Recenze

piktor (muž 37 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

BMW řada 3 318i (E30)

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14
BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta BMW E30 318i Rok výroby 1987 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1754 výkon [kW]: 75 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 425 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

V letech 1982 až 1994 se BMW 318i s označením E30 řadilo mezi automobily vyšší střední třídy, kde se ve své době ucházelo o přízeň řidičů společně s Mercedesem 190 (W201) [1] nebo Audi 80 (B3) [2]. Po roce 1984 prošlo faceliftem (plastové nárazníky, prodloužení zadních světel [3]) a s řadovým čtyřválcem (M10) se vstřikováním a katalyzátorem [4] se vyrábělo až do roku 1987 (poté s motorem M40 až do konce produkce).

V interiéru vozu se setkáváme s pověstnou palubní deskou orientovanou na řidiče, výškově nastavitelnými sedadly, elektricky ovládanými zrcátky, střešním oknem nebo táčkoměrem s ukazatelem okamžité spotřeby.

Za dobu své produkce se modelu E30 prodalo celosvětově téměř dva a půl milionu kusů [5] ve všech variantách (sedan, kupé i sportovní verze M3). Stalo se oblíbenou limuzínou střední třídy, účastnilo se mnoha motoristický soutěží a s upraveným motorem M10 v monopostu Brabham Nelsona Piqueta dokonce vyhrálo v roce 1983 šampionát formule 1. [6]

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_80#B3.2FType_89_.281986.E2.80.9391.29
[3] http://magazin.auto.cz/historie/30-let-bmw-3-pet-trojek.html
[4] http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E30#cite_note-E2-1
[5] http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E30#Models
[6] http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M10

Další technické údaje:

Motor: M10-B18 (1984-87)
Typ: 184KA
Vstřikování: L-Jetronic
Katalyzátor: ano, E2
Výkon: 102 PS (@5800)
Hmotnost: 1075 kg

Silné stránky

Motor s objemem 1,8 litrů patří ke slabší motorizaci této řady BMW, ale na poměrně lehké auto bezproblémově dostačuje. Skutečný tah motoru však začíná někde kolem 3500 otáček, kdy ucítíte největší záběr a vydrží až k omezovači v cca 6000 otáčkách. I ve vyšších rychlostech, pomineme-li hluk motoru a pneumatik, se auto také díky kvalitnímu podvozku ovládá velmi příjemně. Vůbec celkový dojem z jízdy je velmi pozitivní, vůz se chová předvidatelně a řidič si na něj brzy zvykne. Na mokru a na sněhu je však třeba být opatrný, protože se zadním náhonem a motorem vpředu dochází k přetáčivnosti, ale s kvalitními pneumatikami lze bez problémů zvládnout i příkrý zasněžeý kopec. Co se týká vnitřního prostoru, tak pro dvě osoby je to ideální auto, jak z hlediska nákladového prostoru, tak místa pro cestující (příjemné nastupování i vystupování dlouhými dveřmi, velkorysé místo pro nohy spolujezdce), ale obsazení čtyřmi osobami doporučuji spíš na kratší vzdálenosti (viz slabé stránky).

Slabé stránky

Jednou z mála nevýhod, na které jsem při provozu auta narazil, je špatný přístup do kufru. Objem kufru je sám o sobě nadstandardní (vlezou se do něj například všechny čtyři kola i s obutím), ale rozměrnější předměty (například krabice) se úzkým otvorem nedají dovnitř protáhnout. Zadní sedadla také nejdou sklopit. Na druhou stranu jde o kupé a je tedy třeba s jistými omezeními počítat. Vzhledem k praktičnosti (pro cestování ve více lidech) bych dnes volil čtyřdveřový sedan.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za dva roky, co auto vlastním, jsem řešil pouze drobnější opravy (těsnění chladicí soustavy, výměna viscospojky), jinak se vždy jednalo jen o standardní údržbu. Vůz i motor jsou při svém věku a najetých kilometrech natolik spolehlivé, že jeho provoz zvládne i člověk bez možnosti a zkušeností na autě sám cokoliv mechanicky opravovat. S trochou snahy lze v komunitě příznivců této značky, ale i díky množství doposud vyráběných náhradních dílů, sehnat za rozumné peníze potřebný materiál.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přiznám se, že bylo poměrě složité nalézt auto, které by nebylo zprzněno tuningem. Od začátku jsem hledal auto, jehož vzhled by nejlépe odpovídal sériové výrobě. Nakonec jsem tedy 27. května 2007 přes inzerát (www.cars.cz) tento vůz koupil v Ostravě. Prodávajícím byl automechanik, majitelem jeho otec (ročník 1933). Soudě dle stavu a vzhledu bylo o auto dobře staráno a jednání s prodejcem vstřícné a bezproblémové.

 

Novinky v recenzi

27.3.2009 19:49

Prodáno.

18.1.2009 14:20

Nová recenze.

14.1.2009 00:00

Výměna čerpadla chladicí kapaliny.

24.7.2008 00:00

Výměna visco spojky.


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
6
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
5
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
9
brzdy
7
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou lesního muže i údolím peřejí Doubravy

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou…

Opět můžeme cestovat volně po republice. Pokud vás doma už svrbí nohy, vyrazte na nějakou pěší túru. Ve…

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta! Dojmy z Bety Resident Evil Re:Verse

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta!…

Legendární videoherní série Resident Evil boduje zejména řadovými díly, které nabízejí důraz na přežití a…

 

iSport.cz

Superliga a peníze: jen účast násobně převýší triumf v Lize mistrů

Superliga a peníze: jen účast násobně převýší triumf…

Proč se největší kluby Anglie, Itálie a Španělska hrnou do projektu Super League? Argument velké sportovní…

Člen výkonného výboru UEFA: Real, City i Chelsea vyloučíme z aktuální LM

Člen výkonného výboru UEFA: Real, City i Chelsea…

Podle člena výkonného výboru UEFA Jespera Möllera budou Real Madrid, Manchester City a Chelsea za založení…

 

Reflex.cz

V minulém díle jste viděli: Rusko útočí na ČR, Praha 7 chystá odvetu, Zeman s Kúdelou to sledují z úkrytu

V minulém díle jste viděli: Rusko útočí na ČR, Praha…

V minulém díle jsme trochu změnili žánr. Ze sitcomu tu máme špionážní drama s komickými prvky. Agenti, výbuchy,…

Něžnější pohlaví? Tyto snímky vás přesvědčí, že plést se mezi naštvané dívky je opravdu nebezpečné

Něžnější pohlaví? Tyto snímky vás přesvědčí, že…

Když se chlapi v hospodě poperou... Stává se to a ne zřídka, vesnické tancovačky jsou rvaček opilých mužů všech…