Recenze

10 Majitel

Seat Leon

9.36 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 6 Seat Leon, foto 7 Seat Leon, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Leon Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1190 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Rozhodl jsem se napsat tuto recenzi proto, aby jsem pomohl ostatním s výběrem podobného auta.Když vybíráte auto z nižší střední třídy a nechcete velký kufr a mít předražené auto, máte hodně možností co si vybrat. Když však začnete obcházet autosalony tak zjistíte, že u každého auta Vám něco nesedí. Moje volba byla jasná. Chci auto na ježdění hlavně po městě, ale uvnitř musí být dostatečně velké, aby si za mě sedlo i dítě. Vždy vybírám auto podle toho na co je potřebuji, jen tak plní svoji funkci dobře.
Ve většině recenzí se uživatelé zabývají volbou auta s cenou mezi 450.000 až 500.000 Kč. To však není můj případ, protože Leon je až druhé auto v rodině a úkol zněl jasně: auto nižší střední třídy, s malým motorem, přesně specifikovanou výbavou a stlačit co nejníže cenu.

Co zvolit?Hyundai a Kia vypadli proto, že cenově až zase tak dobří nebyly, protože jsem chtěl některé prvky výbavy, které měly až ve vyšších verzích. Některé prvky výbavy pro mne tím byly zbytečné a tak jsem za ně nechtěl zbytečně platit.
Renault Megané jsem vyřadil pro špatnou převodovku s pěti stupni. C4 a 308 neměla žádný prostor na zadních sedadlech.Golf byl dobře vybavený, ale takovou výbavou kterou jsme nechtěl a tak se stal zbytečně drahým. Škoda Rapid se mi jevila jako dobrá volba, ale v porovnání s Leonem je " o třídu níže". Jezdí pěkně, ale je na něm lacinost vidět v každém detailu.

Tak proč zrovna Leon? Leon si musíte vyzkoušet aby jste to pochopili. Odhoďte předsudky o španělském autě a zkuste jej. Když v něm jedete máte pocit, že tak nějak se má auto chovat a a tak to má být. To auto není malé, ani nemá obrovský kufr, ale je dobře udělané a hlavně se s ním příjemně jezdí.A to platí pro všechny členy posádky.

Co jsem si to vlastně pořídil? Vzdal jsem si základní výbavu Reference a začal vybavovat.

Moje výbava nad Reference:
- automatická klimatizace
- zadní boční airbagy
- tempomat a parkovací senzory vzadu
- senzor únavy řidiče a a zapnutí pásů vzadu
- loketní opěrku s výdechy vzadu
- mlhovky
- lepší rádio s bluetooth
- XDS a asistent rozjezdu do kopce
- ovládání zadních oken
- 4 letou záruku

Motor jsme si vzal 1,2 TSI 86 koní. Proč? Protože jako druhé auto do rodiny stačí a pokud se to ukáže jako málo nechám si jej upravit na vyšší výkon za pár tisícovek. Hodně se vás určitě bude ptát proč jsem volil 5 stupňovou převodovku. Důvod je jasný. Pátý stupeň má velice podobné zpřevodování jako šestý stupeň a pokud budete jezdit po městě, tak čím méně stupňů tím lépe.

No a cena?Cenu mám 320 tis Kč což mi přijde jako slušné a mám přesně co jsem chtěl.

Na auto jsem čekal přesně 2 měsíce. Pak čekalo auto 3 týdny na mě.Teď mě čeká výměna na zimní gumy protože je před koncem roku, tak nemám moc na výběr. Zvolil jsme Michelin Alpin 5. Snad budou dobré.

Foto dodám později.

