Recenze

jaacob (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C4

7.39 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Citroen Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Citroena jsem pořídil na konci března 2013. Po dřívějších zkušenostech s věrnou, ale již stařičkou Felicií 1.9D Combi (r.v. 96), která mě poslední zimu zcela vyšplouchla se studenými starty, jsem se rozhodl pořídit něco nového. Po zklamání z navštívených autobazarů a jimi nabízených vozů jsem se rozhodl pořídit zcela nový vůz, nikoliv ojetinu. Při výběru hrála hlavní roli zejména celková cena, poměr cena/výbava a možnosti financování. V konečném výběru zůstaly vozy Peugeot 308, Honda Civic a samozřejmě Citroen C4. Všechno skladové vozy. Nutno říct, že po C4 jsem pokukoval už delší dobu a od začátku byla skrytým favoritem. Financování jsem řešil externě, PSA Finance vyšly nakonec příliš drahé i přes "slevu při financování".

Pro účely recenze se obávám, že mé dojmy mohou být ovlivněny relativně velkým kvalitativní skokem ze staré Felicie na C4.

Základní fakta
Citroen C4 1,4 VTi 70kW Furio
Letní pneu 205/55 R16 Michelin (dodávané s vozem)
Zimní pneu 205/55 R16 Continental TS850 na plech. discích

Exteriér
Vnější vzhled auta bylo to, co mě zaujalo úplně na začátku. Vypadá krásně ze všech úhlů, zvláště povedená je výrazná maska a světlomety. Výraz je celkově velmi charismatický a zároveň vkusný. V bílé barvě se mi C4 líbí nejvíce, i když např. vínová metalíza s chromovými prvky vypadá také skvěle. Právě chromované lišty u oken a na spodní části kufru jsou to, co mi z počátku vůbec nepřišlo jako důležité, ale časem jsem tohoto chybějícího "třpytítka" začal trochu litovat.

Interiér
Pokud vás u C4 zaujal exteriér, až se posadíte dovnitř, budete unešeni ještě více. "Tak tohle je víc, než jsem si myslel, že za svoje peníze kdy dostanu" bylo to první, co mi přišlo na mysl při prvním posazení na místo řidiče. Po zkušenostech s interiéry některých vozů koncernu VW (Felicia, Octavia I a II, Ibiza 2008-) mi kvalita i zpracování materiálů přišlo opravdu prémiové. Stylové a decentní chromované prvky, výdechy klimatizace, měkčené plasty, design středového panelu, volant s netypicky "uřízlou" spodní částí a stylově i ergonomicky zakomponovaným ovládáním. Interiér je i vzhledem k ceně vozu prostě jednoznačně velké plus.

Motor
Jsem konzervativní řidič, doposud jsem jezdil s důrazem na spotřebu. Přechodem z těžkého a slabého dieslu 1,9D (47kW) na realitvně lehký vůz s benzinovým motorem 1.4VTi (70kW) se ale změnily i moje návyky. Benzinový motor mě často svádí k dynamičtější jízdě a velmi rád ho vytáčím do vyšších otáček. Užívám si výkon, který se v nejvyšší míře dostavuje právě od cca 3 tis. otáček. I přes malý objem si lze s vozem užít příjemnou sportovní jízdu. Co možná překvapí, je zvuk malého motoru ve vyšších otáčkách, kdy zní jako mnohem silnější, než ve skutečnosti je. Při jízdě po dálnici ve větších stoupáních nemá problém udržet 130 km/h na pátý rychlostní stupeň i při obsazení pěti lidmi.

Spotřeba
Velmi dobrá. Motor se mi jeví jako ideální kompromis do smíšeného provozu. Z dosavadního nájezdu (7 000 km) je zhruba 30 % město (8 l/100km), 60 % meziměsto (6 l/100km) a 10 % dálnice (7 l/100km při 130 km/h). Kombinovaná spotřeba dle tankování je 6,7 l/100km. Při jízdě na delší vzdálenost není problém při troše snahy jet pod 5,5 l/100km. Při krátkých jízdách po městě, v zimě než se motor zahřeje, si vezme i 10 l/100km, jinak je městská spotřeba oněch průměrných 8 l. Dle mých údajů motor vykazoval vyšší průměrnou spotřebu prvních cca 1500 km, poté se spotřeba stabilizovala. Vzhledem k tomu, že to není žádné TSI ale téměř normální benzinový motor (VTi), je spotřeba velmi pěkná.

Prostornost
Prostor řidiče i spolujezdce je naprosto dostatečný. Mám téměř 190 cm a ve všech směrech místo vyhovuje. Jinde jsem se dočetl, že někomu vadí středový sloupek zasahující do prostoru pravé nohy řidiče. Řekl bych, že je to o zvyku, ale mě nevadil nikdy. Naopak - možnost opření si nohy o něj mi při delších jízdách umožňuje dát odpočinout strnulým svalům. Na zadních sedačkách je znát klesající výška střechy, ale i zde se pozadím vzpřímeně, aniž bych si hlavu zarážel o strop. Místo na nohy na zadních sedačkách je také dostatečné. A nakonec kufr - 380 l je lehký nadprůměr v dané třídě. Plocha zavazadelníku je dobře rozvrhnuta, žádné záhyby či kapsy, které by snižovaly skutečně použitelnou plochu, se zde nenacházejí. 380 l nezahrnuje místo na plnohodnotnou rezervu nacházející se pod podlážkou zavazedelníku. Absolvovali jsme zatím jednu (tuzemskou) dovolenou ve dvou a nebyl žádný problém se s bagáží vejít.

