Recenze
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium X
Technické info
Přezdívka auta focus Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:67600 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
JAK JE VIDĚT Z TITULNÍ FOTKY, MĚL JSEM VÁŽNOU AUTONEHODU...
Více info naleznete zde, jistě pochopíte, že k tomu nechci nic víc dodávat:
http://trutnovinky.cz/index.php?gid=24776
http://www.trutnovinky.cz/index.php?gid=24825
...četli jste moje motto? Málem se vyplnilo do posledního písmenka...
Samotný Ford Focus druhé generace nemusím moc představovat. Jedná se o model s dvoulitrovým turbodieslem, 136k, 320-340 Nm. Motor je z koncernu PSA, převodovka: 6-stupňový manuál. O výbavě atd. dále
Mé auto jsem kupoval jako ojeté od soukromé osoby prostřednictvím autobazaru. V době koupi mělo najeto cca 25 tis. a až na pár malinkých škrábanců na boku vypadalo opravdu jako nové. Předchozí majitel se o auto staral s nebývalou pečlivostí. Když jsem se ale poprvé jel na auto podívat, byl jsem spíše pesimisticky naladěný. První pohled už můj pesimismus ovšem pěkně nahlodal a následná pečlivá prohlídka a zkušební jízda mu zasadila smrtelnou ránu. Projel jsem hodně bazarů, viděl jsem spoustu aut, ale tohle byl opravdu unikát.
Focus bylo původně druhé/třetí auto do rodiny (1. je Lex a pak se o další místo dělí s Berlingem, které je ale spíše pracovní). Nyní mi slouží předevím pro dopravu do práce a občas na nějaké ty akce. Stím jsem ale už dopředu počítal, takže podle toho také vypadaly mé požadavky při hledání vhodného vozu: Silný, ale úsporný diesel, max. 3 roky a 50tis. km, velká výbava, výborná bezpečnost, aktivní i pasivní. Praktická stránka věci mě moc nezajímala, s Berlingem si v tomto směru vystačím. Do výběru se dostali tito kandidáti: Ford Focus, C4, Golf, Octavia, BMW 118d, Audi A3, Honda Civic(málem jsem na ni zapomněl). A proč nakonec Focus? C4 mě prostě nezaujala ničím jiným než designem v 3-dvéřové variantě, koncernová auta mě zradila chrochtajícími diesly a zájmem u zlodějů (+ u A3 zbytečně vysoká cena, která absolutně neodpovídala kvalitám mnou zkoumaných aut), BMW a Civic 2,2 CDT-i byla přece jenom až dost drahá auta.
Takže Focus...Po pravdě řečeno nejdříve jsem koukal po 1.8 TDCi, ale když jsem narazil na tento můj kousek, bylo rozhodnuto. Takže ho mám doma.
VZHLED:
3-dvéřová karoserie je dle mého názoru o dost hezčí, než klasická 5-dvéřová. Svěží modrá barva aquaris, chromové doplňky a 18" kola jen dotváří z původně vizuálně nezajímavého auta velmi pěkný, sportovně střižený hatchback. Jen si musím dávat pozor při parkování u obrubníku...rozměr pneu 225/18/40 je snadnou cestou k velmi nepěknému poškrábání disků.
INTERIÉR:
Můj Focus je ve výbavě Titanium X. Oproti častější Ghia má velké plus v tom, že vnitřek auta neobsahuje žádné nechutné pseudodřevěné doplňky. Ty jsou nahrazeny pěkným kovem a sem tam imitací něčeho mezi hliníkem a karbonem, ale ve výsledku je to hezké. Dvoubarevný interiér je super, jen trochu nepraktický, protože spodní světlá látka a plast se rychleji špiní od bot. Tříramenný volant a anatomické, polokožené sedačky dotváří sportovní charakter vozu i uvnitř. Rádio od Sony (8x repro + AUX vstup) hraje pěkně, jen když na display zasvítí slunce, není toho moc vidět. Jsem rád za výškově nastavitelná sedadla (u řidiče v el.) a volant nastavitelný ve 2 osách.
