Recenze

Đawson (muž 26 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Citroën Saxo VTS

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Saxo, foto 1 Citroën Saxo, foto 2 Citroën Saxo, foto 3 Citroën Saxo, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Včelák Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Upozorňuji, že auto ještě není pojizdné, má pár much a nemám s ním moc zkušeností, recenzi tedy postupně doplním.

Jak jsem k autu přišel. Už pár měsíců jsem sháněl pro sebe nějaký kombík s větším benzínovým motorem, naftě bohužel neholduji a absolutně nevyhovuje mému stylu jízdy, kdy 70% jízd je do práce a z práce což je 2x10 km. Hledal sem měsíce, objížděl inzerce a na co občas člověk narazí to je až neuvěřitelné. Hledání sem tedy postupně vzdal, až sem přesedlal na jinou kategorii a začal hledal menší mrštnější auto, který bych dal dohromady a dal pak jako dar přítelkyni:) Auto jsem v zimě dotáhl a čekal na oteplení, abych se mohl pustit do zkoumání co sem si to vlastně dovezl.
Bohužel ruka osudu zasáhla, přítelkyně mě opustila a vše se uplně změnilo.
Časem jsem se vzpamatoval a vzpomněl si na auto, zároven se oteplilo a já se rozhodl, že si vůz nechám pro sebe jelikož mi stejně za pár měsíců končí smlouva na fábii.
Vůz sem dovezl od chlapíka, který ho koupil, začal dávat dohromady a pak hned prodal, měl rozděláno více vozů a tak potřeboval peníze.
Auto je mechanicky v naprostém pořádku, jede dobře, olej nebere, bylo trochu bouchnuté ale to mi nevadí.
Co mi vadí je silnější koroze které sem si nevšiml, orezlé nosníky v přední části jsem akceptoval, horší jsou 4 body na které se umisťoval po celou dobu hever na podvozku, v přední části je to velmi shnilé, vše bylo schované pod plastizolem a já si toho při koupi nevšiml.
A co že sem si to dovezl ?
Citroen saxo VTS ( před faceliftem značení VTR ) ve zlaté metle, 3dveře. Je to 1.6 se starým 8v motorem a 66kw. Později se začala dávat modernější verze s menšíma úpravama a 72 kw. Projel jsem si obě a 72 kw se mi zdálo, že jela snad i hůře. Ale ono je to vše jen o zajetí, nebo už byla možná přidušená tím, že má více lambda sond a euro 3:)
Stačí ale napsat, že auto je taková malá raketa, zátahem legendární verze s 16v bohužel nedosahuje, na mé pojiždění do práce však stačí. Kombi jsem chtěl proto, protože mám specifické koníčky, rád jezdím na ryby, v autě někdy i přespím, hodně rád cestuji po čr a okolních státech někdy i 4 dny v kuse. Bohužel tohle mini mi to dost zkomplikovalo, vyndal sem hned zadní sedačky a přemýšlel jak si co a jak v autě uspořádám. Snad to půjde:)
Motor:
začíná táhnout již od 2000ot/min. a táhne do nějakých 5500ot/min. Jede slušně a vzhledem ke staré konstrukci něco vydrží, proto si s nájezdem nedělám vrásky, však sem měl benzínová auta i s větším nájezdem.
Podvozek:
Asi nejvíce odlišností proti běžnému saxu, silnější zadní torzka, tužší tlumiče, jiná ramena, stabilizátory atd, V předu mám též chlazené kotouče a zadní náprava je též kotoučová. Co auto dokáže v zatáčkách je nuvěřitelné. Auto taky brzdí více než slušně, ale už jsem zablokoval kola, mám podezření na nefunkční abs.
Exterier:
Vzhled je individuální, oplastovaná verze VTS ale nevypadá uplně zle, v mé zlaté metle bych řekl, že to i docela ujde:)
Interier:
Mám 190cm a 105kg a mám problémy, delší cestu jsem v tom už jel a ušlo to. Uvidíme až auto začnu provozovat jak a co mi vyhovuje. Auto má ovšem absolutní nedostatek odkládacích prostor, budu muset řešit !
Převodovka:
Kvalty má spíše kratší, je trochu volnější kulisa, asi táhla, co mě ale překvapilo bylo, že je docela přesná, na škodovky a japonce nemá, ale čekal sem tedy mnohem větší tragédii jako měl třeba renault:)
Auto mám ted rozebrané v garáži, dělal sem brzdy komplet, zadní tlumiče, komplet instalaci na autorádio + repro, výfuk atd atd, je toho hodně ale nějak na auto nespěchám, zatím mám čím jezdit.
Více fotek tedy v průběhu roku dodám, kdyby něco někoho zajimalo, stači se dole zeptat a je to :)
BTW: nahrávání fotek na macz je fakt peklo

Silné stránky

Rozhodně jizdní vlastnosti, jsou rozhodně lepší, než na co si 95% řidičů dovolí.
Motor: ještě stará škola, výkonem taky uplně nezklame a snad něco vydrží.
Brzdy: auto má 920kg a dokáží mě slušně zastavit.
Světla, mám verzi po fl s větší přední parabolou a musím říct, že svítí fakt hezky, ještě se podívám co je uvnitř za žárovky.
Cena dílů.

Slabé stránky

Koroze: 17 let staré auto které vlastnila 8 let žena :( :D
není to 16v
prostornost, ale je to hold mini auto.
choulostivá zadní náprava

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co sem udělal či mě ještě čeká.
Stěrače, komplet brzdy, zadní tlumiče, výfuk je uplně ko, rozvody, komplet kapaliny, chladič, alespon provizorní oprava koroze, časem koupě funkčního kompresoru klimatizace ( spíše kvuli následnému prodeji, já klimu nepoužívám )

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukromník naprosto v pohodě.

 


Přidat názorDiskuse: Citroën Saxo VTS

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Citroën Saxo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
1

Zatím nemohu hodnotit.

praktičnost
3

Místo kaslíku mám airbag, jediný úložný prostor jsou tedy kapsy ve dveřích a kapsy v zadních sedačkách.

prostornost
5

Pro porovnání v předu zhruba jako ve felicii, vzadu nepoužitelné.

jízdní vlastnosti
9

Velmi slušné, auto je neuvěřitelně mrštné, kam se zatočí tam to letí.

jízdní komfort
5

Spíše podprůměrný, obouvám klasický vts rozměr R14 185/55

provozní náklady
1

Ještě aktualizuji

náhradní díly
7

Díly jen o trošku dražší než na feldu, o trošku levnější než na fábii a o řád levnější než na mazdu :D

výkon motoru
8

65kw není nic moc, jenže auto je velmi lehké a dokáže držet krok

spotřeba
6

první nádrž 8 litrů, ale ještě aktualizuji

hlučnost motoru
7

Slušná na kategorii vozu.

kvalita sedadel
7

Přední ujdou, ale jsou tam nějaké anatomičtější než má klasické saxo.

brzdy
8

V předu 235 chlazené vzadu též kotouče, brzdí to slušně, ale mám podezření na nefunkční abs.

zavazadlový prostor
6

bez zadních sedaček velmi dobrý !:D odvezu kolo;)


Více o modeluCitroën Saxo
Citroen Saxo 1,6 16V VTS Citroen Saxo 1,6 16V VTS

Saxo je v současnosti základním modelem automobilky…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 






Blesk.cz

Lidl stahuje lískooříškovou pomazánku. Kvůli strachu z rakoviny

Lidl stahuje lískooříškovou pomazánku. Kvůli strachu…

Obchodní řetězec Lidl stahuje z prodeje lískooříškovou pomazánku Sympathica s datem spotřeby 9. 11. 2017. Podle…

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

 

iSport.cz

Kanadské týmy vrací úder. Po mizérii jízda a NHL se klaní. Co Stanley Cup?

Kanadské týmy vrací úder. Po mizérii jízda a NHL se…

Fanoušci hokeje v Kanadě jsou na nohou a buší si hrdě do prsou. Možná předčasně, v průměru zbývá do konce…

Česko - Slovensko 4:1. Černý v derby jednadvacítek zazářil hattrickem

Česko - Slovensko 4:1. Černý v derby jednadvacítek…

Čeští fotbalisté do 21 let v přípravě na EURO se Slovenskem zvítězili v Karviné 4:1. V derby mladíků zazářil…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…