Citroën C4 (2011)
10.9.2011Takže od začátku června mi už fakticky říká pane. Vůz je v této konfiguraci: 1.4 VTi 95 SEDUCTION + Automatik Paket + City Paket + Connecting-Box +…
Citroen C4 (Adept)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Opel 12.09.2011 13:16 Nerez
- Vzhledově hodně povedené auto 12.09.2011 20:22 Brázdin
- Vylepšení 17.09.2011 20:06 Adept
- už je čas :-) 04.11.2011 19:03 bicak77
- Servisní intervaly 24.06.2012 18:13 Adept
- trpělivost 26.06.2012 13:48 hajny
- zavírání kufru 26.06.2012 14:23 Adept
- Gratulace 27.06.2012 14:38 vojta66
- ""Přemýšlel jsem ještě nad ozdobnou lištou na dveře kufru... 09.07.2012 16:53 dino77
- KN filtr 21.08.2012 16:05 Adept
-
-
Adept 12.09.2011 15:03
« Re: Opel
Z motoru až tak moc strach nemám. Nejsem žádnej závodník, spíše pohodovej jezdec. První Astra byla taky 1.4 a nějakejch 80k. a stačilo mi to. Teď mám 1.6 100k. což je vlastně jen o 5k. více než Citroen a motor je navíc modernější. Myslím, že nebude problém. Jasně, že kdyby byla 1.6 tak bych ji bral. Jenže když kupuješ z druhé ruky :-) musíš něco oželet. Ale zas je lepší výbava. Ve výbavě SEDUCTION, což je u nás TENDENCE, jsou už litá kola. Kdežto u nás tuším plechové disky. Možná je více rozdílů, ale to posoudím až bude doma a budu mít více času to prozkoumat. -
Kuski 17.12.2011 10:48
« Re: Opel
Zdravím, chtěl bych se připojit k tomuto tématu ohledně výkonu 1.4VTi. Jsem hrdým majitelem tohoto auta a tohoto motoru. Musím říci, že z počátku jsem se 1.4ce bránil a říkal, vždyť to nepojede atd. ale přítelkyně rozhodla, že nám bude muset stačit. Jelikož s autem mám už naježděno přes 9000km, tak mohu už o motoru něco svědomitě prohlásit. Je to velice kultivovaný motor a do cca 3200ot/min o něm skoro ani nevíte. Zrychlení jsem neměřil(nepřipadá mi to a rodinného auta podstatné, jestli je to 11s nebo 10,5s). Jízda je příjemná. Motor sice pod 1500ot/min moc síly nemá(slabé rozjezdy, pokud ho lehce nevytočíte) ale pak už s autem bojuje velice statečně. Při plném obsazení je auto schopen v táhlém několika kilometrovém kopci udržovat na hranici povoleného dálničního limitu a nadále zrychlovat. Samozřejmě, když po motoru chci nějaké větší výkony, musí se točit(jako každý nízkoobsahový benzín). spotřeba při velmi dynamické jízdě dosahuje k 7mi litrům, jinak běžně od 6ti do6,5l. (spotřebu moc nesleduju, protože stejně vždy po cca 800km tankuju, nějak to vždy vychází :-) ) Na závěr, motor plně dostačuje pro roli rodinného auta, kdo chce sportovat kupte si DS3
-
-
Brázdin 12.09.2011 20:22
Vzhledově hodně povedené auto
Vzhledově je to velmi povedené auto, ale spolehlivost bývalé C4 byla opravdu dost zoufalá. Mám pár klientů co jí mají a všichni si z ní drbou hlavu a litují. Od samého počátku mi ale přijde že nová C4 bude jiné kafe. Sám po ní pokukuju coby auto pro manželku. Těším se na tvé recenze! Když doplníš po mém vzoru i ceny pravidelných či neplánovaných servisních úkonů, nebude to mít chybu. Přeji hodně najetých km a auto ti oboduji, až tady budou reálné zkušenosti.-
Adept 12.09.2011 22:13
« Re: Vzhledově hodně povedené auto
S tou poruchovostí minulé C4 by to nemělo být tak zlé. Trochu jsem zapátral na netu a něco jsem objevil.
[odkaz]
Je to takový žebříček spolehlivosti aut nižší střední třídy z doby minulé C4. A dopadla dobře.
Jenže víme všichni jaká je reálná hodnota takových hodnocení.
I slavné TÜV . Jsou to informace z technických kontrol. Nemá to žádnou vypovídací hodnotu o poruchovosti při běžném provozu. Jestli má někdo zkorodovaný výfuk, vymlácené čepy a pod. svědčí spíše o přístupu jednotlivých majitelů.
