Diskuse

Toyota Prius (2018)

17.10.2018

Když bylo v rodině jasné, ze nám jedno auto nestačí, nastala klasická otázka. Co koupit? Jedno bylo po zkušenostech s Priusem jasné - bude to hybrid a…

 

Toyota (JirkaVejrazka)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 13 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 02.11.2018  21:21

    Sorry jako,...

    ...ale tak strašidelný design bych nerozdýchal, ani kdyby to auto bylo pozlacené... :-O Jinak ale samozřejmě každému dle jeho gusta a přání mnoha spokojených kilometrů! ;-)
    • 32 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 03.11.2018  07:04

      « Re: Sorry jako,...

      Me zase prijde evropska uniformita zejmena koncernovych plecek pomerne nudna, ale nemam potrebu to nikomu sdelovat, zvlast kdyz ma dotycny radost z noveho auta.

      Jirko nic si z toho nedelej, auto je japonsky pekny a japonsky dokonaly. Vyjimecny evolucni design sviti na kazdem parkovisti ve stadu pres 20 let porad stejnych oktavek a fabii. Ani je nerozeznam od sebe.

      PS sveho Outlandera PHEV jsem kvuli stejnym reakcim z MA smazal a mam od podobnych rejpalu klid
      • 11 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 03.11.2018  21:35

        « Re: Re: Sorry jako,...

        A oni ti jako ti rejpalové chodili před dům a zvonili u dveří, že jsi neměl klid? :-O
        Já teda nevím, ale když nechci reagovat na něco, tak na to nereaguji, nesvádím svůj neklid na někoho jiného.

        Mimochodem, outlander není proti tomuhle nikterak extravagantní, prostě jedna z mnoha škatul SUV stádu na parkovišti, jedno jako druhé.

        Prius je hodně jiný, hodně... a pro Evropské oko a evropský design velmi těžce pochopitelný. Pravda, třeba tohle mi je milejší než asijské kopie typu H. Kona, ale pořád velká disproporce tam je.

        A Arese to nenapsal nikterak vulgárně, prostě jen napsal, že by to nerozdýchal.
        • 12 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 04.11.2018  06:55

          « Re: Re: Re: Sorry jako,...

          Nakouk sem do tve garaze. Jestli auta vybiras podle designu, tak chapu tvuj pohled, ze jsou pro tebe vsechny auta stejny.

          Svet ma na asijska auta jiny pohled nez cechacek z horni dolni. Koukni na tenhle obrazek [odkaz]
          • 01 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 04.11.2018  09:26

            « Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...

            Umíš číst a chápat psaný text? Obávám se, že ne.

            Takovéto obrázky dneska jde docela krásně vyrábět ve Photoshopu a statistiky upravovat ještě lépe než dříve.
            Realita je taková, že zatím žádná evropská značka nekopíruje design asijské, natož Japonské značky, ale kopií evropských značek se vyrábí ve světě více než samotných originálů a to nejen ve světě automobilismu.
            • 11 Reagovat !

              foto Zetti

              Zetti 04.11.2018  10:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...

              Obavam se zes nepochopil ty o co na tom obrazku jde. Je to prosta statistika TOP hledanych slov rozlozena na oblasti v souvislosti s automobilovymi znackami. Ze je to delane v grafickem programu odhali i male dite, neni divu zes na to taky prisel.

              Design TY neres. Na to jsou jiny odbornici treba v prestizni americke agenture Good Design Awards. Tady je [odkaz] . Evropa v designu aut slusne zaspala, i kdyz tu a tam se nejaka vlastovka objevi. Takze mlit neco o kopirovani je uz dneska uplne zcestne.
              • 01 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 04.11.2018  15:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...

