Recenze

8 Majitel

Toyota Verso Verso 1,8 Active Superpaket

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Verso, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Verunka Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 108 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 484 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Ahoj, chtěl bych se podělit o své zatím skromné zkušenosti s naším (skoro) novým vozem. Auto.cz bylo jedním z důležitých zdrojů informací při jeho výběru, a tak se pokusím přispět do zdejší databáze pro případné další zájemce o Verso, jehož recenze po faceliftu v roce 2013 zde dosud chybí. Zatím se s ohledem na najeté kilometry bude jednat spíš o historii výběru a první dojmy z auta, než nějaké obsáhlé zkušenosti z provozu. Ty snad časem doplním.
Auto zakoupeno v Toyotě Brno, jako předváděcí, v době koupě mělo 6 měsíců a necelé 2000 km. Stav prakticky nového vozu, na karoserii jsem našel jediný maličký škrábanec na blatníku a asi dva na plastech v interiéru, naštěstí na místech, která normálně nejsou vidět. Na laku jsou na slunci při určitém úhlu pohledu lehce zřetelné stopy po reklamních polepech - doufám, že pomůže jarní vyleštění laku. K vozu jsme navíc dostali textilní koberečky, povinnou výbava a zimní gumy. A také asi 13% slevu, oproti akčnímu ceníku. Přesto jsem S financemi skončil lehce nad limitem, ale to už tak bývá. Výbavu vypisovat nebudu, je k dohledání na internetu - navíc jsme nic nedokupovali, do již hotového auta toho ani moc nejde.

Proč jsem tedy vybral Verso?
Moje požadavky byly následující : nové, nebo předváděcí, větší auto než naše dosavadní Meriva první generace, ale zase ne moc velké kvůli častému pohybu ve městě a manévrování při parkování. MPV kvůli variabilitě vnitřního prostoru a snazšímu nastupování i manipulaci s dětskými sedačkami, které se musí vejít dvě a ještě musí zbýt místo pro třetího puberťáka. Pohodlnější podvozek - Meriva byla na rodinný vůz hodně tvrdá, dostatečně silný benzínový motor, nejlépe bez turba kvůli spolehlivosti, vysokému podílu krátkých jízd zejména v zimě a celkovému ročnímu nájezdu do 15 tis.km. Dobré odhlučnění. Z výbavy automat.klima, tempomat, vyhřívané sedačky, dobrá bezpečnostní výbava a v neposlední řadě cenový limit do 400 tis. Kč.
Bohužel požadavky na motor a cenový limit zúžily výběr na Zafiru předchozí generace, C-max a Verso. Francouze jsem nechtěl kvůli spolehlivosti, i když 5008 se mi hodně líbí, Mazda 5 byla drahá, Altea má hrozný interiér a z pohledu spolehlivosti nevyhovující motorizaci 1,2 nebo 1,4 TSI stejně jako také drahý Touran.
U C-maxe se mi líbila ergonomie posedu za volantem (to je pro mne při 190 cm důležité a ještě o tom bude řeč) i jízdní vlastnosti. Ale atmosférické 1,6 jsou na toto auto slabé, takže musel bych do motoru 1,6 EB, který sice jezdí super, ale byl již mimo cenový limit. Taky jsem se obával nižší spolehlivosti. Přístup prodejců byl nezájmem a neodborností zdaleka nejhorší ze všech značek, ochota ke slevám také minimální (a předváděčku s 1,6 EB nikde nemají). Taky mi vadila docela malá světlost podvozku - min. o 5 cm méně u Versa a laciné zpracování některých částí auta, např.podlahy kufru a jeho krycího plata.
Zafira byla dlouho favoritem - bezproblémový posaz, největší kufr, dobrá zkušenost se značkou i prodejcem, dostupný servis u známého i dobrá cena na skladový vůz u Opel Dobrovolný. Mínusem byla jen 5 stupňová převodovka a z toho plynoucí obava o vyšší spotřebu a hlučnost, nedělená zadní lavice, horší výbava a zastaralý interiér.
Pro Toyotu nakonec rozhodla spolehlivost značky, z mého pohledu nejlepší motor, pohodlný podvozek, suverénně nejlepší výbava a velmi vstřícný přístup prodejce. Ale musím přiznat, že vítězství to bylo velmi těsné. Měsíc po koupi navíc slevili u Dobrovolného skladovou Zafiru, kterou jsem v hledáčku o dalších 25 tis, což už bylo celkem skoro o 50 tis. méně, než stálo Verso. Takový rozdíl už by mě asi přesvědčil ke koupi Zafiry, ale teď to již nemá cenu řešit.