Například v rakousku si na technickou většina dá auto do servisu kde mu auto zkontrolují, odstraní případné závady a udělají technickou. Tak to tam dělá většina mých známých.
U nás jsou většinou dvě skupiny. Jedna, v servise či osobně, se snaží na technickou připravit a odstranit případné nedostatky předem a druhá ( k té patřím i já ) jde na technickou a případné nedostatky odstraní až dodatečně.
-
-
Adept 17.09.2011 20:06
Vylepšení
Zdravím
Jak jsem psal, uvažuji o vyšperkování mojí citronády. Asi už jsem rozhodnut pro ochranné chromované lišty na spodek dveří. Pak vylepšení předního nárazniku ala Exclusive, chromovana lišta mřížky chladiče a chrom na krytkách mlhovek. Na léto nějaké pěkné elektrony. Chtěl jsem puvodně 17", ale asi nechám 16". Jednak mám nové gumy a jednak stav našich cest. Přemýšlím o tvaru a o barvě. Jestli stříbrné, černé, nebo černé se stříbrným brusem.
pár odkazů
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
-
-
Adept 18.09.2011 17:02
« Re: Vylepšení
Tak já Bostony mám na autě. Chtěl jsem koupit něco na zimu. Pak jsem si ale řekl, že nechám na zimu ty Bostony a na léto něco pěkného. Ty Lugany jsem viděl na jedné Audi TT a bylo to fakt pěkný.
Taky jsem myslel původně Oakland, ovšem po zkušenostech majitelů raději oželím. Ono je original zavádějící slovo. Určitě to pro citroën dělají externí výrobci. A než turka co nejde vyvážit, tak to raději kvalitního německého výrobce který dodává ráfky autovýrobcům a měl dokonce vlastní stáj F1.-
Kuski 17.12.2011 10:55
« Re: Re: Vylepšení
Ahoj, jsem jeden z "těch majitelů Oaklandů, co si s nimi docela užili. :-) Kola jsou to krásná, ale ty komplikace, ty byli ještě lepší. Celý zakopaný pes byl v tom, že Citroen servisy nemají k dispozici na tento druh elektronů správnou přítlačnou matici na vyvažovací stroj(ty jejich se lehce opíraly o paprsky a posunuly střed disku mimo). Nyní již ale žádné problémy nemám(vyřešeno v Citroen KV) a konečně si je užívám. >:D
-
-
-
-
-
Adept 11.11.2011 22:06
« Re: už je čas :-)
BuduVás muset zatím zklamat. I když původně mělo být auto začátkem listopadu, shodou blbých okolnosti budu rád když bude koncem měsíce. Spíše počitám až začátkem prosince. Ani nevíte jak mě to štve. Už jsem se viděl jak se pyšně proháním po našich silnicích a zatim nic. Měsíc spoždění. Ale když jsem to vydržel tak dlouho, tak těch pár dní už mě nezabije :-) Veřím, že to bude pak stát zato. Nedávno jsem se byl za citronádou zase podívat a byl jsem mile překvapen jak luxusně se budou měnit případně žárovky. Ovšem zase naopak akumulátor je pecka. Tan si případně sám asi ani nevyměním. A nabíjeni snad + a kostra. K - polu se asi nedostanu. Máte s tím někdo zkušenost. Na některých Peugeotech to bude asi stejný.-
-
Adept 13.12.2011 20:40
« Re: Re: Re: už je čas
Tak někdy se věci vyvíjejí trochu jinak než by člověk chtěl. Ježíšek asi nebude :-(
Nebo alespoň to tak zatím nevypadá.
Kolega co mi to dělá, má rozbitou kuchyň a obyvák a konečně má zedník čas :-)
Ptal se jestli moc spěchám. Co jsem měl říct. Když už čekám tak dlouho, tak mě těch "pár" dní nezabije. Kdybych už měl prodaného svého oplíka, tak by to bylo jiné. Ale mám čím jezdit, tak mě to tak nebolí i když vím, že v Citronádě by to bylo jinačí svezeníčko.
Tak mám aspoň čas na nějaké úpravy. Mění se přední nárazník, tak tam chci dát mřížku s tím chromovaným úsměvem z Exklusive a krytky mlhovek taky. Mřížku sice mám dobrou ale to se někde možná udá a jednu krytku mlhovky bych musel stejně koupit. Ještě tam chci hodit i přední park control. Takže si jen tak zatím hraju a čekám na den D
-
-
-
Adept 24.06.2012 18:13
Servisní intervaly
Zdravím.
