Recenze

richardtdi (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia TDI ELEGANCE

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:373577 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Je to klasicka Okta z roku 2001, tj. po faceliftu.
Decentni facelift původní Oktávky z roku 1996 vydžel až dodnes tudíž bych ho považoval za velmi vydařený.
Ja osobně vlastním druhou Oktavku, ta první byla taky stříbrná, design hodnotím jako natolik střídmý a čím dál tím ji mám tím víc se mi líbí, no teď se mi teda už víc líbí Superb v kombíku:-)

S touhle Oktou jsem za tři roky najel 170.000km a počitadlo se brzy přiblíží čtyřset tisícové hranici nelehkého užívání, kdy Okta je využívána jak k rychlím dálničním přesunum, městskému provozu či tahání těžkých vleků až po rodinou jízdou letní či zimní krajinou Čech či vzdálených koutů Evropy.

Silné stránky

Kvalitní dílenské zpracování

Kvalitní a vyzrálá technika

Spolehlivost

Obří zavazadelník

Slabé stránky

Místo na zadních sedadlech

Zájem zlodějů - který je myslím si již upadající .. přeci jen to je už starší auto

Vlnění kotoučů na přední nápravě

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Před koupí mnou byli vyměněny minulým majitelem všechny kotouče a destičky

206000km 20.9.2007 - olej Castrol Edge 5W 40,filtr,vzduchový filtr
1900Kč

226000km 24.11.2007- olej Castrol Edge 5W40,filtr,vzduchový,naftový
2300Kč


246000km 2.4.2008- olej Castrol Edge 5W 40,filtr,vzduchový filtr
1900Kč

255000km 2.7.2008- rozvody, kladky, vodní pumpa
16400Kč - 4x homokloub
- silenbloky stabilizátorů
- Good Year Excelence pneu 195/65 R15

266000km 18.10.2008- přední tlumiče + uložení
7700Kč - přední kotouče a destičky(zhruba před 10.000km začaly kopat brzdy , kotouče nebylo ještě třeba měnit)
- geometrie

276000km 12.1.2009- olej Shell 5W 40,filtr
6300Kč - pneu Klebr Krislap 195/65 R15

289000km 13.4.2009- olej Shell 5W40,filtr
8300Kč - přední ložiska(Škoda orig díl - pokus eliminovat kopání brzd)
-přední kotouče a desky(orig. díly Škoda)

302000km 10.8.2009- olej Q8 5W40,filtr,vzduch filtr
1.600Kč

310000km 11.9.2009- !AUTO ZUSTALO STÁT! vyměněn alternátor za 90Ah
8900Kč - pneu Michelin ALPIN 195/65 R15

323700km 20.12.2009 -výměna turba za nové KKK
21200Kč (auto při sešlápnutí plného plynu do kopce nebo při předjíždění provedlo přepnutí do nouzového módu a ztratilo výkon. Zapříčiněno zatuhlou regulací lopatek turba)
-olej Q8 5W40,filtry
-páčka tempomatu(ozývalo se cvakání směrovek i bez toho aby je člověk vůbec použil. Původně jsem si myslel že je to relé směrovek, které je skované pod výstražným trojuhelníkem)
-výměna katalyzátoru za použitý(katalyzátor byl OK, ale na přírubě se vlivem koroze objevily drobné díry)

334000km 03.02.2010 -OLEJ Q8 5W 40,filtry
11600Kč -montáž originálních xenonů - splnil jsem si svůj dlouholetý sen, vlastně mi ho splnila manželka, která mi je koupila k narozeninám)

349000km 22.03.2010 -olej Q8 5W 40,filtry
8000kč -4xpneu Michelin ENERGY SAVER 195/65 R15

365000km 07.05.2010 -olej Q8 5W40,filtry
16.800Kč -přední brzdové destičky
-zadní tlumiče
-gumy stabilizatoru
-rozvody+vodní pumpa orig ŠKODA
-napínák mikrořemene+mikrořemen
-čepy předních ramen
-manžeta předního homokloubu
-geometrie

To znamená že do této chvíle mě servis auta stál cca 112900Kč a auto najelo pod mým vedením 170000km a počáteční cifra na tachometru byla 200000km.
Vychází tedy že naklady na servis mam cca 0.65Kč/km

Jezdím do neautorizovaného servisu ale všechny díly jsou vždy originál ŠKODA, nikoli nejlevnější Starline.

Do servisních nákladů jsou zahrnuty 2x rozvody a taktéž 3x sada pneu cca 25000-30000Kč, které bych platil i kdybych byl koupil auto nové.
Dále výměny oleje a destiček 30.000Kč což bych platil i v případě nového vozu.

Zbyde mi tedy asi 50.000Kč a to už přes srdce přenese snad každý.
Navíc se mi toto auto stará z velké části o živobytí, tudíž občasný nárok na servis považuji za oprávněný.
Za celou dobu jsem navíc zůstal stát jen jednou...
Minulý majitel auto pravidelně servisoval u dealera, tudíž mám plnou servisní historii od prvního najetého kilometru.

Co víc dodat, věřím že auto vydrží ještě asi rok cca 100.000km a pak ho prodám, ale ne nikomu kdo bude chtít na tachometru vidět 130000km jako většina populace této země ale tomu kdo si ji opravdu zaslouží a pochopí, že potivě servisované auto může sloužit i když má najeto půl milionu kilometrů. Ve skutečnosti si myslím že většina desetiletých aut má najeto 300000-500000km ať na tachometru maji cokoli.
Holt jsme takový národ. Nedá se nic dělat, snad jen se o ty naše auta starat.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
1

zůstál jsem stát jen jednou když po 300.000km odešel alternátor

praktičnost
1

maximální, oktávkou jsme se stěhovali , jezdíme po dovolených a vše se nám vždy vejde což spolu s příjemně nízkým apetitem z ní dělá praktické auto

prostornost
4

řidič a spolujezdec velmi dobrá vzadu horší kufr vynikající

jízdní vlastnosti
4

odpovídající ceně a zaměření auta

jízdní komfort
4

odpovídající ceně a zaměření auta

provozní náklady
2

nízká spotřeba společně s spolehlivostí

náhradní díly
3

originální jsou docela drahé, zato kvalitní

výkon motoru
2

81kw je dostačující, není to sice raketa na kolech jako 2.0TDI 103kw nebo 1.9TDi 96kw , zase potěší spotřebou.

spotřeba
1

5-7litrů podle zatížení a počasí

hlučnost motoru
3

no , mohl by být tišší, zvlášť na dálnici při vyšších rychlostech

kvalita sedadel
3

mám sportovní sedačky takže dobrá, originály nic moc...

brzdy
7

ach jo, proč se pořád vlní kotouče... jinak dobrý nástup

zavazadlový prostor
1

deviza oktávky






Blesk.cz

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v sebeobraně! tvrdí student. Přiznal se až u soudu

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v…

Netrpí duševní chorobou ani nejednal pod vlivem návykových látek. Tak znalci zhodnotili osobnost Tomáše F. (24),…

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí pokuta. Jak na to, aby váš hlas platil

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí…

K volbám chodíme poslední dobou rok co rok. Ale takové, jaké jsou nyní před námi, ještě nikdo nezažil. Už dnes…

 

iSport.cz

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko! Řekla, co ji (ne)baví

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko!…

Martina Čechová nepatří mezi ženy, které by vydržely sedět se založenýma rukama. Když se před lety s Petrem…

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale... Sestavu to neovlivní

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale...…

Den před klíčovou odvetou na hřišti Midtjyllandu znělo kolem Slavie zase nahlas téma přestupu Vladimíra Coufala.…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…