Diskuse

Toyota Prius (2010)

17.8.2014

Toyota Prius. Čo k tomuto názvu viac napísať? Je to auto, tak ako každé iné, má 4 kolesá, volant a odvezie cestujúcich z bodu A do bodu B. Tak prečo…

 

Toyota Prius (PALO-Prius)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 17.08.2014  15:05

    ok

    přeji hodně km na baterky :yes: Prostě ta technika mně zajímá více jak nějakéj dvanáctiválec. Ta spotřeba je fakty dobrá, ještě bys měl vyzkoušet, jestli bez tempomatu by nebyla lepší.
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 21.08.2014  09:57

      « Re: ok

      Mne taky ;-) je to proste zavan bodoucnosti a takova budoucnost mi vyhovuje
  • 00 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 18.08.2014  07:28

    Zdravím a děkuji!

    Ještě jednou gratuluji k úžasnému autu, které vás odmění svoji nenáročností, spolehlivostí a všestranností.
    Ta zmínka na konci je velice milá ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 18.08.2014  23:40

    hybrid

    Přemýšlel jsem jestli mám vůbec něco napsat do diskuze aby to nevyznělo příliš negativně. Pro mě je totiž Toyota Prius synonymem pro naprosto bezpohlavní přemisťovadlo prosté jakýchkoliv emocí ať už při jízdě samotné nebo z pohledu designu. Ale na druhou stranu se mi strašně líbila recenze, bez únavných pasáží jak je to auto skvělé a krásné. Dávám palec nahoru za odvahu do toho jít a přeji mnoho spokojených km a to nejen těch elektrických. A omlouvám se za tu 9 v hodnocení auta, kdyby to bylo cokoliv jiného tak dávám 10.
    • 00 Reagovat !

      foto PALO-Prius

      PALO-Prius 19.08.2014  07:37

      « Re: hybrid

      V pohode, kolko ludi - tolko chuti :-) Mne to vsak do mestkej premavky stale vychadza ako najlacnejsie riesenie. Ja som bol na tom podobne, asi treba vyskusat a mozno clovek potom zmeni nazor...najma co sa tyka tej emocie pri jazde.
      Presne tak, recenzia nemala byt o aute samotnom (o tom je vsade napisane uz vsetko), ale skor o tom preco? a ako? Pre ludi co nemaju skusenost s dovozom a chceli by Prius ci ine u nas "nedostupne auto".
      Dakujem.
    • 00 Reagovat !

      foto Dylan-McKay

      Dylan McKay 19.08.2014  08:09

      « Re: hybrid

      Co z aut, které například vlastníš je sexy a plné emocí?

      S Priusem třeba jezdím raději než s V8 SUV nebo s Porsche 911. Přitahuje hodně pozornosti, vzbuzuje diskuse na ulici, dělá mi nové přátele a je vysoce nakažlivý! ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 19.08.2014  11:15

        « Re: Re: hybrid

        Golf 7 a auto které vyzařuje chladnou krásu z každého svého detailu. Emoce jsou ukryté v preciznosti dokonalém zpracování. Navíc je aspoň pro mě uvnitř velmi útulný. Ve svém příspěvku jsem nikdy nepoužil slovo sexy. To od auta opravdu nevyžaduji. Octávka 1 to je jiný případ. To už slouží jako přibližovadlo . Je to 14 let starý stroj který má s minimem poruch nalítáno téměř 300 Tis Km a jezdí za stejně jako téměř nový prius.
        • 00 Reagovat !

          foto PALO-Prius

          PALO-Prius 19.08.2014  13:58

          « Re: Re: Re: hybrid

          Musim reagovat. Neverim ze 14rocna Oktavka jazdi v meste za realnych 4,2l ;-) (ked pozriem na spritmonitor tak celkovy primer najlepisch s Dieslom to maju tak do 5,6l..kolko to potom musi "zrat"v meste). My mame s minimem poruch Ford Focus s 270tis KM a tiez spokojnost, akurat v zime to v meste zralo 10l...
          • 01 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 19.08.2014  14:21

            « Re: Re: Re: Re: hybrid

            Samozřejmě neměřím spotřebu jen ve městě ale celkovou, průměr jízd město 30% silnice 40% dálnice 30%. V létě 4,9-5,1 i s klimou, v zimě o 0,3 l víc. Když ten hybrid vyjede na dálnici tak se pod 6 nedostane. Ale rozumím tomu že ve městě může mít spotřebu nižší než klasické TDi.
            • 30 Reagovat !

              foto Dylan-McKay

              Dylan McKay 19.08.2014  18:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: hybrid

              Co je to za klauni? Já se nikdy nedostanu nad 5 litrů, ale ty máš ve všem jasno.

