Recenze

Đawson (muž 27 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Nissan Almera

9,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Almera, foto 1 Nissan Almera, foto 2 Nissan Almera, foto 3 Nissan Almera, foto 4 Nissan Almera, foto 5 Nissan Almera, foto 6 Nissan Almera, foto 7 Nissan Almera, foto 8
Nissan Almera, foto 9 Nissan Almera, foto 10 Nissan Almera, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Zlatan-tak mu říkal otec Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,5 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Zdravím všechny, po delší době konečně přidávám další ze svých povozů.
Toto konkrétní auto je v rodině již 10 let a občas sem ho k porovnání zmínil i v jiných recenzích.
Jedná se o druhou a poslední generaci Nissanu Almera označenou N16, tento konkretní kousek je jeden z prvních po FL a nemá takřka žádnou výbavu. Proč že přidávám auto, který jse už dlouho nevyrábí, vyrábět nebude a nástupce nemá ? Protože si myslím, že je to černá ovce své doby a ve srovnání s hlavními konkurenty ( GOLF IV, FOCUS MK1, ASTRA G, či první OCTAVII ) má co nabídnout.
Jdeme na to.

Trocha historie:
Ta není moc zajimavá, na trzích mělo auto spoustu názvů, Sentra, Pulsar…
U nás se uchytila právě Almera, její starší sestra N15 se začala prodávat v roce 1995 a bylo to skvělé auto, obratné, rychlé, i se základním motorem 1.4 66kw neuvěřitelně svižné.
Jediné kde vůz absolutně selhal byla antikorozní ochrana a ochrana své posádky, to měla druhá generace napravit. Povedlo se jí to ? To si povíme, v době vzniku se totiž odehrálo zajimavé spojení a to takové, že se v roce 1999 Nissan spojil s Renaultem. Auto tak vzniklo na globální platformě ale to nejlepší si Almera nechala, vylepšené nápravy předchůdce a většinu svých motorů. 2 benzínové a 3 naftové.
Automobil už méně korodoval, zejména modely po FL a ve své době dostal 4hvězdy Euro NCAP
I toto spojení a vylepšení mělo své ale.. k tomu se dostaneme níže…

Jak jsem ( jsme ) k vozu přišli:
Auto koupil jako ojeté v roce 2008 můj tatík v auto ESA, první majitel byla firma, druhý soukromník, otec je třetí a já sem čtvrtý, sloužil mu naprosto perfektně po celou dobu a to i díky tátovi neznalosti a omezenému servisu, za necelých 10 let s ní najel asi 60 tis km. V lednu 2018 si vzal auto na operák a Almeru chtěl prodat, vzhledem k tomu, že o autě vím každý prd, okamžitě sem jí od něj odkoupil za symbolickou cenu, v roce kdy píšu tuto recenzi ( 2018 ) už tyto modely moc hodnotu nemají. Udělal sem si nějaký ten servis a od té doby jen jezdím a jezdím…

Design:
Exterier je dle chuti, mě osobně se moc nelíbí, auto vypadá jak ocucanej bonbon a linie prohnuté střechy vypadá minimálně zvláštně, ale modely po FL díky světlům a přistrojovce vypadají svěžeji.
Interiér je maximálně praktický, velké čudle, nic není vyloženě utopeno, přístrojovka lícuje skvěle a nevrže, držáčky na pití má každá Almera což je skvělá věc, osvětlení je oranžové což moderně nevypadá ale zase nepálí v noci do očí, místa je v ní akorát, stejně jako v konkurenci kterou sem zmiňoval výše, jen ta Octavie má větší kufr :)) Sedačky jsou zcela průměrné, ve vyšších výbavách lépe nastavitelné.

Jízdní vlastnosti:
Ty jsou plně srovnatelné s Focusem, auto v zatáčkách drží jak přilepený, v předu má mcpersony, vzadu má speciální nissan multilink, což je jednoduchá náprava vylepšená tak, že by to každý musel z pod auta vidět :) jak to funguje netuším, ale funguje to ! Např zatáčka se změněným povrchem kostky asfalt a zadek se nehne ani o milimetr, bohužel sem jizdní vlastnosti sám trochu pokazil, auto nikdy nebylo moc pohodlné, při výměně tlumičů jsem instaloval Kyb excelG i s pružinami a tím auto tak ztvrdlo ,že pořád přemýšlím o výměně… ale více v servisu.

