Recenze

Đawson (muž 26 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Citroën Saxo VTS

10,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Saxo, foto 1 Citroën Saxo, foto 2 Citroën Saxo, foto 3 Citroën Saxo, foto 4 Citroën Saxo, foto 5 Citroën Saxo, foto 6 Citroën Saxo, foto 7 Citroën Saxo, foto 8
Citroën Saxo, foto 9 Citroën Saxo, foto 10 Citroën Saxo, foto 11 Citroën Saxo, foto 12 Citroën Saxo, foto 13 Citroën Saxo, foto 14 Citroën Saxo, foto 15 Citroën Saxo, foto 16 Citroën Saxo, foto 17 Citroën Saxo, foto 18 Citroën Saxo, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Včelák Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Recenze doplněna!

Jak jsem k autu přišel. Už pár měsíců jsem sháněl pro sebe nějaký kombík s větším benzínovým motorem, naftě bohužel neholduji a absolutně nevyhovuje mému stylu jízdy, kdy 70% jízd je do práce a z práce což je 2x10 km. Hledal sem měsíce, objížděl inzerce a na co občas člověk narazí to je až neuvěřitelné. Hledání sem tedy postupně vzdal, až sem přesedlal na jinou kategorii a začal hledal menší mrštnější auto, který bych dal dohromady a dal pak jako dar přítelkyni:) Auto jsem v zimě dotáhl a čekal na oteplení, abych se mohl pustit do zkoumání co sem si to vlastně dovezl.
Bohužel ruka osudu zasáhla, přítelkyně mě opustila a vše se uplně změnilo.
Časem jsem se vzpamatoval a vzpomněl si na auto, zároven se oteplilo a já se rozhodl, že si vůz nechám pro sebe jelikož mi stejně za pár měsíců končí smlouva na fábii.
Vůz sem dovezl od chlapíka, který ho koupil, začal dávat dohromady a pak hned prodal, měl rozděláno více vozů a tak potřeboval peníze.
Auto je mechanicky v naprostém pořádku, jede dobře, olej nebere, bylo trochu bouchnuté ale to mi nevadí.
Co mi vadí je silnější koroze které sem si nevšiml, orezlé nosníky v přední části jsem akceptoval, horší jsou 4 body na které se umisťoval po celou dobu hever na podvozku, v přední části je to velmi shnilé, vše bylo schované pod plastizolem a já si toho při koupi nevšiml.
A co že sem si to dovezl ?
Citroen saxo VTS ( před faceliftem značení VTR ) ve zlaté metle, 3dveře. Je to 1.6 se starým 8v motorem a 66kw. Později se začala dávat modernější verze s menšíma úpravama a 72 kw. Projel jsem si obě a 72 kw se mi zdálo, že jela snad i hůře. Ale ono je to vše jen o zajetí, nebo už byla možná přidušená tím, že má více lambda sond a euro 3:)
Stačí ale napsat, že auto je taková malá raketa, zátahem legendární verze s 16v bohužel nedosahuje, na mé pojiždění do práce však stačí. Kombi jsem chtěl proto, protože mám specifické koníčky, rád jezdím na ryby, v autě někdy i přespím, hodně rád cestuji po čr a okolních státech někdy i 4 dny v kuse. Bohužel tohle mini mi to dost zkomplikovalo, vyndal sem hned zadní sedačky a přemýšlel jak si co a jak v autě uspořádám. Snad to půjde:)
Motor:
začíná táhnout již od 2000ot/min. a táhne do nějakých 5500ot/min. Jede slušně a vzhledem ke staré konstrukci něco vydrží, proto si s nájezdem nedělám vrásky, však sem měl benzínová auta i s větším nájezdem.
Podvozek:
Asi nejvíce odlišností proti běžnému saxu, silnější zadní torzka, tužší tlumiče, jiná ramena, stabilizátory atd, V předu mám též chlazené kotouče a zadní náprava je též kotoučová. Co auto dokáže v zatáčkách je nuvěřitelné. Auto taky brzdí více než slušně, ale už jsem zablokoval kola, mám podezření na nefunkční abs.
Exterier:
Vzhled je individuální, oplastovaná verze VTS ale nevypadá uplně zle, v mé zlaté metle bych řekl, že to i docela ujde:)
Interier:
Mám 190cm a 105kg a mám problémy, delší cestu jsem v tom už jel a ušlo to. Uvidíme až auto začnu provozovat jak a co mi vyhovuje. Auto má ovšem absolutní nedostatek odkládacích prostor, budu muset řešit !
Převodovka:
Kvalty má spíše kratší, je trochu volnější kulisa, asi táhla, co mě ale překvapilo bylo, že je docela přesná, na škodovky a japonce nemá, ale čekal sem tedy mnohem větší tragédii jako měl třeba renault:)
Auto mám ted rozebrané v garáži, dělal sem brzdy komplet, zadní tlumiče, komplet instalaci na autorádio + repro, výfuk atd atd, je toho hodně ale nějak na auto nespěchám, zatím mám čím jezdit.
Více fotek tedy v průběhu roku dodám, kdyby něco někoho zajimalo, stači se dole zeptat a je to :)
BTW: nahrávání fotek na macz je fakt peklo

