Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 1,2 TSI Ambiente

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0
Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta tichošlápek Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:69000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 1455 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Po dvouleté známosti s ojetou Škodou Fabií, která poslední dobou začala zlobit a objevovaly se opakovaně tytéž chyby, jsem se rozhodl dát Fabii k turkovi a začal jsem se ohlížet po novém voze. Původně jsem měl spadeno na další Fabii, tentokrát II generace a v provedení Kombi, ale mezi ojetými vozy v autosalonu Auto Hlaváček jsem zahlídl tuto Škodu Octavii. Zalíbila se mi, výbava byla oproti nabízeným Fabiím úplně někde jinde, 3 roky jeté vozidlo s optimálním množstvím najetých kilometrů se servisní historií. Slovo dalo slovo a začaly se psát naše společné dějiny :)

-=Interiér=-
Přestože jsem ještě chlapeckých let, jsem docela čahoun a nasoukat 193cm výšky do přičáplého auta je problém. Octa ale není ten případ. Prvních pár dní jsem sice měl problém s vystupování > okopal jsem si dveře a sedačku na mohutných plastech, ale optimalizace výškově stavitelného sedáku to spravila. Hlava má dostatek místa, tělo sedí krásně v sedačkách i když tomu člověk trochu tne a šlape motoru po krku. Kolena netrpí, pro nohy je místa relativně dost, loketní opěrka naprostý luxus, možná by mohla mít ve své nejvyšší poloze ještě o 1 nebo 2 zuby navíc a mohla by jít vysunout ještě o cenťák dopředu. Oproti nhočimingům (zkušenost Chevrolet Aveo, Toyota Auris a Verso, Mitsubishi Colt) nemá Octa (ani FII) pitomě široký sloupek, za který se občas rádi schovávají cyklisti, chodci a jiní sebevražední tvorové. Drobnosti jako spousta odkladacích prostor, kapsy na 1,5l lahve, vyhřívaná sedadla, klima, spona na parkovačky na čelním skle, výškově stavitelné sedačky, výfuk klimy i vzadu,...... a spousta jiného dělá člověku JEN a JEN radost. Za mě interiér nemá chybu!

-=Kufr=-
LUXUS! Obří prostor, perfektně řešené plato, které jde schovat za zadní sedadla. Určitě si každý vybaví, jak staré felicie, fábie a jiné než koncernové vozy nemají dořešeno, kam s platem, když člověk nepočítá s nadměrným nákladem a má plné auto a plato prostě nemá kam dát. Osobně mi chybí síťový program, který by zabránil "vybalování" nákupů, šanonů a jiných drobností za jízdy. O ceně zdvojené podlahy při dodělávce se ani nezmiňuji.

-=Audio=-
2 DIN Swing s možností ladění je trefa do černého + už z výroby docela slušné repro. Zvuk je OK. Konečně někoho napadlo udělat i vstup jinak než CD > AUX. Ale na USB se zapomnělo, což je dost velký nedostatek v době, kdy člověk koupí 1TB disk do 2k zlatých :-/ Osobně hudbou dost žiju a ticho mi v autě vadí, ale zde jsem až na zmíněné USB spokojen.

-=Motor=-
Zvažoval jsem hodně, octa je relativně těžké auto a z motorizace 1,2 jsem měl strach. Naštěstí turbo žene auto vpřed a jízda není nudná. Samozřejmě na závodění a výhry sprintů to není. Na denní dojíždění 10km ráno do práce, do 10 km po městě po práci a 10 km domů to ale plní svůj účel. A člověk s tím nemá strach vyjet v dny pracovního volna někam dál, protože i cestování po dálnici je s tímhle autem radost.

