reklama


Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia Ambiente 1.6 MPI

9,52 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta oktávka Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:68800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,8 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,1

Popis vozu

Toto auto je taková "česká klasika". Nikoho neurazí, ale nikoho nenadchne. Bylo koupeno 23.12.2001 v Cartec-u MB v Mladé Boleslavi. Byla to koupě hodně narychlo, jeden den jsme přijeli do zmíněného autosalonu vybrat si auto s tím, že ho do 1.1.2002 musíme mít v garáži. Byla nám nejprve nabídnuta zánovní Octavia RS v plné výbavě (cena nové cca 970t.Kč), ale měla najeto 22 tis. km a my jsme chtěli auto nové. Jediná možnost tedy byla vzít si jedno z vystavených aut z autosalonu. (Superb 2.5 TDI, Octavia 1.9 TDI 66kW a Octavia 1.6 MPI). Tak jsme se nakonec po dlouhých debatách (hádkách), s tíhou na srdci po testovací jízdě v RSu, rozhodli pro 1.6 MPI.
Octávia 1.6 MPI ve výbavě Ambiente. NO, co vám budu povídat, výbava = nic moc (v základu to nemělo ani autorádio). Ale je těžké nějakou výbavu do již vyrobeného auta dodělat. Ale přeci jenom nějaké ty "hliníky" se tam dají dát vždycky:-).

Teď se pokusím zhodnotit auto po částech:
Motor:
Jedná se o atmosferický čtyřválec o objemu 1.6 litru. Ale pozor, není to 16ti ventil, ale starý dobrý 8mi ventil. Těžko hodnotit, jestli je to mínus nebo plus. Na různých diskuzích se dočtete, že je lepší ten nebo ten. Většinou si každý chválí to, co má doma. Já to neudělám, jen si na něj nebudu stěžovat.
Co se týká vlastností, tak mi celkem vyhovují. Když ho moc netočím, maximálně do 3 nebo 3,5 tisíce otáček, tak se mi dokáže odměnit hodně slušnou spotřebou. Na delší vzdálenosti a při předpisových rychlostech se dá jezdit okolo 5 až 6,5 litrů (podle akcelerace při výjezdu z vesnic, předjíždění a obecně provozu, nemám klimatizaci). Město a dálnice si vyžádají okolo 8-9. No a když se mi chce trošku se „vyřádit“, tak žere 12 někdy i krátkodobě skoro 15 litrů. Ale to znamená před zatáčkami (na okreskách) podřazovat až na dvojku, při výjezdu ji držet do 6000 otáček, rychle za tři atd… (samozřejmě jezdím zodpovědně a ne na hranici možností svých nebo auta). Zvuk motoru je do 3500 otáček klidný. Nad 4000 je to už trošku horší, někoho by to mohlo zejména na dálnici obtěžovat, mně ale nevadí…
doplnění 2.3.08: zapomněl jsem zde napsat věc, která mi od začátku, co s tímhle autem jezdím, hodně vadí. Při rozjezdu, když mírně smáčknu spojku (ale ještě netáhne) značné kolísání volnoběžných otáček. Volnoběh točí necelých 900 ot. a najednou to spadne na polovinu a v zápětí, po pár vteřinách, to vyletí zpátky. Korekce plynem nepomáhají. Prostě je potřeba se hodně soustředit na ten okamžik, kdy to zakolísá. Já jsem si na to už zvyknul, ale když přesednu z jiného auta a zapomenu na to, tak mi to občas "chcípne" a celkem mě to pak vytočí... Je to taky jeden z důvodů, proč s oktávkou nerada jezdí máma :-) (nevim, jestli mam být rád a nebo ne).

Podvozek a jízdní vlastnosti:
Podvozek je v porovnání třeba s Fábií znatelně měkčí = komfortnější. Samozřejmě, že na to mají vliv i použité pneumatiky s docela velkým profilem (používám 195/65 R15). Na dlouhé cesty zejména po „rovině“ nebo po dálnici je to bez připomínek. Jakmile se ve mně probudí závodnické choutky, tak ten podvozek nenávidím. Vzhledem k poměrně krátkému rozvoru (2512 mm) a hodně dlouhému zadnímu převisu (a použití úzkých pneumatik) mám v razantně projetých zatáčkách pocit, že záď má tendenci předbíhat předek a zadní vnitřní kolo se občas ocitá nad vozovkou… Jelikož ale více jezdím v poklidu a dá se říct i podle předpisů, tak jízdní vlastnosti souhrnně hodnotím docela dobře.

