Recenze

9 Majitel

Jaguar XF X250

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jaguar XF, foto 1 Jaguar XF, foto 2 Jaguar XF, foto 3 Jaguar XF, foto 4 Jaguar XF, foto 5 Jaguar XF, foto 6 Jaguar XF, foto 7 Jaguar XF, foto 8
Jaguar XF, foto 9 Jaguar XF, foto 10 Jaguar XF, foto 11 Jaguar XF, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta snížek II Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:125485 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 202 kroutící moment [Nm]: 600 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Jelikož se u mě změnily priority a dojíždím nyní denně do práce autem, rozhodl sem se pořídit si ke Camaru ještě jedno auto jako daily driver.
kdo zná denní ježdění Prahou ví, že doprava po Praze je naprosto tristní a většinou sou všude kolony, úvahu připadalo jen LPG nebo diesel. A protože na LPG sem nikde nic zajímavého nenašel, volba padla nakonec na mnou neoblíbený diesel. Ted jaký vybrat ten nejzajímavější.

Německá auta jak známo v oblibě nemam, takže možností moc nezbývalo. Nakonec sem sáhl po autu, po kterém už sem několikrát pokukoval a zvažoval ho v době nákupu CTS i Camara. Díky tomu že jsem si počkal jsem se tak nyní aspon nyní dostal k faceliftu jaguaru XF, který je podle mě tím nejhezčím XF co bylo kdy vyrobeno.

Jenže sehnat to správné XF nebylo taky snadné. Jednak sem nechtěl kombík, jednak sem nechtěl slabý čtyřválcový 2,2, kterých je všude plno. Po delším hledání sem nakonec našel třílitrový V6 v bílé barvě s nádherným interiérem ve světlém dřevu a šedé kůži.

XF je v podstatě první Jaguar nového vzhledu, vývoj probíhal ještě pod Fordem , výroba začala v roce 2007 v továrně Castle Bromwich. V roce 2011 přišel facelift, který přinesl nové přední světlomety s integrovaným LED denním svícením, nový nárazník, přepracovaný infotaiment a středový panel přístrojové desky a další vylepšení.

Moje XF je vyrobené v roce 2014, jedná se o nejsilnější diesel v nabídce - verze S s třílitrovým V6 o objem 3,0 a výkonu 275 HP, s kroutícím momentem 600 Nm, který je přenášen na zadní kola prostřednictvím moderní 8 stupnové převodovky ZF (stejnou používá např. Bentley, BMW, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep atd)

Krom sportovní verze XFR a benzínových V8 o objemu 5,0 se tedy jedná o vrchol tehdejší nabídky.
Jaguar vždy uměl precizně podvozky a U XF S tomu není jinak. Perfektně žehlí nerovnosti, výborně sedí v zatáčkách, pokud aktivujete sportovní režim tak i přes dieslový motor umí být auto velmi rychlé, dobře ovladatelné a dostatečně výkonné na sportovní jízdu.

Naopak ve městě umí filtrovat nerovnosti, i na zpomalovacích prazích nepřenáší rány do interiéru a to i přes příplatková 20" origo kola Jaguar.

Samozřejmě i zde je armáda elektronických pomocníků - od ABS, přes regulaci brzdné síly v zatáčkách (CBC), elektronický stabilizační systém DSC, podporu brzdění v kritických situacích EBA, (EBD) systém rozdělení brzdné síly; (TC) systém řízení náhonu po el. parkovací brzdu.
Elektronická parkovací brzda opravdu funguje a snadno udrží vůz i ve velkém kopci.


Toto jako celek dělá z Jaguaru velmi komfortní vůz, který skvěle žehlí nerovnosti, je velmi obratný, umí být komfortní ale zároveň rychlý.

Vůz vyšší střední třídy však není jen o výkonu a pohodlí.
Velmi podstatný je zde interiér a výbava.

Zde Jaguar tradičně boduje a i přes velmi moderní pojetí si zde stále i konzervativní zákazník si přijde na své.
Pohodlné kožené sedačky nastavitelné v 14ti směrech s pamětí pro řidiče (resp. pro řidičovo sedadlo, do paměti lez uložit hned 3 různé nastavení ) , s vyhříváním ; vyhřívaný volant, kůží obšitá palubní deska i výplně dveří, výsuvný volič automatu z leštěného hliníku, a rovněž výplně dvěří a palubní desky z leštěného dřeva.Dotykové lampičky vnitřního osvětlení, nad kterými stačí mávnout rukou a ony se samy zapnou či vypnou, otočné výdechy ventilace, které po vypnutí motoru se samy otočí a po nastartování také jsou už pomyslnou třešničkou na dortu pro fandy udělátek a fajnšmekry.
Kožená je i loketní opěrka.
Vše doplňuje 7" dotyková LCD obrazovka s DVD mechanikou, vstupem USB, navigací (mám aktuální mapy 2018/2019) , rádiem, přehrává DVD, CD, MP3, video, přes obrazovka se ovládá i topení, klimatizace a vyhřívaní sedaček.
Mezi budíky přístrojového štítu je velký displej palubního počítače ukazující dojezd na palivo, najeté km vč denního počítadla, průměrnou spotřebu, pokyny navigaci, chybové hlášky a varování, ukazatel stavu oleje atd


Další součástí výbavy je digitiální automatická duální klimatizace , el. stav. volant výškově i podélně, el. zásvuka v loketní opěrce, v její zadní části pro cestující vzadu a ve schránce u spolujezdce,stejně jako dvojice el. zapalovačů.

