Recenze
Technické info
Přezdívka auta Olaf Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:42000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 228 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
“Švédský Mercedes”
Moje předchozí auto byl Seat Leon 1,4TSI. Stejně jako většina majitelů Volv jsem došel k tomu, že chci pohodlné auto s nějakými těmi jízdními asistenty (kdo někdy jel 1000km bez tempomatu, mě pochopí) s hlídáním mrtvého úhlu a ve čtyřkolce. Myslím, že v dnešní hustotě provozu je vlastnictví sportovního auta spíš pro zlost než pro zábavu. Nikomu nechci vymlouvat jeho petrolheadství, ale jeví se mi smysluplnější investice do auta, které dokáže eliminovat chyby z nepozornosti, pomůže s vysilujícím popojížděním v koloně, při jízdě po dálnici nebo dokáže zabránit kolizi. Vylučovací metodou jsem došel k tomu, že by moje příští auto mohlo být Volvo. Zkoušel jsem nejdřív XC60, ale během jízdy mi došlo, že těžkopádné SUV není pro mě. Když jsem se ale projel ve V60 okamžitě mě jeho předvídatelná a pohodová povaha nadchla. Z většiny načtených recenzí jsem se dočetl, že Volvo V60 je krásné auto ale že má tupé a nekomunikativní řízení. Před svezením jsem nečekal žádné zázraky, takže mě ohromilo, jak komfortní a sebejistý má Volvo podvozek (vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu multilink), stejně jako praktická řešení, např. ostřikovače ve stěračích (zlepšující bezpečnost), a asistenty řízení s adaptivním tempomatem…Volvo znamená latinsky “otáčím se”, což tedy původně s poloměrem otáčení nesouviselo (Volvo původně vyrábělo ložiska), nicméně s 11m je nejlepší ve své třídě. Nejlepší ve své třídě je také ve velikosti kufru. Kromě toho k autu také dostanete “outdoorový” vodotěsný klíč jako přívěšek na krk a aplikaci na vzdálený přístup. Všechny tyhle informace se ale člověk dozví až v autosalonu nebo po hnidopišském hledání. Když to srovnám s tím, jak Škodovka dokáže prodat i škrabku na led a šedivou deku, jako by to bylo něco, bez čeho se člověk neobejde, tak se neubráním pocitu, že to co je na Volvu tupé a nekomunikativní je spíš PR oddělení.
Stejně jako některé jiné automobilky se Volvo pustilo cestou unifikace designu, a podle mě to autu docela sluší. Rozměry jsou pro kombík střední třídy tak akorát. Délkou přesně mezi BMW 3 a VW Passat. V kufru, po sklopení zadních sedadel, vznikne rovná ložná plocha. Průvlak na lyže se hodí, lepší by bylo dělení zadních sedaček 40/20/40, ale co už.
Majitelé Volv jsou zvyklí, že značka jde svou vlastní cestou. Některá řešení mohou být po ergonomické stránce trochu problematická. Třeba s roletkou v kufru jsem se ze začátku trochu trápil. Chce to ale jen trochu cviku. Infotainment a přístrojová kaplička mají také svoje mouchy, na logiku uspořádání si musí člověk trochu zvykat. Za použití obsáhlého manuálu, který není zrovna srozumitelně přeložen, tam ale časem najde vše, co potřebuje.
Uvnitř auta v člověku převládá solidní pocit. Sedačky sází na pohodlí, skandinávský design dělá dojem, že i za 5 let bude působit svěže. Vedle středového displeje jsou obří výdechy ventilace. Všiml jsem si toho, až když mi došlo, že to je asi ten důvod, proč je v autě po nastartování příjemné klima podstatně dříve než u jiných aut. Stejně jako v kufru, tak i v kabině je o trochu víc místa než u konkurentů v segmentu prémiové střední třídy. O komunikaci s vozem se stará rozměrný středový dotkykový displej, což je sice proti předchozí “kalkulačce” výrazný pokrok, ale v ergonomii ovládání a intuitivnosti jsou německé prémiovky o krůček dál. V některých věcech je trochu cítit, že praktičnost ustupovala designu. Odkládacích ploch je sice dostatek, ale např. do dveří ani do schránky středové konzole se nevejde 1,5 litrová PET lahev.
Auto pohání 310 koňový benzínový přeplňovaný dvoulitr T6, který podle tabulek z nuly na sto vypálí za 5,8s. Možná je to reálně o trochu víc. Když jsem auto vybíral, zkoušel jsem i dieselové motory D4 a D3. D4 stačí na celkem svižnou jízdu, oproti benzínovému motoru je víc slyšet, ale není to žádná tragédie. Třistakoňový benzín v autě nepůsobí přemotorovaně, je to hlavně tichý společník. Na volnoběh není slyšet naprosto nic, ani zvenku. Když se vám stane, že nejde zavřít auto, je to většinou tím, že jste zapomněli vypnout motor. Ve vyšších otáčkách začíná o sobě dávat vědět utlumeným, ale celkem příjemným zvukem. Odezvu plynu, volantu, brzd, převodovky a pohonu 4x4 lze nastavit ve třech módech - Eco/Comfort/Dynamic. V komfortním módu automat točí asi do 3 tisíc a reakce převodovky jsou vlažnější, v dynamickém zhruba do 4 tisíc a převodovka řadí okamžitě, a v ekomódu se místo otáčkoměru objeví ukazatel úspory paliva, motor tiše přede, na plyn ale auto reaguje plynuleji než v komfortním módu. Na kick down ve všech módech reaguje podobně. Tabulkové hodnoty kombinované spotřeby jsou 7,6 l/100km, Spotřeba hodně záleží na tom, jak a kde s autem jezdíte. Na internetu najdete recenze, kde se píše o zoufalé žravosti tohohle motoru. Reálná průměrná spotřeba je závislá na jízdním stylu. Při dodržování rychlostních limitů, s lehkou nohou jsem s ním jel i za 6,3. Když využíváte celý potenciál motoru, můžete se dostat i na 14 l/100... Diesel D4 (190k, 400Nm) bude asi úspornější, má skvělý zátah odspodu, a pro většinu lidí je to ta racionálnější varianta. S motorem T6 se dá jezdit rozvážně, tak jak by vám asi dovolil motor D4. V tomhle režimu bude spotřeba velmi podobná. T6 je navíc kultivovanější, tišší a lehčí, takže má auto menší sklony k nedotáčivosti.
Podvozek je odladěn velmi příjemně. Překvapilo mě, že i na 20’ kolech mi přijde jízda celkem komfortní. Jen ostré příčné nerovnosti jsou cítit trochu víc. Přitom auto nezná žádné náklony v zatáčkách ani se na příčných prazích nehoupe (jako V60 cross country) . Akustický komfort je v kabině přijatelný i ve vyšších než dálničních rychlostech. Jen trochu víc je slyšet obtékající vzduch kolem zrcátek. V autě mám aparaturu Harman Kardon, což je prostřední možnost ozvučení, hraje na můj vkus slušně. Nejdražší Bowers&Wilkins jsem slyšel v XC60, ten rozdíl je slyšet. Jestli to stojí za 70tisíc navíc, ať si každý zváží sám.
Světla jsou full LED, v automatickém režimu se sama z denního svícení přepnou do potkávacích např. v tunelu nebo po setmění. Další funkci jsou adaptivní dálková světla s funkcí vystínění aut v protisměru. Rychlost jakou reagují je blesková, zatím se mi nestalo, že by na mě někdo blikal.
Na delších přesunech člověk ocení praktické jízdní asistenty. Adaptivní tempomat, se umí automaticky přepnout do klasického tempomatu v případě, že radar neuvidí žádné auto před sebou, Druhou možností je Pilot assist, který umí řídit auto mezi pruhy. Pilot assist může mít v některých situacích problém, třeba v prudkých zatáčkách, v dešti nebo když jsou špatně čitelné čáry. Nejlépe je využitelný na dálnici a státních silnicích. Další věcí co usnadňuje řízení je čtení dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu a varování před autem z boku při couvání .
Bezpečnostních asistentů je víc než by se vešlo do téhle stručné recenze. Auto dokáže zastavit před překážkou, pomoci při vyhýbacím manévru a kdovíco ještě.
Mám pocit, že švédové pochopili, kde je mezera na trhu. Současná volva nabízí inkognito luxus pro ty, co si nepotřebují nic dokazovat. Proti německé konkurenci značka bojuje jejich zbraněmi. Ke skvělému podvozku a silnému motoru ale ještě přidává svěží design. Člověk mu musí odpustit některé nedokonalosti, ale celkově je to bytelné auto s živým motorem, který z něj děá nebezpečně návykovou látku.
Silné stránky
motor T6
podvozek
bezpečnostní a jízdní asistenti
interiér
Slabé stránky
odkládací plochy
spotřeba?
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V 70tis. oprava prasklé hadičky klimatizace. Vyřešeno v záruce..
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
vstřícnost a ochota
Novinky v recenzi
Aktuality po 2 letech
Co mě na autu mrzí jsou v tuto chvíli jen dvě věci: absence senzoru opotřebení brzdových destiček a ostřikovače zadní kamery. Jinak auto šlpe bez problémů.
Novinky
Při nájezdu 70tis. oprava klimatizace v záruce. Příčinou byla poškozená hadička. Cena opravy 5,5tis (garance naplatila pro náplň klimatizace).
Přidat názorDiskuse: Volvo V60 T6 inscription
- zkusenosti 26.01.2023 14:36 Xifarg
- Nadherne auto 22.07.2020 20:23 lukyto85
- Re: Re: Re: Garanční prohlídky a servis 20.07.2020 12:09 Duke_Nukem
- Re: Re: Re: Garanční prohlídky a servis 17.07.2020 12:51 honza_f
- Re: Re: Re: Re: Re: Pekná alternítíva 17.07.2020 12:45 speedfred
- Re: Re: Re: Re: Pekná alternítíva 17.07.2020 12:26 iudex
- Re: Re: Garanční prohlídky a servis 16.07.2020 19:51 Mazda666
- Re: Re: Re: Pekná alternítíva 16.07.2020 16:59 speedfred
- Re: Re: Pekná alternítíva 16.07.2020 16:44 iudex
- Re: Garanční prohlídky a servis 16.07.2020 14:18 stomil
- Garanční prohlídky a servis 16.07.2020 11:01 Mazda666
- Re: Pekná alternítíva 15.07.2020 07:39 stomil
- Pekná alternítíva 14.07.2020 14:28 iudex
- Volvo 11.07.2020 01:14 zetr007
Další vozy značky Volvo
-
Volvo V60 (2020) Majitel: klappe
Přidáno: 10.8.2021 19 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Volvo V60 (2018) Majitel: Vaidimar
Přidáno: 23.10.2018 510 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Volvo V60 (2011) Majitel: zakkwylde
Přidáno: 29.3.2018 010 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: -SaS-
Přidáno: 14.6.2010 359 Majitel 9.92 Uživatelé