Recenze

9 Majitel

Toyota Prius Toyota Prius

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 2 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5 Toyota Prius, foto 6 Toyota Prius, foto 7 Toyota Prius, foto 8
Toyota Prius, foto 9 Toyota Prius, foto 10 Toyota Prius, foto 11 Toyota Prius, foto 12 Toyota Prius, foto 13 Toyota Prius, foto 14 Toyota Prius, foto 15 Toyota Prius, foto 16 Toyota Prius, foto 17 Toyota Prius, foto 18 Toyota Prius, foto 19 Toyota Prius, foto 20 Toyota Prius, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:100000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,4 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 485 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,5

Popis vozu

Tak jsem se stal dalším z nemnohých (aspoň v našich luzích a hájích) majitelem Priusu a jak jsem kdysi některým lidem slíbil, pokusím se popsat co a jak. Není to ale vůbec jednoduché, i když jsou tady pouze tři recenze na toto auto, tak je těžké najít a napsat něco, co by v nich snad chybělo.
Když jsem před více než rokem koupil Verso, tak jedním z kandidátů (i když kvůli ceně a prakticky nemožnosti koupit předváděčku pouze teoreticky) byl i Prius, resp. spíše Prius+. Nakonec jsem ho vyřadil, měl totiž jednu pro mě v té době zásadní nevýhodu - nemohl tahat vozík. Každopádně jsem ale začal sledovat, jaké vozy se nabízí, i když spíše ze zvědavosti, nepředpokládal jsem, že ho v dohledné době koupím. Měli jsme doma dvě - podle ujetých km - téměř nová auta, manželka řekla, že bychom s nimi mohli pár let vydržet... :)
Cca rok jsem na nic extra zajímavého nenarazil, až teď v srpnu se objevil Prius v plné výbavě, dokonce i se solární střechou. Když jsem ho ukázal manželce a vysvětlil jí, co to umí a co je to vlastně za auto, tak řekla, že by se jí to moc líbilo. Víc jsem vědět nepotřeboval. Prius byl sice za pár hodin pryč, ale začal jsem to sledovat pečlivěji a už další den se na netu objevil nový inzerát, 3 roky starý Prius s jasnou historií - servisovaný v "mé" Toyotě. Odpoledne jsme s manželkou vyrazili se svézt, aniž bychom byli rozhodnutí, že ho koupíme. A taky se nám líbí bílá barva, tento Prius byl v černé, pro nás snad nejhorší možné. Prostě jsme se pouze chtěli svézt, abychom věděli, jestli má vůbec smysl se o Priuse jako takového zajímat.
Nakonec jsem řídil jenom já a měl jsem trochu rozporuplné pocity. Auto mi připadalo hodně líné a jelikož je řidičsky přecejen jiné, než bežné auto, tak jsem se v něm úplně dobře necítil, kromě toho jsem při řízení cizího auta o něco opatrnější, než u svého, nemám ho osahané, prostě jsem si to neužil. Taky jsem neuměl ovládat PC, takže jsem třeba ani nevěděl, za kolik vlastně jedu, prostě jsem se cítil zvláštně. Krome toho vedle mě seděla paní, které o tom autě nic nevěděla. Přesto mě ale doslova fascinovalo, jak to auto dokáže být tiché a že chvílemi jede pouze na baterky. Manželka řídit nechtěla, že prý případně až jindy.
Výbava tohoto konkrétního auta byla celkem OK, co chybělo by šlo dodělat. Hlavně se mi líbilo, že má rádio s velkým dotykovým displejem, tady je totiž lepší handsfree, resp. na tom základním je katastrofální. V Aurisu jsem několikrát už málem koupil Parrota... Nicméně rádio i třeba s androidem by šlo taky dokoupit, takto je to však lepší. Parkovací kamera je takový malý bonus navíc, stejně ale budu dodělávat i senzory.
