se starým Cliem. Naštěstí to odnesl jen odřený nárazník a to ještě nijak výrazně.

20.2.2019 13:42

Experiment - spotřeba při ustálené jízdě po dálnici 130km/h - 5,8 l/100km (zimní pneu)

Včera večer jsem měl cestu Praha - Hradec Králové po D11, tak jsem se rozhodl vyzkoušet, kolik auto bude brát při 130km/h podle GPS. Na první benzínce za Prahou (u Burger Kinga) jsem na výjezdu vynuloval palubní počítač, nastavil jsem na tempomatu 140km/h (tj. reálně 130) a vydal se směrem Hradec Králové.

První polovinu trasy se auto drželo na 5,6 l/100km (klesání k Labi u Poděbrad), pak začalo mírně pršet a začaly kopečky před Hradcem. Zastavil jsem na Benzině před HK (u McDonalda), PP ukazoval spotřebu 5,8 litru. Překvapilo mě, že PP ukazuje průměrnou rychlost trasy podle GPS a ne podle indikované rychlosti na tachometru.

Celou trasu jsem jel víceméně těch 130 reálných, jen několikrát jsem musel zpomalit za předjíždějícími auty (a pak zase zrychlit na těch 130). Venkovní teplota byla asi 7 stupňů. Fotky PP jsem přidal do galerie.

6.2.2019 09:18

Zimní pneu

Zapomněl jsem napsat, že jsem k auto koupil zimní pneu i s disky. Výběr disků nebyl moc velký, skončil jsem u Dezent RE 6x15 5x100 ET38. Pneu jsem zvolil Dunlop WinterSport 5

6.2.2019 00:10

Ujeto prvních 5000km

Po ujetí 5000 km myslím, že už auto docela znám, tak jsem výrazně rozšířil recenzi.

20.12.2018 09:25

První jízda po dálnici

O víkendu jsem absolvoval první jízdu po dálnici. Cca 400 km celkem. Cestu tam 200 čistě dálnice v hybridním režimu (bez vybíjení baterky) s průjezdem Prahou za 5,3 l/100km. Zpět jsem nechal baterku vybít a po ujetých 400 km se palubní počítač zastavil na 5,1 l/100km. Venkovní teploty okolo nuly, na dálnici tempomat nastavený na 125km/h (GPS 117km/h), zimní pneu.

Co mne překvapilo, byl adaptivní tempomat - na průměrně zaplněné české dálnici je celkem nepoužitelný. Po chvíli jsem přepnul na "hloupý" tempomat, se kterým dokážu jet na dálnici plynuleji.

12.11.2018 10:12

Druhe tankovani

O vikendu jsem musel podruhe natankovat benzin. Po cca 1800 ujetych kilometrech se do nadrze veslo necelych 35 litru. Vychazi to tesne pod 2 litry na 100km.

To je samozrejme zavadejici udaj, protoze nebere v uvahu elektriku. Te jsem za ten mesic dobil cca 120kWh, coz pri aktualnim tarifu vychazi na necelych 400Kc.

1.11.2018 10:59

První měsíc za námi

Po dvou týdnech jsme s autem víc než spokojeni. Až bude chvíle času, doplním hlavní recenzi. Ale většinu lidí bude zajímat hlavně ekonomika provozu, tak jsme přidal pár fotek a udělal pár výpočtů. Auto poskytuje spoustu statistik o provozu, takže po ujetých 1200km (z toho dvě třetiny "kolem komína", jednou cca 350km trasa bez použití čistě elektrického režimu, jednou asi 120km taktéž) to vypadá následovně: v nádrži je necelá polovina toho benzínu, který jsem natankoval před 20 dny cestou od dealera. Do auta jsem dobil necelých 90 kWh elektriky (vychází to v průměru na 4,4 kWh denně), což podle mých výpočtů dělá cca 300Kč za elektriku. Vždy jezdíme se zapnutým topením a klimatizací, kvůli spotřebě se nijak neomezujeme.


Přidat názorDiskuse: Toyota Prius XW5P

Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Tady se není o čem bavit. Je to Toyota a ještě navíc Prius

praktičnost
8

Kufr stačí tak na denní ježdění, na víkendy s rodinou jen s velkým sebezapřením. Dva sudy piva jako do starého Priusu tam nedám..

prostornost
9

Je to pouze čtyrmístné auto. Ale každý pasažér má pro sebe dost místa.

jízdní vlastnosti
9

Závodní auto na okruh to není, ale jízdní vlastnosti jsou překvapivě velmi dobré, rozhodně srovnatelné s jinými auty podobné velikosti. Jeden zahraniční recenzent řekl, že se chová jako "malé mrštné auto".

jízdní komfort
10

Naprosto bez problémů.

provozní náklady
10

Dal bych 12, ale nejde to :)

náhradní díly
10

Bez komentáře, je to Prius

výkon motoru
8

Který ze tří motorů? ;-) Ale jo, mohlo by to z nuly na 100 být rychlejší než za 10,7. Ale o tomhle tohle auto proste neni, i když při startu na semaforech ujedete skoro každému.

spotřeba
10

Viz "provozní náklady". Benzínku uvidíte jednou za čas.

hlučnost motoru
10

Elektromotory nejsou slyšet vůbec, benzínový jen když se tomu "šlápne na krk"

kvalita sedadel
10

Pro mne naprosto vyhovující.

brzdy
10

Brzdy v kombinaci s rekuperačním bržděním elektromotorem. Brzdí to adekvátně, detailní testy jsem nedělal.

zavazadlový prostor
5

Malý, ale dobře použitelný. Velká plocha s malou využitelnou výškou.






Blesk.cz

Drbna z Ulice Obermaierová bojuje s obří bolestí: Vpichy po celém těle!

Drbna z Ulice Obermaierová bojuje s obří bolestí:…

Konečně se jí ulevilo a ukrutné bolesti v páteři částečně ustoupily. Jenže za jakou cenu! Hvězda Ulice Jaroslava…

Monika Babišová slavila 45: Kšiltovky „sorry jako“, dlouhý rozparek a Decibely lásky

Monika Babišová slavila 45: Kšiltovky „sorry jako“,…

Manželka premiéra Andreje Babiše Monika slavila o víkendu na farmě Čapí hnízdo 45. narozeniny. Zpívalo se…

 

iSport.cz

Neymarovi se kupí potíže! Po obvinění ze znásilnění mu byl zmrazen majetek

Neymarovi se kupí potíže! Po obvinění ze znásilnění…

Mimofotbalové potíže brazilského reprezentanta Neymara se dál kupí. Brazilské úřady útočníkovi podle médií kvůli…

Slavia roste, Tvrdík z toho někdy nespí. Cílem je LM i skončit bez ztráty

Slavia roste, Tvrdík z toho někdy nespí. Cílem je LM…

Mají za sebou sezonu snů. Tak ji nazval i předseda představenstva Jaroslav Tvrdík. Slavia už se ale kouká…

 

Reflex.cz

Miloš Zeman zakázal Jiřímu Ovčáčkovi Twitter. Tráví na něm moc času, měl by si raději hrát venku s vrstevníky, tvrdí

Miloš Zeman zakázal Jiřímu Ovčáčkovi Twitter. Tráví…

Druhá první dáma Jiří Ovčáček se v těchto dnech potýká s nepříjemností. Prezident Miloš Zeman mu zakázal…

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení Trikolóry – neukojené ambice jako společný prvek

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení…

Minulé dny byly ve znamení událostí se společným jmenovatelem. Tím jmenovatelem jsou mýty. Na základě jednoho –…