Recenze

10 Majitel

Volvo V60 T6 inscription

8.88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo V60, foto 1 Volvo V60, foto 3 Volvo V60, foto 4 Volvo V60, foto 5 Volvo V60, foto 6 Volvo V60, foto 7 Volvo V60, foto 8 Volvo V60, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Olaf Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:42000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 228 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

“Švédský Mercedes”
Moje předchozí auto byl Seat Leon 1,4TSI. Stejně jako většina majitelů Volv jsem došel k tomu, že chci pohodlné auto s nějakými těmi jízdními asistenty (kdo někdy jel 1000km bez tempomatu, mě pochopí) s hlídáním mrtvého úhlu a ve čtyřkolce. Myslím, že v dnešní hustotě provozu je vlastnictví sportovního auta spíš pro zlost než pro zábavu. Nikomu nechci vymlouvat jeho petrolheadství, ale jeví se mi smysluplnější investice do auta, které dokáže eliminovat chyby z nepozornosti, pomůže s vysilujícím popojížděním v koloně, při jízdě po dálnici nebo dokáže zabránit kolizi. Vylučovací metodou jsem došel k tomu, že by moje příští auto mohlo být Volvo. Zkoušel jsem nejdřív XC60, ale během jízdy mi došlo, že těžkopádné SUV není pro mě. Když jsem se ale projel ve V60 okamžitě mě jeho předvídatelná a pohodová povaha nadchla. Z většiny načtených recenzí jsem se dočetl, že Volvo V60 je krásné auto ale že má tupé a nekomunikativní řízení. Před svezením jsem nečekal žádné zázraky, takže mě ohromilo, jak komfortní a sebejistý má Volvo podvozek (vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu multilink), stejně jako praktická řešení, např. ostřikovače ve stěračích (zlepšující bezpečnost), a asistenty řízení s adaptivním tempomatem…Volvo znamená latinsky “otáčím se”, což tedy původně s poloměrem otáčení nesouviselo (Volvo původně vyrábělo ložiska), nicméně s 11m je nejlepší ve své třídě. Nejlepší ve své třídě je také ve velikosti kufru. Kromě toho k autu také dostanete “outdoorový” vodotěsný klíč jako přívěšek na krk a aplikaci na vzdálený přístup. Všechny tyhle informace se ale člověk dozví až v autosalonu nebo po hnidopišském hledání. Když to srovnám s tím, jak Škodovka dokáže prodat i škrabku na led a šedivou deku, jako by to bylo něco, bez čeho se člověk neobejde, tak se neubráním pocitu, že to co je na Volvu tupé a nekomunikativní je spíš PR oddělení.
Vzhled auta se mi vlastně líbí čím dál víc. Stejně jako některé jiné automobilky se Volvo pustilo cestou unifikace designu, a autu to opravdu sluší. Rozměry jsou pro kombík střední třídy tak akorát. Délkou přesně mezi BMW 3 a VW Passat. V kufru, po sklopení zadních sedadel, vznikne rovná ložná plocha. Průvlak na lyže se hodí, lepší by bylo dělení zadních sedaček 40/20/40, ale co už.
Majitelé Volv jsou zvyklí, že značka jde svou vlastní cestou. Některá řešení mohou být po ergonomické stránce trochu problematická. Třeba s roletkou v kufru jsem se ze začátku trochu trápil. Chce to ale jen trochu cviku. Infotainment a přístrojová kaplička mají také svoje mouchy, na logiku uspořádání si musí člověk trochu zvykat. Za použití obsáhlého manuálu, který není zrovna srozumitelně přeložen, tam ale časem najde vše, co potřebuje.
Uvnitř auta v člověku převládá solidní pocit. Sedačky sází na pohodlí, skandinávský design dělá dojem, že i za 5 let bude působit svěže. Vedle středového displeje jsou obří výdechy ventilace. Všiml jsem si toho, až když mi došlo, že to je asi ten důvod, proč je v autě po nastartování příjemné klima podstatně dříve než u jiných aut. Stejně jako v kufru, tak i v kabině je o trochu víc místa než u konkurentů v segmentu prémiové střední třídy. O komunikaci s vozem se stará rozměrný středový dotkykový displej, což je sice proti předchozí “kalkulačce” výrazný pokrok, ale v ergonomii ovládání a intuitivnosti jsou německé prémiovky o krůček dál. V některých věcech je trochu cítit, že praktičnost ustupovala designu. Odkládacích ploch je sice dostatek, ale např. do dveří ani do schránky středové konzole se nevejde 1,5 litrová PET lahev.