-=Look vozu a exteriér=-
Líbí se mi. Proti NEfaceliftové verzi se mi líbí víc. Jsou zastánci rovných světel u OII, mi osobně se ty kapkovité tvary líbí víc. Miluju na tom autě tu prdel s odrazkama, ta je podle mého šíleně povedená. Směrovky ve zpětných zrcadlech mi příjdou jako praktická věc. Můj model má i šikovnou barvu a špína z toho na první pohled tak neleze. Mlhovky už jsou dnes klasika, světla pro denní svícení se montují taky už do každého druhého auta. Osobně nevyužívám, ale jsou tu :)

-=Plány=-
- Pohrávám si s myšlenkou, že nechám tónovat skla. Ale odpudivá cena mi tuhle myšlenku docela protiví :) Uvidíme
- Jsem hračička, takže mooožná, když bude výjimečný budget, dokoupím lišty prahů.
- Určitě se chystám implemetovat lapače nečistot. Po zkušenosti z FI už nikdy rez v prahu! :)

Silné stránky

+ Silné stránky jsem objevil hned při první jízdě. Překvapil mě výkon, který v autě s motorizací 1,2 kupodivu je.

+ Brzdy dělají svou práci dobře a auto je pohotové.

+ Při klidné a plynulé jízdě mě neustále překvapuje spotřeba, která je počítačově na hodnotě mezi 5,5 - 7,1 litry. Po přepočtení dle tankování je spotřeba cca 6,7, což je s dnešní cenou benzínu super zpráva.

+ Osobně mě těší, že auto není slyšet. V kabině je ticho! To však jen do té doby, kdy se pustí audio, které škodovka dělá dle mého soudu moc dobře.

Slabé stránky

- Bohužel pro mé ročníky, auto je na dálnici lenivější. A kdykoliv mu řidič šlape po krku, proveví se to neskutečně na spotřebě!

- Motorizace 1,2 TSI je bohužel již z výroby také "okradena" o oplastování motoru, který v celé té kastli tak nějak "zapadl do kouta" a nabízí se tím tak příležitost pro kuny a jinou havěť, která by si v motoru chtěla dělat domečky.

- absence aretace loketní opěrky a nastavení polohovatelnosti hlavové opěrky vpřed a dozadu.

- nemožnost zvednout stěrače od skla bez otevření kapoty

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto Hlaváček Olomouc - bez problémů!

Auto Samohýl Olomouc - bez problémů!
-výměna brzdovky, objednávka plaketky řadící páky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Za naše setkání a soužití vděčím Auto Hlaváček Olomouc, kde vykoupili můj starý vůz, kývli na financování z jiné než jimi nabízené společnosti, vše v rychlosti připravili, předali papíry k přihlášení vozidla a zacházeli s úctou a profesionálním přístupem. Taky mi vysvětlili nejzákladnější vychytávky vozu, jejichž výčet je v porovnání s předchozí Fabii z roku 2001 téměř nevyčerpatelný :)

 

Novinky v recenzi

13.4.2015 21:43

Nové znaky

V souvislosti s lakováním jsem se rozhodl nechat si dopředu a dozadu nalepit nové znaky. Takže tam jsou. A aby to venku bylo hezky pěkně komplet, tak jsem koupil i nové misky do středů kol. Celkem prča asi za 800,- v cashi. Ale je to prímový :)

13.4.2015 21:38

Jarní generálka

Zima (resp. zimní okolnosti) se podepsaly na kráse a kondici vozítka a tak se událo pár změn. Především bylo nutno vyměnit napájecí kabely (2ks, ceníková cena jednoho cca 900,-), protože je rozežrala u sousedů Slováků slovenská kuna. Kabely procvakané, že z toho bylo poznat i její zuby moudrosti a nepravidelné navštěvování ortodontické ordinace.
Další sranda byla lakování částí karoserie, které byly vydřené až do "kůže" a krev tekla jak z prasete. Stejně tak tekly i prachy z účtu. Nesnáším zimu :-/ :D

17.8.2014 17:47

První dovča

Tak jsme s tichošlapem dali první dovču, zatím teda jen v Chorvatsku. Spotřeba krásných 6,4, najeto něco přes 2.300 km, pohodlíčko, kufry se nám všem vlezly, supr anti kontra multi spokojenost.

