Recenze

Đawson (muž 27 let) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Mazda 323f ba

8,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Běloba Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:300000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1480 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Více fotek snad přibude...
Tak kde jen začít. Já ani nevím. Je to takové to, že se člověk probudí, neví co dál a koupí si staré auto. Proč sem to udělal? nevím. Lituji toho ? Ne :D Ano, zatím je to druhé auto a je pro mne zbytečné, ale já si ho nekoupil na ježdění, ale jako koníček, vylepšování a zabíjení času. Ale viz níže.
Popis:
Jedná se o klasikou mazdu 323f Ba asi z roku 1994 a s asi 300 tis. km na počítadle. Proč je u všeho asi ? Protože nic nevím. V techničáku je datum výroby neznáme, jen datum uvedení do provozu a to je 1.1.1995 :D možná je to nějaký super tajný model. Byl vyrobený v Hirošimě. Třeba na japončíky ještě doléhala radiace, protože v půlce auta jsou konektory a kabeláž se znakem Audi a VW. Možná je to jen následek desítky bouraček co to auto stihlo. Ale líp zní, že je to nějaká utajovaná edice :) jojo, kupovat vzduchový filtr na golfa a vlastnit mazdu ? komu se to poštěstí ?:) I přes to, že v tom nic nefungovalo, auto bylo před smrtí, celé posrané od ptáků a plné chlupů snad z jettyho, sem ho za ty penízky koupil.

Karoserie. Je plná koroze. tečka. A bohužel i kytu :D zaujalo mne ale, že na to, jak je auto posypané rezavýma tečkama, jen se to lízne šmirglem a tečka je pryč! pod tím vším je zdravý plech, nebo kyt :D tím se dostáváme k další věci, tlouška laku. Opravdu neni to mé první auto a tlouška laku mě fascinovala, stačí si kýchnout a ta vrstvička hned odletí, opravdu tady se asi šetřit nemělo :) Vzhled je dle mého docela nadšasový. Moje verze sice už nemá skoro nic z toho co normální mazdy, i tak ale každého zaujme :P Další věc jsou bezrámová okýnka! je to frajeřina to bezesporu, ale když jedete vše kolem okýnek hučí a fičí, voda naštěstí neprosakuje, ale to sem ještě nebyl v myčce !:)) nehledě na el. okýnka. Kterým se sice chce dolu, ale už moc ne nahoru. Někdy se jim dokonce musí pomoct :D a když už sem u tohodle..
Výbava:
airbag řidiče, klimatizace ( ale nefungovala, tak sem jí vyndal ), 4x el. okno, el. zrcádka a to je asi vše:)
Interiér:
První věc která vás zaujme je posaz, to je něco neuvěřitelného, jak člověk v autě leží. Dojem dodává ještě rozviklaná a potrhaná sedačka řidiče. Šlápnete na plyn a sedačka se s váma začne hezky naklánět do zadu :D
Podsvícení přístrojů někde nefunguje, někde jo. Neřeším to.
Motor:
1,5 16v 65 kw před 20 lety :) a jak to jede ? prý to žere olej mi říkal majitel. No spíš než žere z toho půlka spodem někde vyteče, nechávám za sebou flíčky, možná je to tím olejem ( 5w40) možná už jen učůrává, má to naárok :)) A jede.. na 1,5 docela dobře, neni to bohužel žádný vtec, honda či nissan dělají lepší motory, ale zostudit se vážně nedá ani po tom co má za sebou. Bohužel sem zmlsaný z 2,0 vtec:( Ale těch 65 kw na 1100 kg docela i stačí. Vzhledem k tomu že sem ani silné auto nechtěl ( kvuli spotřebě ) a vybíral sem mezi tímto a 1,4 almerou, tak sem spokojený.
Podvozek:
tak tady se pánové z mazdy ukázali. podvozek je fenomenální ! utlumí, podrží, nenakloní, nevytřese, dá vše v čas vědět! Honda umí motory, mazda podvozky ! btw ( almera má taky vynikající podvozek, ale tady to je ještě o kapánek lepší )
Brzdy: zastaví, ale musí se vynaložit větší síla a vůbec, nebrzdí to tak, jak sem očekával. po FL mazda dávala kotouče větší ( asi vím proč )
A jak sem se k autu dostal ?
Hledal sem auto na doježdění, nejdříve 2,0 primery a 2,0 accordy.. později už jen 1,5 mazdy a 1,4 almery :D ( ta spotřeba mě vrátila na zem ) Almer moc nebylo, za to mazd bylo jak housek. A tak vyhrála ta která byla nejblíže.