Jaké tedy Verso v mých očích je ? Designem nenadchne ani neurazí. Po faceliftu ostře tvarovaná příď je určitě hezčí než profil, který trochu vylepšují masivní hagusy, moc pěkná el.kola a zatmavená okna. Záď zase kazí "tuningová" LED světla.
Myslím, že v červené metalíze, nebo i základní námořní modré by auto vypadalo o kus výrazněji, než v naší ocelové šedé, ale barvu jsem vybírat nemohl.
Interiér je vyjma horní části palubní desky z tvrdých plastů, ale dobře zpracovaný, i když už teď třeba na kostkách na několika místech lehce povrzává. Odkládací prostory stačí, jen mi chybí nějaká otevřená schránka na středovém tunelu na klíče a ovladač brány - zatím nacházejí místo v jednom z držáků nápojů. 1,5l petky lze umístit do chlazené schránky na palubovce a dokonce dvě pod loketní opěrku. Tam jsem do té zadní přihrádky vyrobil z uříznuté petky objemný odpadkový koš, který je šikovně přístupný i z druhé řady sedadel otvorem v zadní straně středového tunelu. Všechny ovladače jdou lehce a přesně, tlačítka mají příjemný zdvih a je jich celkem málo.Taky otevírání dveří, pedály, ruční brzda - vše vyžaduje ovládání jen minimální silou. Sedadla jsou měkká a pohodlná a mohly by mít výraznější boční vedení na opěradlech. Ta se nastavují neprakticky páčkou. Zadní sedadla mají nízko sedáky, ale dětem to nevadí. Dají se také posouvat až 20 cm dopředu, ale při sklopení opěradel a posunu sedaček dopředu vznikne mezi kufrem a opěradly hluboká díra, kterou není čím zakrýt. Bezva je úplně rovná podlaha před sedadly, takže děti můžou procházet z jedné strany na druhou - hodí se, když potřebuji nechat vystoupit děti jen na jednu stranu silnice. Na budíky uprostřed jsem si zvykl rychle a teď už mi jejich umístění přijde lepší než klasika.
Výhled z vozu vpřed a do boku je dobrý, kupodivu mi vůbec nevadí A sloupky, kde se Merivy před kruhovými objezdy schovalo klidně celé auto. Výhled dozadu je horší, ale trochu ho vylepšuje parkovací kamera.

Silné stránky

Přiměřeně pohodlný podvozek - není úplně měkký a houpavý, jak jsem čekal, takže zatáčky se dají s trochu výraznějším náklonem karoserie projíždět docela rychle, ale přitom je cítit, že na nějakou sportovní jízdu auto není stavěné, resp. jeho celkové naladění k tomu ani moc nemotivuje. Stabilizační systém se mi aktivovat ještě nepodařilo - jezdím většinou velmi rozumně. Nerovnosti tlumí na 16" kolech velmi dobře bez výrazného zvukového doprovodu, jen na velkých dírách se ozve větší rána, zejména od zadních kol. Ale proti Merivě obrovský pozitivní rozdíl.

Motor - podle mě nejlepší součást auta. Na atmosféru velmi pružný. Rádce řazení doporučuje řadit již při ca 1500 ot.vyšší stupeň, při kterých sice auto zrychluje jen zvolna, ale motor běží naprosto bez vibrací, či nějakého kuckání. Od 2500 ot.již táhne slušně, ve 4000 tis. se přestaví časování ventilů a motor chytne druhý dech končící asi až v omezovači, kam jsem se ale ještě nedostal. Mezi 1800 (kdy si rádce řazení na rovině již žádá 6-ku) a 3000 tis.otáček, kde se pohybuji nejčastěji je velmi dobře odhlučněn, ve vyšších otáčkách má příjemný "sportovně" bručivý zvuk. Při potřebě rychlého předjetí je nejlepší podřadit za tři a to klidně i z rychlosti ca 80 km. Po předjetí tam vrazíte rovnou šestku a pokračujete piánko dál.

Řazení - "utrhnout" páku ze zařazené polohy vyžaduje trochu větší sílu, ale pak je již pohyb hladký, přesný, bez vůlí, s hlasitějším cvaknutím při dopadu do polohy. Odstupňování mě přijde tak akorát, trojka je trochu kratší, ostatní stupně již rovnoměrně, samozřejmě dlouze rozložené. Řadící páka je umístěna bezva po ruce, blízko volantu.

Výbava - mám vše, co jsem požadoval, dnes bych chtěl navíc jen bezklíčové ovládání a manželka vyhřívaný volant. Z poměrně bohaté výbavy mě kupodivu nejvíc překvapilo samostmívací zrcátko a výborně fungující dotykový displej Toyota Touch pro obsluhu audia a handsfree. Vyhřívání sedaček je příjemné, ale neregulovatelné a hřeje docela dost, takže ho většinou po chvíli vypínám. Jeho ovládání je velmi neprakticky umístěné pod loketní opěrkou - známá slabina. Automatické rozsvěcení světel i stěračů funguje dobře.