                Výborně, takže budeme hodnotit design podle toho kolik puberťáků dá do googlu slovo Tesla >:D :yes:

                Miluju ocenění, hlavně ty, kde vyhrává ten, kdo si to v pozadí objednal. Ale i tak, hned na titulce na mě kouknul Range Rover, Bentley, Ferrari a z asijských značek Sonata, kterou navrhli v hlavním městě asijského designu Irvine v Kalifornii >:D
                V ročníku 2017 je ve všech kategoriích naprostý zlomeček, resp. promile těch, co sídlí v Asii, s přehledem vede Itálie a Německo.
                Prostě východní designéři udávájí směr. :yes:

                Když už chceš tahat mé recenze, nyní již v nich není z aktuální garáže nic krom Silvera a asi bych to měl aktualizovat, tak Design awards 2008 byla Laguna coupé druhá, hned za Sciroccem . Fabia III dostala Red Dot 2015 [odkaz]

                A takhle by se různá možná i nemožná "veledůležitá" ocenění mohla hledat do nekonečna. Základní určovací pravidlo je, že Japonci a asiatu berou design a architekturu od detailů, neřeší tolik celek, podle toho to i vypadá, viz nový Civic s detaily ze superspostu, nebo tohle hybridní obludárium. Evropský desing bere produkt jako celek. Ale to je vidět kompletně na celém designu, od elektroniky po nábytek.
  • 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 04.11.2018  17:59

    Prius

    sa mi pozdáva ale jedine v 7 miestnej verzii,tam to vypadá ešte kúkateľne. Ak sa bude dariť tak možno by som išiel do toho,ale táto verzia ako recenzuješ by u mna z dizajnového hľadiska neprešla aj keď farba je celkom pekná. Technika je tam asi overená a každou generáciou lepšia a lepšia.
    Prečo nie solárnu strechu ?
    Po čase nápis ďalšie poznatky a vcelku ma zaujíma aj ekonomika prevádzky z dlhodobého časového horizontu.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 05.11.2018  08:55

      « Re: Prius

      Solarni strecha nedava moc smysl. Mozna nekde v Kalifornii, kde slunce prazi 300 dni v roce. Ja parkuju casto pod strechou a mozne zisky "az" na 5km za den jsou proste prilis teoreticke. Nehlede na hlavni nevyhodu - zvysuje to vahu auta a souvisejici komponenty zabiraji misto. Potrebuje to dalsi elektroniku a extra baterku uvnitr, takze se musi vyhodit head-up displej, hlidani mrtveho uhlu a jeste neco dalsiho.
  • 00 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 12.11.2018  18:29

    Super

    Super, že tu konečně někdo sepsal recenzi na plug-in Prius, díky. Jako majitel Aurisu hybrid ti mohu doporučit aplikace hybrid assistant + hybrid reporter, mám je i trochu popsané zde v recenzi na MA. Lze z nich vyčíst spoustu zajímavých dat z jízdy. Ale to není hlavní důvod, proč píšu - chci se zeptat na 2 otázky, které mi vrtají hlavou. 1) Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid? Tím pádem dobíjí jízdou jen určitou kapacitu baterie, nebo se jizdou snaží dobit komplet celou kapacitu? 2) Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu... Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g? Mam na mysli, zda napr system prepina na elektriku casteji, i pri vyšších rychlostech atd. Nebo energii ve velke baterii system šetří čistě na EV režim? Jaké jsou hlavní rozdíly v klasickém hybrid režimu mezi tvým priusem 2g a plug-inem? Díky za případné info.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 12.11.2018  20:55

      « Re: Super

      Diky, ale techniku fungovani HSD znam celkem detailne (vcetne napr. toho, ze ukazatel kapacity baterky jen malo souvisi s realnou kapacitou baterie). Aplikace urcite nevyuziju. Auto mam na jezdeni a teplota baterie, otacky vsech motoru apod. jsou mi lidove receno "ukradene".

      "Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid?"

      Ano. Dokonce ho tlacitkem HV-EV muzes donutit k tomu, aby se choval jako klasicky hybrid *kdykoli*. Pak se ukazatel kapacity baterie pohybuje v rozmezi nejakych 2-3%.

