Recenze

9 Majitel

Fiat Seicento 1.1 Actual

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Seicento, foto 1 Fiat Seicento, foto 2 Fiat Seicento, foto 3 Fiat Seicento, foto 4 Fiat Seicento, foto 5 Fiat Seicento, foto 6 Fiat Seicento, foto 7 Fiat Seicento, foto 8
Fiat Seicento, foto 9 Fiat Seicento, foto 10 Fiat Seicento, foto 11 Fiat Seicento, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Seice Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:18700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1108 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 88 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.5 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 170 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Seicento jsme koupili nové jako další auto do rodiny především pro mamku, která ho využívá na cesty po městě. Po předchozím Cinquecentu, s kterým jsme měli snad ty nejhorší zkušenosti z hlediska spolehlivosti, kdy na autě odešlo snad vše co mohlo (bylo toho opravdu hodně), jsme se do Fiatu moc nehrnuli. V té době ale z levných miniaut vycházela nejlépe Fiat(!)Panda. Jenže co se nestalo. Na obhlídce u Fiatu nám bylo řečeno, že se chystá série tehdy již nedovážených Seicent za 159 tisíc Kč zcela nepodmíněných leasingem apod.(což se jen tak nevidí). A jelikož Seicento jsme měli možnost před několika lety vyzkoušet jako náhradní vůz(za cinquecento v servisu :-))a působilo o dost lépe než předchůdce navzdory značné podobnosti - bylo celkem rychle rozhodnuto a za asi měsíc bylo doma.
Jak jsem již řekl je to limitovaná série Actual za jedinečnou cenu, která měla podpořit chabé prodeje Fiatu. Výbava byla jednotná bez možnosti příplatků, na výběr byla jen barva. Takže stručně: Airbag pro řidiče a příprava pro rádio s 2 reproduktory. A protože je to verze po faceliftu tak také digitální počítadlo kilometrů :-D. Je to opravdu málo (spíš nic), ale k účelu, pro který auto máme ani moc víc není třeba. Posilovač řízení netřeba - řízení jde lehce. Centrál - ty dvoje dveře ještě jdou zvládnout bez něj a klimatizace je zbytečná - to auto ještě nikdy nejelo v kuse delší trasu než 30 km a v průměru se jedná tak o 10 km!
Po pěti letech provozu a 15 tis.km se auto možná sotva zajelo :-), ale hlavní je, že v Polsku, kde auto vyráběli měli asi zrovna dobrý den, protože po 5 letech téměř každodenního provozu (i když málo km) na autě neodešlo vůbec nic - prostě vše OK. Snad mu to vydrží...

Exteriér

Samozřejmě design je subjektivní záležitost, mě ale přijde auto celkem povedené a ani nelakované nárazníky nejsou jako pěst na oko. Je to samozřejmě auto orientované hlavně na něžnější část populace což se na něm odráží. V létě ho navíc zkrášlují litá kola Dotz.

Interiér

Je velmi skromně vybaven a z levných materiálů, palubní deska je ale celkem povedená a přední sedadla také. Vpředu je pro 2 lidi celkem dost místa (mých 190 cm je ale tak na hraně). Horší je to vzadu, kam je sice celkem dobrý přístup díky celým výklopným sedadlům, místa je ale již o poznání méně. Co je však neomluvitelný nedostatek jsou neuvěřitelně blízko umístěné pedály - pokud máte nohu větší jak číslo 40 tak to působí značné potíže. Já se Seicentem prakticky nemohu jezdit, jelikož i když se za volant srovnám celkem bez obtíží, s idiotsky rozmístěnými a umístěnými pedály je to k vydržení maximálně pár kilometrů...
Zavazadlový prostor je se svými 170 litry dostatečný, na dovolenou samozřejmě ostatně jako zbytek auta není. Vejde se do něj ale 6 krabic s pivem, což není špatné.... :-). Celkové dílenské zpracování není zcela na výši, je ale ještě únosné. Na některých místech je znát snaha ušetřit za každou cenu - pouze základový lak na kapotě zespod, krytý podběh kola jen na jedné straně (původně jsem myslel že je to chyba výroby, ve Fiatu nás ale ujistili že to tak má být)

