Diskuse

Wartburg 353 (1978)

27.1.2010

Na začiatok uvediem že majiteľom auta niesom ja ale môj otec avšak dané auto poznám a mám s ním odjazdené neaké tie kilometre no a hlavne sa podieľam…

 

Wartburg 353W (luco206)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 10 Reagovat !

    foto Pelikan

    Pelikán 28.01.10  19:23

    « Re: Re: upřesnění

    No tak pak nezbývá než gratulovat. Ještě si zkontroluj čepy. Hlavně jestli nemají popraskany nebo roztrhany prachovky.
  • 10 Reagovat !

    foto ras100a

    ras100a 28.01.10  18:55

    « Prevodovka 1.3

    Tetka mala 1.3 Dovoz z Nemecka.Do Československa sa oficialne nikdy nedovážal.Šlo to nádherne,oproti s120 delo.Len tomu chýbala ta päťka.Prevodovka sa samozrejme rozsypala. >:-[]

    Ináč krásne autičko,len sa oň pekne staraj. :yes:
  • « 10 Reagovat !

    foto luco206

    luco206 28.01.10  18:37

    « Re: upřesnění

    No po vizuálnej kontrole je podvozok a vnútorná strana zadných blatníkov v úplnom poriadku bez akéhokoľvek náznaku úniku kvapaliny alebo poškodenia. Keď som vystriekaval vnútornú stranu zadných blatníkov vypadlo odtiaľ asi plné vedro blata ktoré tam bolo aspoň 15 rokov :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto Pelikan

    Pelikán 28.01.10  16:29

    « Re: Re: upřesnění

    Špatně čteš. Psal jsem převodovka na 4 takt. Klasickej Wartburg měl převodovku snad nezničitelnou. Jenom se občas rozpadla klec na volnoběžku. Ale tady nebyla oprava nějak zvlášť složitá ani drahá.
  • « 10 Reagovat !

    foto Petr408

    Petr408 28.01.10  16:00

    « Re: upřesnění

    S těmi brzdami a ostatními věci to je pravda. Ale převodovka je spolehlivá. Že je nespolehlivá, to je kravina. Nesmí tam člověk ty rychlosti rvát silou. To se zlikviduje volnoběžka do 60 000 km. Jak jsem psal děda ho měl. A volonoběžka vydržela až do těch 250 000 km. Volnoběžka se dá ještě snadno vypnout pod volantem. Můj otec opravooval Wartburgy přes 25 let. :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Pelikan

    Pelikán 28.01.10  14:59

    « upřesnění

    Po modelu 353W ( weiterentwicklung - něco jako dále vylepšený ) přišla ještě v roce 85 verze S. Měl jinou přední masku hodně podobnou pozdějšímu čtyřtaktu a na ní měl umístěn náporový chladič. Pak měl pár drobností změněných. Třeba elektromotorek na stěrače měl větší kroutící moment, stěrače samotné byly nové. Ty byly z PALu Kbely. Chladič byl z PALu Nový Jičín. Kotoučové brzdy byly z PALu Jablonec. Mimochodem jsou shodné se Škodou 130 a Rapidem. Ještě měl nově udělany ovládání topení.
    Co se 4T verze týče, tak neměl pět rychlostí, ale jenom čtyři. Převodovka byla vůbec dost slabinou tohoto auta. Byla docela nespolehlivá.
    Tvoje auto vypadá hezky. Otázka je co se objeví po sejmutí zadního blatníku a jak jsou na tom třeba čepy. Jestli je karoserie a rám v pořádku, tak si můžeš gratulovat.

    Asi nejhezčí zachovalý W353 o kterym vím je tento: [odkaz]
  • « 10 Reagovat !

    foto luco206

    luco206 27.01.10  22:02

    « Re: neuveritelny...

    Ďakujem za ohodnotenie no a ten zadok sa určiťe dá spraviť neakému odorníkovy nech to vyzerá ako má ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.10  21:47

    « neuveritelny...

