Recenze
Volvo V60 T5 Cross Country
Technické info
Přezdívka auta Volvíčko2 Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:43000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 529 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.8
Popis vozu
Nějak se mi nedaří přidat moje nové služební auto k mému předchozímu účtu, kde jsem měl recenzi na služební Subaru Outback. No nevadí, začnu tedy znovu.
Po 3 letech soužití se zmiňovaným vozem, jsem se začal poohlížet po jeho nástupci. Kritéria zůstala podobná:
- pohon 4x4 (podmínka firmy)
- benzín nebo hybrid
- automat
- adaptivní tempomat + asistent vyparkování (rear vehicle detection control)
Do užšího výběru se mi dostala následující auta:
- Subaru Outback 2.5i (facelift předchozího modelu)
- Volkswagen Passat Alltrack
- Volkswagen Tiguan Allspace
- Seat Tarraco
- Škoda Superb Scout
- Škoda Kodiaq RS
- Volvo S60 / V60 / V60 CC
- Mazda 6
- Toyota RAV4
Načteno jsem toho měl o každém uvedeném autě dost, se všemi jsem se byl svézt v motorizacích, které připadaly v úvahu. Postupně jsem vyřazoval....první vypadl Outback, který se do Evropy stále dodává jen s atmosferickým motorem a oproti mému předchozímu vozu toho moc nového nepřidal, pak hned Kodiaq (jízdně hodně slabé auto, velké, těžkopádné, okoukané), pak postupně Tiguan Allspace (výroba Mexiko, kvalita zpracování horší, dlouhé čekací doby), Passat Alltrack (nedokázal jsem vybrat motorizaci), RAV4 (interiér, slabý motor, malý kufr, průměrná jízda), Mazda6 (už velmi zastaralé auto) až mi ve finále zůstal Seat Tarraco, Superb Scout a Volvo.
Seat se mi líbil v tom, že motor 2.0 TSI (140 kw) s DSG jezdil hodně slušně, zejména při rozjezdech, po městě a na okrskách. S mým rozpočtem bych si navíc mohl dovolit jej dostatečně vybavit "téměř vším". Vypadl nakonec kvůli horší image značky a slabému interiéru, nicméně v porovnání "cena/výkon", to byla bývala jasná volba.
Dál jsem vyřadil překvapivě dobrý Superb, který je prostě Škodovka s tuctovým interiérem a nejhoršími sedačkami... Ale po dlouhé době musím přiznat, že Škodovka vyrobila dobré auto.
Volba tedy padla na Volvo a zbývalo už jen vybrat mezi modely S60 a V60 Cross Country (běžná V60 s 4x4 neměla cenově smysl). Musím přiznat, že jízdně byla naprosto jednoznačně nejlepší S60ka, ano, sedan, s beznínem ve výbavě R-Design. Ten podvozek (který je jiný než u V60, vůz se vyrábí v USA) byl skvostný, držel na silnici, přitom neměl potíže s nerovnostmi. Navíc ty R-Design sedačky jsou jedním slovem úžasný... Jenže když má člověk sportovně založenou rodinu, tak musí přemýšlet i trochu hlavou a ne jen srdcem, takže nakonec vyhrál model V60 Cross Country a nelituji :-)
Karosérie / prostornost:
- Velikost auta odpovídá střední třídě, oproti předchozí generaci je uvnitř výrazně víc místa, když si sednu za sebe (177 cm, pupek), tak mám před koleny ještě dobrých 10-15 cm místa.
- Osobně potřebuju jako šofér místo na pravé koleno a tam jsem narazil např. u Tiguanu Allspace, kde koleno naráželo do středového panelu okolo rádia. Ve Volvu jsem měl naopak místa dostatek ve všech směrech.
- Kufr je velký a pro mě OK (nepotřebuju objem Superbu combi ani Kodiaqu), pro 4 lidi na dovolenou tam narvu vše, v případě potřeby doplním o rakev na střeše.
Komfort / sedačky:
- Sedačky jsou ve Volvu jedním slovem úžasné, ať se jedná o základní látkové, kožené, či kombinaci R-Design látka/kůže, ergonomicky velmi vydařené a zpracovaním a výběrem látky o světelné roky např. před Škodovkou (tam jsem snad ještě nikdy nepotkal podařené sedačky), ale i VW.
- Jelikož sám nemám rád kůži (dost se potím), tak jsem zvolil kombinaci látka/koženka a jsem moc spokojený.
- Co se týká ostatního komfortu v autě, chválím elektrické zavírání 5. dveří (je rychlé a funguje dobře)
- Drobnosti jako je:
- "úchytka" na parkovací lístky na čelním skle (jako to má Škodovka),
- absence víčka nádrže (otvor se otevírá/uzavírá pouze s "dvířky" nádrže, nemusíte pak už nic odšroubovávat),
- ostřikovače integrované do stěračů (předních i zadních)
Co mi naopak vadí je:
- díky karoserii a bezpečnosti výrazně horší výhled z auta všemi směry (malá okna)
- odtok vody z ostřikovačů, která steče na okýnko řidiče - v zimě tam zamrzne a zhorší výhled, v létě na sebe lepí špínu. Tato věc mi vadí hodně, ve Volvu o tom vědí, ale nemají na to řešení. Prý se to týká většiny modelů, což mě zaráží, protože mi to přijde i trochu nebezpečné, když vám uvedený problém zhoršuje výhled ven.
- Sedačky jsou sice pohodlné, ale při sklápění poměrně těžké, navíc není možné zadní sedačky sklopit z prostoru kufru.
- Dále mi chybí možnost uložit roletku někam pod podlahu jako to měl Golf nebo zmiňované Subaru.
Motor / převodovka / jízdní vlastnosti:
- po předchozí zkušenosti jsem chtěl zůstat u benzínu, hledal jsem však vyšší výkon a zejména kroutící moment pro možnost náhlého zrychlení v případě potřeby
- velmi důležitá pro mě byla souhra motoru s převodovkou, což bylo v Subaru dotažené téměř k dokonalosti, co se komfortu týká
- kvůli "nesouhře" převodovky s motorem vypadl z výběru Superb Sportline s 2.0 TSI motorem 200 kw, tam byla turbodíra velká a převodovka často pořádně nevěděla, co má zařadit za rychlost
- v budgetu jsem si mohl dovolit jen nižší výkonovou variantu modelu Cross Country, tedy T5 se 184 kW (250 PS)
- kroutící moment 350 Nm je dostupný již od 1800 ot. a auto s ním je opravdu svižné (zrychlení 0-100 km/h pod 7 vteřin mluví za vše)
- původně jsem přemýšlel o zvýšení výkonu Polestar, ale zatím jsem k tomu neměl jediný důvod, motor jezdí skvěle a výborně si rozumí s 8-stupňovým automatem (od Aisinu, s klasickým hydroměničem)
- že spotřeba závisí na stylu jízdy je asi každému jasné, já si občas užívám nastavení "Dynamic", jindy se kochám v režimu "Eco", na letošní dovolené s rakvi na střeše jsem měl dlouhodobý průměr kolem 7,8-8 litrů/100 km, tempomat zpravidla na 135 km/h, někdy i nižší rychlost
- dlouhodobá spotřeba se mi pak pohybuje kolem 8,8 litrů/100 km
- super je 70 litrová nádrž, která zase o kus prodlužuje dojezd
- na podvozek jsem si musel chvíli zvykat, jelikož Subaru Outback mělo podvozek fantstický, díky boxer motoru s nízkým těžištěm jezdilo auto jako přilepené na kolejích, naopak první ostrá zatáčka s Volvem v trochu vyšší rychlosti znamenala nezvyklé naklonění karoserie, až jsem se lekl. Postupně jsem si však na jiný podvozek zvykl a řadil bych ho určitě k nadprůměrným, na Outback však nemá
Bezpečnostní systémy:
- mrtvý úhel funguje spolehlivě
- asistent vyparkovávání (RVDC) rovněž
- na autě nemám přední parkovací senzory, ale i bez nich se dá předek auta dobře odhadnout
- zadní senzory jsou typické pro Volvo - reagují velmi pozdě, odhadem klidně i o více než 1 vteřinu pozdě začnou vydávat signál, proto jsem do vozu nechal dodělat původně neobjednanou originální couvací kameru, která funguje dobře, ukazuje i čáry, které se natáčí, umí zobrazit tažné zařízení, atd.
- adaptivní tempomat funguje velmi dobře, stejně jako hlídání pruhů
- "auto-pilota" jsem zkoušel 1x a držel auto na silnici bez obtíží, tohle se povedlo (nicméně nepoužívám)
Infotainment / ostatní:
- infotainment Sensus mi přijde super, reaguje velmi rychle, člověk si zvykne v něm vše najít během chviličky, zobrazení hlavního displeje rozdělené na 4 části (Navigace, rádio, telefon a "volitelná funkce") mi vyhovuje, vypínání Start-Stop je sice schované na 2. stránce, ale dnes jej vypínám během 1-2 vteřin skoro poslepu.