Jízdní vlastnosti

Čtřválcový motor 1.1 MPI se 40kW si s autem docela slušně poradí a zhruba do 80 km/h jezdí překvapivě rychle a pružně. Točivý moment je umístěn poměrně nízko, takže auto táhne solidně i bez vyšších otáček. Pak se dynamika zhoršuje a pokud chcete jet ve čtyřech, jsou kopce tím hlavním nepřítelem. Na dálnici bylo Seicentu jen jednou,i když dokáže i tachometrových 160, vzhledem k směrové (ne)stabilitě ve vysoké rychlosti a hrůznému výsledku crashtestu nedoporučuju s autem jezdit jinde než po městě - pro které je ostatně konstruováno. Tam se odvděčí skvělou obratností, svižností i dobrými brzdami. Řízení bez posilovače má asi 4 otáčky :-), ¨na druhé sraně pokud auto jede, není točení volantem namáhavé. Mnohem horší je jeho nepřesnost v utaženějších zatáčkách a jakýsi "toporný" podvozek, který při svižnější jízdě jasně vyjařuje odpor k čemukoliv podobnému zatáčení. Řazení není zrovna nejpřesnější, ale oproti Cinquecentu alespoň funguje. Spotřeba není zrovna rekordně nízká, ale většinou se pohybuje kolem 6 litrů. Ještě bych rád zmínil 2 věci, které mi jsou na autě smypatické. Je to motor, který jde velmi ochotně do otáček a i když to možná zní zvláštně, i v takhle levném autě jsou cítit "italské" emoce a chuť po otáčkách. Tou druhou věcí je, že ačkoliv je motor trochu hlučnější, je kultivovaný a má zvláště v některých otáčkách velmi hezký zvuk - a to i při litrovém objemu (Htp by se mělo inspirovat). Jízda umí být celkem zábavná a nemusíte ani lámat rychlostní rekordy, v tomhle autě vnímáte rychlost jen o něco lépe než v motokáře, škoda jen, že to kazí podivná pozice za volantem, stupidní pedály a ne zrovna kvalitní podvozek...

Silné stránky

Svižnost v nižších rychlostech a živost motoru
Obratnost ve městě
Slušná prostornost vzhledem k vnitřním rozměrům
Pěkný zvuk

Slabé stránky

Chudá výbava (odpovídá však ceně)
Nestabilita vë vyšších rychlostech
Blízko sebe umístěné pedály, sedačka nejde posunout dostatečně vzad
Zdrcující (doslova) výsledek crashtestu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto nemělo jedinou poruchu, akorát začalo po 3 letech reznout u znaku Fiat na zadních dveřích - to však bylo zdarma v záruce opraveno a rez se už neukázal. Jinak tedy zatím každý rok absolvovalo pravidelnou servisní prohlídku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dealer Fiat-Smažík Nord zcela bez problému.

 

Novinky v recenzi

11.9.2013 12:23

Nový výfuk a olej

9.9.2013 - Tak již i naše zánovní Seicento dostihla neřest jemu tak typická, a to komplet shnilý výfuk. Vyměněn za nový v ceně 5500 Kč u autorizovaného servisu v UL. Nadále dostal Fiat nový olej Selenia 20K a dál pokračuje v roli náhradního vozu (k dispozici pro mé užívání). Dnes se ještě chystám přilepit manžetu řadící páky, která se vytrhla z uchycení na středový tunel (jen drobnost)


Další vozy Fiat Seicento



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím na jedničku - i když s takovým nájezdem ještě aby ne....

praktičnost
6

Pro naše potřeby praktické, samozřejmě auto nelze použít jako rodinné.

prostornost
7

Na rozměry auta velmi slušná.

jízdní vlastnosti
8

Ve nízkých rychlostech dobré, ve vyšších nestabilní.

jízdní komfort
5

Komfortní auto určitě neni, ale proti MHD....

provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
8

Na asi 800 kg váhy zcela 55 koní stačí, ale koní nikdy není dost.

spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
7

Vzhledem k ceně auta skvělé, chybí však možnost většího seřízení.

brzdy
9
zavazadlový prostor
6

Menší nákup v něm odvezete.






Blesk.cz

Opilá řidička se autem probourala do chebského nočního klubu! Zranila návštěvnici

Opilá řidička se autem probourala do chebského…

Stačilo málo a na okraji Chebu mohlo dojít k obrovskému neštěstí. Opilá žena (27) tu v neděli nezvládla řízení a…

Mozilla spouští Firefox Private Network. Zatím jen v uzavřené betě a za paušál

Mozilla spouští Firefox Private Network. Zatím jen v…

Mozilla v minulosti nabízela svým uživatelům placené anonymizační VPN od švýcarského provozovatele Proton…

 

iSport.cz

Břečka pálil v Turecku, jeho tým vyhrál po sedmi zápasech. Škoda u prohry

Břečka pálil v Turecku, jeho tým vyhrál po sedmi…

Český obránce Tomáš Břečka přispěl v turecké lize gólem k výhře Kasimpasy nad Denizlisporem 2:0. Dočkal se tak…

Koller hodnotí změny ve Spartě: Jako nebe a dudy. Jak vidí Hložka na hrotu?

Koller hodnotí změny ve Spartě: Jako nebe a dudy.…

Jaro z pohledu Sparty? Výměna trenéra po prvním kole, dvě porážky v řadě, žádný vstřelený gól a pád na šesté…

 

Reflex.cz

Britové viděli ty nesmysly, za které EU utrácela jejich prachy, říká britsko-český podnikatel Karel Jelínek

Britové viděli ty nesmysly, za které EU utrácela…

Britsko-český podnikatel Karel Jelínek (73) emigroval do Británie v roce 1968 jako jedenadvacetiletý mladík…

Benešovy bianco šeky komunistům a rudí hoši, kteří drží své slovo, že oponentům zakroutí krkem

Benešovy bianco šeky komunistům a rudí hoši, kteří…

Únor bílý, komouš sílí! Tak by se dala parafrázovat lidová pranostika mající i dnes v českých zemích zlověstný…