Recenze

9 Majitel

Volvo V60 T6 inscription

8.96 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo V60, foto 1 Volvo V60, foto 3 Volvo V60, foto 4 Volvo V60, foto 5 Volvo V60, foto 6 Volvo V60, foto 7 Volvo V60, foto 8 Volvo V60, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Olaf Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:42000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 228 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

“Švédský Mercedes”
Moje předchozí auto byl Seat Leon 1,4TSI. Stejně jako většina majitelů Volv jsem došel k tomu, že chci pohodlné auto s nějakými těmi jízdními asistenty (kdo někdy jel 1000km bez tempomatu, mě pochopí) s hlídáním mrtvého úhlu a ve čtyřkolce. Myslím, že v dnešní hustotě provozu je vlastnictví sportovního auta spíš pro zlost než pro zábavu. Nikomu nechci vymlouvat jeho petrolheadství, ale jeví se mi smysluplnější investice do auta, které dokáže eliminovat chyby z nepozornosti, pomůže s vysilujícím popojížděním v koloně, při jízdě po dálnici nebo dokáže zabránit kolizi. Vylučovací metodou jsem došel k tomu, že by moje příští auto mohlo být Volvo. Zkoušel jsem nejdřív XC60, ale během jízdy mi došlo, že těžkopádné SUV není pro mě. Když jsem se ale projel ve V60 okamžitě mě jeho předvídatelná a pohodová povaha nadchla. Z většiny načtených recenzí jsem se dočetl, že Volvo V60 je krásné auto ale že má tupé a nekomunikativní řízení. Před svezením jsem nečekal žádné zázraky, takže mě ohromilo, jak komfortní a sebejistý má Volvo podvozek (vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu multilink), stejně jako praktická řešení, např. ostřikovače ve stěračích (zlepšující bezpečnost), a asistenty řízení s adaptivním tempomatem…Volvo znamená latinsky “otáčím se”, což tedy původně s poloměrem otáčení nesouviselo (Volvo původně vyrábělo ložiska), nicméně s 11m je nejlepší ve své třídě. Nejlepší ve své třídě je také ve velikosti kufru. Kromě toho k autu také dostanete “outdoorový” vodotěsný klíč jako přívěšek na krk a aplikaci na vzdálený přístup. Všechny tyhle informace se ale člověk dozví až v autosalonu nebo po hnidopišském hledání. Když to srovnám s tím, jak Škodovka dokáže prodat i škrabku na led a šedivou deku, jako by to bylo něco, bez čeho se člověk neobejde, tak se neubráním pocitu, že to co je na Volvu tupé a nekomunikativní je spíš PR oddělení.
Stejně jako některé jiné automobilky se Volvo pustilo cestou unifikace designu, a podle mě to autu docela sluší. Rozměry jsou pro kombík střední třídy tak akorát. Délkou přesně mezi BMW 3 a VW Passat. V kufru, po sklopení zadních sedadel, vznikne rovná ložná plocha. Průvlak na lyže se hodí, lepší by bylo dělení zadních sedaček 40/20/40, ale co už.
Majitelé Volv jsou zvyklí, že značka jde svou vlastní cestou. Některá řešení mohou být po ergonomické stránce trochu problematická. Třeba s roletkou v kufru jsem se ze začátku trochu trápil. Chce to ale jen trochu cviku. Infotainment a přístrojová kaplička mají také svoje mouchy, na logiku uspořádání si musí člověk trochu zvykat. Za použití obsáhlého manuálu, který není zrovna srozumitelně přeložen, tam ale časem najde vše, co potřebuje.
Uvnitř auta v člověku převládá solidní pocit. Sedačky sází na pohodlí, skandinávský design dělá dojem, že i za 5 let bude působit svěže. Vedle středového displeje jsou obří výdechy ventilace. Všiml jsem si toho, až když mi došlo, že to je asi ten důvod, proč je v autě po nastartování příjemné klima podstatně dříve než u jiných aut. Stejně jako v kufru, tak i v kabině je o trochu víc místa než u konkurentů v segmentu prémiové střední třídy. O komunikaci s vozem se stará rozměrný středový dotkykový displej, což je sice proti předchozí “kalkulačce” výrazný pokrok, ale v ergonomii ovládání a intuitivnosti jsou německé prémiovky o krůček dál. V některých věcech je trochu cítit, že praktičnost ustupovala designu. Odkládacích ploch je sice dostatek, ale např. do dveří ani do schránky středové konzole se nevejde 1,5 litrová PET lahev.
