Rolls Royce Silver Spirit (1985)
12.12.2020Každý člověk by si měl plnit své sny. A tohle auto bylo na seznamu mých dream cars už hodně dlouho. A hodně vysoko. Proto když se naskytla koupě…
Rolls Royce Silver Spirit (Barrichello)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Barrichello 17.12.20 00:32
« Re: Re: Re: Vůz pro opravdové gentlemany
Tak tak, bud to je zakážou nebo brutálně zdaní.
Auto, který je v EU verzi, koupený jako nový v některém státu EU jde na bílé RZ přihlásit i pokud neplní žádný euro a je starý třeba 60 let. Musí mít platný doklady (originál tp) i ideálně platnou TK a jde přihlásit vše. Samozřejmě zaplatíš eko výpalné za to že to neplní žádný euro.
Co doklady nemá nebo není z EU jde přihlásit jen na veterány legálně (neofiko se přes polsko dá přihlásit vše - ale ceny sou trošku jinde). -
okoloidúci 16.12.20 07:43
« Re: Re: Vůz pro opravdové gentlemany
>Chci si to užít dokud to půjde, než to zakážou,
Čo konkrétne tým myslíte? Zákaz áut so spaľovacím motorom?
Ako je to vlastne s prihlásením takého auta? Musím priznať, že sa v tomto nejako extra nevyznám; pokiaľ viem každé novo prihlásené auto na území EU musí spĺňať v súčasnosti EURO6, ale ak už tu (EU, resp. predtým EHS) bolo prihlásené predtým, nevadí, že to nie je ani EURO1 a nemá ani katalyzátor a dá sa prihlásiť na štandardné značky? -
okoloidúci 16.12.20 07:33
« Re: Re: Bude na LPG?
>Ještě by to mohl přestavět na naftu a střelit to Ádovi.
Nemyslím, že by mal záujem. Stále by to nemalo ten správny pohon 4x4, ručnú parkovaciu brzdu, bola by tam automatická prevodovka (a tá je predsa len pre polovodičov), stále by to ťahalo pupok po zemi a k tomu všetkému po sklopení zadných sedadiel by nevznikla rovná plocha. Takže nič pre pořádné chlapy. >:D -
Barrichello 15.12.20 11:47
« Re: Re: Re: Bude na LPG?
Bentley z 80. je to samé , akorát to má jiná světla a nemá to tuhle opulentní masku.
Dělalo se to ve stejné fabrice v Crewe vedle sebe a se stejnou technikou, akorát Turbo R mělo turbo (Garett) a tím větší výkon.
Tady jedno máš v ČR [odkaz]
No tady youngtimery z dob socialismu děsně frčí, protože nostalgie a každý vzpomíná jak to měl nebo to měl táta, děda atd. Taks i to kupují zpátka jako veterán a ceny šíleně stoupaj, dyt si vezmi že chromka 613 v dobré stavu stojí možná víc jak tenhle RR. O sovětských čajkách a Zilech nemluvě, ty jsou několikanásobně dražší.
Ceny...nebudu říkat kolik sem dal já, ale pravostranné veze z GB jdou pořídit od 6000 EUR, levostranné zhruba 11-22 000 euro dle stavu. Záleží na stavu, km a roku výrobu. Sou v inzercích i kousky s 200 tis km, takže někteří lidé s tím opravdu jezdili. -
Ozzman 15.12.20 06:40
« Re: Re: Bude na LPG?
>:D Tak známe tě, musel jsem si rýpnout >:D
Až budeš mít to rádio, tak pak prosím přidej foto, to mne zajímá. Jinak mne nevadí hranatost, jen spíš ta opulentnost RR mi není zas tak blízká, nicméně to auto je určitě jedno z nejzajímavějších, co tady na MACZ je, když dnes někdo dělá Youngtimera ze 120tky, tak co je potom tohle (to myslím v dobrém). Mne je asi bližší vzhled tehdejších Bentleym, či hranaté USA či Evropské prémiovky té doby (mezi které řadím i limuzíny z Francie).
Ještě by mne zajímalo,na kolik tahle sranda přišla, v recenzi jsem to nenašel, ale chápu, že to třeba ani psát nechceš.
-
Barrichello 14.12.20 23:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Bude na LPG?
Nejsložitější je podvozek s tou hydraulikou, zbytek je relativně jednoduchý, kámoš si dělá srandu, že to je technika jako ze Spitfire. Kára má naštěstí zánovní zadní tlumiče dle těch faktur, to je taky poměrně dražší položka.
Ale zas se to dobře opravuje, navíc pár věcí je od GM, takže taková malá amerika.
Díly samo nestojí jako na Fabii, ale úplně tragický to taky není.Tyhle káry se kupují srdcem, rozumově to smysl nedává. -
Dzakobo 14.12.20 22:35
« Re: Re: Re: Re: Bude na LPG?
Snad to nebude moc servisně nákladné. Jak píšeš - je v tom hodně výbavy a tak, na druhou stranu některá řešení mohou být poměrně jednoduše opravitelný, ale nevím. Děda když spravoval Cortinu (neustále >:D ) - tak říkával: "Ty Angláni jsou takoví blbci, ty to udělaj všechno tak jednoduchý." >:D >:D -
Barrichello 14.12.20 21:16
« Re: Re: Re: Bude na LPG?
No je to už na pováženou. RR není masovka a opravdu se nehodí takhle degradovat aristokrata. Jinak mi LPG nevadí, dobře udělané LPG nejde poznat že je v autě, jede to na něj úplně stejně, ale do Rollsu se to fakt nehodí, o tom není nejmenšího sporu. -
Barrichello 14.12.20 17:31
« Re: Bude na LPG?
Haha, někdo se snaží být vtipnej, i když - pokud si projedeš autoscout nebo mobile.de, zjistíš že to zejména u holandanů pár lidí napadlo.
U RR a auta co není daily je to hodně divný, spíš trapný. Navíc karburátor na LPG umí opravdu dobře v republice tak 5 lidí počítám.
Takže ne, LPG tak fakt dávat nebudu.
Rádio asi výhledově vyměním, alle spíš než za originál za moderní co je v retro stylu pro veterány.
Auto se vyrábělo 17 let, vč. prodloužených verzí od Mulliner Park Ward a jezdil v tom ve své době kdekdo, počínaje Brunejským Sultánem přes lidi jako Whitney Houston, Mike Tyson, královské rodiny a stovky dalších.
Je to design 80 let, je to hranatý. Já mam hranatý auta rád.
Nástupce Seraph má ty hrany jen zakulacený, ale hlavní nevýhodou je motor BMW. Sice V12, ale už to není tradiční RR. Všechny RR od založení do 1997 měly vlastní motory. Takže v tom je ta tradice.
-
Barrichello 14.12.20 14:19
« Re: Vůz pro opravdové gentlemany
Auto mam teprve 3 měsíce, takže nájezd zatím není velký, ale plánuji s tím jezdit coby víkendové auto pravidelně. Tyhle vozy paradoxně nejvíc trpí tím, že jezdí málo a stojí.
Chci si to užít dokud to půjde, než to zakážou, proto sem chtěl levostrannou verzi co jde přihlásit na klasické RZ.
Jinak kdo chce větší výkon, sesterké Bentley má oturbenou 6,75 a výkony kolem 300 Hp
hydru myslim ze rr mal licencovane od citronu.