Recenze

miroussm (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Nissan Sunny 16V GTI B12

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Sunny, foto 1 Nissan Sunny, foto 2 Nissan Sunny, foto 3 Nissan Sunny, foto 4 Nissan Sunny, foto 5 Nissan Sunny, foto 6 Nissan Sunny, foto 7 Nissan Sunny, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Japončík Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:85000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Že jste toto auto ještě neviděli? Možná viděli ale nevšímali jste si ho. Je to docela nenápadné auto a málokdo ho zná. Navíc v ČR jich moc nejezdí. Většina těchto modelů k nám byla dovážena ze sousedního Německa.
Vůz sem dávám přesto, že není můj. Ještě tady ale není, tak proč to nenapravit. Vlastnil ho několik let můj děda a nebýt jednoho pána který si nevšim že svítí červená by s ním ješte pár let jezdil (děda přežil ale auto skončilo). Velkou zásluhu na jeho odstranění z rodinného vozového parku měl i jeden ,,šikovnej" mechanik, o tom ale později.

Nissan Sunny coupé, označovaný jako model B12 se vyráběl v Japonsku od roku 1985 do roku 1988. Jeho export nebyl nijak rozšířen, dovážel se zejména do západní evropy a do USA. Jeho charakteristickým rysem byla hranatost. Možná přes svojí originalitu mě tento vůz učaroval. Nejvíce jsou k dostání modely s motorem o objemu 1598 cm³ o výkonu 81 kW (110 koní) při 6400 ot/min. Takový vůz pak dosahoval rychlosti 190 km/h. Můžeme se ale setkat i se silnějším motorem 1,8 o výkonu 92 kw. S tímto motorem si vůz poradil s dvoustovkou a se zrychlením na stovku pod deset sekund. Vyráběla se také verze 4x4.

Dědův vůz byl dovežen z Německa, byl neobvykle zachovalý a najeto měl pouze 70 000 km. Přesedlal na něj z velice poruchového Renaultu 18, což byla prostorově oproti Sunnymu limuzína, takže se k nám dostal úplně jiný vůz, navíc první v rodině se sportovním nádechem. Zamiloval jsem si ho na první pohled.
Děda měl sportovní verzi označovanou jako Sunny 16V GTI z roku 1988. Tato verze se lišila nejvíce oplastováním, spojlery a křídlem. Novější modely měly také trošku jiné zadní světla a přední masku. Děda se o vůz staral jako o dítě takže nějaká koroze? To ,,japončík" neznal. Nikde jsem nevypátral zda-li měl vůz pozink ale dle několika mechaniků ano. V zimě byl vůz nejetý a garážovaný. Když už s nim někdo v zimě jel tak většinou já. Několik let jeho používání stačilo dolévat benzín, olej a umývat ho. Několik stovek kilometrů sem s ním najezdil, takže mohu posoudit jeho jízdní vlastnosti. Srovnávat je například s Favoritem, se kterým jezdím je naprosto nemožné. Vůz seděl jak přilepený v jakékoliv situaci. Posilovač řízení nebyl oproti jiným nissanům které jsem řídil tak citlivý, což mě naprosto vyhovovalo, při parkování byl ale nedocenitelný. V zimě jsem s nim zažil největší kalamity a náledí ale nějakej smyk to auto neznalo. Řazení šlo krásně lehce a přesně. Bez nadsázky patří co se týče ovládání a jízdních vlastností k elitě vozů které jsem zatim poznal, a bylo jich celkem dost. Optimální rychlost byla někde mezi 120 - 140 km/h. Při vyšších rychlostech byl motor poměrně hlučný a docela rozežraný. Průměrně se s vozem jezdilo tak za 6-7 litrů.
Jediné co vozu chybělo byl komfort. Vůz nebyl stavěn na delší trasy což bylo znát, a já je s nim většinou jel. Sportovní sedačky s bočním vedením sice byly pohodlné, na nohy bylo místa také dost ale na výšku byl vůz pro menší lidi. Já se svými 190 cm bych skoro býval potřeboval díru ve střeše. Mám raději vyšší vozidla takže nízký posaz nad silnicí nebyl také to pravé ořechové ale jinak by to asi nebyl sporťák. O sezení vzadu raději ani moc nemluvim. Vešli se tam sotva dva lidi, vysoký človek byl bez šance. Největší nevýhoda vzadu byly na každé straně dva kastlíky, které by sice mohly dobře sloužit jako loketní opěrka, ale byly zkosené a proto sedět vzadu bylo pro dva lidi za trest. To je ale nejspíš daň každého sportovnějšího auta. Kufr byl mělký, ale na naší dovolenou ve třech se stanem kupodivu stačil.
Výbava vozu byla prakticky žádná, žádné elektrické stahování okýnek, klima či ABS. Přesto jsem se ale naprosto spokojil jen se servo řízením.
Od začátku našeho používání v motoru něco jemně klapalo co klapat nemělo, nikdo si s tim ale nevědel rady, ničemu to ale patrně nevadilo.
Ke konci jeho krásného života se ale začínaly objevovat problémy. Zejména docela výrazné škubání při nižších rychlostech. Bohužel ale dědův známý mechanik nebyl asi zrovna dvakrát šikovný, a motor spíše daleko víc roklepal a zničil. Nakonec to vyřešil výměnou motoru, ovšem patrně bez toho aniž by to vědel tak za silnější 1,8 což nedělalo už vůbec dobrotu. Nacpalo se do toho nehorázně peněz ale vzdát se ho byla poslední možnost. Když se změnil mechanik a všechno se zdálo opraveno naboural dědu řidič dodávky na semaforu. Poničení nebylo nijak velké, navíc pojištovák sám řekl že tohle auto je velmi bytelné a bezpečné tak se ješte rozhodlo ho opravit. Když jel děda pro náhradní díly, vůz se asi rozhodl že toho má už dost a nehodlal pokračovat v jízdě. To už bylo dost i na zastánce svého pokladu - dědu a rozhod se ho zbavit. Vyměnil ho za Nissana Almeru. Pro mě tak skončily chvilky trávené s tímto milovaným vozem ve kterém byla jízda docela něco jiného než ve Favoritu..jediné co mě teda zbylo je pár fotek, vzpomínky a žluté mlhovky které jsem před prodejem sundal a možná budou sloužit na fáčku...
Přes jeho smutný konec to byl ale dobrý vůz, pro dva nenáročné lidi požadující hlavně spolehlivost jako stvořený...vždyt do lonského roku jezdil bez jediné poruchy...