- oceňuji všechny funkce, které Subaru nemělo - zejména Spotify přes vlastní kartu (Volvo dává k vozu na 1. rok nemezená data zdarma), WLAN hotspot, Android auto (jen připojování přes kabel je otravné).
- naopak vestavěná navigace je příšerná, hledá nesmyslné cesty, což je škoda, protože jinak lze krásně zobrazit na hlavním kokpitu mezi tachometrem a otáčkoměrem, což je uživatelsky velmi příjemné
- co mi ještě vadí je nemožnost vrátit se o 1 úroveň zpět při volbě konkrétní písničky z alba na Spotify - musíte znovu na hlavní obrazovku a proklikat se znovu tam, kam potřebujete
- klimatizace se ovládá rychle a funguje bezvadně, včetně několika úrovní intenzity foukání při automatickém nastavení teploty
Aplikace Volvo On-Call:
- je tak dobrá, že si zaslouží samostatný odstavec
- umí sledovat GPS polohu auta (včetně nastavení upozornění při opuštění určité zóny)
- vytváří Vám knihu jízd (lze rozdělit na soukromé, služební, atd.)
- aktivně informuje, pokud jste auto opustili na nějakou dobu a nezamkli
- umí auto na dálku zamknout
- umí zavřít otevřená okýnka
- umí auto na dálku nastartovat (v zimě trochu vytopí, v létě naopak trochu ochladí před nástupem)
- tahle si představuji chytrou aplikaci pro osobní vozy v 21. století, klobouk dolů
Prodejce / servis:
- velmi musím pochválit projece Volvo Federal Cars v Liberci, zejména pak doporučím paní Danielu Kloudovou, která se mnou měla trpělivost, vše do detailu pečlivě vysvětlila, umožnila mi asi 50 zkušebních jízd různými vozy s různými motorizacemi, atd. Člověk na svém místě s milým úsměvem jako bonus!
- vítám přístup Volva, kdy od začátku máte u nového vozu jednoho (svého) mechanika, který se o Vás vždy stará a vše řešíte přímo s ním. Navíc je v ceně servisu vždy náhradní vůz zdarma.
Silné stránky
- silný motor T5 (250 PS)
- jemně řadící automat od Aisinu (8 rychlostí)
- nadprůměrné jízdní vlastnosti
- robustní karoserie (bezpečnost)
- moderní bezpečnostní systémy
- (pro mě) atraktivní i trochu konzervativní vzhled, co se snad dlouho neokouká
- krásný interiér - měkčené plasty, kvalitní materiály, vysoká úroveň zpracování, příjemná tloušťka věnce volantu
- infotainment Sensus
- aplikace pro chytré telefony Volvo On-Call - funguje zatím bezvadně včetně vzdáleného startu, atd.
- výborné sedačky
- drobné detaily (ostřikovače integrované ve stěračích), víčko nádrže, úchytka na parkovací lístky)
- slušná prostornost interiéru
- velký kufr
- spotřeba pod 9 litrů/100 km
- servis Volvo (náhradní vůz, osobní servisní technik)
Slabé stránky
- odtok vody z ostřikovačů na okýnko řidiče
- trochu horší výhled z auta všemi směry
- zmatená vestavěná navigace
- nutnost používat kabel pro Android auto
- nutnost vypínat Start-Stop při každém nastartování auta
- zpožděná reakce zadních parkovacích senzorů
- echo v HandsFree (druhá strana se slyší ve svém telefonu)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Od začátku přidělen "vlastní" servisní technik, který se o moje Volvo stará, měl by ho dobře znát a člověk pak komunikuje vždy přímo s ním. Velmi dobrá služba, oceňuji.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Federal Cars Liberec, doporučuji paní Danielu Kloudovou, která toho o Volvech ví opravdu hodně, umí vše trpělivě vysvětlit, poradit a ještě přidá milý úsměv. Od ní by se zejména prodejci v BMW či Mercedesu měli učit!
Další vozy značky Volvo
-
Volvo V60 (2018) Majitel: Vaidimar
Přidáno: 23.10.2018 510 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Volvo V60 (2011) Majitel: zakkwylde
Přidáno: 29.3.2018 010 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Volvo V60 (2018) Majitel: stomil
Přidáno: 7.7.2020 149 Majitel 9.07 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: -SaS-
Přidáno: 14.6.2010 359 Majitel 9.92 Uživatelé