Recenze
Opel Crossland X Crossland
Technické info
Přezdívka auta Oplík Rok výroby 2022 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 12 objem [cm3]: 1199 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Opel Crossland 1.2T 96kW Ultimate AT6
- do provozu červenec 2022
- koupeno jako ojeté v dubnu 2024 (s cca. 11tis. km)
- tmavě šedá metalíza
Výběr z výbavy (nebudu vypisovat všechno)
- Full-led světla přední/zadní s funkcí přisvětlování do zatáčky, LED mlhovky, světla s automatickými funkcemi svícení/nastavení sklonu/přepínání potkávací/dálková a coming/leaving home
- tažné zařízení (nasazovací "koule")
- 17" hliníková kola
- asistenti (moc neotravují) - vzdálenost/kolize, hlídání pruhů, mrtvý úhel, pozornost řidiče, parkovací (parkovaní/vyparkování - funguje fajn), čtení dopravních značek
- vyhřívaní předních sedadel a volantu, čelní sklo (drátky), zpětná zrcátka
- tempomant/omezovač rychlosti
- ergonomická sedadla kombinace kůže/alkantara s bederní opěrkou, prodloužení sedáku, výškově nastavitelná; zadní lavice posuvná
- automatická dvouzónová klimatizace, ovládání přes displej a tlačítka (kompromis oproti jiným vozům, kde je vše přes displej)
- infotainment - některá nastavení vozidla, aktivace asistenta parkování/vyparkování, FM/DAB rádio, navigace s možností on-line informací z provozu, Android Auto/Apple CarPlay
- 2x USB a 12V zásuvka vepředu, 12V zásuvka pro zadní sedadla
- ambientní osvětlení
- bezklíčové zamykání/odemykání a startování
- parkovací senzory přední/zadní, parkovací kamera (panoramatická), něco na způsob 360° kamery (při couvání na displeji zaznamenává okolí a pozici vozu vůči němu)
Výběr nového auta vzhledem k různým životním událostem, nakonec zabralo více než rok.
Moc se nezměnil přístup prodejců, jakmile nekývnu na první dobrou, ztrácí zájem. A stačilo málo, jen "výhodné" financování s RPSN někde kolem 20% a při dotazu, že to není těch 7-8% (období obecně vysokých úroků). Něco jako, tady máš nabídku a mazej..... na projížďku autem zapomeň :-D. Ale určitě prodali, jiným....
Výběr se nakonec po obchůzce Toyota, Renault, Škoda, Kia, Hyundai, Suzuki, Dacia, Peugeot, Mazda, Ford, MG... opět se vrátil na začátek výběru a tím byl Opel Crossland. Motor a elektronika francouz, má svá specifika a neduhy... což v této době EU-eko norem asi každé auto.
Auto má motor s kterým nejede nebo má turbo.... trochu zjednodušení.
Z výše uvedených automobilek jsem vybral do užšího modely Suzuki Vitara, Renault Captur, Škoda Kamiq, Opel Crossland, Hyundai Kona, Kia Xceed.
Na začátku jsem měl úplně jiné představy o autě, vyšší světlá výška (CUV), preferoval jsem hybrid, ne moc asistentů (minimálně tempomat a hlídání mrtvého úhlu), LED světla s mlhovými a podpora Android/Apple a vše ostatní jako bonus či přítěž. Primárně jsem šel po skladových vozech, později jsem i řešil roční vozy. Kdy při situaci jara roku 2023, rozdíl mezi novým a ročním nebyl nějak velký. Obrat zpět na skladovky.
Nejdříve jsem začal pro mě známou značkou Hyundai a její Konou. Zde jsem ale narazil na souběh končící MY a čekaní na nový MY resp. novou Konu. Což pro mě znamenalo buď "holátko" se slabým motorem nebo už nejvyšší výbava případně N-line. Další možnost byla čekat na nový model, ale už za úplně jiné ceny. Ty nebyly ještě známé.
Kia Xceed, pravdou nejdříve jsem pokukoval po Stonic, takové CUV. Ale velké zklamání nižší sezení, hlavou jsem se bouchnul při vystupování, méně prostoru na zadních místech než jsem čekal, menší kufr. Vedle byl Xceed, to už bylo něco jiného. Moc se mi líbil interiér, uspořádání prvků, motor 1,5T :-). Ale byl jen jeden kus v bílé barvě, jinak na objednávku a 3-6 měsíců čekání (stav v roce 2023), no nic smůla :-(.
Vedle byl Opel, tedy další kroky vedly tam. Líbila se mi Mokka, ale po otevření pátých dveří bylo vyřešeno, malý kufr. Potom Crossland, ten mě hned nadchnul, raději jednodušší interiér než plno lesklých/leštěných ploch apod. Nechal jsem si nacenit ve výbavě Elegance s nějakou příplatkovou výbavou a motorem 96kW 6-stupňový automat. Cena atakovala skoro 700,- tis. Kč (rok 2023), přišlo mi to dost, ale auto se mi líbilo.