      "Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu"

      Ano - to je ten HV rezim. Proste stisknes tlacitko a zacne se to chovat jako klasicky hybrid. Baterka priblizne drzi kapacitu. Vhodne pokud chces jet po okreskach na benzin a pak ve vetsim meste na elektriku, aby ti nejaka zbyla.

      Auto se nikdy nesnazi baterku dobit za jizdy zpet na maximum. Pri brzdeni apod samozrejme dobiji co jde, ale zbytecne nezvysuje vykon motoru proto, aby poslal neco "navic" zpet to baterky. Vyjimkou je dobijeci rezim, ke kteremu ho muzes donutit. Pak postupne dobije baterku az na 80% nabiti (indikovaneho :), coz zvysuje spotrebu benzinu pri jizde asi o 10%. Sam jsem to jeste nezkousel, nebylo proc.

      "Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g?"

      Ano - i v ciste hybridnim rezimu jezdi velmi rad na elektriku. Je to podle mne zpusobene dvema faktory - silnejsim motorem a zvysenim limitu elektricke jizdy z puvodnich cca 65km/h na 135km/h. Zatim jsem pri kazde jizde v hybridnim rezimu jel minimalne 45% vzdalenosti ciste na elektrinu (pocitam jizdy nad 100km), obvykle lehce pres 50%. Je to ale bez dalnic - chovani na dalnici zatim vyzkousene nemam.

      • 00 Reagovat !

        foto MBambus

        MBambus 13.11.2018  08:53

        « Re: Re: Super

        Super auto i recenze, já sem Toyotě věrný už přes 15let i když stále jen těm čistě spalovacím, ale co tak vidím, tak ten plug-in hybrid je podle mě nejlepší možné řešení. Když tankuješ tak málo, nekazí se ti už benzín v nádrži :-) ? Jakmile bude nějaký plug-in od Toy/Lex s náhonem na všechny čtyři kola, tak neváhám.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 21.11.2018  10:14

          « Re: Re: Re: Super

          Promin, nejak jsem tvuj komentar prehledl :-(

          "Když tankuješ tak málo, nekazí se ti už benzín v nádrži?"

          Muze :-) V manualu je napsano, ze bys mel natankovat aspon 20 litru noveho benzinu za rok :-) Dokonce to auto muze zobrazovat nejake varovani "benzin je uz moc stary, natankujte" - ale to se mne netyka, na benzin normalne jezdim. Po 2000 ujetych km uz jsem projel skoro 40 litru.
      • 00 Reagovat !

        foto martinST

        martinST 13.11.2018  13:29

        « Re: Re: Super

        Díky moc za info. Zase mám trochu jasněji. Ještě bych poprosil o případné doplnění jízdy na dálnici, zde by navýšení limitu pro čisté elektrický provoz na 135km/h mohlo taky slušně pomoct. Ale rád si přečtu reálné zkušenosti. Jeste jednou díky a ať slouží. Teď mne napadl ještě jeden dotaz: Pokud jedu v EV režimu a potrebuju najednou plný výkon (baterie nabitá), zapne auto spalovak, nebo u plug-inu zrychluje porad elektricky? Vzhledem k většímu vykonu elektromotoru bych se nedivil. Typicky - prudší vjezd z vedlejší na hlavní v hustějším provozu např...
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 13.11.2018  14:31

          « Re: Re: Re: Super

          Dalnice bude az v prosinci, nechce se mi kupovat dalnicni znamku, kdyz muzu na dalnici se starym Priusem :-)

          Kdyz das plyn az na podlahu, tak se *vzdy* nastartuje benzinovy motor - bere se to jako nouzova situace, kdy potrebujes vsechen vykon. Kazdopadne to neni caste - zrychleni v ciste elektrickem rezimu v pohode staci na to, abys vjel z vedlejsi na hlavni atd. Takze kdyz das plyn "do tri ctvrte", tak benzin nenastartuje a auto bude slusne zrychlovat. Plati porad to co u stareho Priusu - na semaforech z mista ti na prvnich par desitkach metru ujede malokdo (i kdyz mas ciste elektricky rezim).
          • 00 Reagovat !