I přes mojí výšku (190cm) si v pohodě sednu za sebe, jen vzadu mi už lehce drhnou vlasy o strop, tam ale nejezdím :)
MOTOR + PŘEVODOVKA:
Jak je výše uvedeno, jedná se o turbodiesel 2.0 l. Tento motor je považován za jeden z nejlepších čtyřválcových dieslů tohoto objemu. Se svými výkony 100kW/136k a 320-340Nm nemá s autem o hmotnosti 1390 kg problémy. Zrychlení za 9,2s a maximálka 204 km/h jsou naprosto dostačující. Naprosto úžasná je akcelerace od 2 do 3 tis. otáček, kdy je k dispozici funkce overboost a točivý moment se chvilkově zvedne z 320 na 340 Nm...předjíždění ani v kopcích není problém, ba právě naopak! Spotřeba se pohybuje mezi 5 a 9 l na 100 km. 5 litrů to je při normální jízdě po silnicích první až druhé třídy, 9 l je to ve městě se studeným motorem. Při zařazené šestce a 100 km/h je okamžitá spotřeba cca 4 l. Hned po nastartování se do kabiny přenáší lehké vibrace, ale ty rychle ustanou. Hluk je na danou třídu aut a typ motoru naprosto minimální.
6-stupňový manuál má rychlosti seřazené jak na rychlou akceleraci (1-3), tak na úsporu paliva (5-6). 4 je něco mezi. Motor zvládá i otáčky kolem 1200/min a tak lze 6.st. řadit už v cca 85km/h (ptal jsem se v servisu Ford, prý to nevadí). Rychlosti jdou velmi dobře řadit a celkově mám z řazení velmi dobrý pocit. Zpátečka je vlevo od jedničky a nemá žádnou pojistku ve formě tlačítka, pouze pokud ji chcete zařadit, musíte překonat vcelku velký odpor, jde ovšem o zvyk.
VÝBAVA:
Tak snad na nic nezapomenu: aktivní bi-xenony s ostřikovači, mlhovky, vyhřívané přední sklo, senzor stěračů, duální auto klima, rádio s MP3 a 8 repro + ovládání na volantu a AUX vstup, dešťový senzor (pracuje naprosto bezproblémově), bezklíčkový přístup a startování, zamykatelná převodovka, polokožené sedačky, ESP, ASR, ABS, EBD, 6x airbag + další věci, které jsou spíše samozřejmostí. K autu jsem dostal 16" litá kola se zimními pneu + 18" s letními
PRAKTICKÁ STRÁNKA:
Rozhodl jsem se prozkoumat i praktickou stránku auta, i když ji téměř nevyužívám:
3-dvéřová karoserie: Dlouhé dveře mají jak výhody (velký úhel otevření, velký nástupní prostor, lepší výhled přes B sloupek), tak nevýhody (v těsné mezeře se otevřou jen málo a je problém vylézt tou škvírkou, do které se otevřely).
Interiér: Pro mě dostatek odkládacích ploch (schránky před spolujezdcem a nahoře-uprostřed palubní desky, dále mezi sedadly - v loketní opěrce, u ruční brzdy(brzy nafotím!!), dále kapsy ve dveřích - asi by mohly být větší) a kapsy na zadní straně opěradel a na sedadlech. Vzadu jsou uzavíratelné schránky ještě v bocích karoserie a v opěrce na ruce.) Světlá barva interiéru je v kombinaci s tmavě modrou úžasná, ale rychle se špiní.
Kufr: Dostatečná velikost 385 l. Pod koberečkem je dojezdová rezerva (225/18 by se tam asi nenarvalo), na bocích kufru jsou háčky na uchycení tašek a gumičky, do kterých lze přichytit drobnější věci (lékárnička, lano, vesta,...). Přístup do kufru je bezklíčkový s elektronickým zámkem. Zadní sedačky se dají sklopit do roviny a vznikne velmi velká ložná plocha.