Řidiče pak potěší natáčecí bixenony s LED denní svícením, přisvětlováním do zatáček, LED zadní světla, parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kamera, zimní režim převodvky SNOW, sportovní režim, klapky ve výfucích, kdy auto i s dieslem vydává hutnější zvuk, tempomat , již zmíněné vyhřívané sedačky a volant, el. vyhřívané přední sklo, vnější i vnitří zrcátka s aut. zaclonováním,el. sklopné a s osvícením země+ LED blinkry.
Velmi dobře funguje i deštový senzor. Jediné co chybí je Head-UP display a masážní sedačky.

Ale zpět k jízdnímu projevu, XF S je vhodný jako pro pohodlný cestování po dálnici či okreskách, tak i pro sportovní a zábavnou jízdu.
Vynikající parametry zrychlení, silný motor a slušná spotřeba.

Moderní převodovka ZF řadí hladce a rychle, takže že o ní ani nevíte a je faktem, že se se starými 6st a natož 4 a 5 st. nedáv vůbec srovnat se se týče hladskosti a rychlosti řazení. XF tak vyrází bleskurychle kupředu, pokud to po něm člověk žádá.


Jaguar XF stál vždycky trošku stranou, bokem od vozů německé konkurence(MB a BMW) na kterou potutelně pomrkával s mírným pošklebkem. On je přeci není masovým a tuctovým služebákem, autem škrobených manažerů a náměstků. I přes moderní vzhled je stále trošku aristokrat, sportovní šelma s rodokmenem.
S kompresorovým benzínovým V6 by jeho kočkovitost byla ještě o třídu víš, bohužel nabídka těchto vozů je malá, ceny vyšší než u dieslů a spotřeba ve městě taky. Vzhledem k cenám paliv je nutné vzít namilost i diesel, který ale Jaguar překvapivě není natolik dehonestován, jak by se na první pohled mohlo zdát.Stále můj svůj osobitý charakter, nezaměnitelný a netuctový design, originální a krásný interiér.

And this is what I like :o)

Silné stránky

originální vzhled, skvělý design, unikátní interiér, bohatá výbava, skvělý podvozek, skvělá převodovka ZF, slušná spotřeba. V bílé a v chromu nádherná šelma

Slabé stránky

Chybí klasická měrka oleje v motoru (jen digi na PP), chybí head-up a masážní sedačky. Je to diesel. A Jaguar/Land Rover neumí najít dodavatele co umí vyrábět zámky (jsou mage in germany, takže se není čemu divit) :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna obou zámků pravých dveří, jinak jen běžný servis jako výměna oleje a filtrů, nové zadní brzdové destičky + čidlo opotřebení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz z operativního leasingu ALD Automotive, po prvním majiteli. Velmi rychlé a solidní jednání.

 

Novinky v recenzi

3.3.2019 19:04

Vyčištění interiéru

vyčištění plastů ubrousky na plasty ArmorAll + impregance kůže, taktéž Armor All. Vyčištění venkovních chromů přípravekm Sonax

29.12.2018 14:39

Upgrade

side chrome vents, nápisy jaguar racing na spodky předních dveří, chromované sloupky dveří, chromované kliky


Další vozy značky Jaguar



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Horor v dovolenkovém ráji: Autobus s turisty sjel ze srázu: 29 mrtvých a desítky zraněných

Horor v dovolenkovém ráji: Autobus s turisty sjel ze…

K tragické nehodě došlo ve středu na portugalském ostrově Madeira. Havaroval tam autobus, který vezl skoro 60…

Venčení na jaře nemusí být horor. Jak ochránit psa před parazity?

Venčení na jaře nemusí být horor. Jak ochránit psa…

Všichni majitelé psích (i kočičích) kamarádů to dobře znají. S blížícím se jarem roste radost z možnosti trávit…

 

iSport.cz

City ve VARu: Guardiolu zrušený gól zmrazil. Šílené, říká opora Tottenhamu

City ve VARu: Guardiolu zrušený gól zmrazil. Šílené,…

Žádné taktické manévry. Rozdali si to, jak se sluší a patří. Zanďoura byste ve slovníku Manchesteru City a…

Slavia si v Anglii buduje jméno: Takhle nejistá Chelsea nebyla šest let

Slavia si v Anglii buduje jméno: Takhle nejistá…

PŘÍMO Z LONDÝNA | Tisková konference pro Jindřicha Trpišovského začala zostra. Do sluchátek se mu linul překlad…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Pohádka o rovnosti pohlaví aneb Postaví Boba a Bobka před genderovou komisi?

Marek Stoniš: Pohádka o rovnosti pohlaví aneb…

Občas si vzpomenu na večerní povinně neformální setkání studentů se soudruhy pedagogy olomoucké filozofické…

STAN navrhuje, aby volili už šestnáctiletí. S volebními reformami bychom ale měli zacházet opatrně

STAN navrhuje, aby volili už šestnáctiletí. S…

Nový předseda Starostů a nezávislých (STAN) Vít Rakušan doporučuje, aby se šestnáctiletí a sedmnáctiletí mohli…