Motor-převodovka:
Malé vylepšení proti předchozí generaci Základním motorem se stala benzínová DOHC 1.5 se 4mi ventily na válec a výkonu 66kw v 5600 otáčkách, po fl byl motor vylepšen a mám tedy verzi se 72kw v 6000tis otáčkách. Zní to jako krok v před, ale almera díky výztuhám narostla o 200 kg a převody díky spotřebě a tichosti neuvěřitelně těžké, stejně jako má focus u své 1.6…
Dám příklad, v malých tatrách ve dvou s kufrem, prudká vracečka do kopce, za 2 a … nic.. kolona jak prase, musím zpomalit, nacpat jedna a vystřelit. Dvojka to prostě neutáhne, za to běží do 100kmh, upřímně nevím proč jsou převody tak těžké, autu to zabíjí i zbytek nějaké té dynamiky.
Motor má tedy síly akorát, pokud jsem v autě sám a držím ho v otáčkách, v nižších rychlostech při normální jíždě, mě ohrožují HTP Fábie, klidně můžu porovnat, jednu mám také :))
Tohle všechno má z těch nevýhod jednu obří výhodu, průměrnou letní spotřebu mám lehce přes 6 litrů na 100km, to není vůbec zlé, obzvlášt když má auto 60 litrovou nádž na benzín, to pak zvládnu na jednu nádrž Mladá Boleslav-Žilina a zpět… 800km není problém, Navíc motor netrápí ani žádné problémy, jen některá verze berou olej díky pístním kroužkům, ale to se měnilo již v záruce. Můj motor si bere takovou tu zdravou várku oleje, nic hrozného. To motory 1.8 dodávané k tomuto vozu to je jiné kafe, ale o tom si můžete dočíst na jiném webu. Jinak trochu čísel… z 0-100 se dá udělat kolem 11.5s a maximální rychlost je 170km/h dle GPS a asi 180 tacho. Takový průměr, co je v techničáku, to plní.

Výbava:
Můj kousek má jen to nejnutnější, el. Okna, zrcádka, manuální klimu, centrál, dva pytle, světla, volant a … střechu.
Nemá dokonce ani ABS, což se pojí s menšími kotouči o průměru 260mm a zadních bubnech, nu auto o hmotnosti tuna a čvrt s kotouči velikosti první fábie… brzdy sem již jednou měnil, staré kotouče měl otec zvlněné, nové mají najeto cca 10 tis km a už vibrují zase z větších rychlosti, při normální jízdě to je vše ok, nwm, brzdy jsou TRW. Vím, že s tímto má problém více značek aut, to ale nic nemění na tom, že brzdy jsou dostatečné jen, když je auto nenaložené. Naštěstí to stejně moc rychle nejezdí, tak se dá říct, že dostanou 5 z 10.
Jinak almera jako taková mohla mít snad vše, palubní pc, hodně pytlů, aut. Klimu… no co tu nemáš, to se nepokazí a já sem spíše na ty praktické věci.

Servis:
Od roku 2008 se dělalo:
Několikrát měněn či svařován výfuk, polské prostě moc nevydrží, bohužel je zase na výměnu, před zimou asi nahodím nový.
Dvakrát brzdy, poslední lehce vibrují z vysoké rychlosti, zatím řešit nebudu dokud je víc neojedu. Jednou klimakompresor, ten po výmeně v servise teče, otec si toho niky nevšiml, maximum péče je pro něj umýt auto a natankovat benzín, příští rok před STK budu řešit.
Rozvody..auto má řetěz, ale servis asi otce schválně natáhnul, škoda že sem u toho nebyl, to je story na další recenzi…
No a ted sem dělal tlumiče, jak sem psal výše, nahodil sem míásto origo tlumičů a pružin vše od KyB, musím všechny varovat, že pokud mají radši pohodlí, této značce se vyhnout, chtěl sem je na auto po předchodí dobré zkušenosti na Saxu VTS, na Almeru se ale vůbec nehodí… dokonce poslední dobou laboruju i s tlakama v pneu :) to už je zoufalství.
Ted před zimou mě čeká společně s výfukem i akumulátor.
Gumy jinak jezdím letní Matador Hectoria a zimní Barum Polaris 5, naprosto levné evropské pneu které nikoho nezklamou a nemusí experimentovat s čínou. V mém rozměru 185/65R15 stojí pneu 1000 korun, to mi neříkejte, že se někdo snaží ušetřit stovku na čínské pneu aby se pak někde zabil.
Když už jsme u těch peněz, traduje se, že díly na japonská auta jsou dražší než na evropská.
Servisuji si dost aut, na fábii junior HTP mám díly asi o trochu levnější, ale že by mě stovka na kotouči zabila ? To může vyprávět jen člověk, co auto z Japonska nikdy neměl, A že ani já nemám první.