              Nový Golf jsem viděl jet z motorek v Brně. Sedělo v něm 5 Němců. Byli tam jak vosy na bonbóně. Zapařeý okna, výraz utrpení, hlavy na zadním okně. Tyhle auta mi jako příklad nedávej... :-)
              A co se té oktávky týče, ta dělá z mnoha majitelů... lháře.
              • 02 Reagovat !

                foto Verny-2013

                Verny_2013 19.08.2014  19:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hybrid

                Jaké auto takový majitel, je jasné že tady nemá smysl diskutovat. Užívej si v klidu toho svého hybridního hermafrodita. Aspoň si ale příště svůj příspěvek pořádně přečti ať tam nenasekáš tolik gramatických chyb.
                • 40 Reagovat !

                  foto Dylan-McKay

                  Dylan McKay 19.08.2014  20:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hybrid

                  Opravdu to nemá cenu. Jen další klasický oktávkář bez fantazie a zkušeností.
                  PS: chybí mi písmenko, no. Mimochodem sám máš v recenzích několik chyb ;-)

          • 00 Reagovat !

            foto michalpneu

            michalpneu 20.08.2014  12:45

            « Re: Re: Re: Re: hybrid

            no, je fakt, že pravidelně jezdit po městě s OI TDI za 4,2 to je utopie, jako dalo se to, když byl menší provoz nebo i teď večer, tak v pohodě, ale jinak za normálního provozu se to pohybovalo kolem těch 5,6 l nafty. A to jsem ekorallysta, takže já měl s každým autem co jsem jel vždy nižší spotřebu paliva, ať to bylo auto jakékoliv značky, než mělo uvedeno v papírech, ale já jsem extrém.

            Je fakt, že mimo město těch 4,5 nebyl žádný problém.

            Na druhou stranu, táta, který s ní tehdy jezdil víc se pod 5,5 nedostal ani mimo to město.....
  • 00 Reagovat !

    foto Poustevnik

    Poustevnik 23.08.2014  14:47

    Prius

    Ahoj, tvou recenzi jsem už před časem rychle proletěl, ale k bodování jsem se neuchýlil, abych zbytečně nedával negativní hodnocení. Nejsem moc fanda těchto technologických řešení, je to dle mého slepá ulička, ale je fakt, že jsem v tom nikdy neseděl. O to víc mě překvapilo tvé hodnocení recenze na moji mazdu, která se koncepcí snad více lišit nemůže. Díky za to. Pročetl jsem si tedy tu tvou ještě jednou, pořádně a musím uznat, že sis svou volbu velmi dobře obhájil, a to si myslím, že je hlavní, vysvětlit, proč toto auto a jaké v sobě nese výhody, nevýhody. Tvé preference chápu a jakkoli bych do toho auta nikdy nešel, jsem jiný typ řidiče, rád bych si ho někdy vyzkoušel na vlastní kůži. Možná bych pak uvažoval a nějakém starším typu Priuse pro mámu za její Astru 1,4 16V která nejede a žere jak jak V6.

    Každopádně přeju mnoho spokojených kilometrů bez poruch a za poloviční cenu, než jezdím já ;-) . :-!
    • 00 Reagovat !

      foto PALO-Prius

      PALO-Prius 23.08.2014  18:02

      « Re: Prius

      Ja mam k japoncom velmi dobry vztah a ak by som nekupoval hybrid tak urcite skyactive, tiez kvoli spotrebe. Proste technologia co ide vpred, dizajn, ktory je pre klasickeho europana gycovy..lebo je iny, idu proti prudu a to sa mi vzdy pacilo v kazdej oblasti zivota. Koniec koncov japonska predciznost a spolahlivost... Mam troska problem s pridavanim fotiek, zastavilo sa to na cisle 35, hoc sa snazim uz zopar dni nahodit dalsich cca 15 fotiek a vzdy sa caka na spracovanie a nic sa neskor nedeje, na dalsi den je prazdny "buffer", skoda. U teba sa mi pacila historia kupy, nadsenost pre 323f, fotky a recenzia, takze 3x10 bez mihnutia oka.
    • 10 Reagovat !

      foto Dylan-McKay

      Dylan McKay 23.08.2014  20:36

      « Re: Prius

      Poustevniku, nikdy neříkej nikdy. Když jsem na Prius koukal z Range Roveru, kroutil jsem hlavou. Dnes koukám na Range Rover z Priusu a kroutím hlavou...

