Recenze

phimor (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Mondeo Ford Mondeo

8.70 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta mondy Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:10 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Mondeo, 2.0 TDCi, 103 kW, 5 dv. sedan, Business X, Panther black.

Pri kupe som sa rozhodoval medzi Hondou Accord, Mazdou 6, Audi A4, BMW 318d a Mondeom. Accord a 6-ka rychlo odpadli, nezdali sa mi dotiahnute (cisto subjektivny pocit). Audi A4 je skvele auto, no nemal som z neho taky "premiovy" pocit ako z noveho BMW 318d. Nakoniec ale vyhralo Mondeo kvoli praktickosti a celkovemu vyvazenemu dojmu (pri BMW som sa bal zadneho nahonu a nechcel som xDrive...a nevedel som vnutorne odovodnit cenovy rozdiel, plus je to novy model, takze moze mat detske muchy).

Co sa motora tyka, velmi som na vyber nemal. S manualom bola v tom case v akcii prave 140k verzia, takze volba bola rychla. Auto je velke a na rychle rozbiehanie na svetlach a mysicky v meste som sa nechystal. Tento turbo diesel hodnotim ako idealnu motorizaciu. Motor presiel, rovnako ako karoseria, malym faceliftom a taha vynikajuco od spodu. Max. krutiaci moment je od 1 750 - 2 750 otacok. Auto je zive (v ramci moznosti velkej karoserie) a na dialnici je to rychlik. Pri 130 km/hod. toci cca 2 300 ot./min, takze akceleracia zo 130 na 170 km/h na 6-ke je okamzita. Aj pri rychlosti 170 km/h je auto tiche a prijemne. Motor ako taky by som celkovo oznacil za stred triedy, avsak jeho kombinacia s presnou prevodoukou, spojkou, riadenim a podvozkom je spicka v triede.

Pri kupe som zamerne volil vyssiu vybabavu. Niektore prvky vybavy su velmi dobre, niektore az tak nevyuzivam.

Bi-xenony - maximalna spokojnost, osvetlenie je silne, auto prisvecuje do zakrut, cez den svietia len LED. Automatika zapinania svetiel funguje na 100%. Urcite odporucam.

Bezklucove otvaranie a startovanie - velmi prakticke, tiez odporucam. System je natolko prepracovany, ze ak nechate kluc v aute, tak ho nezamknete tlacidlom na dverach. Aj ked je kluc v kufri a omylom ho zabuchnete, tak kufor sa nezamkne. Neviem si predstavit v akej situacii by som ten kluc zabuchol vo vnutri.

Rozjazd dokopca - vynikajuca vec, po aktivacii v menu auta funguje velmi intuitivne - system pribrzdi vsetky 4 kolesa a brzdy potom pusta spolu so spojkou. Velmi uzitocne a rucnu brzdu pouzivam uz len pri parkovani.

Meranie tlaku v pneu - velmi prakticke, funguje spolahlivo.

Automaticke stierace - nevyhovuje mi, stierace su velmi rychle aj ked nastavim najnizsiu citlivost...ak by sa dalo, tak by som to vymenil za manualny cyklovac. Zbytocnost.

Ford Convers+ je pre mna dost velke sklamanie. System je sice intuitivny a do manualu sa vobec netreba pozerat, no velky displey vobec nie je vyuzity a zobrazuje len malo udajov naraz. Kludne by sa tam zmestila priemerna aj aktualna spotreba naraz, aj teplota motora a este neviem co. Namiesto toho je tam obrovska ikona radia...no sklamanie.

Elektricke sedacky s vykurovanim, vetranim a pamatou - dobra ergonomia, porovnatelne s audi A6. Vsetko funguje tak ako ma. Pamat na 4 predvolby je velmi prakticka. Auto si pamata nielen polohu vodica ale aj spatne zrkadla. Odporucam.

Autoradio SONY - Vizualne nekoresponduje s interietom vozidla. Tlacidla na radiu maju maly zdvih a zle sa ovladaju. Celkovo radio posobi izolovane od zvysku auta. Vo vseobecnosti nemam rad SONY a myslim, ze sa oplati kupit si original radio Ford s navigaciou. Aby som ale nebol az prilis kriticky, funkcne je na tom radio dobre. Prijem signalu je dobry, zvuk kvalitny, prehravanie mp3 spolahlive a funkcie ako telefonovanie cez bluetooth a hlasove ovladanie funguju na 100%.

