Wartburg 353 (1978)
27.1.2010Na začiatok uvediem že majiteľom auta niesom ja ale môj otec avšak dané auto poznám a mám s ním odjazdené neaké tie kilometre no a hlavne sa podieľam…
Wartburg 353W (luco206)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Krasavec 27.01.2010 20:37 Petr408
- Mě se moc líbí ... 27.01.2010 21:11 FRPE
- neuveritelny... 27.01.2010 21:47
- upřesnění 28.01.2010 14:59 Pelikán
- Prevodovka 1.3 28.01.2010 18:55 ras100a
- Prostornost 28.01.2010 19:08 Ronault.
- wartburg 03.02.2010 19:54 chetoos
- Pěkný 05.04.2010 13:02
- Nádherný kousek 11.05.2010 08:32 Martin_Happy
- super zachovaly 17.05.2010 21:32 quicky
- 353 25.12.2010 12:00 chetoos
- Naozaj nádherny kúsok 30.07.2011 02:02 alvin
- wartburg 28.06.2012 14:24 Filip99
- Potíže se startováním a 1 válec nezapaluje. 20.06.2013 16:31 Pelikán
- s tim palivem to mas pravdu... 11.11.2013 11:30 Janyk3777
- veteránek 30.11.2014 06:28 multinka
-
Petr408 27.01.2010 20:37
Krasavec
Gratuluji k tomuto nádherného vozu. Stejného měl můj děda a najel s ním přes 250 000 km. A taky to byl rok 1978. Hlavně si ho važ, je to fakt krasavec. Ještě mi zbylo dost náhradních dílů. >:D -
FRPE 27.01.2010 21:11
Mě se moc líbí ...
... Aerodynamický tunel a la wartburg - to prostě nemá chybu! :yes:
Jinak pěkné ,,osvěžení,, bezduchých recenzí s jednou fotkou a nápisem doplním recenzi za ,,někdy,, - moc pěkný Luko! ;-)
Dávám body : 1) Odvahu 2) Oživení MACZ 3) Vtip :yes: -
"-- skrytý --" 27.01.2010 21:47
neuveritelny...
...stav tohoto kousku. Jedina skoda te deformace vzadu, jinak k tomu nemam co vytknout. Hlavne to dejte poradne do kupy, nechte to striknout odbornikem, at to vypada jak original. Toto za par let bude mit peknou cenu! Taky jsme doma jednoho meli, nebo jeste mame, ma ho deda:-) je to uz ten novejsi, takze razeni na podlaze,novejsi maska, nechrom. narazniky, volnobezka apod. Jsou to dobra auta, oproti 120 bych radeji toto vsema deseti! a taky vsema deseti hodnotim varana ;-) at slouzi a hlavne - opatrne na nej >:D -
Pelikán 28.01.2010 14:59
upřesnění
Po modelu 353W ( weiterentwicklung - něco jako dále vylepšený ) přišla ještě v roce 85 verze S. Měl jinou přední masku hodně podobnou pozdějšímu čtyřtaktu a na ní měl umístěn náporový chladič. Pak měl pár drobností změněných. Třeba elektromotorek na stěrače měl větší kroutící moment, stěrače samotné byly nové. Ty byly z PALu Kbely. Chladič byl z PALu Nový Jičín. Kotoučové brzdy byly z PALu Jablonec. Mimochodem jsou shodné se Škodou 130 a Rapidem. Ještě měl nově udělany ovládání topení.
Co se 4T verze týče, tak neměl pět rychlostí, ale jenom čtyři. Převodovka byla vůbec dost slabinou tohoto auta. Byla docela nespolehlivá.
Tvoje auto vypadá hezky. Otázka je co se objeví po sejmutí zadního blatníku a jak jsou na tom třeba čepy. Jestli je karoserie a rám v pořádku, tak si můžeš gratulovat.
Asi nejhezčí zachovalý W353 o kterym vím je tento: [odkaz]-
Petr408 28.01.2010 16:00
« Re: upřesnění
S těmi brzdami a ostatními věci to je pravda. Ale převodovka je spolehlivá. Že je nespolehlivá, to je kravina. Nesmí tam člověk ty rychlosti rvát silou. To se zlikviduje volnoběžka do 60 000 km. Jak jsem psal děda ho měl. A volonoběžka vydržela až do těch 250 000 km. Volnoběžka se dá ještě snadno vypnout pod volantem. Můj otec opravooval Wartburgy přes 25 let. :-) -
luco206 28.01.2010 18:37
« Re: upřesnění
No po vizuálnej kontrole je podvozok a vnútorná strana zadných blatníkov v úplnom poriadku bez akéhokoľvek náznaku úniku kvapaliny alebo poškodenia. Keď som vystriekaval vnútornú stranu zadných blatníkov vypadlo odtiaľ asi plné vedro blata ktoré tam bolo aspoň 15 rokov :-)
-
-
Ronault. 28.01.2010 19:08
Prostornost
Ve Warťasovi jsem ujel asi jen 40 km, ale zážitek to byl... jak to popsat... podivný. Z jedné strany při rozjezdu bylo auto docela živé, nad 80 ale už nejelo vůbec. V autě byl docela specifický kravál pro dvoutakt. Mělo to své kouzlo.