      Hybrid rozhodně není slepá ulička, ale cesta.
  • 00 Reagovat !

    foto PALO-Prius

    PALO-Prius 27.08.2014  05:36

    Hodnoceni 8b

    Chcem sa spytat pana 8 bodoveho, v com podla jeho naziru msm este vyllepsit recenziu, aby to bolo aspon na ten priemer nad 9b, ked nie k 10b.
    Dakujem za kriticky nazor.
    Palo
  • 10 Reagovat !

    foto sy242

    sy242 28.08.2014  00:09

    Palec nahoru

    Přiznám se že nechápu, jak někdo může o tomhle autě říct, že to je bezpohlavní přemisťovadlo prosté jakýchkoliv emocí ať už při jízdě samotné nebo z pohledu designu. Za jízdu to hodnotit nemůžu, ale z pohledu designu nemá chybu, hlavně zadek a boky jsou perfektní, a řadím si ho k citroenům cx, bx, xantia a podobným nezapomenutelným typům. Že prius existuje jsem si uvědomil až s testem ojetiny 2. generace ve Světě motorů, a už mě myšlenky na něj nepustily:) Slíbil jsem si že když všechno půjde dobře, tak zimu ještě odjezdíme stilem, na jaře prius. Už mám dieselu plné zuby. Bílý, kdyby to šlo. Jo, solární střechu jsi nechtěl?
    • 00 Reagovat !

      foto PALO-Prius

      PALO-Prius 28.08.2014  07:53

      « Re: Palec nahoru

      Dik. Ano, velmi velmi sme chceli solarnu strechu a aj cuvacu kameru, ci aspon senzory. Avsak, ked clovek kupuje jazdene auto, tak su iste veci, ktore su dolezitejsie. A to najma stav vozidla a jeho historia a v prvom rade bezpecnost = LED svetla. Preto som nakoniec vybral tento Prius, hoc bez "solardachu" a kamery, ci senzorov. Tie parkovacie senzory pravdepodobne budem dorabat. Na druhu stranu sa musim priznat, ze nie som velky priaznivec klimatizacie a ked nemusim, tak ju nespustam....a ak ano tak max -2stC oproti vonkajsej teplote.
      Ked raz budem "velky"a "bohaty", tak snad dalia 4x4 generacia uz bdue v este lepsej vybave :-)
      Inak budem pravidelne pridavat informacie o jazde s Priusikom. Zatial som najazdil malo kilometrov (do 2tis), aby som to mohol popisat lepsie. Co je vsak iste, tak moje okolie...kazdy jeden clovek... je ohromeny autom, najma jeho tichostou a zazitkom za volantom. Ludi prekvapuje najma jazda v power mode, necakaju ze Prius je take agilne, energicke auto...cakaju od neho, ze to bude taky pomaly slimak, co sa pomaly rozbieha na krizovatke kvoli ECO mode :-)
      • 00 Reagovat !

        foto sy242

        sy242 28.08.2014  14:20

        « Re: Re: Palec nahoru

        Jen jsem se ptal, nejsem z manuálu moc moudrý k tomu, jestli to k něčemu je, že klima může běžet i déle i když odejdeš (když nemáš tu střechu tak běží pár minut aspoň ventilátor, je to tak?) Denní LED světla jsou bezesporu fajn a věř mi že výměna žárovek ve stilu mě vede k tomu, že další auto už je mít musí! Jo, kamera implikuje přítomnost navigace, tedy obrazovky na středovém panelu, že? Další generace je myslím stopnutá, neb už mají to auto na vodík téměř k sériové výrobě. Je to nádherné auto, ale já jsem jiný, mně se líbí i druhá generace:) Aha...asi neznají charakteristiku elektromotoru, tedy největší krouťák v nula otáčkách:D Tak ať ti to jezdí!
        • 00 Reagovat !

          foto tomijasan

          tomijasan 04.10.2014  21:10

          « Re: Re: Re: Palec nahoru

          prius so solárnou strechou má dve funkcie na chladenie...