            foto Zetti

            Zetti 14.11.2018  09:21

            « Re: Re: Re: Re: Super

            Taky kdyz seslapnes plyn az na podlahu v hybridnim rezimu, ma generator tendenci spolu s akceleraci dobijet baterii, nebo dava vsechnu energii do té akcelerace?
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaVejrazka

              JirkaVejrazka 14.11.2018  11:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Super

              Musel jsem to dnes vyzkouset, takovehle detaily jsem nikdy neresil. Vypada to, ze se pri plne seslapnutem pedalu zadne dobijeni nekona, vsechna energie jde do zrychleni. Ale zkusil jsem to jen jednou na okresce.
              • 00 Reagovat !

                foto Zetti

                Zetti 14.11.2018  12:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                Super, lehka zavist. Uvidime jestli to mits odstrani v novem modelu 2019 s rezimem sport.
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaVejrazka

                  JirkaVejrazka 14.11.2018  13:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                  Co by meli odstranovat?
                  • 00 Reagovat !

                    foto Zetti

                    Zetti 18.11.2018  08:45

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                    To je vcelku jasny, neduh Outlandera PHEV sem popsal v puvodnim dotazu. Mam jeste jeden. Prius topi ciste elektricky? Muzes si auto pred jizdou predehrat ze zasuvky?
                    • 00 Reagovat !

                      foto JirkaVejrazka

                      JirkaVejrazka 18.11.2018  16:14

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                      Topi ciste elektricky (tepelnym cerpadlem), pokud neni venku hur nez -10 stupnu. Pri vetsi zime musi zapnout benzinovy motor.

                      Auto muzu predehrat ze zasuvky tlacitkem na dakovem ovladani. Jeho stisknutim se zapne klimatizace a vytapeni a dostane teplotu interieru na posledni nastavenou teplotu.

                      Americke verze maji vetsi moznosti vytapeni a klimatizovani pres aplikaci v mobilu, ale ta u nas myslim nefunguje (nezkousel jsem).
                      • 00 Reagovat !

                        foto Zetti

                        Zetti 18.11.2018  20:03

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                        Taky to muzu zapnout, ale topeni ma vyssi prikon nez unese zasuvka a tak bere energii z baterie. Podle mne kolem 4 kW.
                        • 00 Reagovat !

                          foto JirkaVejrazka

                          JirkaVejrazka 19.11.2018  08:40

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                          Aha, tak to tady fakt neni problem, to topeni je energeticky dost efektivni.

                          Ale dnes jsem vyzkousel, ze pokud neni pripojeny nabijeci kabel, tak to po stisknuti tlacitka na dalkovem ovladani nevytapi. To jen tak na okraj.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Zetti

                            Zetti 19.11.2018  08:44

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                            Zajimavy. Ja muzu zapnout topeni i pres wifi treba z obchodaku. [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto Borak

    Borak 29.11.2018  17:11

    Jirko, Jirko!

    Kdypak ty uz konecne vyrostes? I kdyz posun od auticek na klicek k tem na baterky se taky pocita ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 20.12.2018  10:46

    Adaptivní tempomat

    Taky se s adaptivním tempomatem teprve sžívám. I předchozího auta jsem měl jen ten "hloupý" a ten mi naprosto vyhovoval. Nicméně já na rozdíl od Tebe nemám na výběr. U VW nelze u tempomatu vypnout radar. Má ale naštěstí možnost nastavení citlivosti, tj. odstup od předchozího vozidla. Použitelné jsou pouze větší odstupy, protože při těch krátkých jede při hustějším provozu brzda plyn. Jinak spotřeba na dálnici i přes nižší reálnou rychlost je super. Až se mi to skoro nechce věřit. Já bych za těch podmínek měl kolem 6 L.
    • 00 Reagovat !