Exteriér: ochranné lišty jsou v barvě vozu, což je hezké a neměnil bych to, ale trochu ztrácí svůj účel. Na této barvě není nijak přehnaně vidět špína ani oděrky (starám se ale, aby tam ani jedno z toho nebylo). Auto nikdy nebylo v myčce, tak nevím(a ani tímto způsobem nechci zjišťovat), jak je lak moc citlivý. Anténa rádia na střeše mi tedy nevadí.
Ostatní: parkování s nízkými pneumatiky je někdy o nervy.
JÍZDA (PODVOZEK, ŘÍZENÍ):
To nejlepší na konec. Podvozky Fordu jsou známé, jako téměř vždy nejlepší ve své kategorii. V mém autě je příplatkový sportovní podvozek a posilovač řízení, který se dá nastavit buď na comfort, nebo sport. Rozdíl je trochu patrný. Toto vše dohromady, spolu s motorem, převodovkou a výbornými pneu zajišťuje naprosto neuvěřitelné jízdní vlastnosti v této kategorii aut. Auto na silnici drží jako přibité, nekroutí se, přední kola neujíždí kam nemají. Pokud správně zacházíte s plynem, ESP nemusí zakročit a vy si jízdu naprosto užíváte. Nemá to chybu, v něco takového jsem opravdu nedoufal. Holt zadní multi-link odvádí svou práci.
Když jsem přezouval na letní osmnáctky, čekal jsem, že auto bude na každé díře mlátit a bude se snažit, aby dalo přivydělat mé paní zubařce. To se ovšem nestalo, ale dostavila se jiná nepříjemnost. Auto má velký rozchod kol a široké pneumatiky mají tendenci chytat se kolejí po kamionech, někdy ze srandy pustím volant a koukám, jak auto samo zatáčí. Ovšem při předjíždění je to nepříjemné. Naštěstí podvozek poskytuje plnou kontrolu na autem a tak jde opravdu jen o pocit.
Když to shrnu, jde o auto, které je hezké, rychlé, úsporné a trochu i praktické (385 l kufr stačí!). Za ten měsíc, co ho mám jsem nenašel jedinou větší chybu. Jak jí najdu, hned vám ji sem dám.
Silné stránky
Asi vyplývají z textu výše:
Motor - především pružnost v nižších a středních otáčkách. Je tichý a úsporný, vhodný především na středně dlouhé a dlouhé trasy)
Převodovka - perfektně odstupňovaná, s řazením nejsou problémy, jde přesně a neozývají se z ní žádné zvuky
Jízdní vlastnosti - prostě bomba...jak v přímce, tak v zatáčkách. A když to přeženete, jsou tu vynikající brzdy
Vzhled - neznám nikoho, komu by se přímo toto auto nelíbilo
Výbava - některé prvky jsou lepší než v mém Lexusu (který je ovšem o 4 roky starší)
Spotřeba na dlouhých cestách ( < 5 l/100km)
Bi-xenony, svítí lépe, než většina ostatních aut s těmito výbojkami. Navíc jsou aktivní-samy nastavují úhel svícení.
Zážitek z dneška (26.3.): Stojím na křižovatce a vedle mě chlapec (tak 24) ve Fabii RS...Nojo, co se dalo dělat, sice nejsem žádný semaforový závodník, ale tak jsem ho vyprášil. Když se blížily první zatáčky, tak jsem si říkal, mě zase dojede, ale ouha, nejen, že jsem mu ujížděl naprosto v pohodě dál, ale asi ve 4. zatáčce dostal smyk a poslal to na chodník...no, asi spíš řidičské neumětelství, ale stejně mi focusek udělal radost
Slabé stránky
Někdy by se hodily 4. a 5. dveře.
Disky kol náchylné na poškrábání.
Horší výhled pro vyšší řidiče přes vnitřní zpětné zrcátko (ale už jsem si zvykl a není to takový problém).
spotřeba studeného motoru - co bych ale chtěl od dieslu?
První věc, co mě naštvala: Vyjmout baterku je práce pro dva lidi na půl hodiny, pokud nemáte speciální nářadí.