Dalším favoritem podle katalogu a testů byla Suziku Vitara. Navštívil jsem tři zastoupení v okolí. Výběr padnul na prostřední výbavový stupeň (nechtěl jsem celokožená sedadla a další blbosti navíc). Co se týká motoru vybíral jsem mezi 1,4l MildHybrid nebo 1,5l Hybrid (pokud si označení už nepletu). Mild mi byl sympatičtější - baterka pod sedačkou u 1,5l baterie v kufru = méně místa. Interiér no ten už mě tolik neoslovil, umístění prvků, poloha displeje a tím i navigace. Nakonec to zabili prodejci, přístupem, finančními produkty, které nabízeli. Neochota odpovědět na specifičtější dotazy. Poslední kapka... dotaz na skladový vůz, byl k dispozici. Za dvě hodiny přijedu a najednou... už není (něco jako v Cimrmanovi, zrovna tu byl). Zrovna ho koupil někdo jiný, ale když už tu jste. Máme tu i jiná auta ;-). Což ano, ale už jen ty dražší výbavové stupně s 1,5l. Zbytek na objednávku.. prý 6 měsíců (informace z roku 2023). Suzuki bye, bye.
Poslední byl ve výběru Renault Captur, zašel jsem k dealerovi, kde jsem dříve kupoval Hyundaie. Ochota, přístup byl perfektní. Captur s motorem 1,3l (4-válec), zajímavá výbava. Cenu jsem byl ochoten akceptovat. Trochu mi vadil velký displej a nastavení jen přes něj. Málo věcí na tlačítka, ale na to se dá zvyknout.
Ještě se mi do výběru dostal náhodou Ssangyong Tivoli Grand 1,5T. Prošel jsem katalogy, recenze, které mě docela přesvědčily, že to není špatné auto. Až tedy na motor, resp. jeho spotřeba, která se pohybuje kolem 8l/100km :-(. Nicméně jsem si byl prohlédnout a na zkušební jízdu. Výběr byl 1,5l s automatem. Jeden výbavový stupeň Style (což mě na začátku překvapilo, ale proč mít x stupňů výbavy a nedat vše do jednoho) a příplatek jen za automat. Cena kolem 550 tis. Kč (rok 2023).
Ještě mi zbývala Škoda Kamiq, kterou jsem vytěsnil podvědomě z výběru.
Pro objektivní hodnocení aut jsem si udělal tabulku vícekriteriálního hodnocení. Snažil jsem se zahrnout všechny parametry vozu - cena, výbava, motor, servis apod. Není zohledněna řekněme osobní sympatie k autu, jak se líbí. Jen výše uvedené parametry.
Vyšlo mi pořadí Kona, Vitara, Captur, Crossland, Kamiq. Xceed jsem vyřadil z potencionálního výběru.
Tím jsem vlastně skončil svoji jarní tour (jaro 2023), potom přišly krušné životní události a kupování auta šlo stranou.
S jarem roku 2024 měla ix20 už sedm let a skoro 190tis. km. Nějak jsem se oklepal z minulého roku a bylo třeba začít jednat.
Oprášil jsem tabulku, aktualizoval údaje podle nových katalogů a ceníků.
Hyundai Kona nový model, moc se mi nelíbila, cenou byla také úplně jinde. Suzuki Vitara, už jsem nějak po předchozích zkušenosti neměl zájem. Captur ještě ve výběru byl, ale neměl jsem zkušenost s Kamiqem mimo recenzí a informací z okolí.
Shodou náhod jsem se dostal k možnosti vyzkoušet Škodu a Opel. Vybral jsem si k zapůjčení Kamiq a potom Crossland. Opravdu byla dobrá rada prodejce, ať si je vyzkouším hned po sobě a mám auta zažitá = lepší srovnání.
Škoda Kamiq Scout 1,0l 85kW s manuálem. Svezení bylo pěkné, vyzkoušel jsem vše potřebné. Ač papírově podobná světlá výška seděl jsem níže než v ix20. Dát si sedačku výše hlavou "dřu" stropnici. Na místě řidiče jsem si přišel více stísněný než mi vyhovovalo, hodně ovládání bylo jen přes displej i ty pro mě nejčastější (klimatizace/topení apod.). Ale pokrok nezastavíš. Vnitřní prostor jsem nakonec hodnotil jako menší, prostor na zadních sedačkách ani kufr nebyl nějak velký (když jsem ho zaplnil vším potřebným). Pro někoho menšího vzrůstu a má to jako přiblížení z místa A do B a do kufru jen nákup. Proč ne, myslím že dostačující.
