Recenze

vikis (muž 27 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Seat Leon 5F FR

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 11 Seat Leon, foto 12 Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 14 Seat Leon, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta eFeRo Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:5 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 90 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Nápad a nákup

Nákup tohoto vozidla byl vcelku jednou velkou a dlouhou náhodou. Psalo se jaro roku 2013, kdy jsem pomalu, ale jistě končil školu a jako správnou motivaci jsem dostal nabídku, že za zdárné ukončení školy bude auto. Tenkrát nešlo o ledajaké auto, ale o Octavii II dle vlastního výběru. Spíše než motivace k učení to byly hodiny prosezené u internetu a hledání toho pravého železa.
Jak čas utíkal, tak se v okolí ztratilo asi 10 Octávií a bylo jasno. Nemá cenu si na tejden kupovat auto, aby ho někdo ukrad... Takže se výběr rozšířil na vše co se dá najít se stropem 250 000 Kč. Na internetu jsem psal na hromady inzerátů na šíleně levné SuperBy, A4, atd.... vždy přišla odpověď, že majitel je v Anglii a ať pošlu zálohu. Jelikož si umím dát 1+1 dohromady a na auto jsem ještě nepospíchal, tak jsem hledal dál. Po zdárném dokončení školy a zdárném vyhledání auta jsem vybalil karty na stůl a ukázal ojeté adepty. V tu chvíli se začala i objevovat možnost na dražší dvouletá auta. Nakonec jsme po dlouhé diskusi skončili s tím, že bude nejrozumnější koupit nový vůz v záruce, než 5-7 let staré auto, u kterého ani není vlastně jasný, jestli je vše tak jak se tváří.

Takže volba byla jasná, nové auto, nejlépe nějaký hatch (nic většího nepotřebuju) a po pár letech v naftovém kombi, by to mohlo být pěkné zpestření v benzínu. Variant bylo hodně, ale korejce jsem odmítl hned, zbyl Focus, Octavia III., Golf VII, dosluhující Mazda 3 a nakonec Leon. Focus se vyřadil posléze vzhledem, Octavia zbytečnou velikostí a Mazda má u nás horší zastoupení, takže se duel odehrál mezi Golfem a Leonem.

Přišel jsem s taťkou do autosalonu, že by jsme si chtěli zkusit Leona, bez sebemenších problémů jsme skočili do auta a jeli jsme. Když se několikrát taťka zeptal prodejce na něco, tak jsem mu dřív odpověděl já a prodejce po delší odmlce souhlasil... Když jsme přijeli zpět do autosalonu a auto stálo vedle Golfa, tak to byla jasná láska na první pohled. LEDky, bílá metalíza (dřív sem chtěl červenou), FR verze, no na nic jsem nečekal a sednul si s prodejcem a začala debata, zda předváděčku, nebo nový vůz. Předváděčka se mi líbila, ale člověk neví jak to bylo zajetý a tak... navíc za menší cenu, než byla předváděčka tady, tak ve Zlíně měli o něco líp vybavenou. Takže jsme se dohodli, že složíme nový vůz s výbavou Zlínské předváděčky. A začali dlouhé dva měsíce, naštěstí to vyšlo na červenec a srpen, tak jsem si řikal, že to musí rychle utýct, však to známe jak prázdniny vždycky utečou. No byly to nejdelší prázdniny, během kterých přišel strach jak to auto bude vypadat, jestli sem blbec neměl brát silnější motor, lepší výbavu, atd... během čekání sem projel všecky videa na YT a pročet všechny testy.

Když už se blížil den dodání tak jsem byl nervózní, kdo si kupoval nové auto, tak to musí znát. odpočítával jsem dny, hodiny, minuty... a zazvonil telefon, po odložení telefonu mě pohltila bezmoc, vůz se zdržel o měsíc, kvůli nedostatku příplatkových kol. Další měsíc čekání zpříjemnilo zapůjčení Leonu 1.2 Reference, které mi trošku přiblížilo na co se těšit a přidalo další obavy.