Silné stránky

Originalita - přeci jen ho nemá každej jako třeba Golfa
Design - já sem holt na hranatý tvary ( co se aut týče :-) )
Spolehlivost - do minulého roku nějakých deset let jezdil bez poruchy
Jízdní vlastnosti - seděl jak přilepenej
Výbava - co to nemá, to se nerozbije..na co klima když me z ní bolí v krku..
Motor - rozhodně patřil k lepším ,,jedna šestkám"
Karoserie - absolutně bez koroze, navíc docela bezpečná

Slabé stránky

Komfort - ideální vůz pro dva mladý lidi nikoliv však pro rodinu..a ne pro někoho kdo měří 190 cm..
Náhradní díly - docela špatně se shání, většinou jsou k dispozici na starší modely a ne zrovna zadarmo...
Barva - bílá je krásná ale srašne nepraktická...nikdy víc bílý auto...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poslední rok cukal, nestartoval a chcípal, do té doby bez problému..
Nejmenovaný servisman by měl znova projít školou nebo opravovat travní sekačky..co pokaženo nebylo on pokazil

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej bez problému, doveženo z deutschlandu..

 

Novinky v recenzi

4.8.2008 00:00

Víc fotek bohužel nemám..ješte časem najdu pohled zezadu...


Další vozy značky Nissan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Velice spolehlivý vůz, až před rokem začal zlobit. Nepočítaje tedy poslední chvíle jeho života dávám 10

praktičnost
3

U takového vozu se praktičnost snad ani vyžadovat nedá...

prostornost
4

Vepředu je místa dost, vzadu skoro vůbec a na výšku optimální pro člověka do 185 cm

jízdní vlastnosti
10

Naprosto vynikající...

jízdní komfort
5

Až na to místo dobrý...ale opět..berme v úvahu na co to auto bylo určený..

provozní náklady
8

Kdyby mě tekl benzín z kohoutku a olej pršel tak prakticky zadarmo...

náhradní díly
4

Docela těžko dostupné, občas na inzerát nebo vrakoviště a poměrně drahé...

výkon motoru
10

Naprosto dostačující..

spotřeba
8

Pokud se jelo slušně tak i spotřeba byla slušná, při rychlé jízde docela papal..

hlučnost motoru
9

Nad 150 km/h docela zpíval ale to mě zas tak netrápí...

kvalita sedadel
10

Sedačky sportovní s vedením, pohodlné...

brzdy
10

Měl jsem jednou na mále ale neselhaly a zabrdily..co víc si přát?

zavazadlový prostor
9

Na převážení nábytku to neni,pro rodinu také ne, na dovolenou ve dvou to stačí..






Blesk.cz

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit můžete i za madonou nebo na Špičák

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit…

Konečně! Po měsících tvrdých opatření se začínají pomalu otevírat nejrůznější aktivity. To, co jsme dříve…

Přes aplikaci Můj vlak od ČD můžete koupit SMS jízdenky na MHD v 16 městech

Přes aplikaci Můj vlak od ČD můžete koupit SMS…

Mobilní aplikace Můj Vlak dostala novou funkci, která má ještě více usnadnit zákazníkům Českých drah cestování…

 

iSport.cz

Strach o Provoda! Snad to bude lepší, než se zdálo, doufá Trpišovský

Strach o Provoda! Snad to bude lepší, než se zdálo,…

Čert vem, že Slavia dál šponuje ligovou šňůru neporazitelnosti, po výhře 1:0 v Olomouci je už na třiačtyřiceti…

SESTŘIHY: Příbram obrala Plzeň, Slavia i Sparta slaví výhry

SESTŘIHY: Příbram obrala Plzeň, Slavia i Sparta slaví výhry

Ve 31. kole fotbalové FORTUNA:LIGY Plzeň remizovala doma s Příbramí 3:3, trenér Adrian Guľa byl odvolán. Jízda…

 

Reflex.cz

Sněhurka: Me too! Aktivisté napadají polibek prince ve slavné Disneyovce. Dotyčná k němu totiž nedala svolení

Sněhurka: Me too! Aktivisté napadají polibek prince…

Zábavní park Disneyland, který se momentálně vzpamatovává z ekonomické rány, kterou mu zasadila pandemie…

Stalinovi kati zblízka: Vzpomínky Čekistovy manželky ukazují život sovětské smetánky v době hladomoru

Stalinovi kati zblízka: Vzpomínky Čekistovy manželky…

Dosud neznámé pražské nakladatelství Maraton právě vydalo jako svou první publikaci pozoruhodnou, téměř…