Silné stránky

Motor- výdrž, tichost, zátah od 4 do 6 tis. ( na objem )
PODVOZEK!
vzhled
Spolehlivost
Čitelnost

Slabé stránky

Stáří
Koroze
Brzdy
Světla-Upřímně i favorit svítil lépe
Nic tam nefunguje
Viklá se mi sedačka
ceny origo dílů
rojí se mi v tom mouchy ?!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše si dělám sám, ale moc toho potřeba zatím nebylo. Opravuji až když se něco "vysere"
Manžeta na poloose, zavaření výfuku ( snad to zimu přežije ), jsou potřeba tlumiče ( na to kašlu ) natřel sem podvozek tlumexem a trochu to zbrousil a pohrál si s korozí, ale po zimě je to venku zas :) ( měl sem i feldu )

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

v pohodě, během hodky bylo vše moje a mám servisní historii od roku 2006

 

Novinky v recenzi

27.3.2016 18:50

Prodej

Tak v červnu mi přijede do garáže Škoda Fábia 3 TSI ve střední výbavě a tak je mazda na prodej za symbolickou cenu :) Přijde mi to škoda lisovat když sem do toho nasypal peníze. Bohužel by ještě hodně nasypat potřebovala :D no kdo ví, když se neprodá, možná si jí díky spolehlivosti a tím, že mě za 30 tis km nikde nenechala nechám v garáži a třeba se její srdce v budoucnu ještě probudí

8.10.2015 16:32

uffff

Auto mě dostává víc a víc, otázka jestli se vyplatí koupit staré levné auto byla zodpovězena. NE!:D... těch 21 let co mazda slouží na této planetě se na ní pekelně podepsalo. Okno řidiče to definitivně vzdalo, rozebral sem dveře ale nemám šanci motorek vyměnit ( neni ani vidět ),na zpátečce odešlo čidlo, vzhledem k ceně skoro 1000 korun klidně budu couvat po tmě! Auto vrže, skřípá, vyměnil sem už spousty dílů ( zadní tlumiče.. to byla málem má smrt ! ) a nyní začalo něco neuvěřitelně lupat na pravém kole při mírném zatáčení, doufám že je to ložisko uložení jinak už nevím. Kdybych nebyl tak odvážný a nedělal si věci sám ( nejsem mechanik ) tak mě to zrujnuje :D jediné co funguje zatím bezchybně je převodovka a motor:) motor jede jako drak a na dálce si řekne o 6,3 l na sto :)

2.6.2015 23:08

Shrnutí

Omlouvám sem, že sem se stále nedostal k lepším fotkám, s mazdou to vypadalo bledě, už olizovala vrata vrakoviště, mám zálusk na novou fábii a mazda by jen překážela... Najednou se ve mě něco hnulo a s menší investicí sem udělal STK a mám další rok na přemýšlení... ted ale? Jak si vede tohle 21 let staré auto s neznámým nájezdem a servisní historií v rukách racionálně myslícího člověka jako dailycar ?
Hned na konci ledna co sem s autem začal jezdit každý den, přestalo stahovat okénko řidiče, do dnes hodně blbne a tak se ho snažím nepoužívat, nerad bych aby mi opět v -5 zůstalo dole... :)) Prasklo mi čelní sklo.. za poslední rok 2x na dvou autech :-/ auto taky hodně baští olej a klepe uložení tlumičů asi všude. Minulý týden byl vyměněn olej, filtry a výfuk. Zítra razíme na menší roadtrip, přeci ho nebudeme šetřit:) od úterý do neděle severní čechy a prohlédnutí československých tvrzí, pak jižní čechy, autokemp, výlet na lipno a šumavu a závěr bude na moravě ve sklípcích, tak snad přežijem a auto to zvládne :) Také bude příležitost nafotit více fotek

24.1.2015 15:53

Po novém roce...

Již více jak měsíc auto provozuji každý den. Zatím se s tím tahle 21 let stará plejda pere statečně :D až do nedávna, kdy se mi vyháklo táhlo jednoho stěrače. Po neúspěšných pokusech o opravu sem objednal jiné. Bylo vidět že si s tím už někdo hrál. Dále bych proti novějším autům vyzdvihl topení. Na felicii ještě ztrácí ale i tak topí bleskově, dále brzdy, jsou horší než sem si myslel, př větší zátěži se hrozně kroutí, ale ABS funguje :D no a dále, nezvykle ležatý posed chce zvyk, docela mě ze začátku bolela záda při delší jízdě. V květnu jdu na technickou, jsem zvedav, co se dovím.

