Recenze

9 Majitel

Citroën DS3 1,6 THP

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën DS3, foto 1 Citroën DS3, foto 2 Citroën DS3, foto 3 Citroën DS3, foto 4 Citroën DS3, foto 5 Citroën DS3, foto 6 Citroën DS3, foto 7 Citroën DS3, foto 8
Citroën DS3, foto 9 Citroën DS3, foto 10 Citroën DS3, foto 11 Citroën DS3, foto 12 Citroën DS3, foto 13 Citroën DS3, foto 14 Citroën DS3, foto 15 Citroën DS3, foto 16 Citroën DS3, foto 17 Citroën DS3, foto 18 Citroën DS3, foto 19 Citroën DS3, foto 20 Citroën DS3, foto 21 Citroën DS3, foto 22 Citroën DS3, foto 23 Citroën DS3, foto 24 Citroën DS3, foto 25 Citroën DS3, foto 26 Citroën DS3, foto 27 Citroën DS3, foto 28 Citroën DS3, foto 29 Citroën DS3, foto 30 Citroën DS3, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta déeso Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:55500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 214 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 285 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

ÚVOD

Jak začít... :) stránky MACZ navštěvuji už od jejich založení, ale nikdy jsem se nebyl schopen dokopat k napsání vlastní recenze. Jsme automobilově založená rodina, takže se u nás vystřídalo poměrně dost více či méně zajímavých aut, ale na všechny je možné již na těchto stránkách najít popis a uživatelské zkušenosti. Až na náš poslední přírůstek - Citroen DS3. Myslím si, že je celkem škoda, že zde tento stroj ještě nemá vlastní recenzi, a tak mi dovolte, abych přispěl svou troškou do mlýna, protože toto (na našich silnicích pořád tak trochu ojedinělé) auto si to rozhodně zaslouží. S "Citrónkem" jsem za dva roky najel přibližně 55tkm, takže snad je to dostatečná kvalifikace pro uživatelskou recenzi. :)

JAK JSEM SE K AUTU DOSTAL

Začátkem roku 2010 jsme začali doma uvažovat o novém autě. Já jsem od svých 18-ti let střídavě využíval Mazdu Xedos 6 (skvělé auto), Audi A6 C5 (Quattro fakt funguje), služební Ford Mondeo Combi (ten kufr je snad černá díra) a příležitostně tátův Jaguar XF (zvuk V8 je porno:) ). Nejvíc času jsem trávil s Mazdou a Audinou a vzhledem k tomu, že už toho měly tyhle dvě holky dost za sebou, rozhodli jsme omladit náš vozový park (nicméně obě dvě auta nakonec rodině zůstala). A jak jsme došli k Citroenu?! Víceméně náhodou... Ve výběru jsme se dost plácali, každou chvíli byl favorit někdo jiný, jednou sedan střední třídy, pak kombík, potom zase SUV, to vystřídalo kupé, prostě jsme si nedokázali pořádně srovnat požadavky. Když ale Citroen představil začátkem roku 2010 novou řadu DS a jako první DS3, tak byl favorit rázem jasný. 4x4 už doma je, silná zadokolka taky, kombík je taky k dispozici, tak proč nevzít menší auto do města (stejně se v něm jezdí v 95% času ve dvou), se sportovnějším duchem a jistou dávkou originality. Na jaře jsme vyrazili na autosalon do Lipska, kde jsme ho omrkli poprvé naživo, potom proběhly testovací jízdy v Čechách a bylo rozhodnuto, šlo se objednávat. Objednávka proběhla v polovině května a termín dodání byl přelom září a října (ve Francii údajně šlo na dračku). Nicméně se na nás usmálo štěstí a uvolnilo se jedno auto ve stejné specifikaci dřív, takže hrdým majitelem jsem se stal už v polovině července.