Rozmrazovanie predneho okna - este som nevyskusal

Parkovacie senzory vpredu a vzadu - funguju dobre a spolahlivo, ale maju len zvukovu signalizaciu, co sa mi v uvode zdalo malo. Po case som si zvykol. Trochu nedotiahnute vzhladom na velku obrazovku Convers+, ktora sa pri parkovani flaka.

Tmave bocne skla a zadne sklo - vyzera to velmi efektne a nie je vidno na zadne sedacky. K ciernemu laku auta a chromovemu oramovaniu okien to velmi pasuje.

Na internete sa ludia stazovali na to, ze pri otvoreni mokrych 5-tych dveri tecie voda do kufra. Vobec som to nepostrehol, mozno doladene faceliftom. Ludia sa stazovali aj na chybajuce plynove podpery kapoty - vobec mi to nevadi. Ked to nema Nissan GTR, tak to nemusi mat ani moje Mondeo:)

Auto je velmi rozmerne, pri parkovani a manevroch v podzemnych garazach vyzaduje skusenosti...co mi az tak nevadi, skor mi vadi, ze sa tazsie hlada dostatocne siroke miesto. Auto je totiz o 10 cm sirsie ako vacsina strednej triedy a je to citit. Celkovo autu nesedi mesto, parkovanie a pomaly posun v zapchach. Mimo mesta je vsak ako doma - tichy pozierac rychlych kilometrov...maximalna spokojnost.

Auto si ma velmi ziskalo a som s nim coraz viac spokojny. Keby som toto pisal prvy tyzden, asi by som dal 7 alebo 8 bodov. Po 10 000 km davam s kludnym svedomim 10. Prestali mi aj vadit drobnosti ako chybajuca vyzualizacia parkovania a tie necitlive tlacidla na radiu od SONY.

Silné stránky

silny a pruzny motor
presna prevodovka a spojka
perfektny podvodzok
silne brzdy
jazdny komfort a pohodlie
skvely vzhlad
vkusny interier a kvalitne materialy
vynikajuce bi-xenonove svetla
velky kufor a vnutorny priestor
vyssia poloha vodica

Slabé stránky

kultura behu motora za studena
velke rozmery karoserie
automaticky cyklovac stieracov je prilis citlivy
autoradio SONY vzhladovo nesedi do interieru
parkovacie senzory nie su vyzualizovane

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

ziadne

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

ziadna porucha

praktičnost
7

velke auto, nie velmi prakticke do mesta, neznasa pomalu a nervoznu jazdu v zapche, vynikajuce na dlhe trasy mimo mensta

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
výkon motoru
9

motor je vynikajuci, max. krutiaci momento od 1750 do 2750 ot/min.

spotřeba
8

6,2

hlučnost motoru
7

za studena dava o sebe dost vediet

kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Gábina Partyšová po odtajnění milence přiznala: Už se stihli rozejít!

Gábina Partyšová po odtajnění milence přiznala: Už…

Sotva vyšlo díky Blesku najevo, že randí s movitým podnikatelem, rozhodla se Gábina Partyšová (42) prolomit…

Jaká je ve skutečnosti chladná Natálka ze „Svatby“? Kromě meditace se věnuje modelingu!

Jaká je ve skutečnosti chladná Natálka ze „Svatby“?…

Nová reality show Svatba na první pohled výrazně zaujala diváky televize Nova. A není divu! Hned v prvním díle…

 

iSport.cz

Jemelka: Z výhry nad Bruggami jsem byl paf. Jak se v Belgii zabydluje?

Jemelka: Z výhry nad Bruggami jsem byl paf. Jak se v…

Kolem osmé ranní na stadion a až v pět odpoledne hurá za snoubenkou a tříměsíční dcerkou. Tak vypadá program…

Rada žádá restart ligy: Budu podávat balony! Řekl, o kolik má nižší plat

Rada žádá restart ligy: Budu podávat balony! Řekl, o…

Už je toho fakt plný, přesycený. Život bez fotbalu se Petru Radovi (62) zajídá. Jablonecký trenér nechápe, proč…

 

Reflex.cz

Petr Mach: Babišova éra končí. Co bude za rok? Česká politická scéna je zcela ideově vyprázdněná

Petr Mach: Babišova éra končí. Co bude za rok? Česká…

Babišova pozice na české politické scéně se zdála neotřesitelná. Jak už to ale na tomto světě bývá, přišla…

Život v covidu: Nový volný seriál Reflexu mapující život v Česku běhěm epidemie

Život v covidu: Nový volný seriál Reflexu mapující…

Život v covidu, tak se jmenuje volný seriál Reflexu, který chce mapovat situaci v různých oblastech života…