Recenze

cz_coxx (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Mondeo

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:143000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Výběr auta:
Popravdě je tohle moje první nové auto a protože jsem na něj měl docela slušný limit tak jsem si z počátku nebyl úplně jistý jaké auto vlastně chci. Líbí se mi i SUVečka a MPVečka takže první bylo vůbec rozhodnutí jakou kategorii auta si vůbec koupím. Možná to vypadá, že jsem trouba když ani nevím co chci, ale mám rád vyšší posez v autě (mám delší nohy) a z vyšších aut je i lepší přehled. Před par lety jsem chvíli jezdil WV Touranem takže jsem měl malou a pozitivní zkušenost s tímto typem auta. Ještě bych měl dodat, že auto je služební a jezdím celkem dost dálnic.
Začal jsem obcházet autosalony a v podstatě hned na začátku bylo jasné že SUV a MPV opustím a vybírat budu z klasických aut. Finančně bych dosáhl na Tiguana, Tourana, Kugu, C-Maxe, Sportage atd. Seděl jsem v Tiguanovi a v Kugze (těžko říct jak se to skloňuje :-) ) a výsledek který na mě tyto auta zanechali byl celkem jednoznačný - o pár centimetrů zvednutý Golf nebo Focus. Ve Sportagi jsem neseděl, protože když jsem viděl ten interiér tak jsem ho ani nezkoušel. Z venku krasné auto ale uvnitř nic moc.
Takže vzhledem k tomu, že nepotřebuji 4x4 tak jsem si řekl, že platit hodně peněz za "módní" auto není tak dobrý nápad a k tomu ještě jezdit takovým autem po dálnici... No prostě jsem vystřízlivěl.
U klasických aut jsem se chvíli rozhodoval jestli jít do prémiové třídy a menšího auta nebo raději větší neprémiové. Párkrát jsem jel v Audi A4 starší generace tak jsem zhruba věděl co by mě čekalo ale chtěl jsem jim dát šanci. Zašel jsem do BMV a sedl jsem si do 3jkové řady a bylo jasné, že tento rozměr auta nechci. Další faktor byl, že prémiová není jen značka ale i ceny příplatkové výbavy.

Takže zpět do normálu... Asi nepřekvapí, že favority byli Passat, Mondeo, Superb a C5. Mezi japonci jsem nevybíral, protože nějak nejsem kompatibilní s jejich interiéry a celkovým provedením. Nechtěl jsem "kombíka" protože ho nepotřebuji takže u všech typů aut jsem vybíral z nekombi verzí.
Začnu auty od "nejhoršího" - postupně jak jsem je vyřadil:
Superb - možná překvapivě vypadnul jako první a to přesto že si me celkem líbí exterie a mají super řešení dvojitého otvírání kufru. Jenže interie je katastrofa (aspon podle mě). Nechápu jak mohl někdo schválit do prodeje volant který tam dávají. Taky cenová politika je docela arogantní (ve srovnání s konkurencí) a příplatková výbava celkem drahá. To co je u konkurence standard u vyšších výbav je i u TOP výbavy za docela masný příplatek. Hlavně jsem se v tom autě prostě "necítil" dobře. Nevím jak jinak to popsat, je to subjektivní pocit toho když si člověk sedne do auta a buď mu k srdci přiroste nebo ne a Superb tedy rozhodně nepřirostl.
C5 - podobný případ jako Superb z venku hezké auto ale uvnitř katastrofa. Nevím kdo vymyslel ten nesmysl s pevným středem volantu, asi nějaký pacient léčebny pro šílené designery a ergonomy. Výhoda, že jsou ovladače pořád ve stejné pozici je prostě z hlediska ergonomie nesmysl. Taky provedení středového panelu je dost "out" - takhle mohlo vypadat auto možná minulé generace. Provedení sedadel bylo super i když by mě vadilo že kožené sedáky neměly ventilaci - v létě docela nepříjemné při dlouhých cestách. Taky mi vadilo, že sedadlo je dost daleko (v příčném směru) od prahu dveří takže při vystupování je velká šance, že si člověk zašpiní kalhoty. Podvozek je rozhodně pohodlný, ale na mě až moc. Mám raději sportovnější svezení.
Passat - rozhodně favorit. Co rozhodlo, že jsem nevzal Passata ve srovnání s Mondeem bylo to že Mondeo nabízí 5dvéřovou karoserii což je pro mě praktické (předchozí auto jsem měl sedan a trápení s malým nakládacím otvorem do obřího kufru jsem si užil víc než dost). 5 dveří je pro mě příjemná kombinace mezi kombi a sedanem. Taky mě odradila dodací lhůta (4 měsíce spíš delší) - o tom bude ještě řeč dále... Svezení je samozřejmě komfortní asi mu není co vytknout - z mého pohledu člověka který nestřídá auta jak na běžícím pásu. Moc jsem nepochopil v čem je nová generace nová když je to jen vnější facelift původní verze, ale asi nejsem dostatečně chápavý. No a samozřejmě cena, která ve srovnání se stejnou výbavou Mondea je trochu někde jinde.
Mondeo vyhrálo kombinací relativně krátké dodací lhůty (10 týdnů), nabídkou 5dv karoserie, svezení naprosto rovnocenné Passatu a větší fleetová sleva (20%, WV dává základní fleetovou slevu 12%). Mondeo jsem pak objednal v době kdy na něj byla akce takže sleva byla 25%.

