Recenze

Đawson (muž 26 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Citroën Saxo VTS

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Saxo, foto 1 Citroën Saxo, foto 2 Citroën Saxo, foto 3 Citroën Saxo, foto 4 Citroën Saxo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Včelák Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Upozorňuji, že auto ještě není pojizdné, má pár much a nemám s ním moc zkušeností, recenzi tedy postupně doplním.

Jak jsem k autu přišel. Už pár měsíců jsem sháněl pro sebe nějaký kombík s větším benzínovým motorem, naftě bohužel neholduji a absolutně nevyhovuje mému stylu jízdy, kdy 70% jízd je do práce a z práce což je 2x10 km. Hledal sem měsíce, objížděl inzerce a na co občas člověk narazí to je až neuvěřitelné. Hledání sem tedy postupně vzdal, až sem přesedlal na jinou kategorii a začal hledal menší mrštnější auto, který bych dal dohromady a dal pak jako dar přítelkyni:) Auto jsem v zimě dotáhl a čekal na oteplení, abych se mohl pustit do zkoumání co sem si to vlastně dovezl.
Bohužel ruka osudu zasáhla, přítelkyně mě opustila a vše se uplně změnilo.
Časem jsem se vzpamatoval a vzpomněl si na auto, zároven se oteplilo a já se rozhodl, že si vůz nechám pro sebe jelikož mi stejně za pár měsíců končí smlouva na fábii.
Vůz sem dovezl od chlapíka, který ho koupil, začal dávat dohromady a pak hned prodal, měl rozděláno více vozů a tak potřeboval peníze.
Auto je mechanicky v naprostém pořádku, jede dobře, olej nebere, bylo trochu bouchnuté ale to mi nevadí.
Co mi vadí je silnější koroze které sem si nevšiml, orezlé nosníky v přední části jsem akceptoval, horší jsou 4 body na které se umisťoval po celou dobu hever na podvozku, v přední části je to velmi shnilé, vše bylo schované pod plastizolem a já si toho při koupi nevšiml.
A co že sem si to dovezl ?
Citroen saxo VTS ( před faceliftem značení VTR ) ve zlaté metle, 3dveře. Je to 1.6 se starým 8v motorem a 66kw. Později se začala dávat modernější verze s menšíma úpravama a 72 kw. Projel jsem si obě a 72 kw se mi zdálo, že jela snad i hůře. Ale ono je to vše jen o zajetí, nebo už byla možná přidušená tím, že má více lambda sond a euro 3:)
Stačí ale napsat, že auto je taková malá raketa, zátahem legendární verze s 16v bohužel nedosahuje, na mé pojiždění do práce však stačí. Kombi jsem chtěl proto, protože mám specifické koníčky, rád jezdím na ryby, v autě někdy i přespím, hodně rád cestuji po čr a okolních státech někdy i 4 dny v kuse. Bohužel tohle mini mi to dost zkomplikovalo, vyndal sem hned zadní sedačky a přemýšlel jak si co a jak v autě uspořádám. Snad to půjde:)
Motor:
začíná táhnout již od 2000ot/min. a táhne do nějakých 5500ot/min. Jede slušně a vzhledem ke staré konstrukci něco vydrží, proto si s nájezdem nedělám vrásky, však sem měl benzínová auta i s větším nájezdem.
Podvozek:
Asi nejvíce odlišností proti běžnému saxu, silnější zadní torzka, tužší tlumiče, jiná ramena, stabilizátory atd, V předu mám též chlazené kotouče a zadní náprava je též kotoučová. Co auto dokáže v zatáčkách je nuvěřitelné. Auto taky brzdí více než slušně, ale už jsem zablokoval kola, mám podezření na nefunkční abs.
Exterier:
Vzhled je individuální, oplastovaná verze VTS ale nevypadá uplně zle, v mé zlaté metle bych řekl, že to i docela ujde:)
Interier:
Mám 190cm a 105kg a mám problémy, delší cestu jsem v tom už jel a ušlo to. Uvidíme až auto začnu provozovat jak a co mi vyhovuje. Auto má ovšem absolutní nedostatek odkládacích prostor, budu muset řešit !
Převodovka:
Kvalty má spíše kratší, je trochu volnější kulisa, asi táhla, co mě ale překvapilo bylo, že je docela přesná, na škodovky a japonce nemá, ale čekal sem tedy mnohem větší tragédii jako měl třeba renault:)
Auto mám ted rozebrané v garáži, dělal sem brzdy komplet, zadní tlumiče, komplet instalaci na autorádio + repro, výfuk atd atd, je toho hodně ale nějak na auto nespěchám, zatím mám čím jezdit.
Více fotek tedy v průběhu roku dodám, kdyby něco někoho zajimalo, stači se dole zeptat a je to :)
BTW: nahrávání fotek na macz je fakt peklo

Silné stránky

Rozhodně jizdní vlastnosti, jsou rozhodně lepší, než na co si 95% řidičů dovolí.
Motor: ještě stará škola, výkonem taky uplně nezklame a snad něco vydrží.
Brzdy: auto má 920kg a dokáží mě slušně zastavit.
Světla, mám verzi po fl s větší přední parabolou a musím říct, že svítí fakt hezky, ještě se podívám co je uvnitř za žárovky.
Cena dílů.

Slabé stránky

Koroze: 17 let staré auto které vlastnila 8 let žena :( :D
není to 16v
prostornost, ale je to hold mini auto.
choulostivá zadní náprava

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zadní tlumiče-hotovo
Dodělání repro-hotovo
Přední tlumiče- orezlé ale jsou ok
Stab. tyčky-hotovo
Komplet brzdy předek i zadek-hotovo
Brzdové vedení-servis-hotovo
Rozvody-hotovo ( neuvěřitelně jednoduché )
Chladič-hotovo
Zadní náprava-bez přímazu, již delší dobu po repasu, ale zatím ok
Klima-těsní, ale kompresor KO čeká na léto.
Oprava koroze-hudba budoucnosti
Výfuk-objednán

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukromník, naprosto v pohodě.

 

Novinky v recenzi

12.4.2017 11:59

další novinky

dodělán, odrezen a vyčalouněn kur, přidal sem foto.
Dále mi přišel již výfuk, ušetřil sem a koupil střed na 1.4 ( je bez tlumiče ),
zatím nemám svářečku, takže jsem to přidělal bez katu, čistě jen svody, trubka, koncový originál bosal tlumič.. zvuk to má zajímavý :D Ale bez katu neprojdu stk, takže tam stejně přijde.
Na květen příprava podvozku na natření bodyčkem a nazutí nových papučí.
Objednáno Uniroyal RainSport 3 v origo rozměru R14 185/55 na origo VTS disky

29.3.2017 21:29

Tak zase něco...

Auto je více zkorodované než sem si myslel, provizorní opravu jsem sice udělal, ale nic jiného než vyvaření předních podběhů a dvou míst na podlaze to nevyřeší :) To je ale plán až na rok 2018 a v podstatě se uvidí co pak dál. Díky korozi v podběhu a urvání dvou koster, jsem musel překostřit pojistkovku a světla. Co mě ještě čeká ? natřu celý zavazad. prostor, sedačky vracet již nebudu, potom ho celej vylepím samolepícím kobercem i po bocích, používá se to snad na reproduktory. Objednán je též kožený potah na volant z číny, píšou že je to pravá kůže, uvidíme :D Dodělal jsem též zadní reproduktory, všechno jsou to koaxiální od myslím že alpine, rádio je sencor a i když jsem dělal novou elektroinstalaci na rádio, vycucalo mi celou baterii. Takže i nové rádio , objednána též středová část výfuku... sumasumárum, začíná nám to nějak finančně naskakovat. V květnu auto poprvé vyvezu, navoskuju a nafotím, vše přidám.


Přidat názorDiskuse: Citroën Saxo VTS

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Citroën Saxo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
1

Zatím nemohu hodnotit.

praktičnost
3

Místo kaslíku mám airbag, jediný úložný prostor jsou tedy kapsy ve dveřích a kapsy v zadních sedačkách.

prostornost
5

Pro porovnání v předu zhruba jako ve felicii, vzadu nepoužitelné.

jízdní vlastnosti
9

Velmi slušné, auto je neuvěřitelně mrštné, kam se zatočí tam to letí.

jízdní komfort
5

Spíše podprůměrný, obouvám klasický vts rozměr R14 185/55

provozní náklady
1

Ještě aktualizuji

náhradní díly
7

Díly jen o trošku dražší než na feldu, o trošku levnější než na fábii a o řád levnější než na mazdu :D

výkon motoru
8

65kw není nic moc, jenže auto je velmi lehké a dokáže držet krok

spotřeba
6

první nádrž 8 litrů, ale ještě aktualizuji

hlučnost motoru
7

Slušná na kategorii vozu.

kvalita sedadel
7

Přední ujdou, ale jsou tam nějaké anatomičtější než má klasické saxo.

brzdy
8

V předu 235 chlazené vzadu též kotouče, brzdí to slušně, ale mám podezření na nefunkční abs.

zavazadlový prostor
6

bez zadních sedaček velmi dobrý !:D odvezu kolo;)


Více o modeluCitroën Saxo
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 






Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje udržovat kampaň

Sobotka dal šéfovi ANO ultimátum. Babiš: Potřebuje…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zkritizoval poněkolikáté finanční transakce ministra financí a šéfa ANO Andreje…

 

iSport.cz

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a Chelsea v Anglii jede

Italský řád, tvrdost, rychlost. Hvězdám se líbí a…

Ani Guardiola, ani Mourinho, natož Klopp. K titulu v Premier League uhánějí fotbalisté Chelsea pod velením…

Poslední rozloučení s hokejistou Bubníkem (†88): Odešel v tichosti

Poslední rozloučení s hokejistou Bubníkem (†88):…

Sbohem, Gusto! Bývalému útočníkovi a hokejovému reprezentantovi Augustinu Bubníkovi (†88) se naposledy přišli…

 

Reflex.cz

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat dokončená barcelonská Sagrada Familia

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat…

Stavební práce začaly už v roce 1882 a stále ještě nejsou hotovy. I přesto je katedrála Sagrada Familia ve…