    ...stav tohoto kousku. Jedina skoda te deformace vzadu, jinak k tomu nemam co vytknout. Hlavne to dejte poradne do kupy, nechte to striknout odbornikem, at to vypada jak original. Toto za par let bude mit peknou cenu! Taky jsme doma jednoho meli, nebo jeste mame, ma ho deda:-) je to uz ten novejsi, takze razeni na podlaze,novejsi maska, nechrom. narazniky, volnobezka apod. Jsou to dobra auta, oproti 120 bych radeji toto vsema deseti! a taky vsema deseti hodnotim varana ;-) at slouzi a hlavne - opatrne na nej >:D
  • « 10 Reagovat !

    foto luco206

    luco206 27.01.10  21:46

    « Re: Mě se moc líbí ...

    Ďakujem za kladnú reakciu snažil som sa to napísať zaujímavo a pútavo neaké foto určite ešte pribudne keďže v lete sa chystáme na veteránske akcie . Čoskoro pridám aj recenziu na BMW2000CS z roku 1972 na ktorom prebieha už asi dva roky renovácia.
  • « 10 Reagovat !

    foto luco206

    luco206 27.01.10  21:40

    « Re: Krasavec

    No mne sa toto auto veľmi páči a neviem sa dočkať kedy si na ňom budem môcť konečne zajazdit. osobne si myslím že pre začínajúceho vodiča je to ideálne auto aby nabral potrebné zručnosti
  • 10 Reagovat !

    foto Petr408

    Petr408 27.01.10  20:37

    « Krasavec

    Gratuluji k tomuto nádherného vozu. Stejného měl můj děda a najel s ním přes 250 000 km. A taky to byl rok 1978. Hlavně si ho važ, je to fakt krasavec. Ještě mi zbylo dost náhradních dílů. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto multinka

    multinka 30.11.14  06:28

    « veteránek

    a opravdu krásný, ať dlouho slouží :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  11:30

    « s tim palivem to mas pravdu...

    :-) mas pravdu s palivem-benzinem a cerpadlem,a i v jinych vecich koukam vyznas,respekt!!!mam Warta`sa 1986 r.v.1.0 L. a ted` mi jeden odbornik dela pro nej samorobne elektronne zapalovani od VAZ-2108 na datcikach Holla... :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  11:20

    « Re: wartburg

    to bych taky potreboval nektery nahradnich dily :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:49

    « Re: Re: upřesnění

    mnt by tveho deda sem anebo podobneho odbornika aby opravil meho Warta`sa :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:40

    « Re: Re: Krasavec

    :-) to jo mas pravdu,pro zacatecniky to je auticko tak akorat
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:38

    « Re: Krasavec

    tak jo nahradni dily bych potreboval,mam taky Warta`sa 353 S,1986 r.v. 1.0 L :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:35

    « Re: Prostornost

    :-)mate pravdu avto je podivne moc mi se taky nelibi vic veci v nem
  • 00 Reagovat !

