Ford Mondeo (2011)
17.5.2012Recenze na naftové kombi střední třídy obvykle začínají popisem, kterak majitel cítil nutkání a zároveň nutnost přejít z předešlé Octavie (Meganu,…
Ford Mondeo kombi (woody-alien)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Leg 03.04.13 14:20
« Re: Re: Swift on the road, part one
Nejde ani o praktično zadných dverí ako o zadné vráta. Konieckoncov, keby som ako sekáčový jazdec nebol obmedzený aktuálnou ponukou, určite idem do trojdveráku, aj kvôli bezrámovým oknám. Už párkrát som sám seba prekvapil, čo všetko sa mi do jednotky podarilo narvať (napr. jeden "full-size" a dva menšie vianočné stromčeky alebo dva veľké škrupinové kufre bez sklopenia sedačiek, ...). 135-ku som okrajovo zvažoval, ak by som ale šiel do kupé, skôr by som asi volil 125i, jednak výkon je pre mňa dostatočný a jednak som tak nejak chcel tú legendárnu radovú atmošestku. 1M či M3 je už trošku iná liga. >:D -
Leg 03.04.13 11:29
« Re: Swift on the road, part one
Pekne napísané dojmy, je fajn, že každé auto je iné a jedno ti dá to a druhé hento. :-)
V rodine máme tiež malé auto s atmosférickým benzínom a štvorstupňovým klasickým automatom (Corsa 1.4 akt. generácie) a dojmy sú viac-menej rovnaké, akurát tie prevody mi prídu až šialene dlhé - pri 130 to myslím netočí ani 3000 otáčok a v rýchlosti nad 120 sa nedeje bez podradenia zhola nič (teda okrem prípadného spomalenia). Každopádne auto nie je určené na diaľnice a naopak na skákanie po meste je super - relatívne živé auto a absolútne plynulé radenie a rozbiehanie + atmosférický benziňák je potenciálne najvhodnejší motor pre krátke jazdy.
Tvoje nadšenie z riadenia mi pripomenulo môj nedávny návrat z US of A, kde som strávil nejaký ten kilometer za volantom Toyoty Corrola a Chevy Impala a obe sa dali ovládať malíčkom. Keď som po návrate po dvoch týždňoch na letisku cúval s mojim modrým krásavcom (ja viem ... :-) ) z parkovacieho miesta, vyľakaný som takmer vyskočil z auta s tým, že mi niekto ukradol posilňovač riadenia. Až potom som si uvedomil, že to tak má byť a jazdu domov som si vychutnal ako nikdy predtým. -
Leg 03.04.13 11:08
« Re: Re: Re: Swift on the road, part one
Zrovna na teba a tvoje hothatchovské chúťky som si spomenul pri sledovaní tohto videa: [odkaz] . Alebo pre tých, čo nerozumejú englicky v inom svetovom jazyku: [odkaz] . To by bol hothatch pre teba a tvoju ženu: Clio bolo myslím dlho favoritom, má to automat, 5 dverí, akurát ta cena je trošku out. Tak či onak, ako sa hovorí u vás, pozdě bycha honit a neostáva nič len šetriť na ten správny hothatch. Vlastne ten sa už nevyrába. :-) -
woody-alien 03.04.13 07:11
« Re: Re: Swift on the road, part one
Samozřejmě, já to pochopil. Extras jsou jistě příjemná věc ale ta argumentace "když si tam dám drbač zad a lechtač nohou, tak to vyjde víc než..." mě taky pobavila. Přitom se dá (a to je podstatné) jít s cenou podstatně níž při zachování všeho důležitého, ať už vzhledově nebo funkčně. Když někdo denně používá navigaci, tak ať si ji tam dá. Pro mě to důležité není, stejně jako třeba parkpilot. A když už jsme u té modly moderní doby - navigace - včera jsem se málem potrhal smíchy. Můj vlastně příbuznej, zeťák mojí tety - manžel sestřenky (já ho nemám rád, protože je dost nabubřelej) měl pro tetu dojet do Nemocnice Na Homolce (druhdy SANOPZ nebo Motol). Do tý nemocnice jsem jí vezl já, protože sestřenka se do Prahy bojí jezdit. A její manžílek jí pak prej říkal "prosím tě, co je na tom, dáš si to do navigace a jedeš". No tak si to dal do navigace (heslo Homolka) a jel. Skončilo to tím, že se plácal kolem jakési vrchu (homolka >:D ) někde 15 km od Prahy a hledal v nejbližší vesničce obrovskou nemocnici. >:-[] -
woody-alien 03.04.13 06:46
« Re: Re: Re: Swift on the road, part one
No já nevím, kolik toho spořádáte a tudíž i nakupujete vy ;-) , ale na normální nákup zase ten kufr stačí v pohodě. Nezdá se to, ale tím jak je hlubokej (vysoká nakládací hrana) se tam v klidu vejde několik balíků PETek + nějaký ty igelitky nebo podobně. Na cestovní kufry to pochopitelně nemá půdorys. -
white label 02.04.13 23:48
« Re: Swift on the road, part one
Jasně, že (úplně) plná polní není vůbec nutná, na tom se shodneme. V té diskusi mi šlo hlavně o to, že pokud si tam dám plno extras, z nichž některá konkurence nenabízí ani za příplatek, nemůžu takovou konfigurací argumnetovat ve smyslu, že je Golf GTI příliš drahý, tedy ve srovnání s konkurencí. To, že můžu mít něco, co u konkurence mít nelze, je výhoda a dělat z toho nevýhodu jen proto, že se za to platí, je postavené na hlavu..., ale to jsi jistě (při své vrození inteligenci) pochopil hned taky.