          - klíma na diaľku - na diaľkovom centrálnom ovládači je tlačidlo na zapnutie klimatizácie, to naštartuje klimatizáciu tak ako bola pred vypnutím auta nastavená, pobeží maximálne (tuším) 5 minút
          - ventilácia - vo vnútri auta je tlačidlo na zapnutie/vypnutie ventilácie, tá sa automaticky spustí pri zamknutom aute ak je dostatočný slnečný svit. bežia len samotné ventilátory (nie klimatizácia) ale i to je dostačujúce na to aby v aute nebol prehriaty stojatý vzduch
  • 00 Reagovat !

    foto tomijasan

    tomijasan 04.10.2014  21:06

    Prius III

    Ahoj, pekná recenzia a teda chcem sa pridať tiež som si pred mesiacom doniesol Priusa 3tej generácie z Holandska. a ako som s ním začal jazdiť po Bratislave tak sa týchto áut zrazu vynorilo na cestách akosi viac než pred polrokom kedy som si začal toto auto hľadať...

    mám ho vo výbave na 15tkách kolesách, s xenónmi stretávačkami, strešným oknom, solárnou strechou a cúvacou kamerou. ale popravde parkovacie senzory i tak chýbajú :/ hlavne vpredu kde ešte nemám tak dobrý odhad na dĺžku kapoty.. ak môžeš hoď mi pls info kde si si dal robiť tie parkovacie, isto do toho pôjdem aj ja.

    a po mesiaci jazdenia nemôžem na auto zatiaľ povedať ani jedno krivé slovo, maximálna spokojnosť :-)
    • 00 Reagovat !

      foto PALO-Prius

      PALO-Prius 05.10.2014  08:03

      « Re: Prius III

      Diki a vitam dalsi Prius v Bratislave :yes: Ano, ja som za posldne 4 dni stretol 5 Priusov z toho 3 najnovsie (2x mimo BA znacka). Urcite sprav potom fotky a spis recenziu, rad si precitam tvoj pribeh...

      Autoalarm aj senzory (len zadne) som si daval robit tu Novosedlík - AEN s. r. o., Vajnorská 108/A (hned pri Adidase na Vajnorskej):
      [odkaz]

      Da sa s nimi dohdonut na akych snimacoch chces, podla ponuky, pripadne si kupit vlastne a dat si len namontovat. Maju velmi velmi dobry pristup k zakznikovi, naozaj odporucam. Certifikaty k systemu a montazi su samozrejmostou.

      Mas v tehcnicaku 15ky? Lebo ja mam zapisane len 17ky, zimne mam 15ky a budem to teraz riesit, asi budem musiet ist do Toyoty aby mi dali nejaky papier a s tym potom zase ist na Kpciansku a zapisat to (+ TUV certifikat z alu diskov RIAL).
      • 00 Reagovat !

        foto tomijasan

        tomijasan 05.10.2014  13:18

        « Re: Re: Prius III

        no až bude troška krajšie počasie tak vybehnem nejaké foto urobiť, príbeh nič zaujímavé čo by stálo za rozpísanie :-) našiel som si na nete, urobili sme si s polovičkou výlet do holandska, pozrel a vyskúšal, dohodol sa na cene, vybavili nám papiere a cestovali sme s ním už nazad. a v BA som si zaplatil firmu, ktorá mi vybavila všetky papiere a prihlásenie, na toto veru nemám nervy a čas :-) a už len jazdím...

        dik za referenciu na novosedlíka, tú firmu poznám, chodieval som tam so služobným autom, takže niekedy vybehnem a skúsim s nimi dohodnúť tiež :-)

        a yes v techničáku mám zapísané len 15tky, konkrétne 195/65 R15, ráfik 6,5Jx15 to čo bolo zrovna obuté na aute... na naše cesty väčšie disky ani nechcem :-(
  • 00 Reagovat !

    foto unicorn64

    unicorn64 10.10.2014  02:53

    Klima pri zastavenom aute

    Pekna recenzia, vdaka za detaily pri kupe jazdenky. Povodne som uvazoval nad jazdenkou, ale momentalne cakam na novu generaciu Priusu, ktora by potencialne mala mat stvorkolku do 60 km/h, uvidime ...
    Mam jednu technicku otazku. V zime niekedy cakam v zastavenom aute dlhsi cas a potrebujem zapnutu klimatizaciu. V klasickom aute musim mat zapnuty motor. Ako je to pri hybride? Predpokladam, ze vzhladom na bateriu sa motor striedavo zapina-vypina a zrejme mu to neskodi. Ak uvazujeme teploty okolo nuly, ake su cca intervaly? Diky za odpoved.