    foto alvin

    alvin 30.07.11  02:02

    « Naozaj nádherny kúsok

    Klobúk dolu,ako wartburgový fanatik,svojho času,najazdil som s 353W z r.1976 vyše 100 000 km,celkove ten voz najazdil vyše 250 000km, od r.1977 do r.2001,myslím že jeho motor,ktorý bol ako nový zamontovaný v r.1989, výr.č, si pamätám dodnes 23-102959 slúži dodnes k pohonu malotraktora,pôvodný motor vydržal okolo 165000 km,môžem len súhlasiť s autorom článku,iba malé upresnenie,prvý krát 353-ka zmenila vzhľad v r.1972,keď boli kovové vetracie mriežky na zadných stlpikoch karosérie nahradené plastovými,tvarovými,taktiež boli nahradené kovove,pogumované zvislé členy nárazníkov celogumovými vonkajšie spätné zrkadlo,slzička bolo nahradené hranatým. tento model bol označený ako 353-1,a tomu vonkajšiemu drobnému faceliftu predchádzali zmeny v r.1969 montážou výkonnejšie motora,označovaného ako 50 PS (po našom 50 k,teda presne 36,77 kw),od 18.6.1969 nahradil ipôvodný združený prístroj na prístrojovke, 3 samostatné kruhové budíky,typ 353W si vystačil už len z dvoma a niekedy kocom roka 1970 ,teda pre modelový rok 1971 sa tlačidla vonkajších kľučiek dverí z bezpečnostých dôvodov skryly hlbšie do telesa kľučky,nevytrčali z nich a v zadných skupinových svetlách si vymenili miesto navzájom brzdové svetlá a spiatočky.
    Ja osobne som považoval za najväčšiu necnosť vozov tohto typu fading bŕzd,,vzhľadom na to,že dvojtaktný motor bolo najvýhodnejšie,kvôli mazaniu vypínať pri jazde z kopca,pri schádzani klesaní ako napr. z Čertovice,bolo zjavne cítiť postupný prepad pedála nižšie k podlahe,výrobca sa dosť dlho bránil,práve vzhľadom na konštrukciu motora,montáži posilovača brzd,ktorý pri novších modeloch problém odstránil a dosť poruchovou časťou bol štartér,ale pri počte najazdených km a že sme ten motor dosť často vypínali,aj napr pri státi na semaforoch,niet sa čo diviť,za tých 24 rokov sme zodrali 3>:D,ale v prípade,že zatrucoval,stačilo roztlačiť,čo nebol nijaký problém .Ešte si spomínam,že občasnou mrzutosťou bolo to,že vaskočil celý mechanizmus radiacej páky,čo spôsobilo uvoľnenie klinu,upevňujúcedo samotný mechanizmus páky k radiacej tyči,takže bez zásahu nebolo možné nič zaradiť,ale stalo sa to asi 3x za tých vyše 250 000 km,prvý raz cca po 65 000,vôbec radenie bola kapitolka sama o sebe,bolo treba dbať a v prípade potreby meniť pryžové komponenty mechanizmu,ktorých životnosť bola tak 4-5 rokov,problematická bývala práve spiatočka,ale po tých rokoch som vedel presne nastaviť kulisu radenie,takže šlo radiť rychlost 1 až 4 pomocou len jedného prsta na ruke,ako som to bol neraz predvádzal odporcom radenia na volante.Ako som si kúpil neskôr Š120L,tak som sprvu pri pokuse preradiť automaticky siahal po páčke ovládania stieračov a studený motor mi vždy pred križovatkou skapal,lebo som automaticky siahal po sytiči pod prístrojovku :D a keď som potom presadol po čase z mojej škodovky za otcovho wartburga,situácia sa zas opakovala naruby :D. a časté oxidácie kontaktov elektrickej sústavy a nasledkom toho,trucujúce elektrozariadenia,bola asi nectnosť všetkých áut tej doby,keď prišli do istého veku,fakt bolo treba ,hlavne po pár dňovom státi,svedomito kontrolovať pred odjazdom všetky svetlá,či naozaj svietia.Inak to bolo neskonale spoľahlivé,nenáročne a neuročne vozidlo,nedám naň dopustiť.ČO do spoľahlivosti,predčí mnohé súčasne vozy,jeho Eisenašký následník OPEL ASTRA G ma sklamal na celej čiare,čo sa týka spoľahlivosti,ale zavšie na wartburga nostalgicky zaspomínam,ten dunivý zvuk plechov pri zabuchnutí dverí,ktorý bol nezameniteľný,znel podobne na SEATe IBIZA,zas bručanie motora pri akcelerácii a to umenie včas radiť v kopcoch,ktoré som si tak osvojil pri jazde wartburgom,boli spoločné vlastnosti Matizka zároveň s nakláňaním sa v zákrutách,to bolo vôbec,po wartburu auto,ktoré mi najviac prirástlo k srdcu a zas pohľad na štít prístrojov môjho terjšieho HYUNDAIa GETZ (2004) neklamne pripomína prístrojovku 353W,čísleice,symboly aj usporiadanie budíkov a to nevrevím,ako sa poteším,keď vidím nejaký zachovalý wartburg niekde na ceste,Ja už jediné wartburgy,čo vlastním sú 2 modely 1 : 87.Nejaké fotky,či už z môjho archívu,ale čo som nafotil v súčasnosti sú tu:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 27.01.10  21:11

    « Mě se moc líbí ...

    ... Aerodynamický tunel a la wartburg - to prostě nemá chybu! :yes:

    Jinak pěkné ,,osvěžení,, bezduchých recenzí s jednou fotkou a nápisem doplním recenzi za ,,někdy,, - moc pěkný Luko! ;-)

    Dávám body : 1) Odvahu 2) Oživení MACZ 3) Vtip :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…