Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 12.07.14 16:53
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Nj, to je jasný....holt někdy smůla. Ale vzpomněl jsem si na ten tvůj případ (a mně se taky něco podobnýho kdysi stalo, ovšem bez následků), když jsem se pod Meganem RS od pravých petrolheadů dozvěděl, že jim bi-xenonů (natož natáčecích) netřeba. Na ně to přece nejezdí. ;-) -
Ronault. 12.07.14 13:23
« Re: Inspirace na fotosoutěž
woody: To je samozřejmě pravda, u mě to taky nakonec bylo nějakých 40 tisíc, z druhé strany mám doklady o opravě uložené a i fotky někde mám založené. A pokud pán výkupčí nebude chtít, půjdu někam jinam. Ono pravděpodobně stejně auto prodám sám přes inzerát nebo někomu známému... ale to je ještě pár let, než to nastane. Ono s Lagunou se to taky podařilo prodat lépe než by mi v bazaru dali. -
woody-alien 12.07.14 12:20
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Tak ono je bourání a Bourání a to tvoje bourání vlastně ani Bouráním nebylo. ;-) Ale - bráchovi najela do asi týden starého auta paní, která nedávala pozor při výjezdu od chodníku. Rychlost nula nula prd, promáčklej blatník, poškrábanej nárazník a ruplá jedna poklice. Oprava v autorizovaném servisu na pojišťovnu. Když to po pěti letech prodával, přišel pan výkupčí s tím, že zjistili, že auto bylo TĚŽCE bourané, protože oprava stála 55 tisíc. Což byla pravda. Takže je hezký, že ti v servisu na pojišťovnu vyměněj i prošlapaný koberečky, jen pak musíš vysvětlovat, proč stálo to tvoje "drobné poškrábání" pojišťovnu třeba 100 tisíc. ;-) -
Ronault. 11.07.14 23:50
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Woody: Jsou věci, na které se nezapomíná, jen se o nich (především pří prodeji) prostě nemluví, protože jsou nepodstatné >:-[]
Šmoula: Jo kéž by do Žita >:D A nepojmenoval bych to nedotáčivý smyk (ten megane umí zatím nejlépe z mých všech aut - nejhmatatelnější nevýhoda dieselu), já už jen brzdil, snažit se to vybrat, vyletěl jsem mimo výjezd pro traktor, který byl hlubší a ještě bokem, takže bych auto možná rozflákal více, ne-li nešel přes budku. Tady se uplatnilo to, že někdy je nejlepší řešení jen brzdit, škola smyku by to jen zhoršila >:D -
Ronault. 11.07.14 23:45
« Re: Inspirace na fotosoutěž
iudex: jsem to psal, asi jsi to nepostřehl, že já jsem přehlédl zatáčku 8-s >:D
No v podstatě v noci mě oslepilo auto v protisměru na silnici 2. třídy, kterou jsem neznal. V tom oslepení jsem se řídil jako klasicky čárou na krajnici, která skončila, protože rovně cesta pokračovala jako vjezd do pole pro traktory a reálně silnice pokračovala zatáčkou vlevo. Musím říct, že jsem měl docela štěstí, kolegyně v práci říkala, že tam každý rok skončí tak 5 aut v poli a několik jich skončilo až ve stromech o kousek dál. Mě zachránily kvalitní brzdy Megana, na zatáčení bylo opravdu pozdě, když jsem si uvědomil, že cesta tudy nevede 8-s Řekl bych, že mi pomohl i brzdový asistent, protože jsem jedním kolem byl v ten moment na štěrku a jel jsem rovně, což bylo dobře, vletět tam trochu bokem, nevím, nevím... tak jsem sešupl přes ty vyjeté koleje, utrhl zadní nárazník a vrátil se zpátky na silnici.
Odnesl to v podstatě jen ten zadní nárazník. Být to Laguna, tak vyměním jen jej. Samozřejmě to bylo na pojišťovnu, takže mi v autorizovaném servisu prohlédli důkladně auto, změřili tlumiče, geometrii a hledali na čem by vydělali. Takže krom toho nalakovali i jedno kolo, které bylo škrábnuté o patník... a vyměnili plasty pod motorem, které byly poškrábané, nalakovali nárazník, kde byly asi dva ťukance od kamínků a drovný škrábaneček na jeho spodním okraji (teda ukazoval mi jej ten technik, ale já jej neviděl). Docela jsem koukal, co vše jsou schopni vyměnit, třeba i na spojleru pod nárazníkem byly škrábance (kdo je tam nemá při parkování u patníků) a i to jim taky pojišťovna uznala :-O
Takže ano, Megane je v podstatě bouraný, teda má nový zadní nárazník >:D -
šmoula nešika 11.07.14 18:32
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Já vím, co je kat a co EGR. Jen se musím nejdřív přepnout z benzíňáků na diesely...