    PS: Prius je vynimocne auto, dokonca sa k nemu da dokupit menic, ktory utiahne v nudzovych stavoch elektrinu pre celu domacnost :-)
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto PALO-Prius

      PALO-Prius 10.10.2014  20:25

      « Re: Klima pri zastavenom aute

      Ahoj. Diki za uznanie, ano schvalne som poopisal cely postup dovozu takehoto auta zo zahranicia, aby sa toho ludia nebali, aby vedeli co ich caka a aby u nas jazdilo viac takychto aut :-)

      Kedze mam auto od leta, este neviem ako bude reagovat pri nule. Planujem vsak uz coskoro zakryt chladenie podla popisov z USA for, v zime to znizuje spotrebu az o 1l/100km, kedze je motor skor zohriaty. Kazdopadne, budem to "kvoli tebe" sledovat :yes:
      Ale ano, motor sa vypina a zapina podla potreby aj ked clovek stoji na semaforoch, kvoli baterii (takze bude asi jedno ci je to leto/zima, dovodom bude bateria). Ak je bateria malo dobita, tak vtedy zapne aj motor, hoc colvek stoji na "P".

      • 00 Reagovat !

        foto unicorn64

        unicorn64 11.10.2014  06:47

        « Re: Re: Klima pri zastavenom aute

        Diky za ochotu.
      • 10 Reagovat !

        foto hg

        hg 18.11.2014  19:56

        « Re: Re: Klima pri zastavenom aute

        Ahoj,
        pekne si popísal prečo človek kupuje Prius. Osobne ho mám 2 roky, najazdených 65000 km. Kúpil som ho ako nový, podobným myšlienkovým pochodom aký si uviedol. Pracuje bez závady, samozrejme. Jazdím vyše 30 rokov, vyskúšal som mnoho iných, ale pravdepodobne už iné auto ako hybrid Toyoty nekúpim.

        Teraz k veci: kedy sa zapína a vypína motor (info z odborných článkov a od fanatikov v USA):
        Auto je vymyslené a postavené tak, aby malo čo možno najnižšiu spotrebu a tomu je podriadené aj zabezpečenie podmienok prevádzky.

        Benzínový motor bez ohľadu na vonkajšiu teplotu sa zapne vždy, keď je potrebné dosiahnuť optimálnu prevádzkovú teplotu motora a katalyzátora. Ak auto stojí, motor je zaťažený generátorom a nabíja akumulátor, ale to nie je prvoradý cieľ. V zime je potrebné zohriať kabínu, čo samozrejme ochladzuje motor, rýchlejšie sa ochladí katalyzátor, preto aj častejšie beží. Na druhej strane, ak je dostatok šťavy v akumulátore a chladiaca kvapalina má dostatočnú teplotu, vykurovanie pracuje aj keď motor nebeží.
        Podobná je situácia aj v lete. K tomu, aby v stojacom aute pracovala klimatizácia, stačí, aby akumulátor bol nabitý. Z plne nabitého akumulátora dokáže vychladiť auto cca. 10-15 minút v závislosti na vonkajšej teplote. Mimochodom, ak dobre viem, je to jediné sériovo vyrábané auto, ktorý dokáže chladiť aj keď benzínový motor nie je v prevádzke. Klíma je totiž poháňaná čiste elektricky. To nedokážu ani najdrahšie modely luxusných limuzín s najmúdrejším start-stop systémom.

        Čo sa týka zaťaženia benzínového motora častým naštartovaním, nemusíte mať obavy. Prius nemá štartér, štartuje ho jeden z motorgenerátorov, a to tak, že sa najprv elektromotor roztočí na cca. 1000 ot/min a až potom sa pripojí benzínový motor, ktorý okamžite naskočí do uvedených otáčok, tým sa zaistí okamžité mazanie. Porovnajte to s bežným štartérom s otáčkami 100-200 ot/min. To je aj dôvod toho, že počas jazdy nie je cítiť ťukanie pri zapnutí alebo vypnutí benzínového motoru.

        Ešte k tepelnému komfortu motora. Chladiaci okruh obsahuje aj termostat, do ktorého sa po vypnutí auta nasáva časť chladiacej kvapaliny (je to aj počuť), aby sa udržala teplá do nasledujúceho štartu. Dôsledkom je, že motor štartuje s teplou kvapalinou a v zime takmer okamžite začne kúriť (30-60 sekúnd).