Mohl by mi někdo napsat servisní intervaly? Mám servisní knížku v němčině a to není to pravé ořechové. Návod v češtině jsem si stáhl, ale jestli ne někde i servisní manual nevím.
Díky moc.-
dino77 25.06.2012 11:48
« Re: Servisní intervaly
nazdar
ak sa nemylim, tak pre benzinove motory je to pri normalnych prevadzkovych podmienkach 30 tis km alebo 2 roky a pri dizloch 20 tis km alebo 2 roky. Pre benzinove motory staci dodrzovat interval, ale pri dizloch sa odporuca vymenit olej aj o nieco skorej, lebo su o dost citlivejsie.
-
-
hajny 26.06.2012 13:48
trpělivost
Ahoj
Ty máš tedy královskou trpělivost. Gratuluji a přeji hodně štˇastných kilometrů.
Jestli se mohu zeptat nakolik tě to po těch všech utrapách přišlo , já bych do toho teda nešel.
To by muselo být opravdu jak se říká za hubičku.
Ale jak lze vidět trpělivost se ti vyplatila , auto je jak nové.
hajný.-
Adept 26.06.2012 14:11
« Re: trpělivost
Díky.
Tak měl jsem čím jezdit, to bylo to hlavní. Zezačátku jsem byl nas...ný, ale pak jsem si takříkajíc zvykl.
Auto ještě voní novotou. Bylo klepnuté zepředu zleva. Jen plasty a plechy. Měnil jsem nárazník, plastový kryt pod chladičem, blatník, tan plast kolem mlhovky. Dveře jsem taky vyměnil i když by to nebylo třeba. Byly škrábnuté. Ale podařilo se sehnat za dobré peníze z jiné bouračky nepoškozené, tak jsem je tam dal. Chtěl jsem aby tam byla dobrá neporušená antikorozní úprava. Proto jsem díly sehnal z jiných bouraček, ale třeba zezadu. Ze servisu jsem bral jen plasty.
No úplně za hubičku to nebylo, ale za vlastně nové auto se 150km s doplňky Exclusive a jiným vylepšením dobrá cena. SZ
Auto jezdí opravdu parádně a je to něco úplně jiného než Opel.
-
-
Adept 26.06.2012 14:23
zavírání kufru
Jak se tady často píše o nutnosti třískat při zavírání kufrem. Taky jsem s tím měl problém, ale stačílo trochu dotáhnou takové ty gumové špunty na zadních dveřích cca půl až 3/4 otáčky a nemám problém.-
-
-
dino77 09.07.2012 16:51
« Re: zavírání kufru
tak tato strategia sa mi neosvedcila. skusal som teraz cez vikend zavriet kufor tlaciac na obe strany rovnomerne a lahko ho pustit nadol. nezacvakol spravne, takze som tym potom musel zase kusok tresnut. nie je to ale nic frustrujuce,takze je to len konstatovanie, ziadna staznost ;-)
-
-
-
vojta66 27.06.2012 14:38
Gratulace
Adepte, máš můj obdiv. Neskutečná trpělivost a fortel, cena za výdrž :yes:
Ať Ti C4 slouží jako mě (přesně rok, najeto cca 18000 km, motor 1.6 VTi).-
Adept 27.06.2012 20:40
« Re: Gratulace
Diky moc. Jo, trošku to trvalo >:D
ale myslím, že to stojí za to. Chtěl jsem aby bylo všechno origo z aut a né nějaké rádoby díly. Ani těm dílům ze servisu jsem moc nevěřil. I když možná neprávem. Tam jsem bral jen plastové části. Všechno se rozebralo. Dveře a pod. se vystříkalo voskem. Takže antikorozní ochrana lepší než z fabriky :-) Ale co jsem tak vysledoval, tak citroen patří v antikorozní úpravě mezi lídry.
Jinak, dojmy z auta zatím perfektní.
Musím vyšetřit trochu času a udělat nějaké fotky. Snad to stihnu než pojedu na dovolenou (30.6.)-
bicak77 28.06.2012 16:33
« Re: Re: Gratulace
Taky se připojuji s gratulací, už jsem se lekl, že jsi ke mě jel pro ty plecháče loni zbytečně ;-)
Vrátil jsem se teď z dovolené a po 12ti denní abstinenci jsem znovu sedl do auta. No paráda, zase jsem si užíval ten skvělý interiér a jsem i po roce rád, že C4 mám. Ať slouží :yes:
-
-
-
dino77 09.07.2012 16:53
""Přemýšlel jsem ještě nad ozdobnou lištou na dveře kufru...