Auto pohání 310 koňový benzínový přeplňovaný dvoulitr T6, který podle tabulek z nuly na sto vypálí za 5,8s. Možná je to reálně o trochu víc. Když jsem auto vybíral, zkoušel jsem i dieselové motory D4 a D3. D4 stačí na celkem svižnou jízdu, oproti benzínovému motoru je víc slyšet, ale není to žádná tragédie. Třistakoňový benzín v autě nepůsobí přemotorovaně, je to hlavně tichý společník. Na volnoběh není slyšet naprosto nic, ani zvenku. Když se vám stane, že nejde zavřít auto, je to většinou tím, že jste zapomněli vypnout motor. Ve vyšších otáčkách začíná o sobě dávat vědět utlumeným, ale celkem příjemným zvukem. Odezvu plynu, volantu, brzd, převodovky a pohonu 4x4 lze nastavit ve třech módech - Eco/Comfort/Dynamic. V komfortním módu automat točí asi do 3 tisíc a reakce převodovky jsou vlažnější, v dynamickém zhruba do 4 tisíc a převodovka řadí okamžitě, a v ekomódu se místo otáčkoměru objeví ukazatel úspory paliva, motor tiše přede, na plyn ale auto reaguje plynuleji než v komfortním módu. Na kick down ve všech módech reaguje podobně. Tabulkové hodnoty kombinované spotřeby jsou 7,6 l/100km, Spotřeba hodně záleží na tom, jak a kde s autem jezdíte. Na internetu najdete recenze, kde se píše o zoufalé žravosti tohohle motoru. Mě přijde spotřeba přijatelná, ale chápu, že pro spořílky tohle auto asi není. Jel jsem s ním v létě na dovolenou do Itálie přes Salzburg, tzn. hory, města, okresky, stoupání, a dlouhé kolony. Jel jsem v komfortním režimu a nijak jsem ho nešetřil. Výsledná spotřeba byla 7,9 l/100km (viz foto). Diesel D4 (190k, 400Nm) bude asi úspornější, má skvělý zátah odspodu, a pro většinu lidí je to ta racionálnější varianta. S motorem T6 se dá jezdit rozvážně, tak jak by vám asi dovolil motor D4. V tomhle režimu bude spotřeba velmi podobná. T6 je navíc kultivovanější, tišší a lehčí, takže má auto menší sklony k nedotáčivosti.
Podvozek je odladěn velmi příjemně. Překvapilo mě, že i na 20’ kolech mi přijde jízda celkem komfortní. Jen ostré příčné nerovnosti jsou cítit trochu víc. Přitom auto nezná žádné náklony v zatáčkách ani se na příčných prazích nehoupe (jako V60 cross country) . Akustický komfort je v kabině přijatelný i ve vyšších než dálničních rychlostech. Jen trochu víc je slyšet obtékající vzduch kolem zrcátek. V autě mám aparaturu Harman Kardon, což je prostřední možnost ozvučení, hraje na můj vkus slušně. Nejdražší Bowers&Wilkins jsem slyšel v XC60, ten rozdíl je slyšet. Jestli to stojí za 70tisíc navíc, ať si každý zváží sám.
Světla jsou full LED, v automatickém režimu se sama z denního svícení přepnou do potkávacích např. v tunelu nebo po setmění. Další funkci jsou adaptivní dálková světla s funkcí vystínění aut v protisměru. Rychlost jakou reagují je blesková, zatím se mi nestalo, že by na mě někdo blikal.
Na delších přesunech člověk ocení praktické jízdní asistenty. Adaptivní tempomat, se umí automaticky přepnout do klasického tempomatu v případě, že radar neuvidí žádné auto před sebou, Druhou možností je Pilot assist, který umí řídit auto mezi pruhy. Pilot assist může mít v některých situacích problém, třeba v prudkých zatáčkách, v dešti nebo když jsou špatně čitelné čáry. Nejlépe je využitelný na dálnici a státních silnicích. Další věcí co usnadňuje řízení je čtení dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu a varování před autem z boku při couvání .
Bezpečnostních asistentů je víc než by se vešlo do téhle stručné recenze. Auto dokáže zastavit před překážkou, pomoci při vyhýbacím manévru a kdovíco ještě.

Mám pocit, že švédové pochopili, kde je mezera na trhu. Současná volva nabízí inkognito luxus pro ty, co si nepotřebují nic dokazovat. Proti německé konkurenci značka bojuje jejich zbraněmi. Ke skvělému podvozku a silnému motoru ale ještě přidává svěží design. Kdo tomuhle kouzlu podlehne, bude se nejspíš, stejně jako já, každé ráno probouzet s nutkavou touhou sednout za volant.

Silné stránky

motor T6
podvozek
bezpečnostní a jízdní asistenti
interiér

Slabé stránky

odkládací plochy
spotřeba?

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

vstřícnost a ochota

 

Novinky v recenzi

8.7.2020 05:33


Další vozy značky Volvo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Podle TÜV report je spolehlivější než Passat. Nemám důvod tomu nevěřit..

praktičnost
10

Největší kufr ve třídě. Praktické jsou také ostřikovače ve stěračích, nebo vodotěsný outdoorový klíč na krk. Proti Škodě, která dokáže prodat i škrabku na led a šedivou deku, jako by se bez toho člověk neobešel, z toho ale ve Volvu nedělají humbuk

prostornost
10

Na střední třídu je prostorné dost. Cestovát se dá i na zadních sedačkách celkem pohodlně

jízdní vlastnosti
10

Pohodlný a sebejistý podvozek, na řízení se těším každý den...

jízdní komfort
10

Podvozek je komfortní, trochu víc jsou cítit ostré příčné nerovnosti, ale jezdím na 20' kolech...

provozní náklady
9

Celkově jsou náklady vyšší, nutno počítat s vyššími náklady na servis

náhradní díly
9

Oproti koncernu trochu dražší

výkon motoru
10

310 koní je celkem dostačující na svižnou jízdu. Výkonově odpovídá BMW 330i nebo Mercedes C 300. Hothatche si maže na chleba

spotřeba
8

Celkový průměr mám 8,5.. To mi nepřijde moc, ale pro šetřílky asi tohle auto není

hlučnost motoru
10

Motor je velmi tichý. Uvnitř i zvenku

kvalita sedadel
10

Pohodná křesla s dostatečným bočním vedením, elektricky nasatvitelná, vč. prodloužení sedáku a dofukování bederní opěrky..

brzdy
10

Dobře dávkovatelné, v krizových situacích dokáží pomoc bezpečnostní asistenti

zavazadlový prostor
9

Neni to stěhovák, ale s trochou fantazie s tím člověk vystačí...






Blesk.cz

Zdrcený Petr Janda (78): Náhle mu zemřel bratr! Pláču a nestydím se za to...

Zdrcený Petr Janda (78): Náhle mu zemřel bratr!…

Frontman Olympicu Petr Janda (78) je v šoku. Ve čtvrtek ráno náhle zemřel jeho o rok starší bratr Jiří (†79),…

Sníh trápil řidiče, nehody měly i tragický konec. Sledujte radar Blesku a pozor na ledovku

Sníh trápil řidiče, nehody měly i tragický konec.…

Sněžení v noci na čtvrtek a během čtvrtečního rána zkomplikovalo dopravu na řadě míst Česka. Kvůli počasí a…

 

iSport.cz

Mikulášek před zápasem s Vémolou: Ať mi dá pusu a nedělá drahoty

Mikulášek před zápasem s Vémolou: Ať mi dá pusu a…

Poslední rok byl pro něj pořádnou zátěží. Žádný z dosavadních zápasů Václava Mikuláška totiž nevzbudil takový…

Sport Magazín: Maradona a Messi? Jednovaječná dvojčata, tvrdí Hřebík

Sport Magazín: Maradona a Messi? Jednovaječná…

Dělí je sedmadvacet let, ovšem kdyby na trávník vyběhli spolu, nikdo by je nerozeznal. „Diego Maradona a Lionel…

 

Reflex.cz

Nejkrásnější nahý univerzitní zadek jedné z nejprestižnějších univerzit: Bizarní soutěž budoucích elit

Nejkrásnější nahý univerzitní zadek jedné z…

Kdo by to byl řekl, že na půdě jedné z nejváženějších univerzit světa se bude každoročně pořádat soutěž o…

Lego pro dospělé: Obraz Dartha Vadera je ultimátní dárek fandům Star Wars. Jen vám u něj umře palec

Lego pro dospělé: Obraz Dartha Vadera je ultimátní…

Rok 2020 má sice spoustu důvodů, proč být opravdu špatným. I na něm se dá nalézt něco pozitivního. Dvojitá…