Recenze

martin9101 (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda MX-5

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda MX-5, foto 1 Mazda MX-5, foto 2 Mazda MX-5, foto 3 Mazda MX-5, foto 4 Mazda MX-5, foto 5 Mazda MX-5, foto 6 Mazda MX-5, foto 7 Mazda MX-5, foto 8
Mazda MX-5, foto 9 Mazda MX-5, foto 10 Mazda MX-5, foto 11 Mazda MX-5, foto 12 Mazda MX-5, foto 13 Mazda MX-5, foto 14 Mazda MX-5, foto 15 Mazda MX-5, foto 16 Mazda MX-5, foto 17 Mazda MX-5, foto 18 Mazda MX-5, foto 19 Mazda MX-5, foto 20 Mazda MX-5, foto 21 Mazda MX-5, foto 22 Mazda MX-5, foto 23 Mazda MX-5, foto 24 Mazda MX-5, foto 25 Mazda MX-5, foto 26 Mazda MX-5, foto 27 Mazda MX-5, foto 28 Mazda MX-5, foto 29 Mazda MX-5, foto 30 Mazda MX-5, foto 31 Mazda MX-5, foto 32 Mazda MX-5, foto 33 Mazda MX-5, foto 34 Mazda MX-5, foto 35 Mazda MX-5, foto 36 Mazda MX-5, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta MX5 Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:241000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 129 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Mazdu MX-5 jsem si pořídil v roce 2015 jako svoje první normální auto.
Stála mě cca 35.000,- byla omlácená ze všech stran a měla najeto 187.000 km.

Po nákupu jsem ihned nainstaloval sedačku sparco sprint, udělal kompletně brzdy, oleje a začal s Mazdou řádit. Postupně jsem během léta shromažďoval díly aby během zimy mohla začít renovace.
Mazda se kompletně vyvařila (měnily se nosník pod kabinou, dělaly lemy a různé díry v podlaze. Potom následovala kompletní generálka podvozku - vše se preventivně vyměnilo, ramena a nápravnice se opískovaly a nalakovaly. Tlumiče se daly náhady originálu od KYB a seriové pružiny.
Při této opravě jsem zvolil nejtvrdší sadu polyurethanových silentbloků, což se ukázalo jako chyba - na kvalitní silnici super, auto se nenaklánělo a fungovalo dobře, ale na normální silnici to bylo peklo, vůbec to nežehlilo díry.
Udělal se celolak, rozvody sehnal jsem střechu ve slušném stavu, nainstaloval jsem výztuhy nosníků, rozpěru za sedačky a užil si následující léto. S Mazdou jsme se k jejím 20. narozeninám vydali do země, ve které byla jako nová prodána - do Itálie, pak následovalo pár dalších výletů, např. do Maďarska atd. Sice jsem si říkal, že v zimě s ní jezdit nebudu, ale doma se mi válely autokrosové pneumatiky na diskách se stejnou roztečí jako na mx5, takže jsem neodolal a pár výletů za sněhem proběhlo. Během zimy jsem také řešil ne uplně idealní funkčnost podvozku, koupil jsem tedy měkčí sadu silentbloků a rovnou i tlumiče bilstein a k tomu pružiny eibach, po onstalaci a pár kilometrech letely pružiny pryč, protože to bylo ještě horší, skákat na dorazech mi nepřijde jako dobře fungující podvozek, i když dost lidem asi ano.... Nasadil jsem tedy origo pružiny a dorazy navíc vymenil za pěnové z myslím audi A3, jen jsem postupně zkracoval a pak zase prodlužoval jejich délku. Vysledkem je velmi dobře fungujíí podvozek na bězných - nekvalitních silnicích, který se ale dost naklání - to se bude teď řešit instalací silnějších stabilizátoru.

V říjnu 2018 jsem se jel projet a najednou se předemnou na plné čáře začala otáčet Laguna, bohužel nebylo kam se jí vyhnout, takže jsem to pustil přímo do ní.
Mazda to odnesla rozbitým předkem - blatníky, světla kapota, ohlé nosníky, chladič a dokonce i prasklá přístrojová deska a ohlý volant jak jsem se o ně roz..... Pojiťovna řekla, že je to totálka a poslali mi cca 30.000,- Za to jsem si mohl koupil opěl leda tak vrak, následovalo dlouhé vyjednávání a nakonec poslali jeste cca 35.000,- Vyndal se motor, vyměnily nosníky s celým předkem, opět se daly nové blatníky, kapota, nárazník, světla, přístrojovka, chladič atd... Mazda se nechala srovnat, rovnou jsem nainstaloval i samosvor, novou spojku a přetěsnil se motor všude kde to šlo.
Také jsem natáhl novou střechu a nainstaloval rám za sedačky, který vede až dopředu k nohám - zase se nastupuju a vystupuje o něco hůř, ale tuhosti karoserie to dost prospělo. Také jsem tam rovnou dal pořásnou rozpěru mezi tlumiče z MX5 NB verze sportive.