Interiér a výbava:
Jak se zmiňuji výše, tak oktávka je ve výbavě Ambiente. Barva potahů je šedá, sedadla jsou standardní (zapomeňte na vyhřívání a bederní opěrku). Momentálně mám namontované staré autorádio Sony s kazetovým přehrávačem a 4 reproduktory, ale do budoucna plánuji výměnu za něco modernějšího a dodělám další 4 reproduktory. Naštěstí alespoň přední okna (na rozdíl od zadních) a zrcátka jsou elektricky ovládaná. Auto je dále vybaveno palubním počítačem, který ukazuje například aktuální nebo průměrnou spotřebu a dojezd na nádrž. Jen je škoda, že data nejsou zobrazována na „maxi-dot“ displej. Dále jsme si nechali dodělat dálkové ovládání centrálního zamykání. Je to nejhorší věc, co jsme mohli udělat = věčně nefunguje a za každou opravu si v servisu řeknou 500,-, takže ho nepoužíváme a otvíráme hezky postaru klíčkem. A co se týká zabezpečení proti krádeži, tak mám namontovaný zámek řadící páky DefendLock.


Technické parametry:

Motor

řadový zážehový čtyřválec, kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, uložený vpředu napříč, se dvěma ventily pro každý válec, sacím potrubím s proměnnou délkou sání.
Objem (cm-3): 1595
Vrtání x zdvih (mm): 81,0 x 77,4
Max. výkon (kW/min): 75/5600
Max. točivý moment (Nm/min): 148/3800

Hmotnosti

Svislé zatížení koule tažného zařízení [kg]: 60
Celková hmotnost [kg]: 1790
Pohotovostní hmotnost [kg]: 1205-1335
Užitečné zatížení [kg]: 585-455
Dovolené zatížení střechy [kg]: 75
Hmotnost připoj. vozidla brzd./nebrzd. - stoupání 12 % [kg]: 1200/500

Karoserie

Karoserie : pětimístná dvouprostorová, pětidveřová, ocelová plně pozinkovaná
Součinitel odporu vzduchu [Cw]: 0,31

Náplně

Objem palivové nádrže [l]: 55

Podvozek

Přední náprava : zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Zadní náprava : kliková s vlečenými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
Brzdy : kapalinové dvouokruhové, diagonálně propojené s podtlakovým posilovačem
Brzdy vpředu : kotoučové, s vnitřním chlazením a jednopístovými plovoucími třmeny
Brzdy vzadu : bubnové, se dvěma samostavnými čelistmi
Parkovací brzda : ruční mechanická na zadní kola
Řízení : hřebenové přímočinné s posilovačem

Pohon

Pohon : pohon předních kol
Spojka : suchá, hydraulicky ovládaná jednokotoučová, s talířovou pružinou a bezazbestovým obložením
Převodovka : mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná, s přímým řazením

Provozní vlastnosti

Plněný emisní předpis : EU4
Emise CO2 (kombinované) [g/km]: 170-173
Nejvyšší rychlost [km/h]: 190
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]: 11,8
Spotřeba - městský cyklus [l/100km]: 9,9-10,0
Spotřeba - mimo město [l/100km]: 5,5-5,6
Spotřeba - kombinovaná [l/100km]: 7,1-7,2

Vnější rozměry

Vnější průměr zatáčení - obrysový [m]: 10,8
Výška (pohotovostní zatížení) [mm]: 1431
Délka [mm]: 4507
Šířka [mm]: 1731
Rozvor [mm]: 2512
Světlá výška [mm]: 134
Rozchod vpředu [mm]: 1513
Rozchod vzadu [mm]: 1494

Vnitřní rozměry

Šířka v loktech na předních sedadlech [mm]: 1404
Šířka v loktech na zadních sedadlech [mm]: 1428
Efektivní prostor pro hlavu vpředu [mm]: 973
Efektivní prostor pro hlavu vzadu [mm]:962
Objem zavazadlového prostoru do výše zadního plata [l]: 528
Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech [l]: 1328

Silné stránky

Octávia = naprosto ohromný kufr...
motor = sice je slabý, ale dá se s ním jezdit i okolo 5,5 litrů na sto :-)
auto jako celek = slušně zpracované, nikde žádné pazvuky.
dostatek servisních míst.
relativně nízká cena poviného ručení oproti 1.9 TDI.

