Recenze

cz_coxx (muž 39 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Passat Passat Lim HL 2,0 TSI 6DSG

7,76 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta neni Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,7 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 586 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Předem se omlouvam za fotky - dal jsem zatim jen jednu katalogovou - realne doplnim co nejdřív.

Auto jsem kupoval jako náhradu za Mondeo 2011 5dv. Při výběru jsem se rozhodoval mezi novým Mondeem a Passatem. Ano vím není jen Ford a VW ale důvody shrnu jednoduše:
Superb - krasné auto zvenku, slabší interier a ve srovnáni s Passatem omezena výbava
Insignia - nova ještě nebyla a stará se mi nelíbí. Znam 2 lidi co ji mají a nikdo moc spokojeny nebyl.
Mazda 6 - Pěkné auto ale ... proste pro mě je to jen pěkné auto
Hyundai I40 - slabá nabídka motoru a výbavy. Pro mě nepovedeny interier.
Prémiovky (BMW, Audi...) - vzhledem k rozpočtu by mi vyšli finance na chudou výbavu. Mam rad techniku a vychytávky takže raději min prestižní auto lip vybavené.

Moje hodnocení je možná hodně pozitivní a málo kritické, ale jsem prostě spokojený a hodnocení beru subjektivně.

Mondeo jsem mel v minule generaci a jak si můžete přečíst v moji garáži tak po 5 letech můžu říct ze to auto absolutně nemělo chybu (až na drobné mušky).
Při rozhodováni hrálo roli to že jsem chtěl automat a benzinový motor. Kolega má Mondeo s automatem (PowerShift) a musím říct, že logika řazeni se mi nelíbí. Od automatu čekám že bude řadit tak jako bych radil manuálem jen to za mě udělá ta automatika :-). A to PowerShift neumí, logika řazení není taková jako bych chtěl (těžko se popisuje co je špatně ale proste to neřadí podle mých představ) - teď už k benzínům PowerShifty nedávají ale proste jim už nějak v automatech nevěřím. Interier nového Mondea se mi líbí, až na středový panel, ten je proste v teto kategorii aut mimo. V autě za 300tis takové ovladače proc ne ale u auta za milion je to plastové a nudné, ovládáni Syncu je jen třešnička na dortu.

Taze jsem se šel podívat na Passata. Prvni co mě trefilo do oka bylo zpětné zrcátko - elegantní bez hnusného plastového rámu, je to sice blbost ale nějak to celkově vypovídá o vyladěnosti interieru. Interier je sice mírně "sterilní" po Passatovsku ale proste dokonale sladěný a ergonomicky je všechno je tam kde to má byt. Použité materiály jsou perfektní.
Vnější design je pro mě taky hodně povedeny i když opět Passatovsky "nudný" - naštěstí bude stejně nudný (neutrální) za 5 let až budu auto prodávat. Exteriér má Mondeo agresivnější a odvážnější - má šmrnc i když je to hodně subjektivní.
Jediná věc se kterou jsem mel při výběru Passata problém je kufr - byl jsem zvykly na liftback a Passat je jen sedan takže má omezenou diru do kufru. Kombíka jsem nechtěl - nic velkého pravidelně nevozím a když potřebuji mám možnost si větší auto kdykoliv půjčit. Musím se přiznat ze po prvním otevřeni kufru po převzetí mě napadlo "neudělal jsem chybu?". V Mondeu jsem strčil do kufru dvě kola a přestěhoval jsem v něm i lednici z obchodu - smích prodavače a narážky jestli jsem se nezbláznil chtít narvat lednici do Mondea přešel v udiv a krouceni hlavou jak se to tam mohlo vejít... Po 3tis. jsem si zvykl. Kufr je velký jen ta díra je mešsi. Neíišu to do slabých stránek protože to není chyba auta, že jsem byl zvykly na velkou díru do kufru. Kola vyřeším jako polovina národa držákem na střechu.
Chtěl jsem benzínový motor - většina lidi asi řekne, že do passata patří nafta a při nájezdu kolem 30tis/rok by to mela byt jasná volba. Důvodů pro benzín jsem měl víc a nebyla to cena, můj benzínový motor je dražší než všechny naftové motory kromě 2,0BiTDI - s benzinem se mi dobře jezdi, ekonomika provozu s naftou taky není tak jasná výhoda vzhledem k dražšímu servisu, řešení filtru pevných částic atd. cena 2,0BiTDI byla už v základu dost velká (1,056mil) a jiná výkonová alternativa v naftě není. I když hlavní důvod byl určitě to, že se mi s benzínem dobře jezdí.
Měl jsem ve výběru i Hybrid - pohřbila ho jak jinak - cena. Rozdíl ceny oproti 2,0TSI byl 250tis (1 150 000Kč) takže když bych přidal hromadu příplatkové výbavy byl bych s cenou mimo. Rentabilita provozu je sporná - uvedená spotřeba je teorie a koupil bych to především kvůli technice a taky ten zátah to má skvělý. Běžné denní ježdění do práce atd. bych zvládl čistě na elektrický pohon, ale to stejně nevyváží ten rozdíl 250tis.
Proč automat - důvodem je, že je to pohodlné. Taky mam rad technické vychytávky a spousta asistentu má smysl až s automatem. S DSG jsem mel možnost se projet v Oktavce a byla to paráda. I při testovacích jízdách s Passatem mě DSG hodně přesvědčilo - převodovka řadila tak jak bych si představoval, že má automat fungovat.
Spokojil bych se i s 1,8 litrovým motorem (132kW/180k), ale bohužel k tomu dávají jen "suchou" 7st DSG, která přenese max 250Nm. Moc nechápu logiku toho, že u motoru který má 320Nm někdo omezí kroutící moment na 250Nm a dá k tomu ještě suchou dvojspojku... Tohle mi opravdu hlava nebere.