POPIS VOZU

Co se exteriéru týče, každý si udělá určitě názor sám. Za sebe akorát můžu říct, že pořád i po dvou letech vlastnictví mám na tváři lehký usměv když otevírám garáž a do auta se vždy těším. Původně jsem se obával, že ten design může být trochu prvoplánový a maličko překombinovaný, ale tyhle obavy se naštěstí nenaplnily a "beruška" se mi libí pořád stejně jako na začátku. Výběr barevné kombinace byl celkem náročný, protože Citroen nabízí na déesku téměř 40 barevných kombinací a to nepočítám různé polepy na střechu apod. Já jsem si řekl, že červenou nemůžu nic zkazit a rozhodl jsem se pro pastelovou červenou "Aden" s bílou střechou a doplňky. Kombinace je to pěkná, ale bílé disky znamenají čistění téměř každý týden.:) V interiéru je "základní" obložení přístrojovky tzv. Carbotech. Vypadá to sice na první pohled trochu lacině (je to nějaká plastová pseudoimitace karbonu), ale narozdíl od těch barevných kombinací na tomto typu nejsou moc vidět otisky prstů a špína, a je to vcelku decentní. Déeso je v nejvyšší výbavě (Sport Chic) s příplatkovou navigací MyWay a sedačkami v kůži. Sportovní (a ve třech stupních vyhřívané) kožené sedačky můžu jedině doporučit, jsou tužší než ty standardní, ale pořád pohodlné a dobré boční vedení zajišťuje dostatečnou oporu těla v zatáčkách. Přístup a místo na zadních sedačkách je přesně takové jako očekáváte u 3dv. hatche této velikosti - nic extra.:) Je třeba však pochválit, že Citroen nezapomněl na pamět předních sedaček, které se vrátí, po nasednutí dozadu, na své místo (viz. např. Mazda2, která má s tímto základním úkonem problém). Vnitřní prostor je určitě menší než ve VW Polo, ale předčí třeba Mini nebo Audi A1. Prostě tak akorát pro dva. Na druhou stranu, jsme v tom zvládli i 1000km cestu do Paříže a zpátky ve 4 lidech a přežili jsme. :) Ani velikostí kufru déesko neláme rekordy, ale vzhledem k zaměření auta je 285l naprosto dostačujících a plusem je i snadné sklápění sedaček. Pozitivní je určitě velmi dobrý výhled vzad, a ve spojení se zadními parkovacími senzory, se dá zaparkovat opravdu všude.

JAK JEZDÍ

Jedním slovem: Výborně. :) Po dlouhé době se Citroenu podařilo vytvořit auto, které dělá čest úspěchům automobilky v soutěžích rally. Od Citroenu lidé automaticky očekávají kolébavou jízdu, nejistý podvozek, gumové řazení, ale déeso je úplně jiné. Ale pěkně po pořádku. První věc co na vás za volantem DS3 udělá dojem je motor. Jedná se benzinovou 1,6 s turbem s označením THP (neplést s HTP ;) ). Motor pochází ze společného vývoje PSA a BMW, má 156k v 6000 ot/min a také má spoustu pozitivních, ale také i několik negativních vlastností. Začneme tím horším. Po nastartování (kdy se ručičky budíků proběhnou až k dorazům) se z obou výfuků s chromovanou koncovkou line takový příjemně nakřáplý a jemně dunivý zvuk, až by jeden řekl, že se někomu podařilo pod tu kratičkou kapotu nacpat šestiválec. :) Bohužel ten zvuk je tvořen pouze těmi výfuky a motor sám o sobě má sound takový - no nijaký... při prudším ubrání je lehce slyšitelné odfouknutí turba, ale jinak je zvuk o ničem. Výfuky jsou naladěné zajímavě, ale to je spíš potěšení pro lidi venku, dovnitř to moc slyšitelné není (což je plus pro delší cesty). A dále mi vadí takový sterilní projev motoru, zhruba ve 1800 ot/min přichází sice výrazný, ale lineární zátah, který trvá až do 5700 ot/min, kde zvadne a žádá si další kvalt, přestože omezovač zasahuje až někde u 6800 ot/min. Žádná gradace výkonu, žádná chuť po otáčkách, člověk se vůbec nemusí snažit, nemusí si výkon nijak zasloužit, prostě tomu chybí nadšení. :( U sportovněji laděného auta je to trošku škoda, ale bohužel taková už je doba. Ale už jdu chválit. Výkon 156k je na 1160kg váhy naprosto dostatečný a navzdory dlouhým převodům (na 2. stupeň auto uhání až 115 km/h) je každé předjížděni hračka a každé zrychlování (na 100km/h za 7,3s) je zábava. K tomu dopomáhá i velmi dobrá (na francouzské poměry) převodovka. Rychlosti zapadají naprosto přesně (i když taková mechanická cvakačka jako umí třeba Mazda to taky není:) ), dráhy jsou dlouhé tak akorát, v ruce cítíte příjemný odpor okolo neutrální polohy. Se spotřebou jsem naprosto spokojený, dlouhodobá se pohybuje okolo 7,5l, při ekorally se to dá za 4,5l, ale to chce hodně sebeovládání. Na dálnici pomáhá dlouhá šestka, kdy motor točí při 130km/h přibližně 2800 otáček. Na opačnou stranu jsem se nikdy na delší vzdálenosti nedostal přes 10l (noční průjezd napříč Německem s plným autem za 9,8l). Extrém - při 220km/h což je mimochodem doraz tachometru, ukazoval pPC 19,8l. Další kapitolou je podvozek. Je příjemně tuhý, velmi jistý a auto je naprosto stabilní i ve vysokých dálničních rychlostech. Náklony jsou velmi malé a hranice nedotáčivosti je vysoko. A díky plně vypínatelnému ESP se můžete i velmi pobavit, při ubrání plynu se záď vozu ochotně odlehčí, začne se přetáčet a je jen na vás jak si s tím poradíte. Samozřejmě pokud se na takové hrátky necítíte, poměrně dobře nastavená stabilizace vždy pomůže. Na kolech o velikosti 205/45 R17 je i na delší vzdálenosti dostatečně komfortní. Samozřejmě na D1 je to utrpení. :) Zimní 15" zvládají nástrahy českých tankodromů lépe, ale zase je na nich autíčko méně stabilní a ve vyšších rychlostech trochu plave. Řízení je trochu přeposilované a nekomunikativní, ale aspoň je přesné. S vyšší rychlostí se cit ve volantu zvyšuje, ale to už mluvíme o rychlostech za hranicí zákona. :) Brzdy fungují docela obstojně, sice se trošku hůř při rychlejší jízdě dávkují, mají totiž docela ostrý nástup, ale brzdný účinek je velmi dobrý a ani moc nevadnou.