Světlo zpátečky toho v noci moc neosvětlí, což je v kombinaci s disky trochu problém.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno v Ford Valoušek - Praha Chodov. Už jsem se tam párkrát stavoval, profesionální přístup, rychlost a celkový dojem na jedničku. Jsem sice z HK, ale do Prahy často jezdím, tak tam sem tam vezmu i Focuse na prohlídku.
Jinak ještě žádné poruchy, ťuk ťuk...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Od soukromé osoby prostřednictvím bazaru. Nebyl jediný problém, vyřízeno i s ukončením leasingu a převodem pojištění za týden.
Novinky v recenzi
Mondeo
Tak Mondeo mám téměř již půl roku. Jde o 2,2 TDCi (175 k) Dlouhodobá spotřeba (kombinace dálnice, města a okresek) se zatím ustálila na 7 litrech, což celkem jde. Najeto mám zatím 11 tis. km. Je to takový rodinný stěhovák, oproti Focusu o pořádný kus větší, komfortnější a luxusnější. Nevýhodou samozřejmě je menší řidičský zážitek.
Nehoda (16.10.2010)
JAK JE VIDĚT Z TITULNÍ FOTKY, MĚL JSEM VÁŽNOU AUTONEHODU...
Více info naleznete zde, jistě pochopíte, že k tomu nechci nic víc dodávat:
http://trutnovinky.cz/index.php?gid=24776
http://www.trutnovinky.cz/index.php?gid=24825
...četli jste moje motto? Málem se vyplnilo do posledního písmenka...
Sosnová
Byl jsem na firemní akci na okruhu v Sosnové, bohužel jsem zapomněl foťák. Každopdáně ježdění upravených Fabiích, motokárách a škola smyku řadím mezi nejlepší motoristické zážitky, vřele doporučuju
Jarní
Zase mám fajn tejden… Nejdřív jsem měnil komplet brzdy (což jsem čekal) a dnes se mi něco posr….v motoru či kde a auto jsem startoval asi půl hodiny. Vždycky to na chvíli chytlo, otáčkky mezi 500 a 750, hádalo se to a po pár vteřinách motor zhasnul. Takhle asi 20x, pak již motor nechcípal, ale nereagoval ani na přidání plynu. Poté, co jsem držel plyn na podlaze asi 2 minuty otáčky pomalu rostly a jakmile sepnulo turbo,, motor se probral a zcela normálně pracoval. Přitom se ale z výfuku uvolnil obrovskej mrak bílého dýmu, málem jsem se udusil. Auto jsem hned odvezl do servisu, zatím vyměnili palivovej filtr a budou zkoumat, jestli to není katalyzátor nebo EGR ventil. Uvidíme,každopádně tento měsíc jim dám vydělat asi 20 tis. To se nám to pěkně sešlo :)
Ťukanec
Tak jsem nečuměl na cestu a fordíka jsem trochu přiťuknul, respektive jsem ho poslal pod nárazník jednoho offroadu. Odnesla to jen kapota a maska, kterou jsem nakonec ani nemusel měnit. Už je to opravené, a to za velmi rozumné peníze...příště musim dávat větší pozor, no...
Půjčený Lexus
Tak jsem měl na víkend půjčený Lexus LS600h, řeknu vám, že to je opravdu luxusní a pekelně rychlá kára. No, ono 450 koníků a dle měření tišší jízda než v RR Phantom nejsou k zahození...můžete se pokochat v galerii
Tak autíčko mám skoro rok, ale teprve nedávno jsem s ním jel poprvé na sněhu (pokud nepočítám snahu o vyjetí z parkovište do kopce loni o Velikonocích na letních gumách - ujetá vzdálenost 0,2m nahoru a 20m dolů :)) Všechno ok, ESP je až zázračné (no, někdy spíš otravné), startování i v minus 12 bez problémů...jsem zvědavej, co s tím udělajá těch ohlášených minus dvacet dva...prý startování za velkých mrazů je jediným problémem motorů TDCi...