Jinak jak tak pozoruji diksuse, tak MM (Mamutí Mondeo) je pro tvou ženu spíš malé, takže přechod od Mondea do kompaktní třídy zřejmě stejně nehrozí, leda další přírůstek (s duší z gumy) do vaší "autorodiny". >:-[] -
Bud 02.04.13 23:32
« Re: Re: Swift on the road, part one
No on se ten kufr jaksi celý nepovedl. Ale zřejmě ho Japončíci nenavrhovali kvůli používání kufru, v tomto případě aktovky. Od toho mají jiné vozy, zvláště teď když mají SX4. Ovšem, když vezmu v úvahu, že s ním jezdí sama žena maximálně s dítětem, tak uloží nákup na zadní sedačky. A teď si ještě vzpomínám na Š100, nebo Š1000MB. Tam nebyl kufr o moc větší a otvírat furt kapotu...A mělo to být jediné auto v rodině.V určitém smyslu, kvůli odstupu doby, se to nedá vlastně ani srovnávat. -
woody-alien 02.04.13 23:04
« Re: Swift on the road, part one
Jen ještě jednu poznámku pro doplnění. Swift má stejně jako třeba Citigo tu "úžasnou" vychytávku, že kryt kufru není spojen s dveřmi a manipuluje se s ním samostatně. Zatím mám úspěšnost zhruba 80%, že ho nechám nahoře a tím pádem mi částečně zakrývá výhled zadním oknem. Řešením pro věčné sklerotiky je ten dekl vyndat, protože kufřík je tak utopenej v kastli, že do něj není vidět ani periskopem. >:D Tak či tak, tohle se zrovna nepovedlo... -
woody-alien 02.04.13 22:58
« Re: Re: Swift on the road, part one
Jak jsem tak sledoval diskusi ke GTI-7, myslím, že "plná polní" není nezbytně nutná. Tebou zmiňovaná konfigurace "aby to jelo a aby to vypadalo" vypadá jako ideál v poměru cena/hodnota. ;-) Jenže Mondeo si nejdřív musí pár let odjezdit, takže tohle je čistě akademická debata. -
woody-alien 02.04.13 22:35
« Re: Re: Swift on the road, part one
>:-[] No zdá se, že kompaktní, přiměřeně praktický hot-hatch renomovaného výrobce je jediným východiskem z automobilových rozporů pro pány středního věku. ;-) >:D
Samozřejmě je ještě možné koupit i30 a vyhlížet a vyhlížet... ;-) -
white label 02.04.13 21:57
« Re: Swift on the road, part one
w-a
Pěkné první dojmy se SS (škoda, že ne rovnou se SSS)! :yes:
Jinak máš v závěru samozřejmě pravdu, je to prostě tak, automobilové cesty jsou nevyzpytatelné, ale obvykle logicky (po definitivním zmoudření) končí u Golfu GTI, tedy aktuálně u jeho 7. generace, ideálně v provedení performance. >:D >:-[] ;-) -
woody-alien 02.04.13 21:45
« Re: Re: Swift on the road, part one
Pravdu díš, ale zrovna tak jsem tam mohl místo Octavie (což byla reálná zkušenost) dosadit svoje obecně glorifikované Mondeo. S tím rozvorem, váhou, těžkým nafťákem a nějakou tou turbodírou bych na tom kruháči s následnými zatáčkami za Swiftem zaostal znatelně. Pak bych mu to holt šmejdovi vrátil na rovince >:D
Ta lehkost v zatáčkách (výrazná i ve své třídě) je okouzlující...ALE za prvé - to moje žena tolik neocení a za druhé - tu kolonu bych s Mondeem sfouknul za pár kilometrů a na dálnici můžeš frčet 180 a ani to pořádně nepoznáš. Takže všechno má své pro a proti. Nicméně do budoucna se budu muset zamyslet nad nějakým tím praktickým hot-hatchem. To by mohl být rozumný kompromis. >:-[] -
Bud 02.04.13 21:35
« Re: Swift on the road, part one
Tak ten čtvrtý odstavec, jako bys psal o mém Focusu. >:D Brzdy, řízení, zatáčky a lehký benzíňák. To sedí přesně. Pokud jsou ty nafťáky na křižovatce za tebou, je vyhráno, ale pokud jsou v předu, tak zdržujou až hanba. Pokud teda nejde o nějakého svižnějšího většího bratra...Ale jo, od Swifta jsem to čekal.