Jinými slovy se dá tedy říct, že je tam filtr podobně jako katalyzátor u HTP, OK. A jelikož je FAP z odolných směsí s keramikou, nebude hrozit nebezpečí přepálení na štěrk. Naopak by to mělo pomoct. Chytré. -
Ronault. 11.07.14 18:25
« Re: Inspirace na fotosoutěž
šmoula: EGR a katalyzátor je podstatný rozdíl. 1,6 dCi je v tomto hodně odlišná od v podstatě všech předešlých dieselových motorů. Má totiž FAP hned za motorem, takže turbo až za ním, takže by se nemělo tolik zanášet turbo a FAP by se měl lépe "vypalovat", jenže je otázkou, jestli ten větší nápor na FAP naopak nebude problémem. První majitelé 1,6 dCi zatím mají kolem 100t km a jediný problém, co kdo hlásil, byla nefunkčnost start-stopu pro slabší baterii. U mě se to neprojevilo, protože jej hned po startu vypínám. >:D -
šmoula nešika 11.07.14 18:19
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Já teď přesně nevím, jak to s těmi diesely je. Ale když ne aspoň jednocestný kat, tak EGR by to mít mělo. Při takové péči by byl motor náhlým přitížením jistě zaskočen. U novějšího Favoritu už to je velký problém každopádně. -
Ronault. 11.07.14 18:19
« Re: Inspirace na fotosoutěž
A ještě další důvod proč je tato situace důležitá, i když...
beru jen kvalitní naftu a pokud jsem v ČR nebo PL, tak Vervu Diesel, 2x jsem zkoušel na Eurooilu tu jejich bez biosložky a spotřebou a chováním auta to bylo srovnatelné s Vervou, ale přsto, Verva je jistota. Může nastat situace, že Vervu nenajdu a co pak? :-( >:D Budu muset jít 40 km s kanystrem a pak ještě nenastartuju? 8-s >:D
Ale na Benzině jsem si vzal jejich mapu stanic, takže kdyby něco... -
Ronault. 11.07.14 18:15
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Woody: Zajímavé, to jsem tak nějak čekal. Znám spoustu lidí, co jezdí na doraz, ačkoliv mi to hlava nebere "proč". Ještě chápu, že třeba nenaberu na D1, kde jsou ceny vyšší, ale i tomu se dá předcházet.
WL: Rizika jsou jasná a jak píšu, jsem si jich vědom. Nechci se tě nikterak dotknout, nicméně úplný laik nejsem >:-[] A co se týče měření spotřeby už VŮBEC NE... ehm: [odkaz]
Má tady někdo taky tak dokonale vedené záznamy? uznávám,u P207 je to už dlouho neaktualizované, ale za to může taťka, neb jeho poznámky jsou poněkud nepřesné, mé zahrnují i hodnoty z PP pro srovnání s realitou :-! Jsem puntíčkář :-!
jediný důkaz by byl v tom, že nedávno se v reklamních akcích Renault kasal, že Megane dá na jednu nádrž 1400 km. bylo to sice asi pro nejslabší 1,5 dCi a HB, ale mě by zajímalo i těch 1250. Pak bych mohl zavolat Renaultu a reklamovat to. >:D -
Ronault. 11.07.14 18:08
« Re: Inspirace na fotosoutěž
šmoula: tak v první řadě, je tam palivový filtr, ten by měl to největší ohrožení zastavit, samozřejmě riziko přetrvává. Katalyzátor diesel nemá >:-[] , pro filtr to u mého motoru není problém, protože nemá přídatný vstřikovač, FAP je hned za motorem, takže teplota spalin je dostatečná na spalování, nemluvě o tom, že za těch pár vteřin by se stát nic nemělo. Problém může být v mazání čerpadla common railu.