Slabé stránky

nekvalitní lak (červená Rally).
málo místa na zadních sedadlech.
málý výkon motoru.
brzdy by mohly být ostřejší.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy:
1. po ujetí asi 3t. km se rozsvítila kontrolka chyba elektroniky motoru. A v manuálu píší okamžitě do servisu. Než jsme tam dojeli cca 50 km, tak kontrolka zhasla. V servisu žádnou závadu nenašli.
2. za další asi 2t. km nastala stejná závada. Tentokrát kontrolka nezhasla a v servisu s tím něco, zdůrazňuji NĚCO, udělali.
3. zase ta samá závada. Takže si otec zavolal ředitele společnosti Cartec MB a zdůraznil mu, že už jsme se stejnou poruchou po 3. v servisu a že na to opravdu nemáme čas lítat po servisech s novým autem. Takže ředitel zdupal mechaniky, byl kompletně vyměněn výfukový systém. Problém byl pravděpodobně s vadnou Lambda sondou.
4. pavouk na čelním skle.
a to byly asi veškeré poruchy.

Jinak servisní prohlídky probíhají, řekl bych, standardním způsobem. Jen by mohli být o něco levnější :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce Cartec MB = super přístup ze strany autosalonu. Prodejce je skutečný prodejce, s ničím nebyl problém. A rychlost, za pár minut byly formality vyřešeny a mohli jsme s novým autem odjet.

Taková testovací jízda...

Včera jsem se nudil, neměl jsem nic na práci a tak jsem si řekl, že se pojedu projet. Otevřel jsem garáž, vyjel s autíkem, zavřel garáž. Trošku jsem si přeleštil zašpiněné čelní sklo. Zkontroloval tlak v pneumatikách (dal jsem je 2.1 předek a 2.3 zadek). Přenastavil jsem si po otci sedačku, zrcátka a volant. Před jízdou bylo vše připraveno, jen vyrazit. Vzal jsem to směrem na Boleslav, prvních pár kilometrů jsem se snažil točit motor v rozmezí 1800 - 3000 otáček a těšil jsem se, jak ručička teploty skočí na provozních cca 90 stupňů a už jsem si představoval ty výjezdy z vesnic :-). Netrvalo to naštěstí moc dlouho. Vesnice jezdim mezi 50-60 km/h. Před Sukoradama mě předjel nějakej maník v BMW116. Měl pražské číslo, tak jsem měl plán cesty určený... Zpět do Sukorad. Malej bavoráček jel celkem "zvostra", tak jsem podřadil na druhý převodový stupeň a těšil jsem se na výjezd z vesnice... dvojka do cca 5600, levá směrovka, za tři do 6000 a bavoráček mizel ve zpětném zrcátku asi nepochopil moje choutky... Tak jsem přibrzdil a počkal jsem si na něj :-ú). Nechal jsem ho, aby mě zase předjel. Když mě předjížděl, tak si všimnul mého blaženého úsměvu a pochopil, že si chci hrát... Autíko jako by mi řikalo: "proč jedeš na 4 a točíš 3000, dej tam tu trojku!!! Já ji tam chci!!!". Počkal jsem si na nájezd na dálnici. Týpek v bávu pochopil, že chci jeho skalp a začal "závodit". Nájezd i dálnice byly celkem prázdné, tak jsem jsem tam šoupnul tu trojku, nalepil jsem se bávu na nárazník a čekal jsem na reakci, ta přišla po pár vteřinách. Týpek začal razantně zrychlovat, nenechal jsem se dlouho pobízet. Po chvilce jsme mazali oba cca 180 km/h. Proběhlo několik předjížděcích manévrů z moji i jeho strany. Prostě paráda. Dluho jsem si tak dobře nezablbnul. Cesta skončila v Praze u KFC. Spotřeba ukazovala 9,8. Takže to celkem šlo, když uvážím, že párkrát byla zařazená na dálnici i trojka (když jsem se zařadil za kamion a nechal projet rychlejší auta), která šla až do 6500, čtyřka tam byla každou chvilku a točila se pořád okolo 5000. No hlavní postřehy z jízdy do Prahy byly takovéto. Motor má neskutečnou chuť se točit (neni to Honda, takže v diskuzi nerejpejte) a když je auto prázdné, tak mu uděluje adekvátní pružnost. Jinak na pětku v rychlosti okolo 150, mírném přibrždění a opětovné "akceleraci" motoru už dlouho trvá, než opět zrychlí. Takže je potřeba koukat hodně před sebe a myslet... aby ty za vámi nemuseli problikávat a ťukat si na čelo, co s takovou plechovkou děláte v levém pruhu :-). V porovnání s malým bávem na tom oktávka na dálnici nebyla špatně, řekl bych, že to byl vyrovnaný souboj. Ale i tak musim sportovně připustit, že bávo mělo o něco navrch :-).
Ok. Teď cesta zpět. Vyblbnutej už jsem byl dostatečně, tak jsem jel na spotřebu. Dálnice max. 140, mimo obec max. 100, obec max. 60. Jelikož cestu z Prahy domů znám velice dobře, tak jsem hodně předvídal, brzdu jsem skoro ani nepoužil a využíval jsem setrvačnosti (ikdyž na zimákách to je o dost horší než s letňákama). No a výsledná spotřeba za cestu zpátky??? Těžko uvěřitelná... 5.1 litrů.
Tento článeček byl napsán docela emotivně, ale věřte mi, že při cestě jsem ani na chvilku nezapomněl na to, abych někoho neomezil nebo neohrozil. Neriskoval jsem. Sice jsem jel o něco rychleji než povoluje zákon, ale byla to bezpečná jízda...

