Recenze

superkutil (muž 58 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo 2.2TDCI

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 87× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8 Ford Mondeo, foto 9
Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Tank Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:155000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2200 výkon [kW]: 114 / 114 * kroutící moment [Nm]: 360 / 360 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 / 8 * maximální rychlost [km/h]: 214 / 214 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

========= !POZOR! ===========
recenze byla ovlivněna vadným EGR ventilem z výroby. Proto bylo chování vozu divné. Recenzi upravím podle zkušeností po výměně ventilu. Vadný EGR je vidět i na grafu z brzdy (propady). Bohužel to z grafu servis Ford nepoznal a EGR mi úplně odešel za polárním kruhem a měl jsem s ním zbytečné starosti.
=============================

- Mondeo 2.2TDCI kombi, provedení Ghia
- motor TDCI 2200cm3, EURO IV, 360Nm/1800ot, 114kW/3500ot
- xenony
- aut.klima
- dešťový senzor
- couvací asistent
- zatmavování zpětného zrcátka
- vyhřívání předního a zadního okna a zrcátek
- nasvícení prostoru vně auta světly v zrcátkách
- vyhřívání sedaček
- dvojité zamykání (auto nejde otevřít ani zevnitř)
- dálkové zamykání s prostorovým alarmem
- dálkové stahování a vytahování oken
- střešní lyžiny
- ESP, ABS, TCS, EBA, EBD, EDS, IVD,
- 8xairbag
- rádio Ford Sony MP3 se vstupem pro externí přehrávač


Trochu z historie
---------------------
Staré Mondeo 1.8 benzín dosluhovalo (opravy za rok 2006 dosáhly přes 70tis.Kč a auto mělo najeto 150tis.km) a tak jsem hledal vhodného následníka s tím, že jsem chtěl nižší spotřebu a lepší zátah. Výsledkem výběru byl S-MAX. Jenže motor 1.8TDCI mi připadal slabý (možná ovlivnění předchozím benzínem a vyšším posezem) a S-MAX na tento motor hodně těžký. Druhý motor 2.0TDCI měl v době koupě pověst hodně nekultivovaného a žravého motoru a také elektrický posilovač řízení u tohoto vozu měl značnou kritiku. Tak jsem si nakonec chtěl staré Mondeo ponechat, ale díky podvodu autobazaru M-CAR (TOCAR) jsem o staré auto přišel a S-MAX mi utekl. Uvažoval jsem i o Foresteru, ale ještě nebyl v dieselu a u benzínu jsem se bál spotřeby. Zvolil jsem tedy kompromis v podobě dobíhající Mondea z roku 2006 s motorem 2.2TDCI jako náhražku za S-MAX. Rozměrové rozdíly byly minimální, vnitřní prostor podobný a výška 5tých dveří je u S-MAXu jen o 6cm větší. Auto jsem bral nové od prodejce Ford, u motoru TDCI jsem se bál vzít auto už jeté z důvodu nejasné historie a najetých km.


Užití vozu
------------
Používám auto pro podnikání i rekreaci, přes týden je z něho stěhovák i reprezentační vozidlo, přes víkend vozí lyže, horská kola, katamaran apod. U S-MAX jsem si nebyl jistý, jak by se choval s koly nebo s katamaranem na střeše (viz foto). Nedávno jsem viděl řešení u Renault Grand Scenic který měl kola umístěné na nosiči za vozem (na kouli) a loď táhl na přívěsu.


Shrnutí vozu
---------------
Pokud si Mondeo koupí někdo kdo měl Favorita nebo Felicii, tak mu bude připadat velké a prostorné, ale já díky tomu, že jsem šel ze staršího modelu Mondea, tak bylo nové Mondeo pro mne zklamáním.

Hned po koupi jsem neměl z Mondea dobrý pocit a po zkušenostech se starým Mondeem nepřináší nové Mondeo žádné výrazné změny, naopak je v mnoha směrech méně praktické jak předchozí. Starší model byl nadčasový a ergonomie i výhled z vozu byly lepší jak u nového. Výhodou nového Mondea je motor, který má dobrý zátah a je dobře odhlučněn, ale čekal jsem nižší spotřebu a větší zátah ve vyšších otáčkách. Mondeo je spolehlivý, bezpečný a velký vůz s výkonným motorem a luxusním interiérem, ale nijak výrazně neosloví a technicky je na úrovni roku 2000.

Samostatnou otázkou je spotřeba, která je u mého vozu uváděná 6,2 litru, ale podle serveru www.spritmonitor.de je průměrná spotřeba Mondea 2.2TDCI 7,1litru. Celkově všechny Mondea TDCI mají průměrnou spotřebu 6,94litru. Z toho vyplývá, že v případě koupě Mondea s TDCI se vyplatí koupit 2.2TDCI 114kW než 2.0TDCI 96kW protože při stejné spotřebě je zátah motoru v nižších otáčkách lepší.


Hodnocení po 30000km
-----------------------------
Auto je velmi robustní, dobrý podvozek, pohodlné ovládání, přesné řazení, trochu horší spojka, tichý motor s výborným zátahem od 1800-3000ot/min, při lehké noze rozumná spotřeba, hodně doplňků které zlepšují cestování, velmí užitečné vyhřívání předního skla, hodně místa na zadních sedačkách. Auto má 2slabé stránky: sedačky, které nejsou dobré (současné Mondeo je má mnohem lepší) a zátah motoru nad 3000ot/min. Motor užasně zabere v 1800ot. ale už ve 3000ot přestává táhnout a nad 3800ot už skoro vůbec netáhne. To je velmi nepříjemné při předjíždění, je třeba častěji řadit a tím se snižuje zrychlení. Motor by potřeboval vydržet se zátahem alespoň do 4000ot jako to třeba umí 2.2HDI biturbo. Celkově je Mondeo dobrý rodinný i pracovní vůz, méně pohodlný na dlouhé cesty. Motor je dobrý na dálnici a jízdu stálou rychlostí. Pro předjíždění moc vhodný není kvůli malému rozsahu otáček. Nevýhodou je i relativně vyšší spotřeba. Pokud bych se měl dnes rozhodnout mezi Mondeem a S-MAXem, tak vítězí S-MAX (lepší nastupování a vystupování, vyšší posez, větší okna, lepší výhled, více úložných prostor, větší kufr, praktičtější interiér, svícení do zatáček, variabilnější zadní sedadla, novější technologie a neokoukaný design) i za cenu menšího výkonu motoru, menšího zrychlení a vyšší spotřeby. Auto změklo, nikde nevrže, jen při startu je motor cca 3-5sec hodně hlučný. Zatím auto nemělo žádnou závadu!!! Tlačítka klimatizace se nezlepšila, stále jsou nespolehlivá, také rádio občas zamrzá při startu.