Pokud myslíš Favorita, tak ten jezdí na bezolovnatý benzín a naopak u něj už by problém při jetí až na doraz mohl nastat. V první řadě AC pumpa už nemá páčku jako měly "stodvacítky", takže nedopumpuješ, pozdější motory měly čerpadlo u motoru, takže když se zavzdušnil systém, byl člověk v pytli.
No a pátrání na netu přineslo mnoho názorů na tuto nechtěnou situaci a nejlepší byl - podívej se do návodu použití >:D
Co tedy píše Renault - pokud dojde palivo, je nutno dolít alespoň 8 litrů a pak postačí zastrčit kartu do zdířky, počkat až několik minut a pak nastartovat. Pak jsou verze i s "pumpičkou, ale pokud vím, tak tu v motorovém prostoru nemám.
Toliko report... nicméně tato situace nenastane, na to nejsem dostatečný tvrďák abych jezdil s hladovým okem.
Zatím jsem na jednu nádrž dal 1073 km a nabral 53,5l, čili nějakých 6 litrů tam ještě rezerva byla a měl jsem v tom režimu i dálnice (čerpáno ze záznamů mého spritmonitoru), takže teoreticky by to mělo jít, navíc vzhledem k tomu, že výškový profil do Maďarska je v podstatě jen rovina, bez dálnic a ve dvou... no jsem zvědav. -
white label 11.07.14 18:02
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron
Dojíždět to úplně na doraz je nesmysl, může to být (mimo jiné) nebezpečné i z hlediska silničního provozu (může to dojít v tu nejméně vhodnou dobu).
Dokázat si to můžeš mnohem snadněji, stačí nejen na začátku a na konci dotankovat do plné (a zjistit tak skutečnou spotřebu v litrech), ale i kdykoli v průběhu cesty s tím, že si poznačíš kolik jsi přesně dotankoval. Navíc objem palivové nádrže udávané výrobcem je orientační, nikoli úplně přesný, většinou se do nádrže vejde nezanedbatelně více, takže by sis tím stejně nic přesného nedokázal. -
šmoula nešika 11.07.14 17:45
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Na doraz? Kdybys auto používal déle, tak tě jistě dostatečně vystraší woodym zmíněné sedliny alias poterienkovy chrchle. A jestli něco zavzdušníš dojitím nafty, pak to nebude nejspíš jen palivové potrubí, ale třeba i vstřikovače. Nehledě na nebezpečí přidření techto součástek (používáním se to maže), připálením motoru kvůli tomu nepravidelnému běhu a srajdám na dně, zanesení katu a filtru, padnutí ŘJ do nouzového režimu... a tak dále. Tohle není olovnatý benziňák s karburátorem značky Jikov. ;-) -
Ronault. 11.07.14 17:39
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Zino: No tak nestojí, jen je to taková trochu výzva, jak to čteš, že to má jezdit za 4l/100 a dojez 1400 km, tak jestli to opravdu jde... znáš to z Old Spice - důkaz místo slibů >:D
woody: Já to mám stejně. Měl jsem to rád s LPG, tam když už bych dojel plyn, bylo tam ještě vždy alespoň čtvrt nádrže benzínu, taková pohoda... tady ne... usazeniny by tam neměly být, jezdím striktně na Vervu a dolévám ještě aditivum.. jistota je samopal >:D
Ten, co bude mít auto po mně, bude spokojený, nejkvbalitnější nafta, garážovaný mimochodem po lékaři >:-[] , 4x ročně voskovaný, vždy s aditivem... a teď jsem dokonce ošetřoval pryžová těsnění dveří.. jen tak pro jistotu >:D jo a měním olej v polovině předepsaného cyklu
-
woody-alien 11.07.14 17:35
« Re: Inspirace na fotosoutěž
Ron: Ještě něco, četl jsem nějakej test turbodehtů zaměřenej na to, kolik ještě najedou při nulovým dojezdu na ukazateli. Bylo tam asi 8 aut, všechny bez problémů po dolití z kanystru nastartovali s vyjímkou myslím X5. Volali pak do BMW a tam jim řekli, že ke "znovuoživení" musej nalít aspoň 10 litrů, že na nějakých 5 litrů z malýho kanystru jim báwo dlabe. >:-[] Ale všechny motory se samočinně odvzdušnily. Pro více informací ovšem volej Renault Servis. ;-)