Další věc kterou moc nechápu je absence 4motion pro tento motor. Pokud by byla tato kombinace možná tak bych 4kolku bral - i když ji objektivně nepotřebuji :-) Zajímavé je, že v Německu (a dalších zemích) je tato kombinace možná

Silné stránky

Motor - 2,0TSI 162kW / 220k - naprosto ideální motor. Průměrná spotřeba po 3tis je mezi 8,5 a 9 litry. Jezdím dost "sportovně" pokud dodržujete předepsané rychlosti a jedete "normálně" dá se jet bez větších omezení za 8 litrů. Výkon je naprosto dostatečný - zrychluje kdykoli je potřeba a je úplně jedno jestli je auto plně obsazené nebo prázdné, po rovině nebo do kopce a je opravdu radost šlápnout na plyn :-) Citelná akcelerace není problém ani ve 150. Má jedninou nevýhodu - bodový system - první pokuta při 2tis. km :-)

Převodovka 6st DSG - řazeni je opravdu rychle a při nastavení sportovního režimu bleskově podřadí i o 3 kvalty. Logika řazení je velice dobře naladěna. Doporučuji přikoupit padla pod volant - za 2900Kč je to levná věc a opravdu povedena na sportovní ježděni. Převodovka nechá motor točit hodně vysoko než do toho zasáhne a nastaví opět automat. Když se člověk zapomene při dojezdu na křižovatku a nepodřadí tak auto nezačne chcípat, ale převodovka zase nastaví automaticky režim. Tiptronik na řadící páce zůstává na tom se nic nemění.
Jednu výtku bych měl - doba prodlevy při zařazení D nebo R. Jak je možné, že změna rychlostí je blesková ale přeřazení z neutrálu na 1 nebo R trvá půl sekundy.

Asistenti - zvolil jsem všechno co bylo možné :-) Adaptivní tempomat jsem mel i dřív, ale teď je až do nuly. Asistent pro pojíždění v kolonách je super - stačí nastavit rychlost a pak jen mačkat "RES" tlačítko pro rozjezd. pokud auto stoji kratší dobu než tak 5s. tak se rozjede samo. S tímto souvisí také schopnost udržovat auto v jízdním pruhu (poloautonomni řízení) - při popojíždění v koloně s můžete číst ... auto si samo popojíždí i se drží v pruhu není potřeba se o nic starat. Udržování v pruzích funguje dokonale pokud jsou dobře viditelné čáry. Řízení je poloautonomni takže auto dokáže samo jet jen omezenou vzdálenost - první výzva pro převzetí řízení řidičem přijde tak po 300 - 400m druha po dalších 300m, pak nasleduje krátké dupnutí na brzdu pak ještě jedno a auto samo zastaví. Tento asistent se jmenuje Emergency asist. Tuhle funkci oceňuji moc, pokud řidič usne za volantem tak mu to může zachránit život.
Adaptivní tempomat má ještě jednu chytrou vychytávku a to je hlídání podjetí auta - pokud jedete v pravém pruhu a přiblížíte se k autu, které jede v levém pruhu tak se drží za nim - nepodjede ho.
V autě mám Car Net a Wifi Hotspot - dobrá věc hlavně pro pohodlné nastaveni cílů pro navigaci na počítači apod. Wifi moc nepoužívám - mam dost dat na mobilu tak to nepotřebuji. Pro připojení notasu na cestách, ale dobré