Auto pohání 310 koňový benzínový přeplňovaný dvoulitr T6, který podle tabulek z nuly na sto vypálí za 5,8s. Možná je to reálně o trochu víc. Když jsem auto vybíral, zkoušel jsem i dieselové motory D4 a D3. D4 stačí na celkem svižnou jízdu, oproti benzínovému motoru je víc slyšet, ale není to žádná tragédie. Třistakoňový benzín v autě nepůsobí přemotorovaně, je to hlavně tichý společník. Na volnoběh není slyšet naprosto nic, ani zvenku. Když se vám stane, že nejde zavřít auto, je to většinou tím, že jste zapomněli vypnout motor. Ve vyšších otáčkách začíná o sobě dávat vědět utlumeným, ale celkem příjemným zvukem. Odezvu plynu, volantu, brzd, převodovky a pohonu 4x4 lze nastavit ve třech módech - Eco/Comfort/Dynamic. V komfortním módu automat točí asi do 3 tisíc a reakce převodovky jsou vlažnější, v dynamickém zhruba do 4 tisíc a převodovka řadí okamžitě, a v ekomódu se místo otáčkoměru objeví ukazatel úspory paliva, motor tiše přede, na plyn ale auto reaguje plynuleji než v komfortním módu. Na kick down ve všech módech reaguje podobně. Tabulkové hodnoty kombinované spotřeby jsou 7,6 l/100km, Spotřeba hodně záleží na tom, jak a kde s autem jezdíte. Na internetu najdete recenze, kde se píše o zoufalé žravosti tohohle motoru. Mě přijde spotřeba přijatelná, ale chápu, že pro spořílky tohle auto asi není. Jel jsem s ním v létě na dovolenou do Itálie přes Salzburg, tzn. hory, města, okresky, stoupání, a dlouhé kolony. Jel jsem v komfortním režimu a nijak jsem ho nešetřil. Výsledná spotřeba byla 7,9 l/100km (viz foto). Diesel D4 (190k, 400Nm) bude asi úspornější, má skvělý zátah odspodu, a pro většinu lidí je to ta racionálnější varianta. S motorem T6 se dá jezdit rozvážně, tak jak by vám asi dovolil motor D4. V tomhle režimu bude spotřeba velmi podobná. T6 je navíc kultivovanější, tišší a lehčí, takže má auto menší sklony k nedotáčivosti.
Podvozek je odladěn velmi příjemně. Překvapilo mě, že i na 20’ kolech mi přijde jízda celkem komfortní. Jen ostré příčné nerovnosti jsou cítit trochu víc. Přitom auto nezná žádné náklony v zatáčkách ani se na příčných prazích nehoupe (jako V60 cross country) . Akustický komfort je v kabině přijatelný i ve vyšších než dálničních rychlostech. Jen trochu víc je slyšet obtékající vzduch kolem zrcátek. V autě mám aparaturu Harman Kardon, což je prostřední možnost ozvučení, hraje na můj vkus slušně. Nejdražší Bowers&Wilkins jsem slyšel v XC60, ten rozdíl je slyšet. Jestli to stojí za 70tisíc navíc, ať si každý zváží sám.
Světla jsou full LED, v automatickém režimu se sama z denního svícení přepnou do potkávacích např. v tunelu nebo po setmění. Další funkci jsou adaptivní dálková světla s funkcí vystínění aut v protisměru. Rychlost jakou reagují je blesková, zatím se mi nestalo, že by na mě někdo blikal.
Na delších přesunech člověk ocení praktické jízdní asistenty. Adaptivní tempomat, se umí automaticky přepnout do klasického tempomatu v případě, že radar neuvidí žádné auto před sebou, Druhou možností je Pilot assist, který umí řídit auto mezi pruhy. Pilot assist může mít v některých situacích problém, třeba v prudkých zatáčkách, v dešti nebo když jsou špatně čitelné čáry. Nejlépe je využitelný na dálnici a státních silnicích. Další věcí co usnadňuje řízení je čtení dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu a varování před autem z boku při couvání .
Bezpečnostních asistentů je víc než by se vešlo do téhle stručné recenze. Auto dokáže zastavit před překážkou, pomoci při vyhýbacím manévru a kdovíco ještě.

Mám pocit, že švédové pochopili, kde je mezera na trhu. Současná volva nabízí inkognito luxus pro ty, co si nepotřebují nic dokazovat. Proti německé konkurenci značka bojuje jejich zbraněmi. Ke skvělému podvozku a silnému motoru ale ještě přidává svěží design. Člověk mu musí odpustit některé nedokonalosti, ale celkově je to bytelné auto s živým motorem, který z něj děá nebezpečně návykovou látku.