Doplnění 6.1.2015
Tak mám za sebou prvních 700 km. Udělal jsem pár měření spotřeby.
První měření: Jel jsem z Prahy do Brna po D1 (4 osoby a plný kufr) a mám spotřebu 6,3l/100 km. Velice milé překvapení. Pokud si představím, že po zajetí motoru a přezutí na letní pneu bude mít auto o litr menší spotřebu, tak to bude paráda. Při 130 km/h točí motor na 5 stupeň 2850 otáček.
Druhé měření: Na okreskách do centra Brna, cesta dlouhá 50km, spotřeba 5,3l/100 km.
Třetí měření: Celkově moje první nádrž kterou jsem vyjel byla v průměru 6,6l/100 km. Porovnal jsem průměr palubního počítače a dle dotankování a měří úplně přesně.

Silné stránky

Jízda
cena

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nemám

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

ochotný a příjemný Seat Průhonice

Navigace

Potřeboval jsem do auta vestavěnou navigaci . Protože můj Leon je v nejnižší specifikaci Regerence, tak mi originál namontovat nemohli. Volil jsem proto OEM navigaci aby zástavba byla jednak jednoduchá, ale aby to dobře i vypadalo. Na Seat Leon se dělá typ M308 a má 7 palců. Je to navigace na bázi Androidu, což je super. Má to však i mouchy. Protože je to navigace, která se dělá přímo na tento typ auta, tak zobrazuje všechna nastavení vozu která byla na původním infotainmentu. Např. tlak pneu, nastavení oken, spotřebu atd. Volil jsem verzi s parkovací kamerou a i s montáží stála cca 15 tis. Kč.

Výhody

- jako na každý Android telefon můžete nahrát jakoukoliv aplikaci.
- můžete používat Google navigaci i online (je fakt super)
- krásný obraz

Nevýhody
- Při každém startu auta se startuje i navigace. Představte si to tak, že restartujete Váš telefon. Po startu auta za 10 sekund naběhne parkovací kamera, za 35 sekund rádio a za 45 sekund navigace.
- Je to model s pomalým procesorem a malou pamětí reaguje pomalu. Dělají se však už i rychlejší.
- Po montáži nefungují tlačítka na volantu která ovládají rádio ( hlasitost a stanice). Kupodivu toto ani tak nevadí, navigace je jen kousek od volantu a otáčí se kolečkem což je praktické.

 


Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Ombudsman Blesku pomohl: Padla tučná pokuta za nelegální skládku!

Ombudsman Blesku pomohl: Padla tučná pokuta za…

Pravda vyšla najevo. Díky pomoci Ombudsmana Blesku se spolek, který ve Vedrovicích bojuje proti nelegální…

Přejeďte konkurenci károu a pak s ní najeďte do tornáda. Recenze Destruction AllStars

Přejeďte konkurenci károu a pak s ní najeďte do…

Další z řady multiplayerových online akcí je tu. Tentokrát jde o mix bouraček s vozy a zběsilé hopsačky…

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Zářný i odstrašující VAR v Ostravě a střet Lingra před gólem

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Zářný i odstrašující VAR v Ostravě a…

Ani celkem klidné 21. kolo FORTUNA:LIGY se neobešlo bez několika sporných momentů. V nejpamátnějším zápase…

Hokejový Zlín na lovu! Za velké peníze lákal esa Komety. A bere mistra světa

Hokejový Zlín na lovu! Za velké peníze lákal esa…

V hokejovém Zlíně hledají způsob, jak v příští sezoně zabránit sestupu. Vize? Přilákat zpět za velké peníze…

 

Reflex.cz

Deník nakaženého: 150 dní bez čichu. Co můžete čekat při ztrátě čichu během covidu a co když se nevrátí?

Deník nakaženého: 150 dní bez čichu. Co můžete čekat…

Dnes je tomu pět měsíců od chvíle, kdy jsem si uvědomil, že jsem ztratil čich a chuť. Onen moment jsem tenkrát…

Vlastimil Válek: Konec švejkování, pravidla se musí dodržovat. I když je vydává neschopná vláda

Vlastimil Válek: Konec švejkování, pravidla se musí…

Debatoval jsem se ženou a synem, proč je situace tak špatná. Já tvrdil, že zato může vláda a oni namítali, že…