Wartburg 353 (1978)
27.1.2010Na začiatok uvediem že majiteľom auta niesom ja ale môj otec avšak dané auto poznám a mám s ním odjazdené neaké tie kilometre no a hlavne sa podieľam…
Wartburg 353W (luco206)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 28.01.10 19:08
« Prostornost
Ve Warťasovi jsem ujel asi jen 40 km, ale zážitek to byl... jak to popsat... podivný. Z jedné strany při rozjezdu bylo auto docela živé, nad 80 ale už nejelo vůbec. V autě byl docela specifický kravál pro dvoutakt. Mělo to své kouzlo.
S čím ale nesouhlasím, to je prostornost. Kufr má sice obrovský, ale v předu je neskutečně málo místa, protože jak už jde vidět na tvých fotkách, tak si není kam natáhnout nohy. Chybí jakékoliv vykrojení prostoru vpřed směrem pod přední sklo, takže se v autě sedí vždy s pokrčenýma nohama. Totéž řidič šlape na pedály jako by šlapal zelí. Pří tom pidi motůrku vpředu jsem nikdy nepochopil, proč soudruzi lépe nevyužili obestavěný prostor. V tom byla Š120 přecejen dále.
Jinak ale hodnotím tvou recenzi a váš počin s taťkou velmi kladně :yes: Ať je takových nadšenců více :yes: -
Pelikán 20.06.13 16:31
« Potíže se startováním a 1 válec nezapaluje.
Toto už jsou celkem dobře popsané věci. Auto nestartuje proto, že má membránové palivové čerpadlo s ne dokonale těsnícími ventilky. Na mym aute je limit 10 dní za ktery benzin v hadičce mezi karburátorem a čerpadlem steče dolů pod něj. Toto pak zůstane na suchu a hladina paliva v karburátoru vlivem odparu klesne pod minimální úroveň. Řešením je do motoru dostat palivo jinou cestou. Nejjednoduší způsob je prostě sundat tlumič sání a rovnou nalít do karburátoru přibližně vršek od PET flašku. Na toto se to nějak chytne a to stačí na to, aby pumpa začala pracovat a dodala už palivo standardní cestou. Druhej způsob je odšroubovat hadici na straně u pumpy obrátit ji nahoru, narazit do ní malej trychtýř a nalít tam. Jehlovej ventil ti nedovolí karbec přelít. Takže nalívat opatrně a zbytek vylít zpátky do kansytru. Mně se osvědčila první metoda. Je to rychlejší a neriskuješ třeba špatny dotažení omačkané hadice a následnej únik paliva na horkej výfuk.
Ad nepálí první válec. Myslíš tím předpokládám ten u chladiče. Čili "vzadu". To je správně první válec. Zanášívá se mu svíčka. Při běhu na prázdno - volnoběh - prudí směs v karburátoru nedostatečnou rychlostí a tím pádem se olej v něm obsaženej usazuje na jedné jeho stěně. Při sešlápnutí plynu a zvýšení otáček se pak tato vrstvička oleje strhne a skončí právě v první válci, na kterym zanese kontakty svíčky. řešení je velice jednoduché. Vyměň ji. A jestli chceš těmto problémům předejít doporučuju v pravidelných intervalech " vypálit výfuk". To nakonec prospívá každymu autu. Občas pokusit jeho limity. U W353 je to na trojku oficiálně 96 km/h. Když to přetáhneš na 100-110 km/h nic tím nepokazíš. Ventily se Ti s pístem nepotkají :-) -
chetoos 25.12.10 12:00
« 353
MOc hezký kousek.Tyto wartburgy se vyráběly od roku 1966.Bylo to na tu dobu velice luxusní auto.Ikdyž mělo dvoutaktní motor který hodně čoudí,ale zato je výkonný a vysoko otáčkový.Jsem velký fanda ifa strojů s mými kamarády jezdíme na simsonech.Jen tak dál at vám dobře slouží waranek. -
quicky 17.05.10 21:32
« super zachovaly
tak moje auto takto dobre nevyzera uz po dvoch rokoch ;-\ klobuk dole... aj ked cistit to takto do detailov by mi zabralo asi mesiac >:D bohuzial ja si nemozem dovolit dat ho v zlom pocasi odpocinut do garaze, snad jedneho dna...
vidno ze sa o Wartburg prikladne starate -
luco206 28.01.10 18:37
« Re: upřesnění
No po vizuálnej kontrole je podvozok a vnútorná strana zadných blatníkov v úplnom poriadku bez akéhokoľvek náznaku úniku kvapaliny alebo poškodenia. Keď som vystriekaval vnútornú stranu zadných blatníkov vypadlo odtiaľ asi plné vedro blata ktoré tam bolo aspoň 15 rokov :-) -
Petr408 28.01.10 16:00
« Re: upřesnění
S těmi brzdami a ostatními věci to je pravda. Ale převodovka je spolehlivá. Že je nespolehlivá, to je kravina. Nesmí tam člověk ty rychlosti rvát silou. To se zlikviduje volnoběžka do 60 000 km. Jak jsem psal děda ho měl. A volonoběžka vydržela až do těch 250 000 km. Volnoběžka se dá ještě snadno vypnout pod volantem. Můj otec opravooval Wartburgy přes 25 let. :-) -
Pelikán 28.01.10 14:59
« upřesnění
Po modelu 353W ( weiterentwicklung - něco jako dále vylepšený ) přišla ještě v roce 85 verze S. Měl jinou přední masku hodně podobnou pozdějšímu čtyřtaktu a na ní měl umístěn náporový chladič. Pak měl pár drobností změněných. Třeba elektromotorek na stěrače měl větší kroutící moment, stěrače samotné byly nové. Ty byly z PALu Kbely. Chladič byl z PALu Nový Jičín. Kotoučové brzdy byly z PALu Jablonec. Mimochodem jsou shodné se Škodou 130 a Rapidem. Ještě měl nově udělany ovládání topení.
Co se 4T verze týče, tak neměl pět rychlostí, ale jenom čtyři. Převodovka byla vůbec dost slabinou tohoto auta. Byla docela nespolehlivá.
Tvoje auto vypadá hezky. Otázka je co se objeví po sejmutí zadního blatníku a jak jsou na tom třeba čepy. Jestli je karoserie a rám v pořádku, tak si můžeš gratulovat.
Asi nejhezčí zachovalý W353 o kterym vím je tento: [odkaz]