Hodnocení po 55000km
-----------------------------
Po výměně EGR ventilu se auto jako zázrakem změnilo a jezdí super. Tlačítka klimatizace se konečně rozchodily a fungují na první stisk. Všechny problémy zmizely nebo byly odstraněné a auto je v pohodě. Plně splňuje moje požadavky. Není mu co vytknout, naopak motor je suprový s rozumnou spotřebou. Nyní bych ho již doporučil koupit, ale jen jako ojetinu. Problémem Mondea je pokles ceny o 60% po 1,5roce a 55000km.

Hodnocení po 80000km
-----------------------------
Auto funguje velmi dobře. Motor v rozsahu 2000-3000ot úžasně táhne, spotřeba klesla na 6-6,5litru. Jen po startu to v motoru hodně drnčí. Auto umožňuje pohodovou jízdu s otáčkami do 2200ot a spotřebou kolem 5ti litrů i velmi svižnou jízdu s vytáčením motoru do 3500ot kdy spotřeba vzroste až k 7mi litrům. dnes již plná spokojenost.

Hodnocení po 120000km
--------------------------------
Další výměna EGR. Jinak auto v pohodě, chová se stejně jako nové. Vše funguje, vše držím nikde nevrže, motor šlape dobře, spotřeba stále stejná. Akorát čepy jsou vytlučené a zatéká dovnitř. Když se ohlédnu ty 4 roky zpět, tak je Mondeo výborné auto s drobnými problémy a mít pohon 4x4 tak ho neměním. Škoda, že Ford přestal dělat Mondeo 4x4...

Hodnocení po 150000km
--------------------------------
Auto se hrozně rychle zhoršovalo, objevila se vůle v čepech, začalo bouchat zavěšení zadních kol, objevila se vůle ve volantu, začaly zlobit vstřiky, začala odcházet baterka, zhoršilo se řazení. Začala téct vana motoru. Nakonec mě z boku nabourali. Nebyla to velká rána, ale zasáhlo to oboje dveře a hlavně pravé přední kolo a blatník. Také trochu kapotu, která utrhla obě světla. Když jsme auto odstrojili, zjistilo se, že to odnesl i vysoušeč a potrubí klimatizace, Podle servisu Ford by stála oprava cca 250tis. Podle neznačkového servisu tak 110tis. Tak jsem raději vzal 105tis. od pojišťovny a auto prodal za 55tis.

Mondeo je technicky vyspělé auto, ale moc nevydrží a má hodně vysoké provozní náklady. Navíc jeho cena hodně rychle klesá. Ale díky tomu není špatné jako ojetina, protože se dá za rozumné peníze koupit v relativně dobrém stavu. Ale asi už bych dalšího Forda nechtěl. Teď mám KIA Sorento a provedení je mnohem lepší jak u Forda a díly jsou masivnější.

Silné stránky

- velké kombi
- výkonný a kutlivovaný motor s dobrým odhlučněním
- výborný zátah v rozsahu otáček 1700-3000ot. pak klesá s výdrží do 4000ot.
- minimální turboefekt
- délka 4,8 metru a rozvor 2,75 metru
- pohodlné pro cestování na dlouhé trasy
- dostatečně velký kufr (délka kufru 1,9metru)
- dobrý podvozek (údajně etalon ve své třídě)
- dobré brzdy (tak akorát, ani jedovaté, ani slabé)
- robustní a tuhá karosérie
- přesné řazení
- bezpečné (hodně pasivních i aktivních prvků)
- na hladkém povrchu je auto pohodlné a příjemné.
- ESP (hodně pomáhá těžkému autu na sněhu)
- couvací asistent
- velmi příjemný dešťový sensor a zatmívání zpětného zrcátka
- funkce zpoždění blinkrů (stačí ťuknout do páčky blinkrů a ony cca 5sec blikají)
- automatické rozsvěcení světel
- vyhřívané sedačky
- rádio s MP3 a ovládáním pod volantem a s externím vstupem
- osvětlení prostoru vně vozu (v zrcádkách) a prostoru pro nohy v interiéru
- luxusní interiér (mě neoslovil, ale mé rodině se líbí)

Slabé stránky

- nepodsvětlený a špatně ovladatelný tempomat s 5ti tlačítky (v USA vystačí se 2mi).
- málo úložných prostor v interiéru (lahve s pitím, A4 dokumenty atd.)
- špatná ergonomie interiéru
- nepříjemné sedačky, mají špatný tvar, nepohodlné pro delší cesty (např. Laguna z roku 2000 je na tom výrazně lépe)
- nevhodný materiál interiéru, velmi špatně se udržuje a čistí
- horší přístup do kufru i využití prostoru (užší otvor oproti staršímu modelu)
- horší výhled z vozu dozadu
- menší okna oproti předchozímu modelu, není kam položit levou ruku (rám okna je moc vysoko a opěrka moc nízko)
- nesmyslně mimo zorné pole řidiče umístěné kontrolky mlhových světel
- pro sklopení zadních opěradel je nutné zvednout sedák a tak dělení zadních opěradel 1:2 ztrácí smysl. Mondeo MKII to mělo mnohem líp.
- motor je žravý, při velmi lehké noze a otáčkách do 2250 a rychlosti do 110km/h lze spotřebu udržet do 6litrů. Při normálním stylu jízdy a rychlosti do 150km/h je spotřeba už okolo 7,5litrů
- rozdíl motorů 2.2TDCI a 2.0TDCI 85kW neodpovídá rozdílu ceny
- ve své třídě je vnitřní výbavou i ergonimií velmi chudé a nesourodé (jako by se auto skládalo z různých modelů - některá tlačítka jsou kulatá a plastová, jiná hranatá a chromová)
- na funkce velice chudý palubní počítač (obsahuje pouze venkovní teplotu, průměrnou spotřebu, dojezd na nádrž, průměrnou rychlost)
- nevhodné pneu P6000 z výroby, podle Pirelli nejsou vhodné na Mondeo - hučí. Ford je přesto na Mondeo používá již od roku 2001
- horší kvalita reproduktorů (musel jsem dodělat výškové)
- rádio Sony Ford občas zamrzá, postrádá USB vstup
- pouze statická nivelace xenonů,které navíc oproti jiným vozům málo svítí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechny závady odstraněné v rámci záruky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u Ford Guttl Kbely (www.ford-guttl.cz). Skvělý přístup, bezproblémové jednání. Doporučuji!

Porovnání s předchozí verzí Mondea MKII

V porovnání s mým předchozím vozem Mondeo 1.8 benzín 85kW kombi z roku 2000 MKII je nové Mondeo výrazně tužší, vyšší, má lepší podvozek. Je o 150kg těžší, má větší kola a vyšší výbavu. Bohužel má menší kufr i vstup do něj, horší ergonomii interiéru (ovládací prvky, umístění rádia mimo zorné pole řidiče, nevhodné ovládání klimatizace tlačítky), menší všechna okna a delší přední část od volantu dopředu (hodně dlouhý čumák), která způsobuje pocit výhledu jak z tanku. Člověk stále sedí velmi nízko. I když je ve voze výkonný motor, tak v porovnání s předchozí verzí Mondea není zrychlení ani mrštnost vozu výrazně lepší a maximální rychlost je i při rozdílných výkonech motorů stejná. Rozdíl spotřeby 2litry nepokryje zvýšené náklady na servís u TDCI. MKII měl více americký design, který mě byl bližší protože byl lépe řešen ergonomicky. V novém Mondeu je studený německý interiér, který je daný snahou podobat se Passatu. Materiál palubní desky je nepříjemný a při styku s holou pokožkou způsobuje červené fleky. U dveří si nelze pořádně opřít ruku, protože plocha v místě ovladání oken je moc nízko a lišta u okna je zase moc vysoko. Mondeo MKII mělo tuto lištu níž. Nové Mondeo je technicky zastaralé (většina prvků z roku 2000 a nebo převzaté z předchozí verze) a nesplňuje současné požadavky na úložné prostory a technické vybavení interiéru. Úložných prostor má dokonce méně jak MKII. Oproti MK II je v novém Mondeu více místa na zadních sedačkách. Také pro jízdu na sněhu bylo MKII lepší, jeho průchodnost byla mnohem lepší (může být způsobeno odlišným motorem).

MKII i přes své stáří se ani v dnešní době nemusí stydět a plně obstojí a vůbec by mi nevadilo se k němu vrátit zpět. Je to úžasně pohodlné a praktické auto za rozumnou cenu.

MKIII je velký vůz, který ale neosloví, ale ani nezklame. Vnější design je nezajímavý (hlavně zadní část kombi) a vnitřní interiér neodpovídá dnešním požadavkům. Podvozek je velmi dobrý. Motor vzhledem k tomu, že je to nejvýkonnější diesel v Mondeu, je slabý a nemá dostatečný moment ve vyšších otáčkách. Mondeo by si zasloužilo 2.7HDI který by využil schopnosti podvozku. Výhodou motoru je nízká hlučnost, dokonce je tišší jak benzín v MKII. Nevýhodou vozu je vyšší hmotnost, takže jsou, oproti MKII, horší schopnosti vozu na méně pevném podkladu (sníh, tráva, bahno). Nepomáhá ani ESP.

 

Novinky v recenzi

25.6.2012 09:49

A je po autě.

Tak mi ho nějaký blbec naboural a tak už nemám Mondeo. Prý totální finanční škoda a i když to nevypadalo, tak by oprava přišla na moc a to by se ještě musely udělat rozvody, vstřiky, vyměnit tlumiče, opravit dveře (nějaký blbec do nich najel). Celková oprava by vyšla na skoro 200tis. A cena auta podle pojišťovny je 150tis. Ve skutečnosti má ale auto cenu 130tis a i oprava v neznačkovém servisu by vyšla na víc jak 130tis.

16.4.2012 15:08

Najeto 150000km

Tak vstřiky stále drží, pomohl tomu v tuhých mrazech pád do nouzáku. Po pádu už motor běžel v pohodě, neškubal a ani nekouřil. Tak vyměním vstřiky a baterku až na podzim. někdo mi nacouval do dveří, takže další šrám. Jinak auto drží. teda až na ty rány vpravo vzadu o kterých nikdo nemá tušení, co to dělá. A taky ta vůle v řízení při jízdě přímým směrem. Ale jinak Mondeo poslouchá jako hodinky, motor reaguje skvěle na plyn a jezdí v otáčkách 1500-2250ot. Ale dokáže už zabrat od 1250ot. To jako nový nedokázal. Spotřeba klesá, teď jsem kolem 5,5litru (viz přehled tankování u spotřeby). Takže po váhání s prodejem kolem nového roku a koupí nějaké 4x4 zůstávám u Mondea, nenašel jsem vhodnou 4x4.

26.1.2012 10:55

Tak se odporoučely vstřiky a baterka

Mám najeto 145tis.km a potkalo mne to co všechny Fordy s TDCI. Odcházejí vstřiky. Takže půjdou na repasi a snad se vejdu do 20tis.Kč. Bohužel odchází po 5ti letech i baterka. Ve Fiestě vydržela 10 let. Jinak je auto celkem v pohodě. Chtěl jsem ho kvůli vstřikům a baterce vyměnit za novější, ale nenašel jsem vhodnou náhradu s takovou výbavou. Vše mělo horší výbavu a vyšší cenu. Potřebuji sice nějaké 4x4, ale zatím budu Mondeo raději ještě chvíli opravovat. Zatím totiž není jasné zda bude stačit nějaké běžné osobní auto s 4x4 nebo bude nutné nějaké vyšší. Záleží na tom, jak dopadne úprava cesty k chalupě.

18.9.2011 23:21

Stále lepší!

Tak spotřeba je už 5,5 litru, jezdí velmi dobře, táhne od volnoběhu. Ale zase při startu je hlučnější, hodně kouří. Při dlouhé jízdě po dálnici se zvětší vůle v řízení, hůře sedí a bouchá v zadní nápravě.

17.2.2011 15:57

STK po 4 letech a kontrola po 120000km

Tak jsem zaplatil 18tis.Kč za pravidelnou kontrolu (z toho 8,5tis.Kč EGR) a protáhl auto skrz STK bez ztráty bodu.

30.11.2010 10:53

Auto dostalo nové zadní tlumiče, tyčky zadního stabilizátoru a seřízení geometrie. Už zase sedí jako dřív a bouchání zmizelo. Zimní gumy Continental už dosluhují a tak doufám, že nové (asi Nokian) budou držet směr lépe a taky se tak nebudou zahrabávat.

18.10.2010 11:56

Vypadá to, že pneu Nokia přispívají k tišší jízdě a nižší spotřebě. Pocitově vedou i sedí dobře. Problém je ale s podvozkem, začíná v něm skřípat a bouchat. Navíc se občas objevují silné vibrace a auto začíná plavat.

1.9.2010 10:52

Nové přední sklo

Tak jsem chytil další kamínek a tak došlo k výměně předního skla na pojišťovnu.

21.6.2010 12:08

Prasklo PP kolo, viz foto. Navíc to odnesla 14dní stará pneu Nokian Z G2.

9.6.2010 14:39

Nové pneu NOKIAN

Obuté nové pneu NOKIA Z-G2 a spotřeba šla o 0,6 litru dolů. Jinak se jedná o pneu s podélnými drážkami (na rozdíl od předchozích P6000, které měly příčné drážky). Pneu jsou tiché, na hrubém povrchu trochu hlučnější a při losím testu dost auto tancuje. Ale dá se na to zvyknout, asi je to těmi podélnými drážkami. Jinak vše funguje v pořádku, černý silikon napraví vše co u Forda nezvládli. Také osvětlení SPZ po rozebrání a objetí silikonem už drží. Škoda, že to neudělali rovnou v továrně.

19.5.2010 16:57

Zase jedna konstrukční vada

Odešlo osvětlení SPZ. Zjištěna konstrukční vada, do osvětlení tekla voda, zřejmě už rok po prodeji. Asi má tuto závadu více majitelů Mondeí, akorát o nich neví.

16.4.2010 11:50

Najeté km jsou znát

Jak se blíží 100tis.km tak se motor zhoršuje, stále více se propadá motor při přeřazování. Motor nechce táhnout jako dříve. Také po přezutí na letní si nemohu zvyknout, hodně to táhne za kola a nejede to tak jako na zimních. Celkové náklady (pořízení+servis+palivo) vychází na 8,80Kč/km.

2.2.2010 09:46

Jen kdyby topilo

Tak má Mondeo za sebou 90000km a až na špatné topení při teplotách pod -10°C není žádný problém! S tím topením je to ostuda Forda, protože do většiny dieselů (kvůli vysoké účinnosti motoru netopí) se montuje přihřívání chladící kapaliny (buď elektrické nebo naftové) aby se auto po startu rychle zahřálo a topilo i při jízdě z kopce. Ford je bohužel šetřílek a tak přihřívání které jiné automobilky dávají ve standardu, Ford nabízí za příplatek a mě ho nenabídli vůbec. Bohužel a to je asi nejvíc nepochopitelné, nejde přihřívání domontovat. Do Mondeí od roku 2007 už Ford elektrické přihřívání montuje automaticky.

8.12.2009 13:43

Přišla zima.

Tak už zase drnčí kladky a bude další výměna v rámci záruky. Taky začíná motor při startu kouřit a škubat, naštěstí díky VIF je to v mezích. náklady na provoz Mondea mimo paliva a amortizace jsou 0,7Kč/km. S palivem, provozem i amortizací vychází na 9,50Kč/km!

10.11.2009 14:10

Světla pro denní svícení.

Doplněna světla pro denní svícení integrovaně s mlhovkami. Po ujetí 80000km jsou xenony díky dennímu svícení na konci života a tak jsem udělal úpravu s použitím předních mlhových světel pro SPDS.

10.8.2009 11:32

Změna stylu jízdy. Lehká noha, vytáčení do 2200ot a maximálka 130km/h dokázali spotřebu snížit podle PP na 5,1litru.

29.6.2009 09:26

Do auta stále při deštích zatéká. Navíc na volnoběh drnčí v motoru, prý to dělá hadice turba a je nutné ji pootočit.

18.6.2009 10:31

Najeto 70000km. Stále je více slyšet drnčení v motoru na volnoběh. Nevím zda je to nějaký uvolněný plech nebo něco jiného. Navíc se při přejezdu nerovností začínají ozývat rány rány v řízení. Zřejmě už jsou na odchodu čepy nebo je vůle v řízení. Jinak v pohodě, vše funguje!

12.5.2009 10:51

Zkušenost po 70000km

Celkově spokojenost s autem stoupá, chová se mnohem lépe jak předchozí model Mondea a Mondeo s 2.2TDCI mohu vřele doporučit. Jedinnou výhradu mám k uchycení krytu předního nárazníku. Je to dost nešťastné řešení, kdy dochází k vytrhávání krytu díky působení páky. Rádio po výměně funguje bezvadně. snad jen v porovnání s francouzskými vozy Mondeo hůře tlumí rázy od vozovky a také sedačky jsou méně pohodlné. Naopak pedály, řazení a řízení je přesnější. Motor 2.2TDCI má velmi dobré parametry a je velmi tichý. Snad by si jen zasloužil lepší výdrž do vyšších otáček (max. výkon alespoň ve 4000ot). Příště ale budu volit vůz vyšší, má to své nenahraditelné výhody.

21.4.2009 14:13

Zvukový projev

Začalo se objevovat drnčení v motoru po startu (než se ohřeje) a občasné hluboké hučení na volnoběhu.

6.4.2009 11:05

Spotřeba závislá na rychlosti jízdy. Při dodržování předpisů je mimo město pod 5 litrů. Výměna zimních za letní pneu a opět problémy s pneu Pirelli P6000. Zadní hučí jak kdyby byly vadný ložiska. A je to jen nevhodným obutím auta z výroby. Zatracenej Ford, když 6 let obouvá stejný pneu, který ještě podle Pirelli nejsou na Mondeo vhodný.

20.3.2009 13:41

Chování motoru se výrazně změnilo, je pružnější, klidnější a klesla spotřeba o cca 0,5 litru. spotřeba hodně závislá na stylu jízdy, mimo město se dá jet pod 5litrů, ve městě pod 7litrů a dálnice do 100km/h je pod 5litrů, ale při 130km/h je už k 6ti.

12.3.2009 10:10

Kontrola po 60000km. Auto je stále lepší! Spotřeba zůstává.

4.2.2009 10:33

Stoupla spotřeba, motor nechce jít do otáček.

15.1.2009 00:00

Tak mi do dveří při stání na parkovišti naboural nějaký mlíčňák. Opravu zaplatí pojišťovna z jeho povinného (snad), ale další náklady kolem opravy a ušlou mzdu nezaplatí nikdo. Navíc mě v servise řekli, že mají plno a volný termín bude možná někdy za půlkou února. Příště koupím obouchaný teréňák a kašlu na to. Tohle je poslední auto, co jsem kupoval jako nové. Byly to vyhozené peníze.

7.1.2009 00:00

Drobný problém s předním nárazníkem, po odcouvání z parkoviště zůstal ležet na ulici. Respektive došlo k celkovému odstrojení předku včetně přední masky. Na vinně byla vystouplá dlaždice v parkovací ploše a nízký a nepružný spoiler. Po opětovném přidělání utrpěl předek podruhé a to při jízdě sněhem, kde škrtl spoiler o zem. Při jízdě na sněhu se ukézalo ESP jako dobré, ale ne všeřešící zařízení. Benzínu se ve sněhu dařilo lépe než TDCI. Škoda, že už se nedělá Mondeo 4x4.

21.11.2008 00:00

Výměna pneu za zimní, hučení zadních kol ustalo. Auto se stále vylepšuje, spotřeba ustálila na 7mi. Dnes bych již auto doporučil. Smutné je, že jsem musel řešit 1,5roku problémy s motorem, protože servis Ford nedokázal odhalit z výroby vadný EGR ventil.

6.11.2008 00:00

Vypadl konektor od vstupu AUX (externí vstup pro MP3). Proč vypadl je záhadou. Asi konstrukční vada.

29.10.2008 00:00

Odešlo vyhřívání sedačky spolujezdce. Zakoupeny LED světla pro denní svícení, ale ještě nebyl čas je namontovat.

24.9.2008 00:00

Auto se udobřilo a plně vyhovuje. Dokonce po výměně EGR ventilu klesla spotřeba o 0,5litru. Zřejmě byl EGR vadný již od nákupu vozu a servis akorát tuto vadu nezjistil i když jsem reklamoval ztrátu výkonu motoru. Naopak po výměně EGR je motor stále lepší, má lepší zátah i v nižších otáčkách a vydrží i do vysokých otáček. Dnes již považuji koupi Mondea za dobrý tah.

11.9.2008 00:00

Objevil se nový problém. Po dovolené auto vzadu hučí. Ložiska jsou v pořádku a prý to je nevhodnými pneumatikami P6000, které se nerovnoměrně sjely a vydávají hučivý zvuk. Mají najeto teprve 25000km a vzrorek přes 4mm. Takže buď budu jezdit s hučícíma pneu nebo budu muset koupit nové.Pneu jsou na voze z výroby. Je zajímavé, že Ford dává na auto prodáváné v roce 2007 stejné pneu jako dával v roce 2001. Přitom servis mi potvrdil, že P6000 po částečném sjetí začnou být hlučné. Že by se tato informace nedostala do továrny? Vždyť se jednu dobu dodávala Mondea i s pneu Continental, které na Mondeu nehučí.

3.9.2008 00:00

Snažím se jezdit na spotřebu a při jízdě 30% město, 60% dálnice a 10% silnice se mi daří spotřeba 5,2litru/100km. To potvrzuje, že spotřeba u dieselu závisí více na stylu jízdy jak na objemu motoru. Dálnici ale jezdím do 110km/h, pak to jde hodně nahoru.

25.8.2008 00:00

Dovolená Skandinávie, najeto 6500km, spotřeba 5,8 litru. Za polárním kruhem odešel EGR ventil, pak rádio, nepřehrává MP3 a hučí ložiska nebo převodovka. Celkově auto zvládlo ale pro cestování 4 lidí nic moc. Často jsem vzpomínal na S-MAX. Ten by se hodil mnohem víc. Hlavně sedačky v Mondeu jsou dost bída. Dost šílené bylo omezení rychlosti: Švédsko 110km/h a Norsko 90km/h. Švédi mají hlavní tah silnici která pravidelně střídá 2 pruhy s jedním (po cca 5km). Je to super řešení. Norové za dálnici považují jednoproudou silnici se zákazem předjíždění, která jde mimo města.

29.5.2008 00:00

Dělal jsem testy na spotřebu a s autem se dá jet okolo 5litrů/100km za předpokladu udržení otáček pod 2000ot a rychlosti do 100km/h. Hlavně vyšší rychlost výrazně zvyšuje spotřebu (při 110km/h je už 5,5litru; při 130km/h je 6litrů; při 150km/h je přes 7litrů). Připadá mi, že MKIII má vyšší odpor vzduchu jak MKII.

26.5.2008 00:00

Motor se stále zlepšuje, otáčky se dají používat už od 1250ot, celkové ovládání v pohodě. Akorát je stále více oloupaný chrom z řadící páky a občas zlobí mechanismus zavírání okna u řidiče, okno místo aby se zavřelo, úplně otevře. Prý je to moc citlivým čidlem přivření. Najeto 36000km.

14.5.2008 00:00

Motor se stále zlepšuje, otáčky jsou použitelné od 1500 - 3500ot když není potřeba velký moment. Motor velmi dobře reaguje na plyn a je neuvěřitelně tichý. Nejvíc hučí na autě pneumatiky a nápravy. Auto celkově změklo, karosérie se hodně kroutí, někdy je problém zavřít dveře kufru. Sedačky také změkly. Stále zlobí klimatizace, tlačítka nejsou 100% spolehlivá a teplota ve voze neodpovídá nastavené teplotě. Také hodně zlobí handsfree, ale to je dodělávané od Nokie. Musím za jízdy vypínat a zapínat motor, aby se vzpamatovala. Škoda, že HF nenabízí Ford ve standardu v propojení s rádiem nebo s palubním počítačem.

15.3.2008 00:00

Auto má pochvalu, vešla se do něj bedna 200x90x50cm.

10.3.2008 00:00

Přidán graf motoru. Vypadá to na závadu motoru, dva propady momentu nejsou u tohoto typu motoru běžné. Navíc má motor maximální moment ve 2440ot místo v uváděných 1800ot. Díky tomu má motor úplně jiný průběh momentu a v 1800ot nedosahuje ani momentu výrobcem uváděného!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6.3.2008 00:00

Snažím se auto rozhýbat a tak motor točím do 3800ot a ten se trochu nad 3000ot zlepšil a spotřeba vyrostla na 8 litrů. Fyzikální zákony nelze pokořit, težké auto bohužel musí mít vyšší spotřebu když se má hýbat. Výhodou je, že se motor den ode dne zlepšuje a není problém motor roztočit na 3500ot. Přesto auto nechce jet nad 200km/h (185km/h podle GPS). Při sešlápnutí plynu na podlahu auto v pohodě zrychluje až na 200km/h ale tam se zastaví a i když auto jede po rovině v bezvětří, tak nad 200km/h nezrychluje. Pružné zrychlení 4: 60-120 5,4 sec; 5: 80-120 8,3 sec; 6: 80-120 11,5 sec

25.2.2008 00:00

Objevily se problémy se skřípáním a vrzáním vozu v interiéru, aerodynamickým pískáním vně vozu a otevíráním dveří při přejezdu nerovností (malá tuhost vozu).

17.2.2008 00:00

Tak auto jezdilo týden po horách, ranní starty a sníh a díky ESP to docela šlo. Předek je sice hodně těžký, ale ESP pomáhá. Ale staré Mondeo na sněhu jezdilo líp. Ale spotřeba dobrá, trasa z Jeseníků do Prahy při rychlosti okolo 90km/h byla se spotřebou 5,4 litru (podle PP).

28.1.2008 00:00

Při cestách po německu se objevil problém. Když jedu na 6ku, tak auto přestane zrychlovat ve 200km/h a víc nechce jet. Je to jako by ve 3300ot byl nějaký propad momentu. Dřív se takto auto chovalo ve 3000ot (nechtělo točit víc). Teď se dá roztočit i nad 4000ot ale na 6ku víc jak 3300ot nechce. Přitom by auto mělo jet 214km/h což je podle mého techometru asi 230km/h.

2.1.2008 00:00

Tak má auto za sebou 25000km a můžu říct, že je výrazně spolehlivější jak předchozí MKII. Za těch 10 měsíců se nevyskytla žádná vážnější závada. Jediné co zlobí je zavírání zadních dveří, ovládání klimatizace (tlačítka jsou nespolehlivá), řazení 2ky (jde hodně ztuha) a sedačky jsou hodně nepohodlné (horší jak ve starém Mondeu, novém Mondeu, Renaultu, Oktávce, Subaru). Jinak vše funguje jak má, průměrná spotřeba 7,2 což není nejmíň, ale ještě je to v normě vzhledem k častému ježdění po Praze a po dálnici.

17.12.2007 00:00

Tak začaly první zimy. Auto při -10°C nechce naskočit a tak 20-30sec škytá a škube než se uklidní. Na sněhu se hodně ozývá ESP, nedovolí ostrou jízdu, nedovolí přidat. Ale drží auto relativně ve stopě. Zima TDCI nesvědčí. Při -10°C začně topit až po cca 5km, záleží na zatížení motoru. Chtělo by to elektrický ohřev chladící kapaliny. Jinak ostatní v pohodě, řazení až na 2ku taky dobré, zlobí zavírání zadních dveří i po seřízení v servisu se s nimi musí hodně bouchnout. A taky teče do auta levými dveřmi, ale to budu řešit až na jaře.

13.11.2007 00:00

Namontovány stěrače FLATE BLADE. Jsou dobré ale hodně citlivé na proud vzduchu a znečištění. Klasická ramínka jsou schopná vytvořit na konci stěrače větší tlak. FLAT BLADE zase méně zamrzají a snadněji se čistí.

9.11.2007 00:00

Od najetí 20tis.km se auto každým km zlepšuje. Při běžné jízdě je tam velmi rychle 100km/h a někdy je větší problém zrychlovat než brzdit. Mimo město se dá udržet spotřeba při běžné jízdě okolo 6litrů, při jízdě na spotřebu i pod 5,5litrů. Naopak ve městě spotřeba vyleze k 8litrům. Trochu problém je popojíždět po městě, protože spojka je hodně citlivá a nedá se pouštět s patou na podlaze a když se prudčeji pustí a otáčky klesnou pod volnoběh, tak motor prudce přidá a je z toho takový přískok. Lepší je, když se dá plazit na volnoběh. Také rozjezdy do kopce nejsou nejsnažší díky spojce. Motor se v pohodě roztáčí do 3000ot. a když se přišlápne tak jde za plynem i přes 3600ot. Na hodně věcí jsem si zvykl, ale ty sedačky pohodlné nejsou. Auto výrazně líp sedí jak předchozí model, ale nesmí se naložit po střechu, to se pak divně kroutí. Spotřebu je vidět po kliknutí na hodnotu reálné spotřeby. Rádio zlobí čím dál víc a tak už je domluvená výměna v rámci garance.

28.10.2007 00:00

Cesta do Jižních Čech a zpět. Pohodlná jízda, auto sedí dobře na hladké silnici, na nerovnostech nezvládá nerovnosti vyrovnávat a hodně je přenáší do vozu. Spotřeba při ostřejší jízdě 6,3litru (podle PP) což odpovídá jízdě a je přiměřená.

26.10.2007 00:00

Tak mám za sebou jednu špatnou zkušenost s ESP. Po vjezdu na hlavní silnici na mokru kola proklouzla a ESP dospělo k závěru, že je nutno ubrat plyn a tak auto na 1ku ubralo a tak skoro zastavilo. Naštěstí auto jedoucí po hlavní bylo dostatečně daleko. Mondeo je hodně těžké a ani 205cm široké pneu výkon nedokážou přenést.

9.10.2007 00:00

Tak se ochladilo a motor ožil. Spotřeba jde stále dolů, i ostrou jízdu se dá mimo město jet pod 7litrů. Ale ve městě stačí chvilku stát a spotřeba vyleze k 8mi litrům.

1.10.2007 00:00

Auto jsem otestoval o víkendu při cestě do Jeseníků a zpět. Z Prahy do Hradce po dálnici, pak v zácpě kolem Hradce až do Králik. Motor se stále zlepšuje, je schopný táhnout od 1250ot do 3500ot. Rozsah 1250-1700ot není dobré používat na 5ku a 6ku. Pro předjíždění je potřeba mít mimimálně 1800ot. Jel se mnou kamarád s Renault Grand Scenic 2.0 benzín. Výkonově mi stačil, ale pro předjetí potřeboval více času pro podřazení. Nakonec jel první, takže mohl dle situace podřadit a já jen sešláp plyn. Hlavně v kopcích se osvědčil zátah motoru, nevýhodou byla nutnost častého řazení. Nedokážu si představit Mondeo TDCI s motorem slabším jak 96kW. Celková spotřeba za víkend byla dle PP 6,5Litru/100km. Největší nárůst spotřeby byl při popojíždění v zácpách, motor 2.2TDCI má vysokou spotřebu na volnoběh. Celkově auto měkne a pohodlní (až na sedačky). Objevil se stejný problém se zadními dveřmi jako u předchozího modelu. Gumové špalky pro vymezení vůle se zadírají a ničí. Jinak auto měkkne, ale sedačky jsou stále nepohodlné a Mondeo je oproti Oktávce nebo Renaultu kostitřas. Díky tvrdému pérování je cítit každá díra a sedačky jsou tvrdé a tak se to přenáší do těla. Renault používá dvojtý rám a tak i když je nerovnost slyšet tak se do sedačky nepřenáší.

21.9.2007 00:00

Tak jezdím víc po Praze a je to katastrofa. Problematické rozjezdy a jízda na volnoběh, to není dobré pro motor 2.2TDCI. Tento motor je na ježdění mimo město ne po městě. Spotřeba podle PP stoupla na 7,3litru. Největší vliv na spotřebu má popojíždění po městě, pro které uvádí Ford spotřebu 8,4litru, takže to není zas tak špatné. Musím chválit, teprve okolo 20000km se motor probouzí a má zátah od 1750 - 3500ot.

2.9.2007 00:00

Přidána evidence nákladů a reálné spotřeby.

29.8.2007 00:00

Dovolená 2500km do Chorvatska. Motor 2.2TDCI dobrý, tah v kopcích dostačující, ale pro udržení tempa na rakouských dálnicích na hranici. Už jsem si ale zvykl, že moment se stoupajícími otáčkami klesá a že to na rozdíl od benzínu dělá pocit, že auto přestává zrychlovat. Výhoda ale je, že stačí motor točit mezi 1500-2700ot a většinou se jede na 6ku okolo 2300ot. Spotřeba 6,5litru při průměrné rychlost 104km/h. Úžasný byl minimální hluk i ve 130km/h který není od motoru ale je aerodynamický. Po naložení kufru ke stropu a 4mi lidmi jsem měl pocit velmi těžkého zadku (jako cyklista s brašnama vzadu) a auto plavalo (pneu nafouknuté dle doporučení výrobce 2.6 vpředu a 2.8 vzadu). Problémy s řízením, auto nereagovalo na natočení volantu (zřejmě něco v posilovači anebo ty pneu). Navíc velký problém xenonů, stále na mě blikali, xenony svítily hodně vysoko, není manuální nastavení - údajně se tak děje automaticky). Bohužel se projevila blbá ergonomie vnitřku, není kam opřít levou ruku, lem okna vysoko a opěrka madla nízko. Dále problém se zamlžováním předního okna, musel jsem celou dobu v noci jet s klimatizací. Absolutní nedostatek úložných prostor na pití, doklady, platební karty, chybí klimatizovaná schránka, chybí PP s více funkcemi, chybí integrovaný display rádia v palubním přístroji. Chybí podsvícení tlačítek tempomatu!!!!!!! Navíc je nutno tempomat ovládat 5ti tlačítky místo dvou. Klimatizace není schopna foukat nahoru chladný vzduch a na nohy teplý, navíc u řidiče topí víc jak u spolujezdce, místo aby to bylo naopak.

3.8.2007 00:00

Test spotřeb je u konce. Závěr je, že při rozumné jízdě s využíváním otáček od 1500-2500ot (na nižší rychlosti 1250-2000ot) se dá při poměru město/mimo město dosáhnout rychlosti okolo 6,1 litru. Jakmile se ale začne jezdit normálně s prudším stiskem plynu, tak spotřeba stoupne k 7mi litrům. Hlavně jízda po dálnici rychlostí nad 150km/h výrazně zvyšuje spotřebu (až na 8,5litru). Je otázkou, zda by při stejném stylu jízdy neměla 2.0TDCI nebo 1.8TDCI nižší spotřebu.

30.7.2007 00:00

Pokusná jízda na spotřebu s častým vyřazováním. Cesta z Vyžlovky do Prahy s dodržováním předpisů a s otáčkami do 2000ot. Výsledná spotřeba podle PP je 4,2litru, místy byla 3,8litru. Dále navazovala cesta z Prahy do Kralup (na dálnici 130km/h) a spotřeba stoupla na 5,4litru. Jednalo se ale o hodně ekonomickou jízdu s využíváním terénu. Mondeo je hodně těžké a tak trvá než se rozjede, ale když se rozjede, tak jede. Jakmile stoupnou otáčky nad 2000ot. tak spotřeba rychle roste. Bylo by zajímavé otestovat v Mondeu motor 2.7TDCI.

27.7.2007 00:00

Motor se zlepšuje, zátah je větší, hlavě v chladných dnech. Motor reaguje již od 1250ot, od 1500ot už zabírá bez dunění a táhne i nad 3000ot. Začíná za jízdy drnčet ve sloupku B u řidiče, možná souvisí s uchycením pásu. Podle tankování 7,7litru. Instalované Xenony nemají nastavení sklonu a tak často na mne blikají protijedoucí auta v domění, že mám dálkové a zase v noci Xenony svítí hodně do země a moc neosvítí. Z tohoto důvodu Mondeo s Xenony nedoporučuji. Stále mám problém s umístěním levé ruky. Pokud jí dám na horní lištu u okna, tak jsem ve voze zkřivený (levá ruka vysoko a vpředu, pravá nízko a vzadu). Pokud dám levou ruku na opěrku ve dveřích, tak nedosáhnu na volant. Občas okno míst aby vyjelo nahoru, tak sjede úplně dolů. Zřejmě chyba mechanismu proti přiskřípnutí.

12.7.2007 00:00

Doplněny fotografie. Objevila se plíseň na kapotě motoru. Vypočtená spotřeba za celou dobu provozu 7,7litru. Za dovolenou na Slovensku (cca 1600km) je 6,9litru. Stále problémy s rozjezdem a popojížděním v kolonách. Motor je určen na dálkové trasy, tam je super i když nedává tolik koníků, kolik by měl.

9.7.2007 00:00

Dovolená na slovensku, najeto cca 1600km, spotřeba 6,6litru při normální jízdě podle PP. Jedná se o běžné silnice a dálnici do 140km/h. Při jízdě nad 140km/h výrazně spotřeba stoupá. Můj motor je výrazně lepší než dříve a na jízdu stačí. Na předjíždění občas koníky schází, respektive díky turboefektu přicházejí pozdě. Auto moc nesedí na hrbolatých silnicích a velkým nedostatkem byly chybějící úložné prostory. Měl jsem možnost porovnat s Mazdou 6 v kombi s motorem 2.0 diesel a Mazda je výrazně dál ve vnitřní výbavě, ergonomii, pohodlí i podvozku. Působí jako auto vyšší třídy než Mondeo. U Mondea MK V Ford výrazně zaspal. Opět se ukázalo, že Mondeo 2.2TDCI je vůz na dlouhé trasy po dálnici a ne na klikaté silničky. Pohodlím ani ergonomií se ale s Mazdou 6 nedá srovnávat, ta je mnohem lepší. Proti MK II má MK V horší ovládání ovladačů a dálkových světel. Příjemné jsou automatické stěrače, zatmívání zpětného zrcátka a zapínání blinkrů jen dotykem na páčku.

28.6.2007 00:00

Vzhledem k tomu, že ve voze vozím zboží jsem doplnil tmavé fólie od B sloupku dozadu. Je to super, v autě není takové vedro. Měl jsem možnost sedět v novém Mondeu a sedačky v něm jsou nesrovnatelně lepší jak v mém. Také prostor na nohy je větší. Vyzkoušel jsem i C-MAX a klidně bych za něj Mondeo vyměnil. Má výborné ovládání, nepřenáší se vibrace a je z něj výborný výhled. Je o 150kg lehčí jak Mondeo a přitom je vnitřně větší a objem kufru má s Mondeem srovnatelný.

25.6.2007 00:00

Tak jsem prorazil pneu. Auto je hrozně těžké a kola jsou extrémně namáhaná. V autě je rezerva jen dojezdová i když by se do prostoru pro rezervu vešla i plnohodnotná. Vypočtená dlouhodobá spotřeba je 7,3. Motor se zlepšil, ale v některých kopcích je i tak výkon nedostatečný.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.2TDCI

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Z výroby vadný EGR, jinak po 1,5 roce bez závad. Je na tom lépe jak moje předchozí Mondeo při stejném stáří.

praktičnost
7

Málo úložných prostor, praktický moc není. Chybí prostory na PET láhev, tužku, mapu, osobní doklady, nápoje vzadu (předchozí model je měl). Povrch interiéru i sedačky se rychle špiní.

prostornost
9

Oproti předchozímu modelu více místa na zadních sedadlech, užší přední sedačky a méně místa vpředu.

jízdní vlastnosti
9

Velmi dobrý podvozek, ale citlivý na příčné nerovnosti. Podvozek dovolí jít hodně do extrému.

jízdní komfort
8

Do interiéru se přenášejí vibrace z vozovky více než je v této třídě běžné, nevhodná výška rámu okna, není kam opřít ruku. Ergonomicky nedotažené. Hodně ztuha jdoucí volant. Hrubý materiál palubní desky nevhodný pro dotyk.

provozní náklady
7

Vyšší spotřeba při jízdě po dálnici a ve městě, vyžaduje kvalitnější a dražší palivo. Vyšší náklady na servis. Hodně rychlý pokles ceny vozu. Vyšší poruchovost motoru.

náhradní díly
9

Dá sehnat dost z druhovýroby - neznačkové.

výkon motoru
9

V otáčkách 1800-3000 skvělý zátah, který lehce klesá, ale vydrží až k 3600ot. Maximální výkon už v 3500ot nedostačuje na rychlé předjetí ale pro běžnou klidnou jízdu dostačující.

spotřeba
8

Při jízdě po dálnici a ve městě vyšší.

hlučnost motoru
9

Skvělé odhlučnění, motor není skoro slyšet!

kvalita sedadel
7

Špatně tvarovaná záda. Nepohodlné na delší cestování.

brzdy
9

Dostačující a dobře citlivé.

zavazadlový prostor
9

Úzký otvor do kufru, problematické nakládaní širších předmětů (skříně, lednice atd). Příčka pro odpočet DPH mizerná, ubírá cca 15cm z délky kufru, jiné automobilky dělají příčky lépe.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…