S čím ale nesouhlasím, to je prostornost. Kufr má sice obrovský, ale v předu je neskutečně málo místa, protože jak už jde vidět na tvých fotkách, tak si není kam natáhnout nohy. Chybí jakékoliv vykrojení prostoru vpřed směrem pod přední sklo, takže se v autě sedí vždy s pokrčenýma nohama. Totéž řidič šlape na pedály jako by šlapal zelí. Pří tom pidi motůrku vpředu jsem nikdy nepochopil, proč soudruzi lépe nevyužili obestavěný prostor. V tom byla Š120 přecejen dále.
Jinak ale hodnotím tvou recenzi a váš počin s taťkou velmi kladně :yes: Ať je takových nadšenců více :yes: -
Martin_Happy 11.05.2010 08:32
Nádherný kousek
Si obrovský klikař, že ste našli takového zachovalého krasavce. A máš štěstí že doma je s tátou o starým autě řeč. Já to mám doma akorát... ale to je jejdno. Tak Ať dobře slouží a v létě dodej trochu více fotek a ještě něco dopiš :yes: -
quicky 17.05.2010 21:32
super zachovaly
tak moje auto takto dobre nevyzera uz po dvoch rokoch ;-\ klobuk dole... aj ked cistit to takto do detailov by mi zabralo asi mesiac >:D bohuzial ja si nemozem dovolit dat ho v zlom pocasi odpocinut do garaze, snad jedneho dna...
vidno ze sa o Wartburg prikladne starate -
chetoos 25.12.2010 12:00
353
MOc hezký kousek.Tyto wartburgy se vyráběly od roku 1966.Bylo to na tu dobu velice luxusní auto.Ikdyž mělo dvoutaktní motor který hodně čoudí,ale zato je výkonný a vysoko otáčkový.Jsem velký fanda ifa strojů s mými kamarády jezdíme na simsonech.Jen tak dál at vám dobře slouží waranek. -
alvin 30.07.2011 02:02
Naozaj nádherny kúsok
Klobúk dolu,ako wartburgový fanatik,svojho času,najazdil som s 353W z r.1976 vyše 100 000 km,celkove ten voz najazdil vyše 250 000km, od r.1977 do r.2001,myslím že jeho motor,ktorý bol ako nový zamontovaný v r.1989, výr.č, si pamätám dodnes 23-102959 slúži dodnes k pohonu malotraktora,pôvodný motor vydržal okolo 165000 km,môžem len súhlasiť s autorom článku,iba malé upresnenie,prvý krát 353-ka zmenila vzhľad v r.1972,keď boli kovové vetracie mriežky na zadných stlpikoch karosérie nahradené plastovými,tvarovými,taktiež boli nahradené kovove,pogumované zvislé členy nárazníkov celogumovými vonkajšie spätné zrkadlo,slzička bolo nahradené hranatým. tento model bol označený ako 353-1,a tomu vonkajšiemu drobnému faceliftu predchádzali zmeny v r.1969 montážou výkonnejšie motora,označovaného ako 50 PS (po našom 50 k,teda presne 36,77 kw),od 18.6.1969 nahradil ipôvodný združený prístroj na prístrojovke, 3 samostatné kruhové budíky,typ 353W si vystačil už len z dvoma a niekedy kocom roka 1970 ,teda pre modelový rok 1971 sa tlačidla vonkajších kľučiek dverí z bezpečnostých dôvodov skryly hlbšie do telesa kľučky,nevytrčali z nich a v zadných skupinových svetlách si vymenili miesto navzájom brzdové svetlá a spiatočky.