      foto vondry87

      vondry87 20.12.2018  14:34

      « Re: Adaptivní tempomat

      Naprosto stejná zkušenost i pocity :-) Zlatý klasický tempomat. Jen já mám tedy nastavenou nejkratší možnou vzdálenost, protože jinak se v hustém provozu do té mezery pořád někdo cpe a auto pořád brzdí a vytváří další mezeru pro další auto a tak pořád dokola, což vede k tomu, že mě někteří nervózní řidiči měli za brzdiče provozu a začali mě předjíždět zprava a zařazovat se přede mě, takže jsem nastavil nejkratší možnou vzdálenost a mám klid.
  • 00 Reagovat !

    foto AurisHSD

    AurisHSD 21.12.2018  21:24

    Hezké

    Ten desing jsem nezkousl ani u C-HR, proto auto HSD pohonem se mi nejvíce líbil Auris.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 06.02.  09:15

    po doplnění

    perfektní recenze, ta spotřeba je opravdu výborná, ekonomika skoro na úrovni aut na CNG. Vylepšuji hodnocení.
  • 00 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 09.02.  05:48

    Paráda!

    Všechno. I barva. Spokojenost přát nebudu, protože ta je u Priusu automatická. Tak snad jen trpělivost s neznaPriusy ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 21.02.  14:49

    Při 130 GPS

    Je to fakt slušný těch 5,8L/100Km. Já mám jedno z nejúspornějších benzínových aut a reálně bych se za stejných podmínek pohyboval tak o 1L výš. Holt jsou v Toyotě motoroví kouzelníci. Mohu jen závidět.
    • 00 Reagovat !

      foto Rasto

      Rasto 21.02.  17:59

      « Re: Při 130 GPS

      No to bude sčasti aj lepšou aerodynamikou, ale aj vyššou účinnosťou vďaka attkinsonovi. Každopádne pekná a uveriteľná hodnota. Aspoň je jasné, že všetci tí čo tvrdia, že s ľubovoľným benzínovým autom jazdia po diaľnici pod 6 pri 130 kecajú.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Kaiserův útěk z nemocnice: Po boku milované ženy a s igelitkou plnou léků!

Kaiserův útěk z nemocnice: Po boku milované ženy a s…

Přestože herce Oldřicha Kaisera (64) zradilo srdíčko a on byl s vážným infarktem myokardu hospitalizován…

Na Žižkově jsou měsíční skafandry pro Apollo 11: Pracovaly na nich tisíce lidí

Na Žižkově jsou měsíční skafandry pro Apollo 11:…

Každý si vybavíme snímky z Měsíce, kde astronauti z misí Apollo poskakují v nadměrných oblecích, skafandrech.…

 

iSport.cz

Tour de France ONLINE: Peloton čeká výšlap na legendární Tourmalet

Tour de France ONLINE: Peloton čeká výšlap na…

První velké bitvy ve vysoké nadmořské výšce a obávaný výstup na legendární Tourmalet čekají dnes cyklisty na…

Tady bydlím já! Nedvěd ukázal luxusní byt v Praze a úžasný výhled

Tady bydlím já! Nedvěd ukázal luxusní byt v Praze a…

Žil řadu let v centru New Yorku na Manhattanu, útulný byt měl v Pittsburghu, zařídil si bydlení v Miami, odkud…

 

Reflex.cz

12 věcí, které jste chtěli vědět o Petru Čtvrtníčkovi, ale báli jste se zeptat. Reflex to risknul!

12 věcí, které jste chtěli vědět o Petru…

Koncertu skupin Wsedě a Buzerant předcházela ve stanu Reflexu na Colours Of Ostrava beseda s jejich bubeníkem,…

Strana ukrajinského prezidenta-baviče Zelenského míří k vítězství v nedělních parlamentních volbách

Strana ukrajinského prezidenta-baviče Zelenského…

Ukrajinci jdou v neděli znovu k volebním urnám, protože na jaře zvolený prezident Volodymyr Zelenskyj po nástupu…