Praktičnost
Příjemné jsou velké kapsy ve dveřích. Položíte do nich PET lahev na ležato i na stojato. Kapsy v zadních dveřích jsou o něco užší a kratší. Chybí mi loketní opěrka - bohužel výbavové verze, které ji měly, byly cenově příliš vysoko. Nevím, jak je to s výměnou přímo od Citroenu, ale jdou dokoupit výrobky od různých výrobců, avšak do vrtání a šroubování se mi zatím opravdu nechce..
Co jsem měl možnost otestovat v létě, bylo přespání v autě. Zadní sedačky je možné pouze sklopit (nejdou vyjmout, ani částečně), což bylo zklamáním. Sklopením sedaček vznikne nerovná plocha s cca 7 cm vysokým schodem na předělu opěrek a kufru. I s mými 190 cm jsem se ale vyspal dobře. Při spaní na ploše sklopených opěrek jsem sice ležel mírně do kopce, ale s nataženými nohami a boky nad hranou, tudíž nic netlačilo. A přítelkyně spící vedle mě si taky nestěžovala.. Takže i v tomto ohledu C4 překvapila!

Odhlučnění
Těžko se mi hodnotí - oproti mému předchozím vozu ten rozdíl bude v řádu stovek decibelů :) Oproti jiným, novým vozům mi to přijde zhruba nastejno. Při stání motor téměř neslyšíte, při jízdě po městě je vnější hluk tlumen dostatečně, ale ne tak moc abyste se cítili "odříznuti" od světa. Při jízdě mimo město je slyšet spíše hluk vycházející od pneumatik a jeho hlasitost je závislá na druhu povrchu, po kterém jedete. Motor je v této situaci slyšet až jako druhý v pořadí. Na dálnici už slyšíte ve 130 km/h spíše motor, jelikož točí ve vyšších otáčkách na 5. převodový stupeň.

Pohodlí
Při koupi jsem byl předem připraven na pověstnou měkkost a pohodlnost francouzských podvozků. Nevím, jestli je to přechodem z Felicie, nebo něčím jiným, ale nějak extra měkký mi nepřijde. V ostřeji jetých zatáčkách jsou náklony vozu minimální, sedí dobře a nemá tendenci ujíždět. Při přejíždění drobných nerovností je jejich tlumení velmi dobré. Přejíždění retarderů či příčných prahů už je horší - zadní náprava vždy vydá "dělovou ránu", což je údajně charakteristická vlastnost vlečené zadní nápravy. Oproti vozům se kterými mám přímé zkušenosti je ale francouzský podvozek opravdu znát a pohodlí pasažérů je znatelně vyšší. Co jsem chtěl výše uvedeným skutečně říci je to, že dle mého názoru u C4 pohodlně nastavený podvozek nejde tak moc na úkor jízdních vlastností, jak se většina lidí může domnívat.

Servis a závady
Zde zatím naštěstí nemám moc co psát. Byl jsem v servisu se zvuky (cvakání, vrzání), které se ozývaly při rozkymácení auta např. na parkovišti - špatně nanesená vazelína na jednom ze silentbloků motoru (pouze z vrchu - stačilo máznout i ze spodu a bylo vyřešeno). Byl jsem tam podruhé s poměrně tichým, ale (mnou) slyšitelným klepáním od pravého předního kola při přejíždění drobných nerovností při nízkých rychlostech (kanály, boule při jízdě ve městech) - to se zatím vyřešit nepodařilo, uvidíme po zimě.

Co se jinam nevešlo
Před Vánoci jsem pořídil originál Citroen střešní lyžiny za akční cenu cca 3 200 - za tyto peníze nemělo smysl jít do něčeho jiného, než originálu. Sedí pěkně, kvalita zpracování dobrá, montáž jednoduchá a bez potřeby jakéhokoliv nářadí.
Na jaře plánuji pořízení alu disků - asi nepůjdu do originál Citroenů, ale zkusím nějakého jiného, cenově příznivějšího výrobce.

Co mi na autě vadí/chybí
Jak jsem již psal - loketní opěrka. Mrzí mě absence chromovaných ozdobných prvků exteriéru. Přemýšlím, že časem pořídím bezpečnostní a ztmavovací okenní folie - auto vypadá lépe a zvyšuje to bezpečnost pasažérů.

Co se mi na autě obzvlášť líbí
Osvětlení interiéru a možnost nočního režimu (zhasnutí a ztlumení). Tempomat a omezovač rychlosti - snadné ovládání, úspora paliva. Tvarování sedaček - pohodlné a nevyplouvám z nich v zatáčkách. Brzdy - s takhle skvěle brzdícím vozem jsem zatím nejel. A samozřejmě vzhled vozu!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Promazání silentbloku jsem řešil v rámci reklamace u Auto Špindler - maximální ochota, rychlé vyřízení.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Schwab (Kladno) - prodej OK, ochota při řešení pojištění vozu.

 

Novinky v recenzi

31.12.2013 11:50

Přidána recenze

Přidal jsem celkem obsáhlou recenzi - pravděpodobně ji budu průběžně doplňovat.


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a utratila za to první vydělané marky!

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a…

Sen se může stát realitou! Zpěvačka Dara Rolins (47) stále nemůže pochopit, že se dostala na titulku módního…

 

iSport.cz

Kočí o nejlepším startu Hradce: Je to perfektní! Proč nehrává Chalupa?

Kočí o nejlepším startu Hradce: Je to perfektní!…

Wow, tohle byl válec. Aby si někdo na ledě nepříjemné Olomouce dělal, co chtěl, a byl celý duel totálně…

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec zničil Olomouc 6:1

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec…

Ani čerstvá posila z NHL nepomohla k vítězství. Hokejisté Sparty posilněni útočníkem Filipem Chlapíkem nestačili…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…