 
reklama

Novinky v recenzi

2.3.2008 00:00

přidal jsem poměrně důležitou věc do sekce "motor", na kterou jsem zapomněl...

7.2.2008 00:00

Přidána "Malá story" :-)

5.2.2008 00:00

Dnes jsem přidal pár nových fotek a poupravil recenzi...

21.1.2008 00:00

Dneska jsem přidal nějaký ty technický parametry...

14.1.2008 00:00

Přidáno video... Akcelerace 1.6ky Octavie...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

nebýt zmiňované poruchy, tak bych dal 10

praktičnost
10

jedno slovo: kufr

prostornost
7

v předu OK, v zadu je to špatný...

jízdní vlastnosti
8

jízdní vlastnosti jsou dobré...

jízdní komfort
8

bez klimatizace nic moc.

provozní náklady
8

nízká spotřeba, jen servisní prohlídky by mohly být levnější...

náhradní díly
10

zatím jsme žádné nepotřebovali...

výkon motoru
6

nic moc...

spotřeba
10

kdo umí ten může jezdit i pod 6... nebo za 15... vše záleží na jízdním stylu :-)

hlučnost motoru
9

optimální...

kvalita sedadel
8

mohly být o chlup lepší

brzdy
7

no brzděj... ale v předchozím autě jsme měli lepší...

zavazadlový prostor
10

víc než 10 tu není??? :-)


Více o modeluŠkoda Octavia 1U (1996-2010)
Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 – Poprvé všemi čtyřmi

Octavia RS může mít nově pohon všech kol. Mnohým to…

Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby Škoda slaví 25 let s VW: Opět jsme projeli starší modely této doby

Každý týden jezdíme s vozy aktuální produkce. Rádi však…

 

reklama





Blesk.cz

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3 metry. Co s tím?

Česko nemá kam dávat vězně, na každého vychází jen 3…

Situace v českých věznicích je kritická. Na jednoho vězně připadají v současnosti sotva čtyři čtvereční metry…

Šílenec (20) se řítil přes 180 km/h a natáčel si to: Po nehodě bojuje o život

Šílenec (20) se řítil přes 180 km/h a natáčel si to:…

Rychlostí skoro 190 km/h se svou Hondou Civic proplétal mezi vozy na dálnici v americkém Providence, až tvrdě…

 

iSport.cz

Šmicer věří Slavii. Šilhavý shodil z hráčů deku a tým má nyní na titul, říká

Šmicer věří Slavii. Šilhavý shodil z hráčů deku a…

Slavia zase mluví o titulu. U posledních dvou, které pražský klub získal v sezonách 2007/08 a 2008/09, byl i…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Majitelé udaných restaurací by se měli dozvědět konkrétní jméno svého bonzáka

Majitelé udaných restaurací by se měli dozvědět…

Od ostrého startu EET uplynulo jen několik málo dní a finanční úřady po celé zemi již evidují více než stovku…

Novým rakouským prezidentem bude Alexander Van der Bellen, Hofer již porážku uznal

Novým rakouským prezidentem bude Alexander Van der…

Novým rakouským prezidentem bude nezávislý kandidát s podporou strany Zelených Alexander Van der Bellen, který…

 
 
reklama