Silné stránky

-jízdní vlastnosti: především skvěle naladěný podvozek
-spotřeba
-dobrá manévrovatelnost ve městě
-výhled vzad: vynikající, velké prosklené plochy hodně pomáhají
-místo na předních sedadlech
-černé čalounění stropu: obrovsky praktická věc
-aspoň dojezdová rezerva (bez vlivu na velikost kufru)
-účinek předních světlometů: na to, že to jsou obyč halogeny, tak svítí výborně
-"black panel": při jízdě v noci umí zcela vypnout osvětlení celého interiéru a nechá jen maličko prosvětlený tachometr, geniální :)
-bezproblémové, intuitivní a rychlé fungovaní navigace a celého ovládacího systému auta: přestože není displej dotykový, ani tu není žádné centrální ovládání typu "I-drive", vše funguje jak má, rychle a jednoduše
-velká zpětná zrcátka: máte výborný přehled
-grafika přístrojového štítu: příjemná barva, přehledný rychloměr, ocejchovaný lichými čísly
-volant: ideální tloušťka i velikost
-výkon klimatizace a topení, v létě rychle vychladí a v zimě velmi rychle vyhřeje celé auto
-jistá výjimečnost na cestách, za ty dva roky, jsem jich moc nepotkal

Slabé stránky

-ergonomické přešlapy v interiéru: na ovládání klimy/topení není žádné tlačítko off, takže se musí mačkat tlačítko pro snížení intenzity tak dlouho dokud se to nevypne, když si chci pouze jednorázově setřít čelní sklo (pravou páčku stlačit dolů), tak se tím zároveň aktivují automatické stěrače, pro jejich vypnutí musím posunout páčku do polohy cyklovače (pravou páčku nahoru do první aretační polohy) a zase zpátky, v celém interiéru není ani jeden držák na pití(!!), ovládání vyhřívání také asi vymýšlel nějaký genius, protože je utopené kdesi na vnější hraně sedačky a ještě není podsvětlené, takže najít toto ovládání v noci je umění
-pozice za volantem: volant sice lze nastavit ve dvou polohách, ale i v té nejkrajnější je poměrně vzdálený od těla a tak se řídí trochu na dlouhé ruce, ale člověk si zvykne
-výhled šikmo vpřed přes široké A-sloupky
-volant by nemusel mít dole to "sportovní" zploštění a hlavně ten stříbrný dekor v zimě dost studí
-"HiFi System" nehraje zrovna nic extra a hlavně nechápu proč v kombinaci s navigaci neumí USB vstup, když bez navi tam je; takhle umí jenom AUX
-dílenské zpracování interiéru: po 50tkm se na rozbité silnici (typicky Korunovační v Praze) občas a v kombinaci s letníma kolama, sem tam ozývá drnčení zpoza budíků
-odhlučnění podvozku, hluk od pneumatik je výraznější než by mohl být a štěrk na silnici je také slyšet víc než by bylo zdrávo
-problematické rozvody: viz servis