Silné stránky

Rozhodně jizdní vlastnosti, jsou rozhodně lepší, než na co si 95% řidičů dovolí.
Motor: ještě stará škola, výkonem taky uplně nezklame a snad něco vydrží.
Brzdy: auto má 920kg a poradí si s tím hravě
Světla, mám verzi po fl s větší přední parabolou a musím říct, že svítí fakt hezky, ještě se podívám co je uvnitř za žárovky.
Cena dílů.

Slabé stránky

Koroze: 17 let staré auto o které se nikdo nestaral
není to 16v
prostornost, ale je to holt mini auto.
choulostivá zadní náprava
Komfort
Žádné odkládací schránky.
Všechny plasty drnčí, zvlášť výplně dveří

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zadní tlumiče-hotovo
Dodělání repro-hotovo
Přední tlumiče- orezlé ale jsou ok
Stab. tyčky-hotovo
Komplet brzdy předek i zadek-hotovo
Brzdové vedení-servis-hotovo
Rozvody-hotovo ( neuvěřitelně jednoduché )
Zadní náprava-bez přímazu, již delší dobu po repasu, ale zatím ok
Klima-těsní, ale kompresor KO čeká na léto.
Oprava koroze-hudba budoucnosti
Výfuk-hotovo
Zatím tedy vše potřebné uděláno a víc ukáže čas.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukromník, naprosto v pohodě.

 

Novinky v recenzi

30.7.2017 15:36

Akzualizace

Tak zase píšu a pak se ozvu asi až před zimou. První závada odstraněna, Při montáži chladiče sem špatně narovnal trubky od klimatizace a jedna trubka ho chvěním prodrřela, opraveno zalepením. Ted mě trápí už jen dvě závady, první je únik oleje přes prasklou manžetu u převodovky, druhou je praskání někde od přední nápravy při zatočení, hádám to na pružinu nebo uložení, čepy jsou zatím bez vůle. Při bádání co by co stálo sem došel k názoru, že koupím asi sportovní podvozek a auto trochu snížíme. Už ted to není žádnej kočár, tak tomu přituhnutí neuškodí. Pak už jen sehnat disky na zimáky a v říjnu to hodíme vše na auto.

14.6.2017 23:07

první porucha

najeto 1000km, týden aktivního ježdění a je tu první porucha, že by první záchvěv pověsti francouzských vozů ?:D Dorazil sem z práce do garáže a slyším zvuk, jak kapají kapky.. podívám se pod auto a ejhle.. teče voda, byla už tma tak sem nezjistil přesně odkud, ale je to určitě bud nádobka nebo chladič, či spoj mezi tím. Je mi to divný, chladič sem měl v zimě vyndaný a vypadal že je tak max. rok starý.

30.5.2017 20:32

Maximální rychlost...

Pokus o maximální rychlost, ahm.. samozřejmě na německé dálnici :D dle gps 203,03km/h otáčky na 5 př. stupěn téměř atakovaly omezovač, víc auto již nemohlo, ale magická hranice 200km/h překonána.. Pro zajimavost, auto má na rozdíl od 16v VTS tachometr jen do 190, takže jeho ručička byla u hodin. Další postřeh je, že optimální cestovní rychlost je max těch 130 km/h, pak je již auto hlučné a krátký rozvor dělá své. Zajimavost, na dálnici sem ve větší rychlosti trefil krále hmyzů, který mi jako dárek nechal na skle lívanec střev, po pokusu o odstřik sem zjistil, že předchozí voskování se dostalo do dírek na odstřikovače a já tak jel pomalu domu s flekem na skle :))
BTW: auto v servisu, výměna silentbloku ramene + tlumení 3 tích dveří, díky tomu, že auto nemá zadní sedačky, se od kufru ozývá větší hluk, jak od výfuku tak okolí ( dodělám o víkendu ).

21.5.2017 19:49

Nové fotky

Auto bylo konečně doděláno, již sem s ním najel několik stovek km a zatím pohodička. Jede opravdu slušně, nakonec mi přišlo pneu matador a narazil sem na problém, že nikdo neumí vyvážit disky bez středové díry :D Saxo doporučuji jako městské a meziměstské přibližovadlo, je to opravdu o moc lepší než felicie a o moc levnější než fábie. Po umytí sem udělal pár fotek, tak snad už bude recenze kompletní. Po čase jí trochu upravím.