, ale nechtěl bych aby to bylo přeplácáno. Takže pořád váhám."" a coze sa stalo, nedalo ti to? :-O alebo sa mi to iba zda na tom obrazku a tie stromy sa odrazaju od kufra tak pochromovane ;-)-
Adept 09.07.2012 19:58
« Re: ""Přemýšlel jsem ještě nad ozdobnou lištou na dveře kufru...
Zatím nic. Díval jsem se a fakt ty stromy jsou jakoby pochromované. Zatím je to ale jen hříčka světla :-)
Uvidíme, lišta na kufru se mi líbí, ale nevím jaké to bude když ji mám i dole na nárazníku. Tedy vím, má to tak Cierny šíp. Ale ten tam má úplně všechno. A to není to pravé ořechové pro mne. Třeba ty černé lišty s těmi chromovýma na dveřích bych fakt asi nemusel. Možná praktické, ale estetika ?
-
dino77 09.07.2012 20:21
« Re: Re: ""Přemýšlel jsem ještě nad ozdobnou lištou na dveře kufru...
taku istu dilemu riesim aj ja. pochromovane listy chcem tiez. na boky a vzadu iba dole. takisto som si dal nalepit ochranne bocne listy ale su priehladne. problem je, ze su prilis tenke oproti tym plastovym co ma cierny sip. pochromovanie spravim asi ked budu znovu zlavy na c4 prislusenstvo a kedze na sidlisku potrebujem tie bocne ochranne, ak budem menit tieto sucasne za original citroen dam ich este nafarbit na farbu mojho auta, aspon to nebude tak kricat...noo zatial je to vo faze uvah, ale zda sa mi to najrealnejsie riesenie.-
hajny 20.08.2012 14:38
« Re: Re: Re: ""Přemýšlel jsem ještě nad ozdobnou lištou na dveře kufru...
Ahoj.
Jak už jsem psal v mé recenzi my jsme si nerozuměli v servisu v objednávce a tam nalepily boční ochrané lišty místo chromovaných .Ptal jsem se ,jestli je lze demontovat bez poškození laku - prý ano ? Jsou sice možná praktické , ale zdá se mi ,že citelně kazí vzhled vozu, co myslíte mám si je nechat demontovat ?-
dino77 20.08.2012 16:28
« Re: Re: Re: Re: ""Přemýšlel jsem ještě nad ozdobnou lištou na dveře kufru...
nazdar,
demontovanie tych ochrannych list by nemal byt problem, pokial sa to robi spravne. to iste som sa pytal, ked mi ich davali na moje dvere a ze vraj to staci len nahriat a pomaly zlepit dole. potom uz len prelestit lak a hotovo. samozrejme lepsie je si to nechat spravit niekomu kto s tym uz ma prax.
ci ich davat dole? podla fotiek to vyzera ze byvas v rodinnom dome a ak neparkujes casto na "uzkych" parkoviskach tak by som si ich na tvojom mieste asi dal dole a nechal si namontovat tie chromovane. mozno este keby si mal cierne auto tak by to az tak nebilo do oci, ale ak tam tie ochranne nechas a este nalepis chromovane, bude to velmi kricat.
ak chromovane uz nebudes davat, kludne si ich nechaj. podla mna to nekazi vzhlad auta az tak ako to niektori hovoria, a stale to ma tu ochrannu funkciu-
hajny 21.08.2012 09:17
« Re: Re: Re: Re: Re: ""Přemýšlel jsem ještě nad ozdobnou lištou na dveře kufru...
Dík za rady . Právě nejsem přesvětšen o té ochrané funkci - Ono když se podíváš z vrchu tak vyboulení dveří je totiž větší neš ta lišta.Takže když někdo neopatrně otevře dveře ta lišta to stejně nezachrání.Záleží taky na výšce toho dotyčného auta.Budu o tom přemýšlet ,ono to není zase tak důležité , no uvidíme.
-
-
-
-
-
-
Adept 21.08.2012 16:05
KN filtr
Tak mi to nedalo a koupil jsem do své citronády sportovní filtr značky KN.
Na internetu jsou rozporuplné články o těchto filtrech, ale pár mých známých používá tyto filtry k plné spokojenosti již několik let, takže jsem se rozhodl to zkusit také.