Objednal jsem verzi Enterprise, která vychází jednoznačně nejlíp v poměru výbavy a ceny. Pokud by nebyla v nabídce tak bych vzal Titanium S.
K základní výbavě, která už obsahuje skoro všechno co člověk "potřebuje":
- Bi-Xenony
- elektrické kožené ventilované sedáky
- startování tlačítkem
- tempomat
- palubní počítač
- vyhřívané čelní sklo
- dvouzónová automatická klima atd.
jsem doobjednal další nezbytnosti bez kterých se člověk normálně objede, ale vzhledem ke slevě mi zbyli nějaké peníze tak jsem toho využil.
- zadní spoiler (zbytečnost za 7000,- ale hezká :-) )
- zatmavení zadních skel (v létě dobré kvůli slunci a není vidět na sedáky když tam něco zapomenu za těch 5900,- to stálo)
- senzor kvality vzduchu (dojmy celkem rozpačité. Funguje jen na smrad z výfuku a to ještě ne 100%, občas něco málo propustí. Když jedu přes vesnici kde někdo zatopí pneumatikou tak přepínač vnitřního okruhu nereaguje a normálně to pustí do kabiny.)
- dálkový dvojitý centrál (auto je možné bud jen zamknout nebo zamknut tak že nejde otevřít ani zevnitř. Dobré pokud někdo rozbije sklo a chce si otevřít páčkou na dveřích - má smůlu do auta by se musel soukat tím rozbitým okýnkem.)
- obvodový alarm (v kombinaci s dvojitým zamykáním jsem trochu váhal jestli pořídit nebo ne ale nakonec jsem se nechal přesvědčit. Tohle bych asi oželel vzhledem k pojistce která kryje i krádež auta)
- bezklíčkový vstup do auta (za 12 500,- jednoznačně dobrá investice. Na co je startování tlačítkem když při vstupu do auta stejně musím vytáhnout klíč... Tahle "fičůrka" je docela návyková. Taky to mají celkem chytře udělané - pokud je klíč v autě nebo kufru není možné auto zamknout tlačítkem na klice takže si človek klíč nezamkne v tašce nebo v kase u bundy která leží na sedáku)
- sada Asist obsahuje hlídání mrtvých úhlů, hlídání jízdních pruhů, automatické přepínání dálkových světel, sledování bdělosti řidiče, Hill Holder, adaptivní tempomat, omezovač rychlosti, hlídání kolizí... (automatické dálkové světla jsou super nejlepší je ale adaptivní tempomat)