Ja osobne som považoval za najväčšiu necnosť vozov tohto typu fading bŕzd,,vzhľadom na to,že dvojtaktný motor bolo najvýhodnejšie,kvôli mazaniu vypínať pri jazde z kopca,pri schádzani klesaní ako napr. z Čertovice,bolo zjavne cítiť postupný prepad pedála nižšie k podlahe,výrobca sa dosť dlho bránil,práve vzhľadom na konštrukciu motora,montáži posilovača brzd,ktorý pri novších modeloch problém odstránil a dosť poruchovou časťou bol štartér,ale pri počte najazdených km a že sme ten motor dosť často vypínali,aj napr pri státi na semaforoch,niet sa čo diviť,za tých 24 rokov sme zodrali 3>:D,ale v prípade,že zatrucoval,stačilo roztlačiť,čo nebol nijaký problém .Ešte si spomínam,že občasnou mrzutosťou bolo to,že vaskočil celý mechanizmus radiacej páky,čo spôsobilo uvoľnenie klinu,upevňujúcedo samotný mechanizmus páky k radiacej tyči,takže bez zásahu nebolo možné nič zaradiť,ale stalo sa to asi 3x za tých vyše 250 000 km,prvý raz cca po 65 000,vôbec radenie bola kapitolka sama o sebe,bolo treba dbať a v prípade potreby meniť pryžové komponenty mechanizmu,ktorých životnosť bola tak 4-5 rokov,problematická bývala práve spiatočka,ale po tých rokoch som vedel presne nastaviť kulisu radenie,takže šlo radiť rychlost 1 až 4 pomocou len jedného prsta na ruke,ako som to bol neraz predvádzal odporcom radenia na volante.Ako som si kúpil neskôr Š120L,tak som sprvu pri pokuse preradiť automaticky siahal po páčke ovládania stieračov a studený motor mi vždy pred križovatkou skapal,lebo som automaticky siahal po sytiči pod prístrojovku :D a keď som potom presadol po čase z mojej škodovky za otcovho wartburga,situácia sa zas opakovala naruby :D. a časté oxidácie kontaktov elektrickej sústavy a nasledkom toho,trucujúce elektrozariadenia,bola asi nectnosť všetkých áut tej doby,keď prišli do istého veku,fakt bolo treba ,hlavne po pár dňovom státi,svedomito kontrolovať pred odjazdom všetky svetlá,či naozaj svietia.Inak to bolo neskonale spoľahlivé,nenáročne a neuročne vozidlo,nedám naň dopustiť.ČO do spoľahlivosti,predčí mnohé súčasne vozy,jeho Eisenašký následník OPEL ASTRA G ma sklamal na celej čiare,čo sa týka spoľahlivosti,ale zavšie na wartburga nostalgicky zaspomínam,ten dunivý zvuk plechov pri zabuchnutí dverí,ktorý bol nezameniteľný,znel podobne na SEATe IBIZA,zas bručanie motora pri akcelerácii a to umenie včas radiť v kopcoch,ktoré som si tak osvojil pri jazde wartburgom,boli spoločné vlastnosti Matizka zároveň s nakláňaním sa v zákrutách,to bolo vôbec,po wartburu auto,ktoré mi najviac prirástlo k srdcu a zas pohľad na štít prístrojov môjho terjšieho HYUNDAIa GETZ (2004) neklamne pripomína prístrojovku 353W,čísleice,symboly aj usporiadanie budíkov a to nevrevím,ako sa poteším,keď vidím nejaký zachovalý wartburg niekde na ceste,Ja už jediné wartburgy,čo vlastním sú 2 modely 1 : 87.Nejaké fotky,či už z môjho archívu,ale čo som nafotil v súčasnosti sú tu:
[odkaz] -
Filip99 28.06.2012 14:24
wartburg
Zdravím chcem sa opýtať nemáte náhodou na predaj nejaké náhradné diely na tento typ? :-) Blatníky alebo podobne? -
Pelikán 20.06.2013 16:31
Potíže se startováním a 1 válec nezapaluje.
Toto už jsou celkem dobře popsané věci. Auto nestartuje proto, že má membránové palivové čerpadlo s ne dokonale těsnícími ventilky. Na mym aute je limit 10 dní za ktery benzin v hadičce mezi karburátorem a čerpadlem steče dolů pod něj. Toto pak zůstane na suchu a hladina paliva v karburátoru vlivem odparu klesne pod minimální úroveň. Řešením je do motoru dostat palivo jinou cestou. Nejjednoduší způsob je prostě sundat tlumič sání a rovnou nalít do karburátoru přibližně vršek od PET flašku. Na toto se to nějak chytne a to stačí na to, aby pumpa začala pracovat a dodala už palivo standardní cestou. Druhej způsob je odšroubovat hadici na straně u pumpy obrátit ji nahoru, narazit do ní malej trychtýř a nalít tam. Jehlovej ventil ti nedovolí karbec přelít. Takže nalívat opatrně a zbytek vylít zpátky do kansytru. Mně se osvědčila první metoda. Je to rychlejší a neriskuješ třeba špatny dotažení omačkané hadice a následnej únik paliva na horkej výfuk.
Ad nepálí první válec. Myslíš tím předpokládám ten u chladiče. Čili "vzadu". To je správně první válec. Zanášívá se mu svíčka. Při běhu na prázdno - volnoběh - prudí směs v karburátoru nedostatečnou rychlostí a tím pádem se olej v něm obsaženej usazuje na jedné jeho stěně. Při sešlápnutí plynu a zvýšení otáček se pak tato vrstvička oleje strhne a skončí právě v první válci, na kterym zanese kontakty svíčky. řešení je velice jednoduché. Vyměň ji. A jestli chceš těmto problémům předejít doporučuju v pravidelných intervalech " vypálit výfuk". To nakonec prospívá každymu autu. Občas pokusit jeho limity. U W353 je to na trojku oficiálně 96 km/h. Když to přetáhneš na 100-110 km/h nic tím nepokazíš. Ventily se Ti s pístem nepotkají :-) -
Janyk3777 11.11.2013 11:30
s tim palivem to mas pravdu...
:-) mas pravdu s palivem-benzinem a cerpadlem,a i v jinych vecich koukam vyznas,respekt!!!mam Warta`sa 1986 r.v.1.0 L. a ted` mi jeden odbornik dela pro nej samorobne elektronne zapalovani od VAZ-2108 na datcikach Holla... :yes: