Recenze

sulama (muž ) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Ford Mondeo 2.0. Tdci

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta mondeo Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:216000 palivo: nafta počet válců: 4 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Po třech bavorácích E46 (330ci, 330D, 330i touring) jsem začal hledat něco, do čeho můžu v klidu narvat kočár a spoustu dalších věcí nezbytných, když má člověk díte. Dalším důležitým aspektem byla bezpečnost a jelikož jsem začal dojíždět do práce, tak i něco úsporného, ale zároveň pohodlného na dálnice, ale když z ní sjedu, tak si chci užít i trochu srandy. Tuto recenzi jsem tak zároveň i pojal jako srovnání E46 s většíma a novějšíma autama. Docela dost lidí v okolí tuto otázku řeší s příchodem rodiny, takže snad bude tato recenze i někomu přínosná při rozhodování.
Chtěl jsem zůstat u značky, takže se logicky nabízela E61 a F11. U E61 mě děsily recenze na spolehlivost a upřímně vzhledem se mi to moc nelíbí. F11 je jiná liga, bohužel i co se týče nákladů na provoz (zatím)…
Slevil jsem tedy z nároků a začal jsem teda procházet inzeráty, co by mi mohlo vyhovovat. Chtěl jsem auto 2010 a mladší, střední třídu, kombi, spotřebu okolo 6-7l , výkon 120kw a víc. Do úzkého výběru se nakonec dostalo Mondeo, jelikož tchýně má 2.2Tdci a je spolehlivé a jízdně velmi slušné. Jen se mi nelíbila spotřeba u 2.2, která není výjimečná k 8 litrům a to už mi pak přestalo splňovat mě podmínky na spotřebu. Druhé auto bylo Volvo V70 D5 120kw.
Procházel jsem mobile.de, bazoš, sauto každý den po dobu půl roku. Dost udělalo to, že jsem u i obou aut trval na manuálu (u Volva opět kvůli spotřebě a u Fordu kvůli „spolehlivosti“). Nevím, zda za to mohla koronakrize, ale co se týče Volva, tak najít něco slušného za slušný peníz co nemá najeto 500 000km bylo téměř nadlidský úkol. U Volva bylo 90% v automatu.
Mondea, které se zrovna nabízeli mi přišli neadekvátně drahé (dražší než Volva). Když už se nějaké našlo, tak to bylo přes půl republiky a po zkušenostech z minula jsem nechtěl riskovat celý den v autě se zjištěním, že je předemnou pěkná bída. Nakonec se mi poštěstilo na sautu najít jeden kus, přesně v té barvě, které jsem chtěl, xenony, tempomat... V podstatě vše, co jsem chtěl. Jen mě mrzela absence velké navi a polokůže, ale to se dá přežit.
Jako prodejce byl uveden AutoEsa, tak jsem tam zavolal ze zvědavosti s očekáváním, že auto bude někde na druhé straně republiky. Slečna mi v telefonu sdělila, že je auto v Brně. Paráda, 10 minut pěšky a už jsem tam byl. Auto vypadalo velmi hezky, změřil jsem tloušťku laku a překvapilo mě, že za ty roky a kilometry (214000) nebyla ani jedna část kastle lakovaná. Interiér čistý, podvozek pevný, nicméně při brždění začal vibrovat volant. Jinak tomu autu nebylo co vytknout. Ač jsem kupoval vždy od soukromníků (převážně z Německa), posilněn příslovím, že zkusit se má vše vyrazil do kanceláře podepsat smlouvu a licitovat o ceně za ty čepy. Nebudu se tu detailně rozepisovat, nicméně to řeknu takto: v 16:00 jsem přišel do bazaru a odcházel jsem v 22:10 – ano tolik trvalo papírování. Ukecal jsem 3000 a plnou nádrž na cestu a jel jsem domů.

První dojmy:
Auto je oproti E46 neskutečně velké, nejen z venku, ale hlavně zevnitř. Ta šířka je opravdu neskutečná. Mám 188cm a když si sednu za sebe, tak tam mám pořád královsky místa. Kufr obrovský, skvěle využitelný, jen by mohli ve Fordu začít dávat pevné dno. Tatík má ve Focusu taky jenom takový kus rádoby tvrzeného koberce a je to na nic. Zpracování interiéru mi nepřijde vůbec špatné, ač spoustu lidí na Fordy za to nadává. Volant se drží hezky, řazení je lehké a přesné. Když přesednu zpět do E46 připadám si jak v miniautě.

Motor:
Chtěl jsem 2.0 Tdci 120kw, jelikož vycházel nejlíp spotřeba/výkon. Bohužel těchto motorů je velmi málo. Ovšem zjistil jsem, že auta po faceliftu se dají lehce přehrát origo softem na těch 120kw z původních 103kw, kterých je všude plno. Já mám tedy 103kw verzi a na tak velké auto to považuji za minimum. Okresky zvládá hezky, ale u předjíždění už je potřeba víc přemýšlet. Kde to auto ale moc nedává jsou dálnice. Ve chvíli, kdy se rozjíždí kolona za kamionem, tak pružné zrychlení z rychlostí 100 a více je opravdu velmi rozvážné.
Velmi mě zklamala spotřeba. Dle sprit monitoru je to nějakých 6.2, dle mých zkušeností s tímto webem jezdím většinou o 0.5 - 1litr méně, než tam uvádějí. PC mi sice ukazuje hodnoty 5.9, ale realita je okolo 7. Dálnice jezdím 130, město jezdím minimálně, okresky okolo 100. Brzdím motorem, brzdy se snažím využívat minimálně. 7 litrů jsem čekal, když pofičím 160 po dálnici, ale ne kombinaci na piánko. Jen pro představu třílitrová nafta od BMW jezdila 6-7, ale to jsem s autem skutečně těch 160 jezdíval. O výkonu, kultivovanosti a obecně nástupu výkonu se ani nebavím.
Mám v plánu přehrát tam soft na těch 120kw, tak uvidíme co to udělá jak s výkonem, tak spotřebou. Spritmonitor ukazuje identickou spotřebu mezi verzemi 103 a 120…

Podvozek:
Pecka. To byl hlavní důvod proč jsem vybral právě Forda. Auto žehlí nerovnosti skutečně velmi dobře a když za to chci trochu vzít, tak auto vůbec neprotestuje a pořád mi dává vědět, co se děje. E46 je vedle toho podstatně tužší, tvrdší, řízení je v porovnání s Mondeem jakoby nemělo ani posilovač :D Nadruhou stranu s BMW jsem se těšil na každou jízdu, tohle je spíš přemisťovadlo.

Servis:
V Esách mi dali nějakou kartičku na první základní servis, že tam budu mít práci zdarma. Platí to samozřejmě jen ve smluvních servisech. Ačkoliv si tyto věci měním sám, tak jsem to zkusil. No už vím, proč si dělám věci na autě sám – olej, olejový filtr, vzduchový filtr, kabinový filtr, vzduchový filtr – 7000kč!!! Děkuji, příště si za tu částku vyměním vše sám i s rozvodama a pořád mi ještě něco zbyde.
Po cca 900kilometrech začalo takové divné vrzání po přejetí nerovností, pak to začalo dělat při volnoběhu a při pouštění spojky na jedničku nebo zpátečku. Vypadá to bohužel na dvouhmotu, ESA se k nějaké slevě nebo dokonce opravě samozřejmě nemají a ještě mi jejich reklamační technik drze řekl, že jsem si to za tolik kilometrů způsobil sám.

Srovnání s V70:
U V70 mě překvapilo jak zvtrdlo oproti předchozí generaci, nadruhou stranu jde poznat, že má s Mondeem společný podvozek. Auto vám dá daleko víc informací o cestě pod váma v porovnání s předchozí generací. Nadchl mě pětiválec, ten zvuk při podřazení je opravdu velmi hezký, zklamala kultivovanost na volnoběh (na úrovni čtyřválce). Kufr je sice dlouhatánský, ale mělký, takže kočár pod roletku fakt nedám. Pohodlí je ale oproti Mondeu rozhodně na vyšší úrovni, auta celkově jsou si hodně podobná. Největší rozdíl tam dělal ten počet válců. Volvo je podstatně těžší, takže dynamika žádná sláva.

Srovnání s BMW E46:
Výhodu Mondea bych viděl v prostornosti a odhlučnění při vyšších rychlostech. Podvozek je měkčí, ale to nemusí vyhovovat každému. Tím výhody Mondea končí, vše ostatní umí staré BMW líp. BMW je zábavnější, výkonnější, úspornější, náhradní díly díky stáří auta jsou levnější než na Forda. Komunita BMW je v česku na vynikající úrovni – návody na opravy, díly, servisáků specializující se na BMW je podstatně víc než na Fordy. Čekal jsem větší skok při generačním rozdílu 10 let byť je to prémie vs mainstream. Problém nastává při koupi – E46 jsou ve většině případů neskutečně zbídačené. Pokud se nějaké pěkné najde, dost možná bude stát víc než o 10 let novější Mondeo.

Závěr:
Auto jako celek není vůbec špatné, ale když člověk přechází z řadového šestiválce, tak to zklamání tam asi vždycky bude. Pojezdím s ním rok-dva a pak se uvidí. Kdyby se do mondea dávala naftová R5 nebo dokonce R6, tak bych to považoval za dokonalý univerzál

Silné stránky

Prostornost
podvozek- ten je na předokolku opravdu super. Skvělý mix mezi pohodlím a jistotou v zatáčkách.
Řízení je taktéž velmi přesné

Slabé stránky

motor - poměr výkon/spotřeba je tragický

výhled z auta je díky jeho bachratosti docela špatný

pozice za volantem - ať dělám, co dělám, nemůžu si tam najít svou pohodlnou pozici

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned po koupi jsem nechal vyměnit olej a filtry. Teď mě čeká dvouhmota a čep na nápravě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Negativní recenze na velké autobazary jsou na základě mých zkušeností pravda. Ihned po koupi v Auto Esa začala mlátit dvouhmota.Poslali mě k šípku, že auto je velmi ojeté a tomu odpovídá špatný technický stav.

 


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo 2.0. Tdci

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

auto mám krátkou dobu na to, abych hodnotil spolehlivost. Nicméně tchýně má 2.2Tdci 129kw a ujela s ním 140 000km bez vážných závad

praktičnost
10

kufr má relativně nízkou nakládací hranu

prostornost
10

prostornost je fakt příjemná, hlavně po přesednutí z BMW

jízdní vlastnosti
8

asi není moc předokolek, které by dokázali byť držet krok co se týče podvozku

jízdní komfort
8

rozhodně bych si dovedl představit nižší hluk. Na volnoběh si myslím, že není potřeba poslouchat chrochtání a vibrace (i když je motor zahřát)

provozní náklady
5

je to naftička, takže již jsem započal naftový trojboj výměnou dvouhmoty... Když započítám mizernou spotřebu, tak to skutečně není žádná sláva

náhradní díly
7

takový průměr jak vše ostatní

výkon motoru
5

na okresky ok, ale předjíždění je si třeba pořádně rozmyslet. Na dálnici o nějaké akceleraci nad 100kmh zapomeňte

spotřeba
2

reálný průměr 6.9 je fakt bída na 103kw. S třílitrovou naftou jsem jel za stejně...

hlučnost motoru
5

Klasická nafta. Nic, co by vybočovalo z průměru

kvalita sedadel
4

sedačky celkem pohodlné, ale pozici za volantem jsem si za ty 3 měsíce nedokázal najít

brzdy
10

ok

zavazadlový prostor
10

tam, kde jsem u BMW končil, tady jsem teprv v polovině. Hodně dobré






Blesk.cz

Hitem Instagramu je unikátní hotel v Keni: V Giraffe Manor můžete posnídat s ohroženým druhem žiraf!

Hitem Instagramu je unikátní hotel v Keni: V Giraffe…

Neuvěřitelný zážitek nabízí svým hostům hotel Giraffe Manor v Keni! Jak už z názvu vyplývá, tento hotel je…

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na Xboxu Series X?

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na…

Souboj nové generace konzolí probíhá na plné otáčky. Microsoft se rozhodně nedrží zpátky a na trh uvedl…

 

iSport.cz

Famózní Pekhart! Desátým gólem si upevnil vedení mezi kanonýry

Famózní Pekhart! Desátým gólem si upevnil vedení…

Dostal se do báječné střelecké formy a nemíní přestat. Český útočník Tomáš Pekhart pomohl ve 12. kole polské…

SESTŘIHY: Šokující prohra Plzně, první gól po návratu pro Necida

SESTŘIHY: Šokující prohra Plzně, první gól po…

Desáté kolo fotbalové FORTUNA:LIGY vyvrcholí derby, jehož vítěz povede tabulku. Viktoria Plzeň totiž překvapivě…