Spotřeba - zatím do 7 litrů, které při jízdním režimu kde převládá městský a příměstský provoz navíc s mnoha krátkými jízdami a studenými starty považuji za výborné. Doufám, po zajetí a v létě, kdy přibudou delší jízdy ještě klesne. Palubní počítač ukazuje spotřebu o přijatelných 0,2l nižší oproti skutečnosti.

Podsvícení budíků - hlavní budíky v bílé barvě s červenými ručičkami jsou podle mě nejpříjemnější barevnou kombinací, která netahá oči ani v noci. Regulovat intenzitu je možné. Ostatní displeje a ovladače mají podsvícení červeno - oranžové.

Snadná údržba interiéru - snadno se čistí díky jednoduchým, nečlenitým plochám interiéru a dobře vyřešenými zákoutími, např. okolo a pod zadními sedačkami, kam kterých máte obvykle problém dostat se s vysavačem či hadrem - tady jich je málo, a když tak jsou celkem dobře přístupné.

Odhlučnění - s jednou výjimkou (viz.slabé stránky) super. Motor, kola, podběhy vše velmi dobře utlumené.

Slabé stránky

Ergonomie posedu za volantem - stále hledám ideální polohu za volantem. Respektive s ohledem na možnosti nastavení volantu ta nejlepší poloha, kterou jsem našel není 100%. Problém je v tom, že bych potřeboval ještě tak o 1 - 2 centimetry vysunout více volant. Tím bych dostal ruce do optimální pozice při příjemně natažených nohách. Zároveň bych vyřešil malou mezeru mezi kolenem a zapalovacím klíčkem, která je důsledkem příliš pokrčených nohou a zámku zapalování, nesmyslně nasměrovaného šikmo dolů a občas o něho kolenem zavadím - a to mi na klíči nic dalšího nevisí. Pravé koleno vozím opřené o středový tunel, kde je naštěstí rovná, hladká plocha - na rozdíl od mnoha jiných aut, kde obvykle narážím na roh - typicky Fabia. Loketní opěrka není výškově stavitelná a se nedá vozit odklopená a taky by mohla by být delší - při opření lokte dosáhnu na volant tak, tak. Výplň ve dveřích pro levý loket je příjemně polstrovaná, ale trochu moc daleko od volantu. Manželka ale žádné problémy s posazem nemá. Z toho plyne poučení - pokud jste dlouháni, dobře si vyzkoušejte polohu za volantem. Problém s klíčkem by řešil bezklíčový vstup, ten je ale dostupný až s vyšší výbavou.

Řízení - docela přesné, ale i na dnešní dobu hodně přeposilované. Ale už jsem si zvykl, jen to nechce moc střídat auta. Volant je potažen příjemnou kůží, ale mohl by mít lepší průřez.

Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech - s ohledem na jinak velmi dobré odhlučnění zbytku vozu je slyšet již od rychlosti 80 km svistot větru kolem předních sloupků karoserie. Nebo možná od jinak velmi pěkných hagusů. Fakt je, že u merivy to svištělo ještě víc, tam to ale více zanikalo v ostatních hlucích, které auto vytvářelo.

Kufr. Na kategorii auta je kufr docela malý, hlavně hloubka a docela dost do něho zasahují podběhy kol. Pod podlážkou jsou dvě schránky, zbytek plochy tvoří ca 15 cm hluboký úložný prostor o který lze větší část dna kufru prohloubit. Chvíli jsem koketoval s myšlenkou plastové schránky trvale demontovat a mít těch 15 cm k dobru stále, ale dno kufru by nebylo rovné a přišel bych o rovinu s nakládací hranou. Na druhou stranu, zatím ještě jsem větší prostor nepotřeboval, pravidelně největší převážené zavazadlo jsou 3 hokejové výstroje - ty se při lehkém posunutím zadních sedaček vejdou. Uvidíme, až vyrazíme na nějakou velkou dovolenou v pěti. Roleta kufru je jen jednoduchá, není samonavíjecí. Chybí také nějaké háčky na tašky.

Špinění sedadel - prošití látky sedadel je bílou nití, tudíž se rychle špiní.
Nízko se zvedající víko kufru, jen 185 cm, musím dávat pozor na hlavu.