Pokud si člověk jednou vyzkouší jízdu po dálnici s adaptivním tempomatem nechce už jinak. Je potřeba se trochu sžít s tím že tempomat nemá schopnost předvídat chování okolních aut a "nevidí" blinkr auta které se chce nasunout přede mě ale je to jen o tom se naučit s tempomatem zacházet. Taky je to otázka jestli člověku vadí že někdy jede stylem brzda-plyn nebo je mu to jedno. Jinak se stává, že pořád "šlape" na plyn i když přede mnou odbočuje kamion do mého pruhu a pak za ním začne brzdit. Pokud je to dostatečně daleko není problém - tempomat začne sám pozvolna zpomalovat (dá nohu z plynu) a nemá potřebu šlapat na brzdu. Pokud se auto zařadí přede mně na krátké vzdálenosti tak šlápne na brzdu. Někdy je dobré přes CAN tempomat "pauznout" nechat auto dojet se zařazenou rychlostí což většinou akorát tak stačí na dojetí auta přede mnou a pak tempomat zase pustit přes RES. Pokud člověk nemá náladu na snižování spotřeby tak se jen drží volantu a poslouchá rádio :-) .

Kožené sedačky jsou fajn, možnost nastavení paměti na 4 polohy je dostatečné a se sedáky se nastavují i zpětná zrcátka (škoda že jen vnější). Jednoznačně oceňuji ventilaci - na dlouhé cesty je to opravdu příjemné. Sedáky jsou pohodlné ale ocenil bych větší boční vedení - jsou spíš komfortní než sportovní ale tím nechci říct že by to byla jen plochá židle...

Audio + telefon - jednoznačně bych ocenil USB vstup. Na nějaké CD už si ani nevzpomenu. Přes displej mezi budíky je možné USB procházet po složkách a listovat ve skladbách. Škoda jen že není možné volit číslo skladby kterou chci přehrát - musím k ní dolistovat. Co se týče spolupráce rádia s telefonem tak není co vytknout - mám Samsung GalaxyS a funguje všechno bezvadně. Při přehrávání hudby můžu na displeji auta listovat obsahem MP3jek v telefonu a to samé platí i o telefonním seznamu. Dostupný je celý seznam řazený stejně jako v telefonu. Opět škoda že není možné vybírat aspon první písmenko jména - je nutné listování což může být někdy obtěžující. Často volané čísla je možné uložit do paměti auta a pak je vytočit přes hlasové ovládání. Jen nevím jestli se pamět nevymaže při odpojení baterky v servise. Co se týče hlasového ovládání tak funguje spolehlivě jen je potřeba umět těch pár povelů anglicky. Ještě se mi nestalo že by nějaký příkaz nerozpoznal.

Jediné co mě mrzí je, že jsem si k autu nekoupil 18" kola. Na léto mám 17" a na zimu plechové 16". Letní kola nejsou špatné ale na 18" s Y paprsky vypadá auto úplně jinak... No škoda tohle mě opravdu mrzí.

Silné stránky

Mezi silné stránky bych zařadil motor. Mám 1,6 EcoBoost a jsem rozhodně spokojený. Po městě se dá pohodově jezdit do 2tis. ot. Slušná reakce na plyn začíná někde nad 1500ot. při tachometrových 140km/h (reálných 130 podle GPS) točí motor těsně pod 3tis.
Po dálnici (rychlost kolem tach. 140) se dá jezdit do 7,5 l/100km. Auto mám od konce října 2011 takže jsem na letních pneu najel tak 400km a celkový průměr mám 7,8 l/100km. Jsem zvědaví jaká bude spotřeba na letních pneu.
Pak je dost drobností, které jsou příjemné při používání auta, většinu jsem popsal víš při popisu výbavy.
Další silnou stránkou jsou jízdní vlastnosti i když tady je to docela subjektivní hodnocení.