15.11.2014 16:40

Problém

Tak se vyskytl problém, po zkušební cestě z liberce sem auto dal do garáže a druhý den byl všechen olej na podlaze, čímž se vysvětlil i úbytek oleje, vana prorezavěla a rychlá jízda po dálnici po snad roce jí neprospěla, kus rzi odpadl a asi 1mm dirkou vše vyteklo na zem.. na olej sem najel 100 km, stál mě 700 kč a vše je v pytli :( + zaneřáděná podlaha. No sundal sem dekl, výfuk ( urval sem závit ), vanu, rýpnul sem do ní šroubováčkem a projelo to jak máslem.. takže další investice nová vana ! + další olej :D silikon 350 kč, vana 600 kč olej 600 kč

14.10.2014 20:35

Příprava na zimu

Tak sem dal nové svíčky ( obyč NKG ), filtry a olej .. přešel sem z 5w40 na 10w40 a to konkrétně valvoline max life. Uvidíme zda bude trochu méně papat olej a hlavně zdali nabobtná těsnění u vany, kde olej hodně kape. Auto vyjelo poprvé po 2 měsících, chytlo na poprvé a jen si ševelelo, volnoběh se hned ustálil a i tak mě překvapilo, jak je auto tiché a klidné, motor se ani nehne a to i nezahřátý, jen si ševelí... na 20 let staré auto s takovým nájezdem... docela překvapující :) hodně dnešních aut by se mohlo učit.. obzvlášt ty s méně válci :)

9.10.2014 18:55

Čekání

Tak se čeká už jen na peníze, na nový olej, filtry a svíčky.
S autem sem udělal co garáž dala. Tedy zamaskoval rez! A je to ... pěkně hnusný :))) no horší než rezatý to sice neni, ale ono se to snad už ani lépe bez vyvařování udělat nedalo :D
Jak se mazdička zachová s novou poloosou, manžetou, vazelínou, olejem, svíčkama a odstraněnýma zbytečnostma ? ( ted se jen modlím, že ten alarm co měl být odpojenej, byl fakt odpojenej.. páč sem ho ustříhnul :D )
A jelikož se má finanční situace nezlepšuje.. po novém roce se z 20 let staré mazdy stane dailycar!
to znamená třeba i 20tis. km ročně !:)
Uvidíme jak si obstojí v každodenním provozu


Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Píská řemen, moc toho nefunguje, ale jede to a zatím i vždy dojelo. Uvidíme, mám v plánu 300 km dlouhou cestu, tak snad mě podrží :D

praktičnost
7

Neni to kombajn a nejdou vyndat zadní sedačky, proto ubírám

prostornost
7

V autě se doslova leží a chtěl bych si dát volant výš než je možné, ale jde o zvyk. Na zadních sedačkách je místa na nohy dost. na hlavu už jen do 185 cm. Rozhodně větší jak octavie :) zdravím

jízdní vlastnosti
9

To je paráda ! neni to porshe, nemužu dát 10 :D

jízdní komfort
8

opět paráda !:)

provozní náklady
6

díly drahé, spotřeba průměrná. uvidíme co bude chtít :)

náhradní díly
4

to je vůbec tragédie. Nejlepší je shánět z jiných mazd na netu

výkon motoru
7

90 ps je 90 ps

spotřeba
7

8/100km ale nejezdím nějak úsporně a 70 litrová nádrž je luxus

hlučnost motoru
8

motor je tichý, ale kabina neni odhlučněná :D

kvalita sedadel
8

v pořádku :)

brzdy
6

v nepořádku

zavazadlový prostor
8

4 basy piva !


Více o modeluMazda 323f
Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem Mazda RX-8 - počtvrté s Wankelem

Mazda vyrábí supersportovní kupé již dlouhou řádku let.…

 





Blesk.cz

Olga Menzelová odtajnila stav manžela: Jiřího převezli domů

Olga Menzelová odtajnila stav manžela: Jiřího převezli domů

O víkendu byl oscarový režisér Jiří Menzel (80) se stal Mistrem umění a připojil se tak například ke Karlu…

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z úřadu práce! Jaké jsou změny v »rodičáku«, příspěvku na péči či podpoře v nezaměstnanosti?

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z…

Jste v nouzi a nevíte si rady? Hrozí vám ztráta práce a toužíte po rekvalifi kaci? Netušíte, jak se změnila výše…

 

iSport.cz

Dohra utkání Třinec - Sparta. Za chybně uznaný gól dostal Mikula stopku na měsíc

Dohra utkání Třinec - Sparta. Za chybně uznaný gól…

Videorozhodčí Pavel Mikula dostal od komise rozhodčích trest zákazu činnosti za chybně uznaný gól v pátečním…

Šok na Slovensku! Po prohře s Čechy rezignoval kouč Kozák

Šok na Slovensku! Po prohře s Čechy rezignoval kouč Kozák

Slovenské fotbalisty už nevede Ján Kozák. Čtyřiašedesátiletý trenér skončil na vlastní žádost den po prohře 1:2…

 

Reflex.cz

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční stromky už mizí, nevidíme skutečnou hrozbu

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční…

Generál Petr Pavel, bývalý šéf Vojenského výboru NATO, potřebuje svobodu a volnost. Má toho hodně na srdci a…

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly nejméně sedm mrtvých, do mnoha obcí se nedá dostat

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly…

Jih Francie v noci na dnešek zasáhly prudké deště a záplavy, které si vyžádaly nejméně sedm mrtvých a pět vážně…