Parkovací kamera - hezká hračka, ale bez vodících čar dobrá jen pro kontrolu, jestli za vámi někdo nestojí. Pro couvání by byly lepší parkovací senzory. Navíc se samozřejmě špiní.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Z montáže lehce nakřivo volant - opraveno za půl hodiny v rámci záruky včetně kontroly geometrie. Jinak zatím nic. O prodloužené záruce zatím neuvažuji. Vedoucí servisu vstřícný, ochotný.
Na palubní desce lehce rezonuje mřížka výdechu vzduchu na čelní sklo a něco ve výplni pravých dveří - uvidím, jestli se bude zhoršovat a zkusím to řešit jako reklamaci.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toyota Brno. Prodejce velmi ochotný, autosalon jsem navštívil několikrát během ca třičtvrtě roku, co jsem auto vybíral. Absolvovali jsme 2 dvě zkušební jízdy okolo 15 km, což bylo nejvíc ze všech zkoušených značek. Všechny dotazy byly zodpověděl, byť některé ne úplně správně, ale to byly jen drobnosti. Trochu mi vadilo zlehčování zjevných slabin, např.malého kufru a naopak zdůrazňování některých výhod, které dle mého ve srovnání s konkurencí ani moc výhodami nejsou, např. odkládací prostory. Představoval bych si více objektivity při porovnávání s konkurencí. Dohoda o ceně korektní, bez problémů. Příprava auta k předání i předání samotné také bez problémů.

 


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Tady snad něco jiného dát nelze. Doufám, že pár let vydrží.

praktičnost
8

Velké dveře, snadné nastupování, ovládání je lehké a jednoduché. Celkově je vše přívětivé, ale v rámci celkové koncepce, která již není nejnovější a má své nedostatky.

prostornost
8

V interiéru vzhledem k celkové velikosti auta je vnitřního prostoru dost.

jízdní vlastnosti
8

Viz.popis vozu

jízdní komfort
9

Viz.popis vozu

provozní náklady
9

Spotřeba zatím překvapivě nízká, ale čekal jsem levnější havarijní pojištění.

náhradní díly
8

Zatím žádné, ale asi budou dražší. Ceny doplňků a příslušenství jsou tedy hodně vysoké.

výkon motoru
8

Akorát, menší už by mi vadil.

spotřeba
10

S ohledem na aerodynamiku, hmotnost a výkon motoru výborná.

hlučnost motoru
10

Viz.silné stránky

kvalita sedadel
7

Viz.popis vozu

brzdy
8

Max.výkon dostatečný, ale dávkování by mohlo mít lineárnější průběh, první záběr je celkem silný, pak ale účinek trochu poleví, a další přišlápnutí zase málem blokuje kola.

zavazadlový prostor
6

Viz.slabé stránky






Blesk.cz

ONLINE: Střelba ve FN Ostrava! Šest mrtvých! Policie zná totožnost vraha

ONLINE: Střelba ve FN Ostrava! Šest mrtvých! Policie…

Děsivá tragédie se odehrála v úterý  ráno ve Fakultní nemocnici v Ostravě. Muž tu střílel do lidí! Na místě…

Nahoře huj a vespod? Pražská MHD jde na plastiku. »Netutlejte a přiznejte cenu!« vyzývá opozice

Nahoře huj a vespod? Pražská MHD jde na plastiku.…

Co potřebuje pražská integrovaná doprava nejvíce? Vyšší počet řidičů, spojů nebo vozidel? Modernější techniku?…

 

iSport.cz

Satoranský zářil, jeho double double porážku Bulls s mistrem ale neodvrátil

Satoranský zářil, jeho double double porážku Bulls s…

Tomáš Satoranský zaznamenal 10 bodů a 11 asistencí při těsné porážce Chicaga s úřadujícím mistrem NBA Torontem…

Magazín iSport LIFE již dnes: dětství herce Neužila, inspirace a testy

Magazín iSport LIFE již dnes: dětství herce Neužila,…

Pouze v úterním vydání deníku Sport najdete také exkluzivní magazín iSport LIFE plný rozhovorů, testů a…

 

Reflex.cz

Střelba v ostravské nemocnici. Zemřelo šest lidí, další jsou zranění. Podezřelý se pravděpodobně zastřelil

Střelba v ostravské nemocnici. Zemřelo šest lidí,…

Střelba v ostravské nemocnici má zatím 6 obětí a několik zraněných. Na místě zasahují policisté. Ve Fakultní…

Hvězdy Reflexu: Vyšetřovatel požárů (in memoriam) Ladislav Bláhovský

Hvězdy Reflexu: Vyšetřovatel požárů (in memoriam)…

V lednu jsme do projektu Hvězdy Reflexu vyhlásili prvních pět nominovaných osobností. Jeho smyslem je celoročně…