Slabé stránky

Slabou stránku bych viděl v drobných nedostatcích. Většinou je člověk najde až při delším používání.
Např. automatický senzor na stěrače má sice více nastavení citlivosti v reálu to ale moc poznat nejde. Chybějící plynové vzpěry přední kapoty jsou v této kategorii aut celkem trapas.
Nevím kdo navrhoval ovládání oken ale když řešil místo řidiče tak byl asi po hodně dlouhém tahu - tlačítka pro zadní okna jsou skoro nedostupné a pro přední okna jsou taky umístěny taky celkem zvláštně.
Škoda že se při zařazení zpátečky vždy sklopí pouze jedno zpětné zrcátko - sice toho moc nevyužívám ale když to použiji tak bych ocenil sklápění obou současně.
Slabší jsou také kapsy ve dveřích - sice jsou prostorné, ale docela úzké - dvoulitrová láhev při prudkém brzdění vypadne.
Rozumím tomu, že je asi problém vyhřívat 100% čelního skla, ale na okrajích zůstává opravdu dost nerozmaženého skla takže stěrače v zimě dřou led. Automatické zapnutí zadního stěrače při couvání je nesmysl, protože když je na skle hromada mokrého sněhu nebo spousta prachu tak to stěrači rozhodně neprospívá.
Slícování víčka nádrže by mohlo být taky lepší.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned z výroby jsem měl porouchané otvírání okna u spolujezdce a automatický senzor stěračů. Opraveno při první návštěvě servisu.
Jednou se mi samovolně v mraze vybila baterky když auto 2dny stálo - ze servisu (AutoVIKI Zlín) si pro něj přijeli za cca půl hodiny po nahlášení - takže spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Co se týče zkušeností s prodejcem AutoVIKI Zlín tak můžu jen pochválit. Vyskytl se jediný problém a to s dodací lhůtou která byla slíbena 10týdnů ze kterých se při podpisu smlouvy stalo 10 - 14týdnů a auto bylo na konec dodáno za 26týdnů. Za tohle ale prodejce nemůže. Je mi jasné že tohle byl problém Fordu. Termín navíc 2x posouvali a ani 3tí termín nedodržely.
autosalon se k tomu postavil tak že mi hned při prvním posunutí termínu nabídli náhradní auto a to jsem používal cca 4 měsíce. Dostal jsem nový C-Max a na 14 dnů mi ho vyměnili za nový Focus.
Popis zkušeností s C-Maxem by byl na samotný "článek" ale můžu říct že to auto nemělo chybu - pokud se někdo rozhoduje jestli je to dobrá volba tak můžu 100% doporučit. Focus byl taky super jen mi vadil zvláštně tvarovaný tunel v oblasti pod volantem - při dlouhé trase mě tlačil do nohy. Jízdně je ale naprosto pohodové auto.

Co se týče přístupu prodejce před a během prodeje tak jsem byl taky spokojený. Jednání seriozní, paní velice příjemná (příjmení nepíšu - třeba by jí to vadilo :-) )

 

Novinky v recenzi

18.11.2016 13:18

Prodej

Auto prodano s najezdem cca 143tis. km.
Po 5 letech můžu toto auto vč. motorizace a všeho zhodnotit jako opravdu hodne povedene. Neměl jsem žádnou větší závadu, jen par drobností (co si vzpomenu tak oprava zamku dveří u spolujezdce)
Průměrná spotřeba je 7,93 L/100km - za celých 5 let. Eviduji si tankovaní takže je to presné :-). Jízdní styl mám spíš sportovní - na dalnici jezdím kolem 150.
Co jsem celou dobu oceňoval je prostornost jak interiéru tak obrovský kufr a provedení 5dv. Motorizace 1,6l ecoBoost se ukázala jako skvělá volba - výkon naprosto dostatečný i na svižnou jízdou, není problém kdykoliv předjet auto nebo kamion na okresce, zrychli do kopce...
Takže mi trochu ukápla slza když jsem se s ním měl rozloučit...


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Hodnotím po 10tis. km a cca 4 měsících používání

praktičnost
10

Pro moje potřeby naprosto dostačující a 5dveří považuji za výhodu

prostornost
10

Všude místa víc než dost. Pohodlně si za sebe sednou i dvy vysocí lidé

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Pohodlné svezení,

provozní náklady
10

Kromě paliva zatím žádné investice

náhradní díly
10

Zatím jsem žádné nepotřeboval

výkon motoru
10

160 koní je určitě na tohle auto dost - pokud chce někdo závodit tak si koupí asi 2l se 240koni

spotřeba
9

Zatím jen zimní provoz, takže hodnocení nemusí být konečné :-)

hlučnost motoru
10

Prostě ticho

kvalita sedadel
8

Větší boční vedení by neškodilo, elektrické nastavování s pamětí je pohodlné

brzdy
10

Rozhodně dostačující a rozumně dávkovatelné

zavazadlový prostor
10

Kombi je možné větší, pro moje potřeby je tohle max. dostačující






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…