        Pre tých, ktorí nevedia čo všetko nie je v Priuse a tým pádom sa nemôže ani pokaziť:
        prevodovka, spojka, dvojhmotový zotrvačník, štartér, klinový remeň, turbo, vstrekovacie čerpadlo, vstrekovacie dýzy a všetky drahé veci, ktoré dnešné super ekologické litrové motory so 120 k k životu potrebujú.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 18.11.2014  20:03

          « Re: Re: Re: Klima pri zastavenom aute

          Převodovka tam je, jinak by to jelo tak 50 km/h max.,. není tam jen běžná převodovka, ale pokud se nepletu, tak variátorová. A samozřejmě je na autě spousta unikátních dílů, které se zkazit taky mohou, jen ta klimatizace napájena elektricky např.
          • 00 Reagovat !

            foto hg

            hg 22.11.2014  11:05

            « Re: Re: Re: Re: Klima pri zastavenom aute

            Na tomto videu [odkaz] je zjednodušený ale funkčný model prevodového ústrojenstva Priusu, Príliš sa to na klasickú prevodovku nepodobá. Má 3 vstupné hriadele (benzínový motor + 2 elektrické motorgenerátory) a výstup na poháňané kolesá. A funguje to pri jazde vpred i vzad a ľubovoľnej kombinácii hnacích agregátov, a pri brzdení motorom aj v opačnom smere.

            Samozrejme, za prevodovku to považovať môžeme, veď výkon odovzdávaný na vstupoch pri rôznych otáčkach odovzdáva na výstup s konštantnými otáčkami.
        • 00 Reagovat !

          foto PALO-Prius

          PALO-Prius 19.11.2014  08:53

          « Re: Re: Re: Klima pri zastavenom aute

          DIkes za podrobne info. Je pravda, ze ja osobne som sa do vnutra Priusu nikdy hlbsie "nevrtal", na rozdiel od mojho brata :-) Ja som spokojny, hlavne nech funguje ako ma, presne tak, ako od neho ocakavam.
          • 00 Reagovat !

            foto unicorn64

            unicorn64 02.02.2015  18:16

            « Re: Re: Re: Re: Klima pri zastavenom aute

            ... vela zaujimavych informacii, ale moja otazka este stale visi vo vzduchu :-)
            "Ak uvazujeme teploty okolo nuly, ake su cca intervaly?"
            • 00 Reagovat !

              foto PALO-Prius

              PALO-Prius 04.02.2015  20:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Klima pri zastavenom aute

              Bohuzial som v zime po BA zatial jazdil len velmi kratke trasy a tak bol motor zapnuty skoro stale aj kd bola plna bateria...pre studeny motor.
  • 20 Reagovat !

    foto Invisible

    Invisible 10.08.2015  15:11

    trochu mimo...

    Po několikátým přečtení této recenze (a zásadní podíl na tomto rozhodnutí musím přiznat taky Dylanovi) jsem se nakonec rozhodl vyměnit Auris za Priuse a - jsem nadšený! Pánové, máte na tom svůj podíl...:) Spotřeba směšná, první nádrž rovné čtyři litry, Prius je neskutečně tichý a ačkoliv jsem byl připravený na poměrně líné auto, tak skutečnost mě hodně překvapila... A pána v Octávce ve vedlejším pruhu určitě taky. Třeba se někdy v budoucnu dokopu napsat sem ještě jednu recenzi...
  • 10 Reagovat !

    foto PALO-Prius

    PALO-Prius 11.08.2015  05:16

    Vitaj v klube

    Tak aj Auris nie je najhorsia volba... Dakujem a nech aj tebe sluzi co najlepsie. Ja som uz pevne rozhodnuty, ze dalsie auto bude Prius + (verim, ze budem vozit dalsie 1-2 deti).
    Tesla je predsa len stale pridraha...