Abych to shrnul s tou 1.2 TSI

Nikdy jsem nečekal, že tak malej motor může bejt tak živej a zároveň úspornej. Spotřeba od 4,5 - 5 l/100km, Vrásky na čele mi však na čele udělal podvozek. Tvářil se jako mix komfortu a sportovnosti, nerovnosti přejel někdy s grácií, ale pak přišla dutá rána a člověk se fackoval přes ruce. Přišlo mi, že ty tlumiče byly náladový a v jednu chvíli si řikali "tak to vyžehlíme" a zachvilku zase, že mi vytřesou duši. S tímto vozem jsem najel něco málo přes 4 tis. km a byl jsem vcelku spokojen i se základní výbavou.

Předání a první setkání

Ovšem při jedné silniční kontrole s Reference jsem zjistil, že ve voze chybí povinná výbava a tak jsem jel obratem do autosalonu, když jsem přišel a řekl kdo jsem tak se na mě prodejkyně usmála a řekla, že má pro mne dobrou zprávu, že když půjde vše podle plánů, tak si auto ten den večer můžu auto odvést. Já natěšenej jsem odjel domu, že večer bude auto. Nečekaně jsem však musel do práce, ze které jsem se vrátil pozdě večer a na auto mohl ten den zapomenout. Tak jsme se domluvili na průběh následujícího týdne. Já se hodinu vláčel v autě, abych zjistil, že k autu nejsou všechny papíry a značky, tak jsme se domluvili na konec týdne. Ten den už nakonec klapnul, ikdyž jsme asi půl hodiny čekali na papíry. (ŠkoFIN se ukázal v tom nejlepším světle) Během čekání mi prodejkyně ukázala jak vše v autě funguje, já už to vše znal z paměti z YT, takže jsem jenom poslouchal jednim uchem sem a druhym tam... Když už jsem nakonec odjel z autosalonu bez značek, tak mi spadl kámen ze srdce, auto bylo dokonalé, podle představ, akorát jsem se musel dlouho krotit s pravou nohou. Po pár týdnech co jsem konečně dostal SPZ, bylo předání vozu dokončeno. Já ještě několik týdnů musel pevně držet uzdu pravé noze, ikdyž jsem si párkrát neodpustil svižnější jízdu.
První obava byla na cestě…
Od začátku se mi nezdála jedna věc. Po přidání plynu se mezi 2 - 3 tis. otáček ozýval divný zvuk syčení, nejdříve jsem si říkal, že to bude turbo. Nakonec se však ukázal výrobní nedostatek a následná svolávačka vše vyřešila. Dále při studeném motoru auto buď zhasne nebo spadne do nízkých otáček a hned se vrátí do normálu.

Motor

Dnes má auto najeto něco kolem 5 tis. km a šlape jako hodinky. Obavy z výběru motoru vyšuměly Motor se schopně sbírá, ikdyž mu člověk musí někdy pomoct podřazením. Výborná věc je Drive Select, kde si člověk vybírá odezvu motoru a posilovače. Musím uznat, že na režim ECO se dá jet kolem 5 litrů a na SPORT se cesta stává zážitkem. Člověk by až nevěřil jak velký ten rozdíl mezi těmito režimy je. Jedna věc kterou bych z auta vyškubnul je Start-Stop.
Převodově stupně tam skáčou sami, ikdyž ze začátku se tam vůbec nechtělo 4. rychlostnímu stupni.

Jízdní vlastnosti

Tak a teď je čas rozseknout věčný problém torzka vs. víceprvek. Při setkání se základním provedení si torzka uměla bouchnou a říct, kdy má dost. U mého provedení, kde je sportovní podvozek a 18 palcová kola, s torzkou nemám sebemenší problém, auto se ochotně skládá do zatáčky a umí jí projet nečekaně svižně, pravda že na hrbolu v zatáčce auto uskočí, ale s tím se musí počítat. Zatím se mi nestalo, že by se zadek nějak rozskákal a poslal mě do dálných lovišť. Spíše se vše dá korigovat protipohybem, ale to dělá člověk automaticky.

Interiér

Na něj nemám ani jedinou výtku, vše čisté, uklizené, hezky osvětlené, ikdyž jedna výtka by byla a to na tlačítko kontroly stability, které se schovává v palubním menu, místo na palubní desce. Multimediální rozhraní je přehledné a dobře se v něm i hledá, párkrát už jsem si s autem i popovídal a jednou i vyměnil názor, kdy mi palubní systém odsekl a radši se vypnul. Výborná věc, kterou však musím vyzdvihnout je příplatkové audio. Hraje čistě a subwoofer přidává čisté basy. Další co se mi hodně líbí jsou sedačky. Člověk sedí vcelku nízko a pro mou postavu jsou to pravé ořechové. Jediné co bych možná ještě pozměnil je výška loketní opěrky na dveřích, která by možná mohla být výš. Jinak je vše po ruce a tam kde to má opravdu být.

Exteriér

Design je velmi subjektivní věc, ale tajto auto je prostě nádherný nejen v porovnání s Golfem. Vůz je ve verzi FR, co vlastně znamená, že má trošku jinak designované nárazníky a příplatková 18-ti palcová kola vypadají taky k světu, navíc je vůz díky sportovnímu podvozku trošičku snížen. Dále se na zádi objevuje dvojice koncovek výfuku, které trošičku pomáhají lepšímu zvuku. Vůz zkrášlují i příplatkové Full-LED světlomety, které nejen zajímavě vypadají, ale i dobře svítí.

Závěr

Kdybych to měl všechno shrnout, tak volby nelituju. Auto je hezký, dobře se sním jezdí a na našich cestách je exotem. Krom města nákupu jsem nepotkal stejný vůz. SEAT na poslední chvíli vytáhl z rukávu trumf, jsem zvědav na přicházející Cupru a celkové prodeje. Za mě 10/10.

Silné stránky

- Motor
- Podvozek
- Sedačky
- Audio
- Design

Slabé stránky

- Výhled z vozu
- Start-Stop

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na voze proběhla svolávací akce týkající se turba. Jinak doufám dlouho žádné nebudou

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na někdy zbytečné popotahování spokojenost

 

Novinky v recenzi

18.1.2014 15:44

5 000 km

Dnes kolem půl 2 ranní se na počítadle ukázala cifra 5 000 km. Spotřeba měřená od předání vozu se ustálila na cifře 6,4 l/100km. V noci jsem absolvoval trasu Děčín - Šluknov při spotřebě 6,3 l/ 100km a průměrné rychlosti 76 km/h a zpět jsem byl hodnější a průměrně spotřeboval 5,9 l/100 km při průměrné rychlosti 64 km/h. Autíčko šlape jak má a převládají pozitivní dojmy. :)


Přidat názorDiskuse: Seat Leon 5F FR

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Spokojenost

praktičnost
8

Zatím bohatě postačující..

prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8

Dobře utlumené, nic zbytečně neruší.

provozní náklady
7

Když mu dáte co proto, tak si trošku vezme, ale to je prostě turbo..

náhradní díly
1

Nepotřebuju a dlouho snad potřebovat nebudu

výkon motoru
8

Vcelku dostačující, není to žádnej supersport, ale na svižný svezení bohatě postačí

spotřeba
8

Po zvyku najet na plnou nádrž nafty 900km je tohle jiná sféra, kdy na plnou nádrž najedu něco kolem 700 km.

hlučnost motoru
8

Neruší, nevadí

kvalita sedadel
10

špičková

brzdy
9

Naplno využité snad 2x, auto zastaví na místě

zavazadlový prostor
7

Není to Octavie ani kombi a stim se musí počítat, mě to však stačí






Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová mlžila o svém rozvodu, nyní je…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Kmotr NBA Riley nemá slitování ani pro hvězdy. Chce už desátý prsten

Kmotr NBA Riley nemá slitování ani pro hvězdy. Chce…

Dostal přezdívku Kmotr, Don Corleone basketbalové NBA. Pro jeho vlasy vždy pečlivě zčesané dozadu podtrhující…

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy přestala proudit krev

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy…

Byl to děsivý pohled. Bývalý fotbalista a v současné době expert televize O2 TV Sport Antonín Rosa (33) před…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…