šmoula: tak v první řadě, je tam palivový filtr, ten by měl to největší ohrožení zastavit, samozřejmě riziko přetrvává. Katalyzátor diesel nemá >:-[] , pro filtr to u mého motoru není problém, protože nemá přídatný vstřikovač, FAP je hned za motorem, takže teplota spalin je dostatečná na spalování, nemluvě o tom, že za těch pár vteřin by se stát nic nemělo. Problém může být v mazání čerpadla common railu.
Pokud myslíš Favorita, tak ten jezdí na bezolovnatý benzín a naopak u něj už by problém při jetí až na doraz mohl nastat. V první řadě AC pumpa už nemá páčku jako měly "stodvacítky", takže nedopumpuješ, pozdější motory měly čerpadlo u motoru, takže když se zavzdušnil systém, byl člověk v pytli.
No a pátrání na netu přineslo mnoho názorů na tuto nechtěnou situaci a nejlepší byl - podívej se do návodu použití >:D
Co tedy píše Renault - pokud dojde palivo, je nutno dolít alespoň 8 litrů a pak postačí zastrčit kartu do zdířky, počkat až několik minut a pak nastartovat. Pak jsou verze i s "pumpičkou, ale pokud vím, tak tu v motorovém prostoru nemám.
Toliko report... nicméně tato situace nenastane, na to nejsem dostatečný tvrďák abych jezdil s hladovým okem.
Zatím jsem na jednu nádrž dal 1073 km a nabral 53,5l, čili nějakých 6 litrů tam ještě rezerva byla a měl jsem v tom režimu i dálnice (čerpáno ze záznamů mého spritmonitoru), takže teoreticky by to mělo jít, navíc vzhledem k tomu, že výškový profil do Maďarska je v podstatě jen rovina, bez dálnic a ve dvou... no jsem zvědav.