Závěr:
Proč sem recenzi sepsal… Pro někoho kdo má hluboko do kapsy, potřebuje první auto, auto pro přítelkyni, druhé do rodiny… je Almera n16 výborný společník, který sou spolehlivostí překováná každého ze svých konkurentů při alespoň normální údržbě.
Není tak prestižní jako Golf 4, za to ušetřím třetinu nákupní ceny. Nemá takový kufr jako Octavia, za to se nepotkám na každém druhém rohu. Nejede tak skvěle jako Focus, za to k odemčení jakýkoliv prdeloviny nepotřebuji klíček.
Každé auto má své pro a proti a i v dnešní době, má Tento vymírající automobil co nabídnout s bezkonkurenčním poměrem cena-výkon.
Aktualizace k 27.9.2018
Auto pomalu oziva, stale ho dusi dlouhe prevody, spis nez casta vymena oleje a tankovani benziny s vifem bych rekl, ze za to muze castejsi vytaceni. Obcas se snazim ho poslat k cervenenu. Stredni pasmo je ted mnohem zivejsi.

Silné stránky

Rozhodně spolehlivost
Snaživý motor
Spotřeba
Jízdní vlastnosti na které se dá spolehnout.
Cena
60l nádrž
držáčky na pití:)

Slabé stránky

Převodovka zabíjí výkon motoru
Trochu hlučnější než koncern
Světla svítí spíše průměrně-mé roz-štelované spíše podprůměrně.
Zdá se mi, že stěrače vydrží méně než na jiných autech :)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto si servisuji převážně sám, na větší opravy to dávám do servisu, protože nemám čas a bojím se, že bych to mohl zvrtat.
Např příští rok přetěsnění klimakompresoru a asi výměna spojky preventivně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupeno od otce

 

Novinky v recenzi

24.11.2018 21:31

výměna ramene

Měnilo se poslední originální rameno, lupání z nápravy odstraněno nebylo, verdikt mechanika... vadný tlumič či uložení... ted v zimě to už nechám být, ale tlumiče mám na autě půl roku, vše od KyB... tato japonská firma mě zatím zklamala.. a na normální auto díky tuhosti vůbec nedoporučuji :) krom toho a netěsnící klimatizace je auto v perfektním stavu a plní to, co má

13.10.2018 07:36

zimní příprava

Dnes přezuto, vyměněna řídící lambda sonda + nová váha vzduchu, auto konečně necuká. Trápí nás opravdu už jen 2 věci... Bouchá mi něco na pravém předním kole, myslel sem celou dobu že je to uložení, ale to se ani nehne... budu řešit na jaře před STK, ted to asi nemá smysl a klimatizace je už dočista prázdná ( na jaře naplněna ) kompresor je dva roky starý... nerad bych abych o něj zase přišel, takže také budu řešit... + nás čeká výměna origo spojky, ještě neklouže ale už zabírá hodně nahoře. Jsem v období od 150 do 200 tis km a začíná prostě všechno spotřební odcházet :)

27.9.2018 07:40

164500km

Vcera probehla vymena oleje. Opet Valvoline, ovsem ted verze maxlife, byla jen o 50kc drazsi a je to olej pro starsi motory. Je to jiz treti vymena tento rok. Ze zacatku sem vypoustel olej cerny, nyni je jiz tmave hnedy. Stale tvrdim, ze casta vymena oleje je to nejlepsi a nejlevnejsi, co pro auto udelat. Spolu s tim probehla vymena vsech filtru. Nissanem jedu opet na vylet po cr, tak snad nezklame. Za mesic nas ceka zimni priprava spolu s pneu. :)

13.9.2018 04:05

163tis.

Dokoupena plastova vana do kufru, tuhle blbost doporucuji vsem, krasne padne do kufru a s 5cm okrajem se nemusim bat auto nalozit i hnojem. Spozoroval sem, ze po mesici jezdeni je koncovka noveho vyfuku opet cerna jak kdybych jezdil na naftu:D sem zvedav na stk a emise. Dokoupena dalsi lahvicka vifu, s mym popojizdenim do prace a domu se spotreba drzi na temer rovnych 7mi litrech.