Auto jsme si pořádně projeli a bylo to mnohem lepší než poprvé. Pochopil jsem, že plynový pedál má řekněme tři různé úrovně: první je vysloveně ekonomická, prostřední jakž-takž jede a při plném sešlápnutí auto vystřelilo jak z praku (berte s rezervou), ten zátah mě vážně překvapil. Manželka, která řídila taky, sice povídala něco ve smyslu, že to auto je "divné", ale já už jsem byl rozhodnutý. Vrálili jsme se s tím, že auto bereme, druhý den jsem prodal Aurise a za další dva dny se jelo pro Priuse, kterého mezitím umyli, naleštili, takže vypadal jak nový. Zde bych chtěl podotknout, že jsem to auto koupil proto, že jsem chtěl. Věděl jsem, že s ním budu denně jezdit po Praze resp.okolních vesničkách, takže spotřeba byla pro mě zajímavá, nicméně kvůli spotřebě bych mohl koupit jetý Auris Hybrid, s kterým bych jezdil možná i za méně, jenomže to není ono. Já prostě chtěl Prius.
Po jízdě jsme si chvíli povídali s prodejcem jen tak o všem možném - bydlí v baráku ve vedlejší vesnici, taky má malé děti, takže bylo o čem - a pak řekl, že nám auto do pondělka podrží, ať se o víkendu rozmyslíme, ani nechtěl žádnou zálohu. Vytiskl nám i kopii velkého TP, ať se stavíme v Toyotě a ověříme si servisní historii a stav auta. Stavili jsme se a tam nám řekli, že auto nikdy nebylo havarované a je v perfektním stavu, měsíc po garančce a se zaplacenou rok platnou zárukou na baterie. Přes víkend jsme se rozhodli, že tam v pondělí zajedeme (cca 20 km) a ještě jednou se projedeme a pak že uvidíme. Prodejce nás přivítal s tím, že bohužel zrovna něco má (přijeli jsme neohlášeni), že ať si vezmeme klíče a jedeme sami, pokud nám to nevadí. Nevadilo...
Po čtyřech dnech jsme si auto vezli domů, jsem jel podle PC za 3,8, manželka za mnou Versem za 7, docela rozdíl, a to jsem nejel žádnou ekojízdu. Po pár kilometrech se rozblikala (ano, skutečně bliká) kontrolka, že bych měl natankovat, takže jsem pro jistotu jel na blízkou pumpu zvědavý, kolik ještě zbylo v nádrži - natankoval jsem cca 35 litrů, takže vlastně v nádrži pořád zbývalo 10 litrů, na to bych ujel víc než 200 kilometrů. příště budu vědět, že mám s tankováním ještě čas.
Rozhodl jsem se, že se budu snažit jezdit stejným stylem jak s auty předtím, tedy dle možností plynule, většinou lehce přes rychlostní limity ale ještě pořád bez zásadnější pokuty a uvidím, jak na tom vlastně budu. Rozhodně nejsem žádná brzda provozu, nebudu dělat to, co sám nesnáším. Do práce tak jezdím reálně mezi 3,3 a 3,8 l/100 km, zpátky je to o něco horší, celková spotřeba na první nádrž byla nakonec 4,3. A nebýt občasných jízd, kdy řídila manželka, tak by to bylo ještě lepší, ona prostě jezdí za víc. Podle mě je to až neuvěřitelné, čekal jsem tak mezi 4,5 až 5 litry.
Pokud jde o výbavu, tak jsem hned věděl, že budu chtít pár věcí dodělat či předělat. Jednalo se především o parkovací senzory vpředu i vzadu, dále vyhřívání sedaček a případně senzor šera. Věděl jsem, že to nekoupím v Toyotě (jejich ceny jsou prostě šílené), ale nevylučoval jsem, že tam nechám nainstalovat, co bychom s kamarádem nezvládli. Kromě toho jsem chtěl vyměnit pár venkovních žárovek ve světlech za lepší a všechny vnitřní za LED. Taky jsem potřeboval nalepit tmavší fólie za zadní a zadní boční okna (to hlavně kvůli dětem) a poslední věcí byla koupě antény ploutvě a kamery na přední sklo, které se osvědčily na Versu. Taky jsem se v Toyotě ptal, kolik by stály roletky na zadní boční okna, něćo jak ve Versu - prý 13,5 tisíce za jednu (!!!), málem jsem spadnul na prdel. Jelikož je ale chci, tak jsem objednal takové ty přesné dle auta, uvidíme, jak to bude fungovat...