12.4.2017 11:59

další novinky

dodělán, odrezen a vyčalouněn kur, přidal sem foto.
Dále mi přišel již výfuk, ušetřil sem a koupil střed na 1.4 ( je bez tlumiče ),
zatím nemám svářečku, takže jsem to přidělal bez katu, čistě jen svody, trubka, koncový originál bosal tlumič.. zvuk to má zajímavý :D Ale bez katu neprojdu stk, takže tam stejně přijde.
Na květen příprava podvozku na natření bodyčkem a nazutí nových papučí.
Objednáno Uniroyal RainSport 3 v origo rozměru R14 185/55 na origo VTS disky

29.3.2017 21:29

Tak zase něco...

Auto je více zkorodované než sem si myslel, provizorní opravu jsem sice udělal, ale nic jiného než vyvaření předních podběhů a dvou míst na podlaze to nevyřeší :) To je ale plán až na rok 2018 a v podstatě se uvidí co pak dál. Díky korozi v podběhu a urvání dvou koster, jsem musel překostřit pojistkovku a světla. Co mě ještě čeká ? natřu celý zavazad. prostor, sedačky vracet již nebudu, potom ho celej vylepím samolepícím kobercem i po bocích, používá se to snad na reproduktory. Objednán je též kožený potah na volant z číny, píšou že je to pravá kůže, uvidíme :D Dodělal jsem též zadní reproduktory, všechno jsou to koaxiální od myslím že alpine, rádio je sencor a i když jsem dělal novou elektroinstalaci na rádio, vycucalo mi celou baterii. Takže i nové rádio , objednána též středová část výfuku... sumasumárum, začíná nám to nějak finančně naskakovat. V květnu auto poprvé vyvezu, navoskuju a nafotím, vše přidám.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Citroën Saxo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
3

Elektronika blbne, což mě u starých aut nezaskočí, bohužel mě auto již nechalo.. praskl zánovní chladič, který sem v zimě vyndal a kontroloval aby nepraskl :)) co mě čeká další týden ?

praktičnost
2

Místo kaslíku mám airbag, jediný úložný prostor jsou tedy kapsy ve dveřích a kapsy v zadních sedačkách.

prostornost
4

Pro porovnání v předu zhruba jako ve felicii, vzadu nepoužitelné.

jízdní vlastnosti
9

Velmi slušné, auto je neuvěřitelně mrštné, kam se zatočí tam to letí.

jízdní komfort
4

Spíše podprůměrný, obouvám klasický vts rozměr R14 185/55

provozní náklady
2

Díly ujdou, je jich ale potřeba hodně.

náhradní díly
7

Díly jen o trošku dražší než na feldu, o trošku levnější než na fábii a o řád levnější než na mazdu :D

výkon motoru
8

65kw není nic moc, jenže auto je velmi lehké a dokáže držet krok

spotřeba
7

lepší než jsem čekal, na 44 litrů bez šetření ujedu 600km

hlučnost motoru
7

Slušná na kategorii vozu.

kvalita sedadel
7

Přední ujdou, ale jsou tam nějaké anatomičtější než má klasické saxo.

brzdy
8

V předu 235 chlazené vzadu též kotouče, brzdí to slušně, ale mám podezření na nefunkční abs.

zavazadlový prostor
6

bez zadních sedaček velmi dobrý !:D odvezu kolo;)


Více o modeluCitroën Saxo
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 





Blesk.cz

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově budou řádit pojídači mrtvol

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Srp chce po Sobotkovi důkaz, že donášel StB. Jinak ho zažaluje

Srp chce po Sobotkovi důkaz, že donášel StB. Jinak…

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp požaduje, aby premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) doložil jeho styky se…

 

iSport.cz

Slavia dál loví na Ukrajině. Z Dynama Kyjev chce útočníka Besjedina

Slavia dál loví na Ukrajině. Z Dynama Kyjev chce…

S Michaelem Krmenčíkem to nevyšlo, ale vedení Slavie hledá posilu do útoku i nadále. Ukrajinský server…

Plzeň – Larnaka 3:1. Viktoria v boji o Evropskou ligu otočila, zářil Bakoš

Plzeň – Larnaka 3:1. Viktoria v boji o Evropskou…

Prožili hrozivý úvod, ale klepali se. Fotbalisté Viktorie Plzeň ve 4. předkole Evropské ligy s Larnakou sice…

 

Reflex.cz

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

S poruchou tvorby melaninu se v Tanzanii narodí každé 1400. dítě. V severních částech země žije dokonce…