    Cakame na recenziu :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Invisible

      Invisible 12.08.2015  12:55

      « Re: Vitaj v klube

      OK, až něco najezdím, tak se pokusím, akorát bude těžké najít něco, co tady ještě není popsané... Potřebuji také pár věcí dodělat, pár vylepšit, detailněji později...
  • 00 Reagovat !

    foto oggiii

    oggiii 17.09.2015  09:04

    Prius a rodinka

    Ahoj,
    výborná recenze :yes: Silně zvažuji pořízení Priuse III jako hlavní rodinné auto (máme roční dcerku a 95 % jízd máme hrkačky po městě, do práce, atd. = Prius ideál). Z textu jsem pochopil, že již Priuse zatěžuješ kočárkem, atd., proto prosím o nějaké praktické zkušenosti. V současnosti dožíváme s Golfem IV variant a kufr je akorát (i když moje drahá polovička naplní každý kufr >:D ), auto je to super, ale chci něco bezpečnějšího a vhodnějšího pro městský provoz (a trochu rebélie s Priusem by se mi popravdě také zamlouvalo ;-) ). Dále by mne zajímalo, jak jsou na tom sedačky (193 cm/100 kg)? Před koupí určitě otestuju u nějakého prodejce, ale každá zkušenost je dobrá, navíc jezdíte s ostatními Priusáky zde i poměrně dlouhé trasy, dálnice, aj. - což při zkušební jízdě nezažiju. Předem moc děkuji a zdravím ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto PALO-Prius

      PALO-Prius 17.09.2015  15:34

      « Re: Prius a rodinka

      Ahoj.

      Budem uprimny a hovorim to kazdemu. Prius je pomerne velke auto (vacsie ako Oktavka a pod.) a napriek tomu ma na svoje pomery pomerne mensi kufor. Oni totiz spravili obrovsky priesotr pre zadnych cestujucich na nohy a o to je ten kufor kratsi. Ja, kedze som chcel Prius, radsej som kupil "specialny" kocik, ktory sa da vyborne skladat (aj kolesa odmonrujem za 3x jednym cvaknutim). Klasicky kocik by uz zabral dost miesto v tom pomerne (na rozmery auta) malom kufri. Neviem ako velky je Golf IV Variant, ale odhadujem ze Priusov kufor vacsi nebude.

      Sedacky su fajn, nemam problem sediet aj 16h v aute (isli sme s bratomzo Svedska na juh Nemecka). Cela nasa rodina ma vsak tak okolo 170cm a do 80kg, takze toto posudit neviem. Podla spolucestujucich viem, ze s hlavou problem nemaju aj vyssi ludia. Ale radsej si to otesuj sam na sebe :-)

      Ja som tiez prve mesiace chodil 98% cesty (2-4km) v Bratislave (preto som kupoval Prius) avsak ptom sme sa stahovali kvoli praci na cas do Nemecka a momentalne som zase vo Finsku, kam som uz 2x cestoval 2500km s Priusom :-) Hoc to nie je dialnicny zralok, tak cesta bola prijemna.

      Napriek tomu, ze stale pisem o nie najvacsom kufri, tak dokazem do neho nacpat moj velky lodny Samsonite kufor (najvacsi aky vyrabaju) + kocik + dalsie veci na 3-4 dnovy vylet... Ak potrebujes vacsi kufor, naozaj velky, tak odporucam radsej Auris Hybrid Combi.
      • 00 Reagovat !

        foto oggiii

        oggiii 17.09.2015  21:04

        « Re: Re: Prius a rodinka

        Díky za rychlou reakci ;-) Golf variant má tuším 460 l a když jsme využívali hluboký kočárek i tak jsme tam nic moc víc nedali. Naštěstí až tak často neřešíme nějaké přesuny s miminem. U golfa je právě hrozně málo místa na zadních sedačkách a když si nastavím sedačku řidiče podle sebe, tak za mě má velký problém se nasoukat partnerka (když malá nespí a rebeluje). Když dám autosedačku za sebe, tak zase řeším ne zcela bezpečné nakládání/vykládání malé (do cesty ne k chodníku). A navíc jak malá roste, tak to bude jen horší. Na delší přesuny je určitě vhodnější kombi střední třídy, ale to jsou v mé cenové relaci většinově diesely a to je past vedle pasti...Btw. Auris kombi na tom s prostorem na zadních sedadlech údajně taky není nijak slavně :'-(
        • 00 Reagovat !

          foto PALO-Prius

          PALO-Prius 18.09.2015  14:38

          « Re: Re: Re: Prius a rodinka

          Ak chces mat dostatok miesta vzadu, tak je ozaj Prius ta nejlepsia volba. Nesedel som v ziadnom aute, ktore by malo na nohy viac miesta (a to som sedel aj v limuzinach). Ako pisal Dylan, je to tiez jeden z dovodov, preco je Prius oblubene auto taxi sluzieb. Takze v tomto je Prius pre teba jasna volba ! :-) vid aj moje obrazky (65, 70, 71).
          • 00 Reagovat !