Takové ty bláboly o zvýšení výkonů a pod. vůbec neměly vliv na mé rozhodnutí. Jestli vám někde přibyde jeden koník, to je fakt nepodstatné. Efekt je spíše v tom, že zatímco papírový filtr se zanáší a snižuje svou propustnost, tak KN filtr i kdyby byl zanesený, tak má propustnost pořád větší než ten papírák. Moje poznatky jsou zatím takové, že motor mnohem lépe jede už z nízkých otáček. Když jsem se pomalu rojížděl do táhlejšího kopce, tak než to chytlo ty správné otáčky, tak bylo cítit, že motoru to není úplně po chuti. Teď se tváří mnohem spokojeněji :-)
Uvidíme jaké budou další zkušenosti-
kexxik 21.08.2012 16:51
« Re: KN filtr
Efekt je spíše v tom, že zatímco papírový filtr se zanáší a snižuje svou propustnost, tak KN filtr i kdyby byl zanesený, tak má propustnost pořád větší než ten papírák.
A druhý efekt je v tom, že díky té propustnosti ti KN pustí do motoru více jmených zrnek prachu, které brousí vše, co jim přijde do cesty (tedy vše). Jistě, motor to vydrží dlouho, ale moje svědomí, že nasávám do motoru brusivo mi nedovolí s tím jezdit.-
matii 22.08.2012 05:55
« Re: Re: KN filtr
Tedy nejsem vyloženě odborník na filtry, ale myslím, že Adept myslel propustnost vzduchu, nikoli prachu. To jest při stejném filtračním účinku propustí více vzduchu. KN jsou značkové filtry určené prvotně pro závodní účely a pochybuji, že by pouštěly do motoru nějaké větší množství nečistot.-
kexxik 22.08.2012 15:25
« Re: Re: Re: KN filtr
tak nejsem expert,ale nesouvisí ty propustnosti spolu? Nebo už dnes někdo umí vyrobit filtr, který zachycuje prach stejně jako origo a zároveň stihne víc vzduchu nasát? Možná jo, ale nezdá se mi to.
A KN dnes není určeno pro závodní účely (možná dřív ano), ale k prodeji do osobních aut, tam je potenciál větší. K těm závodním motorům. Ty jsou počítané,aby vydržely 1-2 závodní víkendy, pak se komplet vymění. Jim určitě nejde v první řadě o spolehlivost, ale o výkon "teď a tady". -
Adept 22.08.2012 16:45
« Re: Re: Re: KN filtr
Přesně tak. Funguje to na jiném principu. Papírový filtr je taková membrána která má nějaké otvory a ty se tím prachem zanášejí a ztrácejí propustnost. KN je několikavrstvá bavlněná gáza napuštěná olejem na který se prach lepí, ale vlákna se dál mohou pohybovat a propouštějí vzduch. Paradoxně pří zanesení je filtrační funkce lepší, protože ze zmenší, ale neucpou, otvory které propouští nečistoty. Propustnost papírových filtrů je cca 5micronů a KN cca3 microny, takže v tom bych problém neviděl. Někde píší ohledně váhy vzduchu, že se zanese olejem a a špatně vyhodnocuje výsledky. Je to ovšem jen opravdu pár příspěvků a jen u silnějších motorů turbo, kde to saje pořádný vysavač a viděl bych, že to je spíše tím, že na to napráskají hodně oleje a nenechají zaschnout. No uvidíme :-)
Každopádně díky za postřehy.
Každopádně je bloková výjimka Evropské unie z roku 2001 která stanovuje, že osazením filtru K&N i do zcela nového vozu nejsou nijak dotčeny záruční podmínky. Takže by to asi fakt neměl být problém.
-
-
-
Bully_ 21.08.2012 17:22
« Re: KN filtr
Vymena filtracni vlozky krome placebo efektu nepomuze ani vykonove ani zvukove, ale pokud je kvalitni (coz KN je) a je spravne udrzovana (cisteni kdyz je potreba + impregnace spec. olejem), ani nijak neuskodi. Jedine pozitivum je to ze se po ujeti X desitek (stovky?) tisic km zacne pomalinku vyplacet financne, protoze jeji porizovaci cena + cena cisticich pripravku a oleje se zacne rentovat oproti vymenam papirovych vlozek. Ale zase to da vic prace :-)
-
U nás to některé značky nemají vůbec jednoduché. Hospodským řečem o spolehlivosti té které značky lidé věří a pak to tak dopadá. I já jsem slýchával Opela neber, to se s*re atd. Jenže když je auto jedno z nejprodávanějších v Evropě, tak to asi pravda nebude. Jsem rád, že jsi další, kdo potvrdil, že Opely jsou spolehlivá auta.
Jinak k tvému výběru. I když se mi stará C4 absolutně nelíbila, nová vypadá celkem k světu, hlavně té tvojí barvě. 1.4 VTi je dobrý motor, ale s autem bude mít dost práce, stejně jako každá čtvrnáctistovka v nižší střední třídě. Až ji dostaneš do rukou, pořádně se rozepiš. Ať slouží ;-)