Tak dlouho jsem nepřišel s žádnou novinkou, tak tady máte mých pár jobovek, vy se snad aspoň pobavíte:
1) V červenci jsem jel po Praze a ve snaze vyhnout se za 0,1 s mamutí díře jsem líznul pravým předním kolem o obrubák (Těšnovský tunel). Dísk je seškrábanej jak prase, novej stojí 8500, tak to nechám spravit, mám kontakt na dobrýho chlápka v HK, snad do 1000.
2)Týden na to se mi na druhém předním kole objevila na pneumatice boule. Buď vada z výroby, nebo nízkoprofiláče nevydržely nějakou tu dirku. Takže jsem musel kupovat 2 nové pneu. Oficiální cena 7000 za jednu mě položila, ale díky dobrým vztahům v ATU jsem dostal 30% slevu, takže mě ta paráda i s prací vyšla na cca 10000 CZK. Super.
3)Pak jsem někde ztratil klíče, tak jsem si objednal nový, nechal překódovat ŘJ a uvažoval o výměně zámku v Defend locku. No, už sem je našel, jak se tam dostaly...nechápu
4)Do toho sousedi nepřestávají čmárat po autě a jakoby věděli, že jsem si pořídil korekční tužku, snaží se rýt tak, aby zprohýbali i plech.
5)Jo a jeden cestující mi utrhl páčku na předním sedadle, která se používá na jeho odsunutí při nástupu dozadu...
Doufám, že vaše léto bylo lepší, i když veselejší bylo jen těžko :))
Nový rekord ve spotřebě...65km z Krkonoš (já vim, je to trochu z kpoce... a spotřeba 4,4
Sousedi si asi nedaj pokoj, dokud jim zámkem na volant nepřerazim hnáty nebo čelist...nové zábrusy od klíčů, tentokrát si s tím někdo opravdu vyhrál...až se tady dlouho neukážu, hledejte na idnes.cz zprávu z rubriky Černá kronika pod titulkem něco jako: "Umlátil souseda kvůli poškrábanému autu!" nebo podobně
Zkoušel jsem spotřebu...na cestě dlouhé 130km (40 km dálnice, 80 I. třída, 10 město) při jízdě 10km/h nad limit byla spotřeba 4,8 litrů...to je hodně slušný
Minulý víkend jsem s ním najezdil skoro 700km, menší část ve městě, asi 200 po dálnicích a zbytek po silnicích I. třídy...vůbec jsem ho neštetřil a průměrná spotřeba byla 6,5 l. Během víkendu jsem řídil i BMW 535d a musím říct, že to je absolutní nářez. Jinak jsem přišel na jednu slabší stránku širších pneumatik...hluk v rychlostech nad asi 160 km/h je od nich už značný. Ale jinak abosolutní spokojenost, občas vzadu seděli 3 lidi a nikdo si nestěžoval na nedostatek místa, jen na nevolnost od žaludku na jedné točitější silničce:)
Dnes jsem přidal asi 30 nových fotek, takže enjoy
Dnes jsem si byl nechat změřit odchylku tachometru... 3-4km/h...hm, doteď jsem počítal s 10, musím si dávat trochu pozor
Lidi jsou kurvy...No ne, opravdu je to tak. Za těch asi celkem 15 nocí, co mi stál už FF před domem (často je v garáži nebo mimo město) mám už dobrých dva a půl metru rýh od klíčů, drátů, nebo čím to ti hajzlíci dělaj...chytit je,t ak je zabiju. Dodám fotky...
Uvažuji o fóliích na všechna 3 zadní okna...nemáte někdo zkušenosti, jak to vypadá na 3-dvířku?A na kolik to asi přijde?
Přidáno 16 nových fotek. Nebyly bohužel foceny v ideálních podmínkách (sněžilo a auto nebylo moc čisté), ale slíbil jsem dodat je co nejdříve...takže enjoy
Přidat názorDiskuse: Ford Focus 2.0 TDCi Titanium X
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (2006) Majitel: tesnav
Přidáno: 26.4.2010 3010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2009) Majitel: LukasRS
Přidáno: 18.10.2009 25410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: Mates81
Přidáno: 29.11.2010 1119 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 9910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2008) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 1.9.2008 299 Majitel 9.90 Uživatelé