            foto oggiii

            oggiii 21.09.2015  10:24

            « Re: Re: Re: Re: Prius a rodinka

            :-) Začínám o tom být taky přesvědčen >:D A v bílé perleti...to je prostě pecka!
            • 00 Reagovat !

              foto Mirec79

              Mirec79 22.03.2017  16:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Prius a rodinka

              Ahojte,

              kedze momentalne mame Focusa, ktory ma jeden z najlepsich podvozkov vo svojej triede, ktory bol asi upraveny od Mazdy, s ktorou Ford chvylu splupracoval. Tak vyber noveho auta mame o to tazsi. A Focus je kombi, 2005, takze spolahlivy, ale s nespolahlivym motorom PSA 1,6TDCi (diesel bez DPF :-( ). Kedze byvame nedaleko Bratislavy, tak denne spravime cca 50km v zhustenej premavke. Aj preto, ze 90% nasich jazd je v Bratislave, tak som sa rozhodol pre Prius III genracie po facelifte, t.j. po 2012.
              Ma sice horsi podvozok, zle odhlucneny, maly kufrik, aj to je este deleny, ale ma jednu veklu vyhodu. Jeho ekologicka stopa je nizka oproti ostatnym autam a podla testov je aj spolahlyvy. [odkaz]
              Co som sa za ten polrok dozvedel a po absolvovani testocich jazd zistil, tak je asi toto:
              Podvozok je vhodny na rovne cesty a horsie znasa nerovnosti. Kury dobre, ale v zime ma prednost motor, takze zaslepit privod vduchu z masky a kupit s vyhrievacimi sedadalmi. Priestor na zadnych sedadla je perfekny, ako v Passate B6. Vyhlad z neho do predu je super, do zadu je to velmi zle. Zvlast v zime. Tu ma vyhodu Auris Kombi, aj ked ten ma sice vela priestoru v kufry, ale na zadnych sedadlach je to ubohe.
              Tiez ma Auris vyssie polozenu pristrojovku, takze vyhlad z neho je ako z ponorky oproti Priusu. A este jedna perlicka na Priuse je headup display, je to jedno z mala aut, kde nepotrebujete este dalsie sklicko.
              Rozhodnuty som pre rocnik 2012 a vyssie, lebo ma led svetla vzadu a zadne dvere by uz nemali mat taky lacny zvuk pri ich zatvrani. Tiez by mala byt pevnejsia karoseria, lebo Prius III. bol kritizovany za vrzganie pristojovky (ale to robi aj nova Kia Ceed).
              Mensi problem este ostava naucit na nom jazdit, lebo je to autom a hybrid.
              Ked ho budeme mat, tak sa mozno este ozvem a napisem postrehy, lebo radsej ist za eko autom ako za (dieslom bez DPF). ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

Meghan ztrácí, Kate získává: Plusové body si pojistila v dětské nemocnici

Meghan ztrácí, Kate získává: Plusové body si…

Zatímco oblíbenost těhotné Meghan Markle (37) strmě klesá, jak postupně vyplouvají na povrch všechny její…

 

iSport.cz

Wilczek ve střetu zájmů. Řídí rozhodčí, ale s Královcem mával cizí ligu

Wilczek ve střetu zájmů. Řídí rozhodčí, ale s…

Martin Wilczek v Česku ukončil kariéru asistenta a z pozice místopředsedy komise rozhodčích nasazuje sudí pro…

Spasitel Alisson. Dvě miliardy? Dal bych za něj dvojnásobek, jásal Klopp

Spasitel Alisson. Dvě miliardy? Dal bych za něj…

Přesně kvůli takovým momentům přicházel. Brankář Liverpoolu Alisson Becker klíčovým zákrokem v nastavení zápasu…

 

Reflex.cz

10 let okupace: Sovětský ústup z Afghánistánu na působivých snímcích

10 let okupace: Sovětský ústup z Afghánistánu na…

Plány na stažení vojsk začaly v Moskvě získávat reálné obrysy krátce po nástupu Michaila Gorbačova. Nový…

Jak porostou platy politiků? Prezident bude mít přes 270 tisíc. Podívejte se, kdo kolik bude příší rok brát

Jak porostou platy politiků? Prezident bude mít přes…

Platy vrcholných politiků vzrostou příští rok pravděpodobně pouze o devět procent, jak to schválila Sněmovna.…