Tento rok jsme najeli tedy jen cca 6000km protože se doskládala až koncem srpna.

Na zimu se prventivně udělá těsnění pod hlavou - v jednom z rohů lehce prosakuje olej. A pak se bude řešit co dál. Bylo v plánu přeplňování, ale z toho sešlo - koupil jsem si ještě Hondu CR-Z a ted taky na zimu Subaru Legacy... takže budu zase muset nějakou dobu šetřit.
Navíc bývalý majitel MX-5 přišel s návrhem nacpat mi Mazdy motor 1.8 VVT z MX-5 NB a rvnou ho i upravit tak, že bude mít cca 180koní, což by bylo k váze asi 940 kg docela v pořádku. Navíc cena nebude tak hrozná jako v případě přeplňování a spolehlivost bude také lepší.
Takže snad během příštího roku...

Silné stránky

Zábavnost, spolehlivost, nízké provozní náklady, dostupné a poměrně levní díly.

Slabé stránky

Nedostatek výkonu, koroze.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Většinu věcí si dělám sám.
Olej měním max. po 5.000km při delších cestách a kolem 3.000 když jezdím kratší vzdálenosti a výkon využívám na 100%.
Tankuji pouze vervu 100

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od člověka, se kterým jsem doteď v kontaktu a kupuji od něj díly ( www.jedetoshop.cz )

 


Přidat názorDiskuse: Mazda MX-5

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Mazda MX-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Za celou dobu se mi stalo jen jednou, že jsem nedojel. Časem zkorodovala trubička od termostatu a začala unikat chladící kapalina. Jinak byly veškeré výměny dílu preventivní.

praktičnost
6

Vetšinu věcí, které jsem chtěl odvéz jsem odvezl. Jízdní kolo, nebo lyže nejsou problém.

prostornost
6
jízdní vlastnosti
9

Díky nízké hmotnosti jsou jízdní vlastnosti výborné, záleží ale na volbě podvozku, případně jeho nastavení.

jízdní komfort
9

V aktualním setupu je komfort více než dobrý.

provozní náklady
9

Velmi nízké náklady jsou dány nízkou hmotností - díly na autě tolik netrpí a když už se něco mění, tak to nestojí moc.

náhradní díly
8

Spotřební díly jsou poměrně levné a dají se bez problému sehnat.

výkon motoru
6

Výkonu je málo a o to víc se člověk musí snažit aby rychlost udržel.

spotřeba
8

Při běžné jízdě (maximální využití výkonu a točení k omezovači) cca 10l/100km Když jedeme někam dále jako např. do Itálie a jede se cca 130kmh tak 6,3.

hlučnost motoru
6

Nyní bez katalyzátoru, s nerez. svody a výfukem je Mazda docela hlučná. Na projíždky super, ale na delší jízdy už nic moc.

kvalita sedadel
8

Standartní sedadla šla hned pryč. Nemají skoro žádné boční vedení.

brzdy
8

Před nákupem pořádných destiček katastrofa, nyní s Hawk HP performance už je to o hodně lepší.

zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Demi Moore šokovala svou koupelnou: Vedle záchodu má gauč, koberec, dvě vany, sochy

Demi Moore šokovala svou koupelnou: Vedle záchodu má…

Bydlí herečka Demi Moore (57) ve své koupelně? Pokud ne, proč má vedle záchodu gauč, na zemi koberec a kolem…

Jeseníky zasáhl vydatný liják. Kde všude hrozí povodně? Sledujte radar Blesku

Jeseníky zasáhl vydatný liják. Kde všude hrozí…

Zatímco v pátek Česko spalovaly tropy, které místy vystřídaly bouřky, sobota je ve znamení vytrvalého deště. V…

 

iSport.cz

Chtějí být jako Jordan či Sato. A proto: hopsa hejsa do Brandejsa

Chtějí být jako Jordan či Sato. A proto: hopsa hejsa…

Hopsa hejsa do Brandejsa! Tato slavná hláška nepatří jen do filmu Císařův pekař, kde ji zvěčnil legendární Jan…

Pardubice – Vyšehrad 4:1. Dvě penalty a postup, Východočeši jsou v lize

Pardubice – Vyšehrad 4:1. Dvě penalty a postup,…

Fotbalové Pardubice slaví. Druholigovou jízdu ve 29. kole doma proti Vyšehradu přetavili v postup, když porazili…

 

Reflex.cz

Plánované rodičovství je dílo ďábla, slogan bude „narozeninová oslava“. Kanye West rozjíždí prezidentskou kampaň.

Plánované rodičovství je dílo ďábla, slogan bude…

Kanye West, skromný americký rapper, který uvažuje o tom, že se nechá přejmenovat „Křesťan Génius Miliardář…

Letním hitem jsou ve Špindlerově Mlýně lanovky zdarma a elektrokola

Letním hitem jsou ve Špindlerově Mlýně lanovky…

Špindlerův Mlýn, nejznámější české horské středisko, se probralo z koronavirové krize a většina zařízení pro…