Recenze

10 Majitel

Seat Altea XL Stylance 1.9 TDI 77 kW

9.32 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Altea XL, foto 1 Seat Altea XL, foto 2 Seat Altea XL, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Altea XL Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 výkon [kW]: 77 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Nový Seat Altea XL jsem koupil jako druhé auto do rodiny ke Škodě Octavii 1,6 první generace. Nové auto jsem si vybíral hlavně podle designu a hodně rozhodoval také objem zavazadlového prostoru, aby auto vyhovovalo na delší cesty se dvěma dětmi a spoustou zavazadel. Alteu jsem znal poměrně dobře od svého kamaráda, který ho vlastní v krátké verzi. Od začátku mě nadchl design auta a velkoprostorová koncepce vnitřního prostoru. Když Seat vyšel na trh s prodlouženou verzí XL, pomalu jsem o něm začal přemýšlet.
Auto jsem kupoval jako skladový vůz ve verzi Stylance s motorem 1,9 TDI, bez jakýchkoliv příplatkových výbav. Standardní výbava tohoto modelu mi naprosto vyhovovala, myslím, že je pro rodinný vůz skvěle postavená. Potěšily mě např. stahovací roletky integrované do zadních dveří, sklopné stolečky pro pasažéry vzadu. Ze začátku jsem si myslel, že některé prvky výbavy ani nevyužiju, ale postupně jsem ocenil všechny z nich - dešťový senzor při předjíždění kamiónů v silném dešti, automatické zatmavení zpětného zrcátka, když se na vás v noci zezadu tlačí nějaký nedočkavec a tempomat při delších cestách po dálnici v zahraničí, zvláště tam, kde se doržuje rychlost.
Auto mám 6 měsíců a musím říct, že jsem z něho stále nadšený.

Jízdní vlastnosti:
Kdybych měl vyzdihnout co se mi na autě líbí nejvíce, tak jsou to především skvělé jízdní vlatnosti a brzdy. Ať už se bavímeo svižné jízdě po klikatých okreskách nebo o delší jízdě po dálnici. Auto na silnici sedí jako přibité, naklání se pouze minimálně, skvěle reaguje na poměrně lehké řízení. Kotoučové brzdy na všech kolech jsou opravdu účinné, ale ne ostré, takže se nemusíte bát nájezdu do žádné prudší zatáčky.

Interiér:
Prostor v interiéru je opravdu velkorysý, nebo alespoň tak působí. Přední sedadla jsou skvěle tvarovaná, pohodlné jsou i zadní sedačky, a to i pro 3 pasažéry. Tříramenný volant v kůži je menší, jakoby sportovní, má příjemnou tloušťku věnce a výborně se drží. Zavazadlový prostor má základní objem přes 500 litrů a dá se zvětšit posunutím zadních sedaček o 10 cm dopředu, čímž se kufr zvětší na 600 litrů a na zadních sedačkách se stáledá sedět. Vestavěné autorádio se šesti reproduktory hraje opravdu dobře, v interiéru je výborná akustika i vzadu. V palubní desce ani na středové konzole není popelník nebo přihrádka na drobné odpadky.

Motor:
Dieslový motor 1,9 TDI 77 kW od Volkswagenu mi vyhovuje. Motor má dost síly i při obsazení čtyřmi pasažéry a s naloženým kufrem, nemusíte se stydět ani při svižné jízdě po dálnici napříč Něměckem. Některé recenze na internetu uváděly, že uvedený motor na tohle auto nestačí, ale po zkušenostech s nimi nemohu souhlasit. Při jízdě na jedničku a dvojku při nízkých otáčkých se motor zdá být docela líný, po přišlápnutí pedálu ale přichází výrazný zátah turbodmychladla. Skutečná spotřeba podle palubního počítače je vždy o něco vyšší než v tabulkách uvádí výrobce.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti a brzdy
Design od Waltera da Silvy
Vnitřní prostor

Slabé stránky

Dílenské zpracování auta není tak dokonalé jakou VW, některé tvrdé plasty v interiéru a detaily zpracování působí trochu levnějším dojmem, ale není jich moc a výsledný pocit z auta rozhodně nezkazí.

 


Další vozy značky Seat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Ani filmový vrchní tudy neprchl, teď to zkouší Pražané. Policisté si ke kontrolám vybrali známé místo

Ani filmový vrchní tudy neprchl, teď to zkouší…

„Dobrý den pane řidiči. Silniční kontrola. Prosil bych vaše doklady.“ „No, to je! Promiňte, já mám tady…

Exotické Prostřeno!: Ind, co neumí česky, vnadná kamioňačka a drsná sázka!

Exotické Prostřeno!: Ind, co neumí česky, vnadná…

Populární kulinářský pořad Prostřeno! bude tentokrát v Jihomoravském kraji, kde se o titul nejlepšího hostitele…

 

iSport.cz

Šok ve Zlíně! Mužstvo bude trénovat Čajánek. Jak má vše fungovat?

Šok ve Zlíně! Mužstvo bude trénovat Čajánek. Jak má…

Další šampion na extraligovou střídačku! V režimu přísného utajení se ve Zlíně „peče“ nástup trojnásobného…

Kondiční kouč béčka Sparty. Znáte ho z hokeje i díky slavné zpěvačce

Kondiční kouč béčka Sparty. Znáte ho z hokeje i díky…

Hokejista Tomáš Horna ukončil aktivní kariéru téměř před šesti lety. U sportu se ale rozhodl zůstat. Bývalý…

 

Reflex.cz

Mnoholičná ministryně Schillerová aneb Kouzelná obhajoba neobhajitelné vlády

Mnoholičná ministryně Schillerová aneb Kouzelná…

Situace je nadmíru výtečná. Tato legendární věta z doby povodní sice nezazněla, ale vyznění mnohých slov…

Andrej Babiš zpochybnil význam maturit. Co poplive příště? Autoškoly, atestace či zubařské prohlídky?

Andrej Babiš zpochybnil význam maturit. Co poplive…

Čím více a usilovněji premiér Andrej Babiš přemýšlí, jak by změnil Českou republiku, tím více z něj vypadávají…