LED adaptivní světla - rozhodne doporučuji připlatit si za adaptivní LED světla - jednak svítí líp než xenony a je to radost v noci sledovat jak si stíní auta, které jedou před nebo v protisměru. Zatím se nestalo ze by mě někdo problikal, že ho oslňuji. Tím, že si světla zacloní jen prostor s autem před vámi tak pořád svítí po stranách. Pokud jedu na nějakým starším autem tak moje světla zezadu osvětlují prostor lip než jeho dálkové :-)

Sedadla - U Highline výbavy je ve standardu ErgoComfort sedadlo u řidiče a to "obyčejnější" sedadlo u spolujezdce. Řidičovo je opravdu hodně povedené a kombinace kůže alcantara je taky OK. Pokud plánujete jezdit víc ve dvou tak doporučuji připlatit si za ErgoComfort sedadlo i pro spolujezdce. I když i to sériové je hoooodne dobré - pohodlné a dobře drží tělo. Chybí mi elektrické nastaveni, ale bohužel bylo jen v kombinaci s celokoženým čalouněním a to jsem nechtěl.

Info Activ Display - je to trochu dražší položka (nutné s DiscoverPro) ale pokud je to možné tak určitě ANO. Citelnost dokonala a možnosti nastaveni obsahu naprosto dostatečné.

Area View - kamery 360° - pomůže při parkování a při vyjíždění parkoviště, ale má jednu chybku - při bočním pohledu není vidět pod zadní kola takže při parkování těsně k obrubníku kamery nepomůžou - je potřeba si zapnout zadní a pak boční kamery.

Drobné vychytávky jako gumové vložky do držáku nápojů - dobře se to čistí, stačí vytáhnout a umyt.

Slabé stránky

Otvírání kufru kopnutím pod nárazník - nevím jestli je to u všech aut, ale je to citlivé na to počasí nebo nevím na co, ale proste ne vždy se kufr jednoduše otevře kopnutím.

Otvírání kufru dálkovým ovladačem - kufr je možné otevřít, ale ne zavřít - zavřít kufr ovladačem je možné jen v případě, že stojíte v dosahu bezklíčkového ovládání dveří. Je fakt paráda když si omylem otevřete před barákem kufr, ale už ho nemůžete zavřít - musíte klusem k autu a zavřít u auta. Možná to nějak jde ale teda nevím jak...

Audio - mam základ a trochu lituji, že jsem si nepřiplatil za to lepší. Ve srovnání s Mondeem a jeho Sony radiem (bez příplatkových reproduktorů) hraje Passat hůř. Je hezké, že má rádio dva sloty na SD karty a ještě USB konektor, ale radši bych to vyměnil za lepší zvuk. Škoda...

Nastaveni vyhřívaní předního okna v menu klimatizace - je to sice jen jeden klik na tlačítko menu ale i tak bych ocenil samostatné tlačítko. Take vyhřívání zrcátek se řeší přes otočný ovladač na dveřích, který slouží i pro nastaveni zrcátek a sklápění zrcátek - jednoduše se stane ze místo vyhřívání si zrcátko sklopíte.

Silný středový tunel vzadu - pochopil bych to u 4kolky, ale u předního pohonu nechápu. Tipuju, že mají stejnou verzi šasi pro obě verze pohonu.

Start Stop system - nechápu proc nejde trvale vypnout a zapínat když ho chci.

Volant - byl jsem zvykly na oválný průřez z Mondea, Passat má v miste držení spíš tvar kapky a to mi vadí - jsem zvykly "leštit talíř" a to se s tímto volantem dělá dost špatně.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim nastesti zadne :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem ve Zlíně u SamohýlAuto a naprostá spokojenost. Prodejci ochotni a vstřícní. Některé informace k asistentům museli dohledat ale to mi přijde naprosto v pořádku.
Hodnotil bych určitě 10 z 10.
Co se týká dodací lhůty tak byla o 5 týdnů kratší než bylo slíbeno ve smlouvě - takže spokojenost veliká :-)

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
jízdní komfort
10

DCC - stavitelny podvozek je dobra volba. Rozdil mezi Comfort a Sport neni extremni ale poznat to jde

výkon motoru
10
spotřeba
9

Hodnoceni beru v relaci vykonu a meho jizdniho stylu s ohledem na to ze je to automat

hlučnost motoru
10

Hodne dobre odhlucneni. Na druhou stranu kdyz se motor vytočí pri předjiždění tak vyloudi povedeny zvuk

kvalita sedadel
10

Hodnotim sedadlo ridice ktere ma vetsi moznost nastaveni než spolujezdcovo

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

hodnotim v relaci toho ze je to sedan


Více o modeluVolkswagen Passat B8 (2014-)
VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát? VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát?

Volkswagen nabízí oplastované kombi s pořádným…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z legendárního zápasu s Lewisem

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z…

Byla to památná bitva. 8. června 2002 v Memphisské Pyramidě ve státě Tennessee se konal boxerský zápas, který…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…