17.8.2014 17:45

Opět nějaký agent dement

Takhle v neděli na koupališti, vracím se na parking a už z dálky vidím černou šmouhu na kufru. Tak příjdu blíž, černou šmouhu začnu prstem "čistit" a pod šmouhou promáčklina a podřený lak :( Začínám zvažovat, že si snížím na pojistce spoluúčast a každou takovouhle hovadinku budu nechávat spravovat, "páč to fakt není možný" :(

17.5.2014 13:11

Cyklovýlet

V garáži mi už druhý rok zavazí jízdní kolo a moc parády si neužilo. Rozhodli jsme se proto s kámošem kola nacpat do auta a podniknout výlet do hor. Po sklopení sedaček a sundání předních kol na jízdním kole se bez problému 2 kola vešla na sebe. Vešla by asi i 3 a 3. osoba dozadu, vyzkoušíme možná příště :)

17.5.2014 13:09

Novinky z jara

Doplněno hodnocení, přidáno pár "jarních" fotek :0)

Dále jsme pořídili nové přední stěračem protože ty staré už dělaly mapy a při jízdě v noci na ně nebylo spolehnutí.

23.2.2014 11:17

Odřený bok

Kobyla má malý bok --- ne, tohle není ten příběh :-/
Na parkovišti mi nějaký dobrák odřel zadní část auta. Docela nešikovně, na takovém pitomém místě. Ptal jsem se na opravu a bylo by to tak na 2000,- Když jsem ale auto procházel, když bylo čisté, zjistil jsem, že to není jediná taková vada na kráse a tak to asi nebudu řešit. Do základu to není, reznout to dle vyjádření lakýry nebude. No každopádně se mění moje myšlení v parkování. Raději se projdu a nechám auto v místech, kde se idioti, co k autům nemají vztah, nervou.

23.2.2014 11:13

Lapače nečistot

Tak jsem investoval asi 600 korun do lapačů nečistot. Škoda prodává lapače classic a style. Rozdíl je především v zaoblení plastů. Práce je asi tak na hodinku a výměnu doporučuji všem. V podběhu se za kobercovou obložkou totiž skrývalo překvapení v podobě asi 800g hlíny, listí a jehličí, které předpokládám s venkovní vlhkostí a působením různých přírodních vlivů zajišťuje ideální podmínky pro vznik plísní a rzi. Vyplatí se to!!


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9

je to sice větší auto a městské parkování je s ním "radost", ale parkovací senzory v zadním nárazníku pomůžou

prostornost
10

úplně super. Ve 4 dospělých, s lyžemi na střeše a kufry na týden. Není co vytknout. Mi osobně vadí široké oplastování sedaček levnějším plastem > špatně se vysedá a pořád je to okopané.

jízdní vlastnosti
9

V 1,2TSI není řidič žádný Brian O´Connor z rychle a zběsile, ale auto se tváří dospěle a když se mu šlape na krk a nehledí se na spotřebu, tak dospěle i jede.

jízdní komfort
10

Výborný a bez dalších komentářů :)

provozní náklady
10

na okrskách za hubičku, po městě za levno, dálnice při předpisových rychlostech v normách rozpočtu. Kolony se prodraží a divočení je dražší než pokuta :D

náhradní díly
10

Koncern drží ceny dílů na rozumné úrovni.

výkon motoru
8

výkon je, ale za jakou cenu... Motorizace 1,2 není o výkonu.

spotřeba
9

perfektní při dodržování rychlostí a rozvážné jízdě.

hlučnost motoru
10

"tichošlápek" :o)

kvalita sedadel
10

sportovní skořepiny to nejsou, nicméně sedáky jsou delší a dobře podepřou nohy, tvar sedadel je pro denní používání. Chyby má hlavová opěrka, která nejde naklánět a loketní opěrka, která nejde v posouvání dopředu a vzad aretovat.

brzdy
10

Bez problémů

zavazadlový prostor
10

Nápad plata, které půjde v případě přepravování vysokých věcí schovat za zadní sedadlo je bezkonkurenční. Po sklopení sedaček a vytažení plata je z auta plnohodnotný kamion :D






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…