Silné stránky

motor T6
podvozek
bezpečnostní a jízdní asistenti
interiér

Slabé stránky

odkládací plochy
spotřeba?

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V 70tis. oprava prasklé hadičky klimatizace. Vyřešeno v záruce..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

vstřícnost a ochota

 

Novinky v recenzi

13.4.2021 14:14

Novinky

Při nájezdu 70tis. oprava klimatizace v záruce. Příčinou byla poškozená hadička. Cena opravy 5,5tis (garance naplatila pro náplň klimatizace).

8.7.2020 05:33


Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Podle TÜV report je spolehlivější než Passat. Zatím nemám důvod tomu nevěřit..

praktičnost
9

Největší kufr ve třídě. Praktické jsou také ostřikovače ve stěračích, nebo vodotěsný outdoorový klíč na krk. Proti Škodě, která dokáže prodat i škrabku na led a šedivou deku, jako by se bez toho člověk neobešel, z toho ale ve Volvu nedělají humbuk

prostornost
9

Na střední třídu je prostorné dost. Cestovát se dá i na zadních sedačkách celkem pohodlně

jízdní vlastnosti
9

Pohodlný a sebejistý podvozek, Odezvu od volantu nečejte. Auto není stavěné na zábavu.

jízdní komfort
9

Podvozek je komfortní, trochu víc jsou cítit ostré příčné nerovnosti, ale jezdím na 20' kolech...

provozní náklady
8

Celkově jsou náklady vyšší, nutno počítat s vyššími náklady na servis

náhradní díly
7

Oproti koncernu trochu dražší

výkon motoru
9

310 koní je celkem dostačující na svižnou jízdu. Výkonově odpovídá BMW 330i nebo Mercedes C 300. Většinu hothatchů si maže na chleba

spotřeba
7

Průměrně se dá jezdit od 8,5. Pokud máte roupy, tak se ale můžete dostat i na 11..

hlučnost motoru
10

Motor je velmi tichý. Uvnitř i zvenku

kvalita sedadel
10

Pohodná křesla s dostatečným bočním vedením, elektricky nasatvitelná, vč. prodloužení sedáku a dofukování bederní opěrky..

brzdy
10

Dobře dávkovatelné, v krizových situacích dokáží pomoc bezpečnostní asistenti

zavazadlový prostor
9

Neni to stěhovák, ale s trochou fantazie s tím člověk vystačí...






Blesk.cz

Dcera Jolie a Pitta podstoupila operaci! Herečka promluvila o komplikacích kvůli barvě kůže

Dcera Jolie a Pitta podstoupila operaci! Herečka…

Malý náhled do soukromí poskytla v novém interview herečka Angelina Jolie (46). Hollywoodská hvězda se…

Na vrcholu byli na vrcholku hory! Souložící pár zachytila kamera ve výšce 2 km

Na vrcholu byli na vrcholku hory! Souložící pár…

Zamilovaný páreček vyrazil na výlet do hor v rakouském národním parku Nock Mountains. Chladný vítr ani nadmořská…

 

iSport.cz

UEFA ruší výhodu gólů na hřišti soupeře. Co přijde místo nich?

UEFA ruší výhodu gólů na hřišti soupeře. Co přijde…

Je to letité pravidlo, na které byli všichni zvyklí a pěkně si při tom procvičili počty. Nyní však mizí v…

EURO v číslech: smolaři Poláci i galantní Češi. Souček mezi maratonci

EURO v číslech: smolaři Poláci i galantní Češi.…

Základní skupiny EURO 2020 jsou za námi, oddělily zrno od plev. Třicet šest odehraných zápasů poskytlo dobrou…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Nová normalizace! Svobody bylo moc, co nezakážou, to zdaní a prozíraví už utíkají

Vladimír Pikora: Nová normalizace! Svobody bylo moc,…

Hodně lidí začíná říkat, že politika se už nedělí na levici a pravici, a asi mají pravdu. Přečetl jsem si totiž…

Řídit stát jako traktor. Stáhněte si plukovníka Šlachtu zdarma jako plakát Reflexu

Řídit stát jako traktor. Stáhněte si plukovníka…

Pučem na Úřadu vlády kdysi umetl cestičku do politiky Andreji Babišovi. Dnes tam chce bývalý traktorista a…