31.8.2018 22:51

162 tis km.

Dnes vyměněn výfuk + lambda a olej v převodovce. Před zimou při přezouvání ještě vyměním olej, filtry a vyčistím brzdy. Vesele jezdíme dál.

19.8.2018 20:02

Vymena vyfuku

Dnes vymenen komplet vyfuk + nova lambda. Auto je jeste euro 3 a tak ma jen jednu. Stara byla dobra ale z puvodniho potrubí zaboha nesla vysroubovat. Cena komplet vyfuku + lambda sondy 4600 korun. Predni potrubi bosal, stred zadek nejaka polska znacka.


Přidat názorDiskuse: Nissan Almera

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Nissan Almera



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Auto jezdí a NIKDY se nezastavilo, jednou začala vynechávat zapalovací cívka, po výměně OK... a také po dovolené na slovensku po tankování na místní OMV se mi neustále rozsvěcovala kontrolka motoru na chudou směs...po příjezdu do ČR na benzinu vše ok

praktičnost
9

Malý hatch, co člověk potřebuje, to při trochu tetrisu naloží

prostornost
8

Dva dospělí a bordel akorát.

jízdní vlastnosti
9

Focus to není.

jízdní komfort
7

Auto je dost tvrdě, i když si za to trochu mohu sám, ale i před tím to nebyl citroen.

provozní náklady
9
náhradní díly
8

Vše se dá sehnat za dobré peníze

výkon motoru
6

nemá ani 100 koní, malá atmosféra, no sportovec to není. Ale na základ dobrý, octavie měla 1.4 44kw:)

spotřeba
10

Nechápu to honění za papírovou spotřebou

hlučnost motoru
6

hlavně v otáčkách se ozve

kvalita sedadel
6

úplný průměr

brzdy
5

Spíše podprůměr, auto zastaví ale dá to práci

zavazadlový prostor
8

dvě basy, sud piva a na zadní sedadla pípu :))


Více o modeluNissan Almera N16 (2000-2006)
Nissan Teranno II 2,7 TDi Nissan Teranno II 2,7 TDi

Druhá verze Terrana je pouze inovací známé jedničky .…

Nissan Micra - Omlazení auta roku 93 Nissan Micra - Omlazení auta roku 93

Od 15. dubna u nás odstartoval prodej radikálně…

 





Blesk.cz

Hodiny před finále StarDance: Drsná hádka Dvořáka s tanečnicí! Pláč a konec tréninku

Hodiny před finále StarDance: Drsná hádka Dvořáka s…

Už aby byl konec, říkají si jistě mnozí účinkující. Kolotoč přímých přenosů, tréninků a těžké dřiny se na…

Asterová o rozchodu Kubišové s Heinem kvůli prachům: Čekala jsem to!

Asterová o rozchodu Kubišové s Heinem kvůli prachům:…

K rozchodu zpěvačky Marty Kubišové (76) se svým dlouholetým manažerem Milanem Heinem (72) se tvrdě vyjádřila…

 

iSport.cz

Stíhačku vyhrála Mäkäräinenová před Fialkovou. Vítková dojela na 14. místě

Stíhačku vyhrála Mäkäräinenová před Fialkovou.…

Finská biatlonistka Kaisa Mäkäräinenová vyhrála stíhací závod Světového poháru v Hochfilzenu a slaví třetí…

Hemský trénuje na návrat. Tak, aby mohl jít hned hrát, líčí kouč

Hemský trénuje na návrat. Tak, aby mohl jít hned…

Dává si tvrdě do těla. Pravidelně, bez úlev a pod odborným dohledem. Aleš Hemský s trpělivostí sobě vlastní maká…

 

Reflex.cz

Omluva JXD panu Soukupovi z TV Barrandov: Ukázalo se, že svoje vystoupení myslí vážně a není to satira

Omluva JXD panu Soukupovi z TV Barrandov: Ukázalo…

Ve čtvrtek jsem zde publikoval článek, kde jsem chválil pana Soukupa z TV Barrandov za vynikající satirický…

Jan Mička: Kdo může za kolaps na D1

Jan Mička: Kdo může za kolaps na D1

V Česku máme takový nepěkný zvyk: kdykoliv dojde na silnicích ke kolapsu, při němž je jedním z činitelů sníh,…