Auto mě na jednu stranu překvapilo svou velikostí (je dokonce o 2 cm delší než Verso) a prostorností uvnitř, na druhou stranu je poměrně nízké, pár cm navíc by mi navadilo. Kufr je celkem rozumný, i když základní velikost po roletu bych dle orientačního změření rozměrů odhadl tak na cca 300 litrů, těch 450 je se všemi prostory níže (využíváme pouze vaničku, na drobné nákupy je skvělá) a možná nahoru po okno. Každopádně v tom nevidím problém, taková velikost mi bohatě stačí. Taky musím ocenit přístupnost všech žárovek, výměnu jakékoliv z nich zabere pouze pár vteřin a je jedno, jestli jde o žárovky ve světlech nebo interiéru. Je tady jedna výjimka - přední mlhovky, tam se musí sundat plastový kryt, ale taky nic složitého, jen to trvá trochu déle.
Dále budu psát průbežně, až bude co a pak to pustím celé najednou.
Tak jsem po pár týdnech řídil Verso, je to fakt velký rozdíl, v Priusu mi tak nepřipadalo. Především jsem při rozjezdu poskočil jak v autoškole, na rozdíl od Priusu tady auto zrychluje i při nepatrném šlápnutí na plynový pedál. Zadruhé jsem se málem podíval Priusu do kufru, toto prostě při malých rychlostech nebrzdí (rok jsem byl přesvědčený o opaku), ačkoliv mi v Priusu nepřipadalo, že by brzdil víc. Tam jsem si ani nemusel zvykat, přechod zpátky byl horší. Nicméně ale zrychlení Priusu při plném plynu je výrazně lepší, v jakékoliv rychlosti do cca 100 km/h, při vyšších jsem to zatím nezkoušel, tady po okolí a v Praze ani není moc kde. Dokonce se mi to tak líbí, že málokterý den odolám, abych to nezkusil znova, i když pak mohu zapomenout na nějaké rekordy ve spotřebě... :)
Tak konečně dorazila anténa, hned jsem ji přidělal, podle mého názoru to vypadá lépe, ale třeba se někomu víc líbí klasický prut. Taky jsem vyměnil žárovky v potkávacích světlech za LED (je tam čočka, takže stejně není vidět, co je uvnitř), svétí lépe a zatím mi nikdo neblikal, že by svítily příliš. Uvidíme co vydrží (prý přes 3000 hodin), jelikož ale přes den většinou svítí denní svícení, tak by snad měly vydržet víc, než Osram Blue Intense na předchozím autě, které vydržely asi dva měsíce a pak odešly obě najednou, přitom cena je podobná. Vyměnil jsem i všechny vnitřní žárovky za LED, je to neskutečný rozdíl, takže jsem rovnou pokračoval i u druhého auta...
Jeden víkend jsme k kámošem nainstalovali senzory, nebylo to nakonec tak složité, jak jsem si původně myslel. Největší problém byl s tím, jak dostat kabely od předních senzorů dovnitř, ale i s tím jsme si po velkém boji poradili. Senzory fungují, ale někdy na jaře, až bude trochu tepleji, je stejně předělám, už jsem si koupil vypínač na přední senzory, je lepší, když jdou vypnout.
Taky jsem přidělal stínící rolety na zadní boční okna, je to mnohen lepší. Dětem nesvítí slunce a do auta prakticky není vidět. S roletami to bylo docela zajímavé - objednal jsem pouze na zadní boční okna a měly dorazit za cca dva týdny. Když jsem po třech týdnech volal a ptal se kde jsou, tak mi po krátkém zjišťování bylo oznámeno, že došlo k chybě u výrobce v Anglii, jestli jsem prý ochoten ještě počkat, tak mi jako omluvu pošle rolety i na okna pátých dveří. Počkal jsem, takže za původní cenu mám toho trochu víc. Nicméně ten přístup byl na naše poměry až neuvěřitelný. Každppádně tyto rolety mají jednu obrovskou výhodu - lze s nimi stahovat okna, dokonce i za jízdy až do nějakých 120 km/h.
Tak už jsem najezdil pár tisíc kilometrů a myslím, že se mohu s klidem vyjádřit k různým více či méně "odborným" názorům na spotřebu a jak že to vlastně jezdí.
Takže nejdříve spotřeba:
Po městě Prius jen těžce hledá konkurenta, tady se nechytá žádné běžné auto. Spotřeba se teď - konec roku - vyšplhala téměř k pěti litrům, obvykle je lehce pod pět. Při malém provozu 4 - 4,5. Tomu se nevyrovná žádný diesel, rozhodně totiž na spotřebu nejezdím. Tady jsem opravdu maximálně spokojený.
Několikrát jsem jel s celou rodinou na úplný západ Čech a zpátky - dohromady pokaždé něco přes 400 km. Jel jsem tak standardně - dálnice do limitu, výjimečně až cca 150 km/h, silnice mimo obec cca 100 km/h, občas víc. Spotřeba byla 4,5 až 5 litrů, víc jsem ani jednou neměl.
Taky jsem jel na Slovensko - když jsem sjížděl u Břeclavi z dálnice, tak jsem měl 5,6 litru, na zbylých cca 200 km jsem se dostal k pěti.
Řeči o tom, že spotřebou se Prius vyplatí pouze ve městě považuji za názor těch, kteří toto auto buď nikdy neřídili, nebo řídili a moc jim to nejde. Je to pouze o plynulosti a troše předvídání, mimo extrémních podmínek jde s Priusem docela v pohodě jezdit kolem čtyř litrů. No a pokud někdo jezdí převážně dlouhé cesty po dálnicích, tak si Priuse určitě nekoupí.
A jak to vlastně jezdí?
Po městě je úplně super, zrychluje až neuvěřitelně, na semaforech je to paráda, ten plynulý zátah je docela návykový. Mimo město překvapivě zrychluje velice dobře, ale ten zvuk je něco, na co si nikdy nezvyknu. No a na dálnici je ten zvuk ještě horší, při zrychlování z cca 100 a víc km/h ho skutečně moc rád nemám, a to jsem napsal ještě hodně diplomaticky. Přitom mám odzkoušené, že na cca 170 km/h (víc jsem s ním ještě nejel), Prius zrychlí poměrně rychle, až se kolikrát při pohledu na tachometr zarazím, kolik že to už vlastně jedu.
Tak co říct na závěr?
Prius překonal, co jsem od něj čekal. Spotřeba je lepší, prostor uvnitř včetně kufru je úplně v pohodě a jezdí lépe, než jsem si původně myslel, kromě toho je neskutečně tichý, mimo prudšího zrychlování téměř nejde slyšet motor. Po nějaké době jsem si i zvykl na černou barvu, docela se mi v ní i líbí, jedině snad pohled přímo zezadu není úplně ono. Každopádně Prius řídím raději než Verso, kdo by to ještě před půl rokem řekl. Dokonce jsem začal přemýšlet o tom, že bych si dokázal představit mít doma hybridy dva. Původně jsem uvažoval o výměně Versa za Prius+, ovšem je tady pořád problém s tažným - tam to je to bohužel stejné jako u Priusu - nelze. Prostě žádný Prius nemůže mít tažné a jedno auto s tažným doma potřebuji.
Nicméně mě tyto úvahy přivedli na jinou myšlenku - vyměnit Verso za nějaký hybrid, který by mohl mít tažné. A jak to už u mě bývá obvyklé, když si něco vezmu do hlavy, tak se snažím to nějak zrealizovat, takže se za necelý měsíc s Versem rozloučím a jeho místo v garáži zaujme Lexus RX 450h.
Ale o tom možná až někdy jindy…
Tak jsem konečně udělal pár fotek, snažil jsem se vyfotit především úpravy, které jsem udělal. Auto je špinavé, nemám čas ho mýt, stejně každý den prší. Takže fotky nic moc, ale apoň je vidět, že jsem si recenzi nevymyslel. Jde mi primárně o poskytnutí informací případným zájemcům o Priuse, hodnocení není důležité...

Silné stránky

Jednoznačně spotřeba, ticho za jízdy...

Slabé stránky

Zvuk při zrychlování, tvrdé plasty na kostkách drnčí (především loketní opěrka a platy pod ní)...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné, ale i proto jsem to auto kupoval...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jenom ty nejlepší...

 


Přidat názorDiskuse: Toyota Prius Toyota Prius

Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluToyota Prius ZVW30 (2009-dosud)
Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

Toyota na nejnovější provedení plug-in hybridního Priusu…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…