Recenze

richardtdi (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:330000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Predem se chci omluvit, ze u me nenaleznete diakritiku a to z duvodu, ze se nalezam na ostrovnim kralovstvi a zdejsi Pc mi to neumoznuje, jakmile budu opet na par dni doma v Cechach, vsechno to dam doporadku.

Popisovat Skodu Octavii je zbytecne. At si rika kdo chce co chce, muj nazor na tento vuz je, ze se jedna o kvalitniho a robusniho zastupce nizsi stredni tridy.
Nebudu tvrdit ze Octavie je Buhvijak krasna(neni,synonymem krasy muze byt Alfa Romeo) ale svym designem at uz pred faceliftem a ani po nem urcite neurazi. Myslim si ze je elegantni a nadcasova. Ackoli jeji zad ukryva obrovsky zavazadlovy prostor, nemyslim si ze pusobi tezkopadne.

Silné stránky

Silne stranky vozu jsou podle meho nazoru:
1,motory TDI (stara dobra klasika) . Jednak jsou usporne a relativne spolehlive.
2,celkova robusnost konstrukce vozu(jednoducha predni naprava nenarocna na udrzbu,totez plati o zadni ; drobny tukanec nezbori vase auto jako krabicku od sirek)
3,dostupnost nahradnich dilu
4,spolehlivost(nechci zde tvrdit o Octavii neco typu za 100000km co jsem s ni najel jsem menil jen brzdove desticky a olej, ale ze pravdepodobnost zavad, ktere Vas zastavi nekde na dalnici ve Francii nebo Nemecku neni mnoho) Ja mam uz druhou Octavii a s prvni jsem najel vice nez 100000km a s druhou uz asi 50000km a nemel jsem zadny fatalni problem.
Se svoji prvni Octavii jsem absolvoval asi 10x cestu do Anglie, cestou zpet vzdy byla prelozena motory a prevodovkami(vejdou se dva a dve + svetla, airbagy apod.). Jednou dokonce i s karavanem s extra 2 motory.
Byl jsem s ni na dovolene v jizni Francii a Chorvatsku.
To nejlepsi nakonec, byl jsem s ni v Mongolsku(projeli jsem Polsko,Litvu,Lotysko,Estonsko do Ruska, kde jsem navstivil Moskvu, Bajkal a pote do Mongolska).Za 40 dni jsme najeli 25.000km a meli jediny problem s olejovou vanou, kterou jsme prorazili, nastesti jsme meli dostatecnou zasobu oleje a ruskeho zazracneho lepidla na kov, ktere stalo cca 20kc a prekvapive drzelo olej ve vane.

Slabé stránky

Slabe stranky jsou pravdepodobne:
-stahovacky oken, ktere mnoho nevydrzi (mozna tento problem byl vyresen faceliftem, protoze na moji nove Okte tento problem jeste nenastal)
-centralni zamykani - leve zadni dvere se nekdy nezamykali a prave predni pro zmenu neodemykaly (tento problem na feceliftu nemam, zde mi ale nefunguje dalkove ovladani)
-vlneni se prednich kotoucu (problem neni v kotoucich ale v nutnosti drzet predni napravu v cajku - nechci tim odporovat co jsem napsal vyse o robusnosti, preci jen zakladni peci potrebuje)
-dlouhy zadni previs(pri plnem nalozeni-mozna spise prelozeni budete skrtat taznym)
-mene mista na zadnich sedadlech(nikdy mi to nevadilo)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

234.000km
-novy olej 5w40 delphi + filtry 1300,-

244.000km -
-nove kotouce a brzdove desticky z RSa(starsi) 3000,-
-olej 5w40,olejovy filtr,vzduch.filtr,naftovy filtr 1800,-
-mechanismus spinaci skrinky(klicek se mi nevracel z posledni polohy) a nefunkcni topeni(bylo tam zlomene tahlo co meni na klapku teply studeny,takze sel pouze horky)/resil jsem vymenou za pouzite dily/ 2000,-
-palubovka z modelu po feceliftu + stredovy tunel 5000,-
-montaz tempomatu+deni sviceni 2500,-(to mi delal znamy co dela ve Skodovce,packa stoji 1500 a 1000 si vzal za praci.Nic sloziteho jen se to pak musi naprogramovat do jednotky)