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bohužel, jak jsem po koupi zjistil, motory 1,6THP nejsou bezproblémové a mají pár much, které se nevyhnuly ani mně. Za prvé rozvody. Nejenom koncern VW provázejí problémy s touto částí motoru. Ani PSA potažmo BMW to úplně nevychytali a tyto jedna-šestky trpí podobnou nemocí jako konkurenční TSI. Co jsem tak mohl vypozorovat na různých fórech, rozvody na THP se často mění mezi 20-50tkm, já měl tu "čest" zhruba okolo 30tkm. Jel jsem autem na dálnici, tempomat asi na 130km/h, najednou se objevila na displeji chybová hláška, motor se přepnul do nouzového režimu a mě čekala návštěva servisu. Tam mi oznámili, že je vytahaný rozvodový řetěz (!). Oprava bez problémů, na záruku i s náhradním vozem. Tato závada se údajně objevuje napříč modelovým spektrem a je jedno jestli je to Citroen, Peugeot nebo Mini. Další problém, který se občas objeví je problém se zimním startem, kdy snad zamrzá něco v sání a auto se pak chová velmi zvláštně, po nastartování velký hluk a vibrace po vypnutí motoru zase běží ventilátor jak blázen, nevím nejsem technik, když zadáte do Googlu "cold start issue 1,6THP" vyjede vám o tom víc info, včetně videa jak to asi vypadá. Nicméně i tenhle problém byl vyřešen bez problému a od té doby, jsem byl v servise jen na výměnu brzd a pravidelnou prohlídku. Servisuji u pana Svobody v C-Car v Kralupech n. Vlt. a naprostá spokojenost, všichni příjemní a ví si rady, mají mé doporučení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Citroen byl koupen tamtéž kam jezdím na servis a opět spokojenost s přístupem. Auto bylo dodáno o 2 měsíce dřív, byl nabídnut protiúčet na Audinu. Takže tady bez problému.

 

Novinky v recenzi

22.2.2014 19:37

DS3 prodána

Tohle bude poslední aktualizace, včera jsem vyměnil DS3 za nové priblizovadlo, takže tímto končím mou uživatelskou recenzi na tohle auto a pomalu začínám pracovat na nové. ;) Takže tímto děkuji autíčku za odvedené služby doufám, ze novému majiteli (az se najde) bude sloužit ještě lépe než mě.

10.2.2014 16:40

100000 km

Tak jsme společně překonali 100 tkm. Naše soužití trvalo 3,5 roku a až na problémy se spolehlivostí (což vyvrcholilo výměnou celého motoru v 90tkm) to byl velmi příjemný společník. Novému majiteli přeji, aby mu autíčko sloužilo ještě lépe než mě. Příští týden už bude v mé garáži parkovat nový přírůstek.

2.12.2013 19:57

Na prodej

Auto je po třech a půl letech na prodej, bližší info zde: http://www.rajaut.cz/80559-citroen-ds3-16-thp-praha

16.10.2012 23:06

03/09/12 - 60tkm servis

Tak máme za sebou 60tkm servis. Výměna všech filtrů, provozních nápní, a nové svíčky, vše proběhlo bez problémů. Cena 7,5k.
+ 2 nové mobilní fotky


Další vozy značky Citroën



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Klasika- rozvody, a problém se zimním startem

praktičnost
9

Slušný objem kufru na danou třídu, všude zaparkuje, tady bez problémů.

prostornost
8

S mírným sebezapřením se dá cestovat i ve čtyřech...:)

jízdní vlastnosti
10

Podvozek výborný, motor silný, řízení přesné (i když s minimální zpětnou vazbou),

jízdní komfort
8

Na letních 17" trochu tužší, zimní 15" pro pohodlí výrazně lepší.

provozní náklady
9
náhradní díly
0

Všechno zatím bylo řešeno v záruce.

výkon motoru
8

Do města a na okresku víc než dost, na dálnici by se nějaký ten kůň navíc hodil.

spotřeba
10

Naprostá spokojenost, první auto se kterým mám dlouhodobou spotřebu pod 8l.

hlučnost motoru
8

Zvuk by mohl být výraznější, ale na druhou stranu neruší při delších cestách.

kvalita sedadel
10

Vynikající, ideálně tuhá s dobrým bočním vedením.

brzdy
9

Mají ostřejší nástup než by bylo ideální, hůř se dávkují, ale brzdný účinek je velmi dobrý a nijak výrazně nevadnou.

zavazadlový prostor
9

Pro dva dostatečný.






Blesk.cz

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra dokumentu Karel se odkládá

Ivana Gottová má koronavirus! Slavnostní premiéra…

Vdova po zpěvákovi Karlu Gottovi (†80) Ivana Gottová (44) onemocněla koronavirem. Virus covid-19 jí zkomplikoval…

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

 

iSport.cz

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k Poháru, který nemá

Skřet, co zbláznil NHL. Platil ho mafián, pomohl k…

Nejlepším brankářem sezony 2019/20 byl před druhým finálovým šturmem mezi Dallasem a Tampou vyhlášen Connor…

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou, kterého všichni odepsali

Senzační posila Bayernu? Kouč jedná s hrdinou,…

Dlouho platil za jednoho z nejtalentovanějších fotbalistů své generace. Mario Götze prokazoval svůj um v…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…