Hned na to jsem sednul do Opel Crossland, sedím najednou výš, lépe vystupuji/nastupuji. Na poslech mi přišel motor méně hlučný, ale je to subjektivní hodnocení. Pocitově se mi sedělo lépe, prvky a ovládání mi přišlo logičtější. Již zmíněný kompromis ovládání displej vs tlačítka. Najednou bylo vyřešeno, Crossland mi byl sympatický. Nicméně v roce 2024 už byla nabídka Crosslandu "osekána" co se týká výbavy a motorů. Tedy cenová nabídka (pro srovnání) z roku 2023 už nebylo s čím porovnat. Výběr jsem začal na skladových vozech, kde už byl výběr "osekaný". Slabší motor, některé prvky výbavy už nebyly možné apod. Ale dostal jsem se do rukou týmu lidí z ojetých vozů Opel Auto-Staiger a nakonec výběr byl Crossland ve vyšší výbavě než konfigurace z roku 2023. Ojetý vůz s cca. 11 tis. km s příjemnou cenovkou po započtení protiúčtu. Auto nebylo starší 2 let což umožnilo prodloužit záruku na 5 let a 125 tis. km v rozsahu Complete. Možnost protiúčtu a full-servis, se starým přijet a s "novým" odjet. Palec nahoru za přístup....
Výběr nakonec shodou náhod a iniciativy padl na ojetý Opel Crossland z roku 2022, 1,2 T 96kW AT ve výbavě Ultimate.
Tím jsem ukončil více než roční anabázi okolo nového auta. Nyní (listopad 2024) se chystám na druhý resp. třetí servis při 30 tis. km. Co uplyne dříve 5 let stáří nebo 125 tis.km... kdo ví :-).
Silné stránky
- dynamika/výkon motoru 96kW/230Nm
- tempomant
- Android Auto/Apple CarPlay
- pro mě dobrý kompromis mezi ovládáním přes displej a tlačítky
- LED světla (přední, zadní, mlhovky, přisvětlování do zatáček)
- tažné zařízení
- stále ještě dost manuálních ovládacích prvků
- loketní opěrka
- automatická převodovka (rychle jsem si na ni zvykl, do současnosti jsem řídil jen auta s manuální)
- DAB rádio
- ergonomická sedadla (AGR dle prospektu)
- vyhřívané čelní sklo
- záruka 5 let/125 tis km (tedy stále v tovární záruce)
Slabé stránky
- motor ve smyslu eko norem a tím i jeho konstrukce, možné problémy (kratší trasy apod.)
- zatím vidím negativně spotřebu, mám ji podobnou jako s předchozím autem 1,6l (kolik paliva spálím tolik CO2 vyprodukuji, kde je ta ekologie ;-))
- automatická převodovka, přijde mi, že občas zbytečně "točí" a přemýšlí co zařadit (nebo špatně šlapu na plyn)
- nedomyšlený kryt druhé úrovně kufru (nedoléhá k sedadlům, potom např. deštník, sluneční clona apod. propadne)
- méně odkládacích prostor, menší přihrádka před spolujezdcem (než jsem zvyklý)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- 2. garanční prohlídka, roční při 18tis. km - červenec 2024 (TUkas AUTO-STAIGER CZ a.s.)
- 3. garanční prohlídka, 30tis. km - prosinec 2024 (TUkas AUTO-STAIGER CZ a.s.) viz.novinky
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce TUkas AUTO-STAIGER CZ a.s.
Skvělý výkupní a prodejní servis ze strany zaměstnanců ojetých vozů Malešice.
Výkup starého, nákup "nového", pojištění, registrace - full service se starým přijet s novým odjet.
Novinky v recenzi
3. garanční prohlídka (30tis. km)
Tento rok již druhý servis, možná budu oblíbený :-).
Velmi rychle je digitální tachometr "překulil" k hodnotě 30tis. km, ač olej by ještě byl v limitu. Ale raději u těchto motorů vyměním olej dříve než později a hlavní byla výměna svíček.
Výměna oleje, filtry, svíčky, kontrola chladící kapaliny (před měsícem jsem musel dolévat, klesla pod minimum. Zatím první kde jsem doléval mimo servisní interval). Geometrie potřebovala také seřídit. Vyfoukání hmyzu ze zadních světlometů.
Příjem, řešení servisu, zpětné informování na jedničku. Spokojenost...
Tím mám za 8 měsíců cca 20 tis. km. Sedačky paráda (i při dlouhých cestách 500-800km mě nebolí záda, nohy apod.), zbytek plní funkci jak má.
Doplnění informací
Doplnění informací k autu a okolo výběru.....
Přidat názorDiskuse: Opel Crossland X Crossland
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Opel
-
Opel Crossland X (2018) Majitel: jozih
Přidáno: 21.12.2018 1610 Majitel 8.78 Uživatelé
-
Opel Vectra (2005) Majitel: lubaan
Přidáno: 30.4.2008 8710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Insignia (2009) Majitel: Toman01
Přidáno: 3.3.2010 479 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Zafira (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 2.8.2009 3210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Opel Astra (2010) Majitel: Nerez
Přidáno: 2.9.2010 958 Majitel 9.90 Uživatelé