250.000km NEHODA - nedostal jsem prednost z prava a celkem tezce zrusil Ford Ka,ktery mi nedal prednost,byl na odpis,ja z mista nehody odjel bez problemu.Pojistovna vse zaplatila.
Novy naraznik,kapota,blatnik,svetlo,blinkr (a mel jsem stesti ze na vrakovisti jsem koupil vse v stribrne,kapota a blatnik nebylo potreba menit,byl to jen rozek ale nabidli mi vse za takovou cenu ze to nemelo smysl lakovat)

257000km
-olej 5w40delphi + filtr 1000,-
-nova brzdova kapalina a servo olej 400,-
-nove predni tlumice 2200,-
-2xpneu Klebr Krislap(vrele doporucija jako zimni gumu) 2200

268000km
-rozvody komplet s vodni pumpou+ klinovy remen6300,-
-brzdove desticky 900,-
-gumy stabilizatoru 100,-
-nemrznouci smes 300,-
-motorovy olej 5w40 diamond + filtry vc. kabinoveho 1400,-
letni pneu Barum Bravuris(vrele nedoporucuji,piskaji v zatackach,klouzou a huci) zanovni 2000 sada

278000km
olej castrol 5w40+ filtr olej,vzduch,nafta 1900,-
tlumici kladka mikroremene (starsi) 300,- /myslel jsem si totiz ze je to duvod neprijemneho susteni ktere se ozyvalo nekdo od tam,pozdeji jsem prisel na to ze to byl klima motor;)
tazne zarizeni z vrakoviste 2000,-

282000km
-olej 5w40+filtr 1500,-

297000km
-olej 5w40+ filtr 1500,-
-lanko rucni brzdy
-2x buben + pakny 3000,-
-vymena kladky klimamotoru 1000,-

313000km
-olej 5w40+filtr 1500,-

323000km
-olej 5w40+filtr 1500,-
-pneumatiky Klebr Krislap(zanovni) 3000,-

vymeny oleje ve 333.000km se jiz nedockala pac mi ji nekdo ukradl. Bohuzel. Byla totiz asi moc pekna(kdyz byla umyta).
Brzdy RS,interier facelift,sedacky Golf GTI,cerne sloupky a lehce zatmavena okna... Skoda

Opravy jsem si provadel az na montaz tempomatu sam, tohle auto urcite neni nijak slozite ale ani narocne na udrzbu. Myslim si ze moje Oktavka si zaslouzi salvu na pocest za dobrou sluzbu.

Co jsem udelal?Koupil jsem si druhou,tentokrat uz facelift 2001,81kw,vybava Elegance,najeto pri koupi 233.000km a nyni mam 274.000km ale k ni se rozepisu v jeji karte jiz brzy..

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

az na drobnosti jako jsou stahovacky oken a centralni zamykani jsem nemel zadne zasadni problemy a to hodnotim u deset let stareho vozu se slusnou porci kilometru velice pozitivne.

praktičnost
10

velka

prostornost
9

interier je velice kvalitne zpracovan a az na mene mista na zadnich sedadel prostornosti mohu tezko neco vytknout.

jízdní vlastnosti
7

Urcite to nejsou spickove jizdni vlastnosti, myslim si ze jsou dobre a plne dostacujici pro typ vozu. Nekupujete si zavodak ale rodiny automobil s nizkou spotrebou.

jízdní komfort
9

mozna motor je trosku hlucnejsi. No a co? Na druhou stranu do 50l nadrze tankujete po 1000km.

provozní náklady
10

usporny a nenarocny automobil. Nemam co vytknout.

náhradní díly
10

dobra dostupnost a prizniva cena(az na nektere jako treba klimakompresor).

výkon motoru
10

66kw bohate staci, auto je s nim prijemne pruzne a urcite se nestanete brzdou provozu.

spotřeba
10

4.5-6l za 100.000km je myslim hodne dobry vysledek, ktery soucasne vyspelejsi naftove motory nedosahuji. Co jsem nikdy nepocitil je jestli jedu prazdny nebo plny.Neni tu temer zadny rozdil(anebo jsem vzdy jedzdil plny). Ano, s karavanem 8l...

hlučnost motoru
9

normalni.

kvalita sedadel
9

dobra.

brzdy
10

dobre, js jsem si tam dal RS kotouce a desky.

zavazadlový prostor
10

vynikajici s prefektni vyuzitelnosti.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…